Herranen aika mikä huostaanottodokkari!
Olen aina uskonut ettei ihmisiltä lapsia oteta ilman vakavia syitä. Ja ilman että sitä ennen on yritetty kaikki muu tehdä! Tosi järkyttävää.
Kommentit (90)
tuo Mehiläisen lastensuojeluyksikön äijä oli ihan vitun mulkun oloinen. Joku rahanahne paska hyötymässä näniden perheiden hädästä ja kartuttamassa globaalia riistoyhtiötä.
Uskotteko kaiken, mitä tv:stä näette? Huostaanottoja ei tehdä tässä maassa ainakaan liian vähän. Jos epäily syntyy, niin syntyy se silloin usein perusteesta. Huostaanottoja ei voi tehdä liikaa.
todellakin oli sitä mieltä että tehdään huostaanottoja väärin perustein aiheetta. Etkö todellakaan häntä edes usko? Ei ollut hänen omasta perheestään kyse.
Uskotteko kaiken, mitä tv:stä näette? Huostaanottoja ei tehdä tässä maassa ainakaan liian vähän. Jos epäily syntyy, niin syntyy se silloin usein perusteesta. Huostaanottoja ei voi tehdä liikaa.
kuin sinua!
Niiden lasten, jotka kärsivät kodeissaan ja joiden pitäisi päästä sieltä pois.
No esim sosionomeille ei riitä töitä, mutta sosiaalityöntekijöille kuitenkin. Plus miksi ihmeessä luulette, että kukaan huvikseen tekisi jotain pahaa kellekään? Herrajumala, ihmisiä ne on siellä päättämispuolellakin.
Niiden lasten, jotka kärsivät kodeissaan ja joiden pitäisi päästä sieltä pois.
Nämä ihmiset ovat hädissään läheisistä lapsista, joita ei saada turvaan, kun sosiaalityöntekijät eivät toimi ajoissa. Minä uskon omia havaintojani enkä mitään propangandaa.
No esim sosionomeille ei riitä töitä, mutta sosiaalityöntekijöille kuitenkin. Plus miksi ihmeessä luulette, että kukaan huvikseen tekisi jotain pahaa kellekään? Herrajumala, ihmisiä ne on siellä päättämispuolellakin.
voipi olla persoonallisuushäiriötä ja narsismia jne.
Lapsena mun isä joi, hakkasi ja äiti katsoi vieressä. Äiti ei suojellut mua, mutta ylisuojelee nyt muiden lapsia. Onkohan äidilläni huono omatunto?
Se on vähän niin kuin että valitellaan niitä lapsia, jotka tulee "rikkoutuneesta" perheestä, eli lapset, joitten vanhemmat on eronnu. Enpä ole koskaan nähny tukiryhmiä heille, jota ovat eläneet koko lapsuuteensa toivoen, että vanhemmat eroais...
Nämä ihmiset ovat hädissään läheisistä lapsista, joita ei saada turvaan, kun sosiaalityöntekijät eivät toimi ajoissa. Minä uskon omia havaintojani enkä mitään propangandaa.
aiheetta ja ilman riittävää syytä sijoitettuna pois kotoaan. Heilläkin ja heidän vanhemmillaan on suuri hätä ja kärsimys.
Vantaan sos toimenjohtaja sanoi että äidit antaa murrosikäiset hankalat lapsensa huostaan. Uuden suhteen lapsi pidetään itse.
kuinka palan halusta kertoa teille kokemukseni,mutta tunnistamisen pelossa en uskalla.Meille kävi hyvin,mutta perheeseen jäi muitakin lapsia joiden kohtaloa olen silloin tällöin miettinyt:( Vaikeinta oli saada sosiaalityöntekijät uskomaan minua,pahantekijää ehkä jopa valehtelijaa.Lopulta uskoivat,meidän onneksi.
kuinka palan halusta kertoa teille kokemukseni,mutta tunnistamisen pelossa en uskalla.Meille kävi hyvin,mutta perheeseen jäi muitakin lapsia joiden kohtaloa olen silloin tällöin miettinyt:( Vaikeinta oli saada sosiaalityöntekijät uskomaan minua,pahantekijää ehkä jopa valehtelijaa.Lopulta uskoivat,meidän onneksi.
Vanhemmille annetaan aina vaan mahdollisuus. Odotetaan vuosikausia ja sitten jos viimein lapsi huostaanotetaan, tämä on jo kärsinyt niin, ettei enää ikinä selviä. Ihan humpuukia, että lapsia huostaanotettaisiin ilman syytä.
Taitaa olla kaksi ääripäät. Jos on vittumaisia vaikeita vanhempia joilla vittumaiset vaikeat moniongelmaiset lapset, ei niitä halua kukaan.
Jos on masennusta, tai rahattomuuta tai jotain, ja normaalit lapset, niin näiltä viedään lapset mielellän. Helppoa rahaa ja sittenhän valtiolla on rahaa,kun ne lapset ottaa joku muu, kuten joku yritys.
yrityksethän kansan mielestä tuovat rahaa ja työllistävät. Oikeasti kaikkki yritykset pyörivät valtion rahoilla.
vaikka jossakin on lapsi jota ei oteta ajoissa huostaan, on silti olemassa myös väärin perustein kiireellisesti sijoitettuja tai huostaanotettuja lapsia. On olemassa sekä että. On olemassa myös muita värejä mustan ja valkoisen lisäksi. Vääryyttäkin tapahtuu monella tapaa.
Ovatko nämä puusilmäiset yksilöt vain yhden asian ihmisiä. Eivät ymmärrä kuin yhden asian kerrallaan...???!!! Jossakin on lapsi jota ei pelasteta joten kaikki muu täytyy olla propagandaa... niinkö?
Kyllä sosiaalitoimi tekee aina oikeita päätöksiä. Ei tarvitse edes nähdä ja kuulla niitä ihmisiä joita päätökset koskee ja silti aina osuu nappiin.
Onneksi ainakin yksi päätös on kumottu. Ei varmasti jäänyt kenellekään traumoja kun kolme sosiaalityöntekijää haki aseistettujen poliisien kanssa lapsen pois.
että lapset sijoitetaan jonnekin muualle. En kyllä tunne ketään masentunutta, jolta oltaisiin huostaanotettu lapset. Masennukseen pitää liittyä itsetuhoisuutta tai selkeästi lapsen kehitystä vaurioittavaa toimintaa, jotta sen perusteella lapset vietäisiin. Masennusta on niin monen asteista, että on turha puhua siitä yhdellä nimikkeellä. Masentunut vanhempi voi olla ihan hyvä vanhempi, tai sitten todella lapsen psyykettä ja fyysistä kehitystä vaurioittava henkilö.
ei varmaan huvikseen, mutta joskus tuntuu että kohdalle voi osua suunnilleen vainoharhainen "pikkuvirkamies" joka voi tehdä tavallisen perheen tai äidin elämästä helvettiä... Kyllähän tämä virkamies varmasti uskoo olevansa lapsen puolella ja tekevänsä oikein mutta katselee koko tilannetta vääristyneiden lasien läpi, jos ei esim. pidä vanhemmasta tai vanhemmista.
Minuahan uhkailtiin myös lasten huostaanotolla kun avioeron peruja exä alkoi tehtailla ties mitä valituksia minusta kouluun ja joka paikkaan. Ne olivat ihan aiheettomia ja mies myös kertoi suoria valheita lasten sanomisista, mutta niitä uskottiin pitkälti koska mies oli koulutettu ja vaikutusvaltainen ja uusi vaimo opettaja. Minä sitten siinä vähävarainen hotellivirkailija yritän väittää ettei isän ja sen vaimon väitteet pidä paikkaansa. Mm. väittivät meillä olevan kotona perheväkivaltaa, etten huolehdi toisen lapsen perussairauden hoidosta, että juon alkoholia illat pitkät. Onneksi sain lopulta lapset pitää mutta kauhea paniikki jo tuli että näinkö tässä käy että menetän lapset silkan ilkeämielisen kostokiusanteon takia.
sairaanhoitajat kyllä joutuvat vastuuseen tekemisistään, mutta sossut eivät.