Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko elämää pilalla. Papa lk 3

Vierailija
07.02.2012 |

Sain patalogilta vastauksen. Dysplasia Gravis+Hpv korkea riski

Nyt sitten huolestuttaa että saatiinkohan kaikki muutokset varmasti pois? ja jos saatiin niin uusiiko solumuutokset helposti? Kuinkahan nopeasti solumuukset mahdollisesti muuttuvat syöväksi? Tuli jo mieleen että pitäisikö mennä kontrolliin jo aikaisemmin, (yksityiselle)? Tuo puoli vuotta vaan tuntuu niin pitkältä ajalta :(. Voinko juoda alkoholia jo ensi viikonlopuna? Toivoisin vastauksia ja kokemuksia saman tilanteen läpikäyneiltä!!!!

Onko elämää pilalla? Ikä 25

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuonna -05 samoin noita solumuutoksia,olin sua pari vuotta nuorempi.Multa poistettiin hienolta nimeltään SLINGA (??) eli kartion mallinen pala jossa muutokset oli.Puolen vuoden välein kävin 5 vuotta gynenpoilla tarkastuksissa,mun mielestä se riitti.Kohdun kaula mulla on sentin normaalia lyhempi.Elämä ei loppunut siihen vaikka kova kolaus olikin.Nyt mulla on 1,5 pieni poika joka on syntynyt aivan normaalisti :) Mulla oli tosi kipee alavatta operaation jälkeen hetken aikaa.Kyl sää voit lähtee ihan viihteelle,ei se sitä estä....:) Toivottavasti tää autto edes vähän...tsemppiä :)

Vierailija
2/13 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joko paranee nyt, jolloin saat paremman papaluokan tai se voi paheta. Kohdallasi on erityisen tärkeää muistaa käyttää kondomiehkäisyä aina, jos vähänkin satunnaisempia suhteita harrastat.

Sinulla voi olla geeneissä alttiutta sairastua kohdunkaulan tms syöpään ja kun saat sukupuolitautia aiheuttavan virustartunnan, niin keitos on kasassa:( Osalle ei tule niin pahoja oireita, mutta sinulle tulee!

Sinulla on tällä hetkellä vereslihalla oleva avohaava tai siis palohaava-avohaava (poltettiin hoitona?) siellä sisälläsi. Älä ole ilman kondomia. Äläkä juo, jos se aiheuttaa riskikäyttäytymistä.

Minä kävisin papassa ehkä noin kolmen kuukauden sisällä enkä puolen vuoden. Puolen vuoden suositus on kait enimmäkseen toimiva, mutta ainahan on yksittäistapauksia ja minä en vain ottaisi riskiä, kun papa on aika vaivaton tutkimus mennä aikaisemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämää ei voi ennustaa, mutta tuskin sä tähän tautiin kuolet ;) Suomessa on hyvä terveydenhoitojärjestelmä, luota siihen.

Ja miks et voisi mennä viihteelle? Mutta jos harrastat seksiä, älä unohda kondomia!

Nauti elämästäsi.

Vierailija
4/13 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pillu vaan on pilalla.

Vierailija
5/13 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin syövän kanssa taisteleva.

Vierailija
6/13 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada syövän?

Vierailija
7/13 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

solumuutokset on saatu pois. Oletetaan, että olet tämän jälkeen yhdynnässä ilman kondomia, jonka seurauksena saat virustartunnan. Oletetaan,että sinun geeneillä on piankin taas papa III.

Mutta toisaalta taas, käytä sitä kondomia. Oletko vakiintunut? Onko sinulla lapsia? Jos haluat lapsia saatika pysyä terveeä (syöpä, HIV ym, hoitojen seuraukset), niin käytä sitä kondomia ja ennen kondomin poisjättämistä menkää sukupuolitautitesteihin. Sikisikin on hyvä ettet saisi uutta tautia, sillä jos tulisi uusi loop-hoito, niin taas konhdunkaula lyhenisi ja heikkenisi ja silloin kasvaisi ennenaikaisen synnytyksen riski.

Ystäväni on saanut kolme lasta aivan hienosti yhden loop hoidon jälkeen. Kohdunkaula oli heikko, lyhyt, vähän auki, mutta täysiaiakaisia lapsia sai silti.

Vierailija
8/13 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/13 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoiko, että seksiä tulee välttää tietty aika hoidon jälkeen vai voiko kondomin kanssa harrastaa hetikin? Onko kumppanilta testattu taudit? Luotatko kumppaniisi, että ei tuo sulle ylläritauteja?

Muista lisääntymisterveytesi seuranta, ettei tulisi pettymystä tahattoman lapsettomuuden muodossa. Voihan esim hoitamaton klamydia tutkkia munanjoihtimet ja tosiaan papilloooma tuhota kohdunkaulaa tai levitä kohdunpoiston ym vaativaksi syöväksi. Joskus syöpä saadaan kiinni ajoissa ja siitäkin voi selvitä loopilla...

Vierailija
10/13 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suuri riski on loopin jälkeen saada syövän? Sekoan:,(

Vierailija
11/13 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tehtiin silloin gryo-(jäädytys) hoito ja sen jälkeen papa on ollut ok mutta yhä pelkään, että tilanne muuttuu.

Vierailija
12/13 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se sama joka täällä joskus kyseli solumuutoksista? Kielestä vaan tuli mieleen, kun välillä on ei niin suomalaista.

Vierailija
13/13 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi