Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valmistakaas leskeneläkkeestä, miten täällä jotkut höpisee, että

Vierailija
06.02.2012 |

se olisi yli 1000 euroa kuukaudessa.

Minä kun kävin äsken katsomassa kelan sivuilta, niin eihän tuo ole kuin 98,32e/kk. 65-vuotiaana sekin sitten loppuu.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrittää puolison tulot.

Vierailija
2/7 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sitä saa myös edesmenneen työeläkeyhtiöstä.

se olisi yli 1000 euroa kuukaudessa.

Minä kun kävin äsken katsomassa kelan sivuilta, niin eihän tuo ole kuin 98,32e/kk. 65-vuotiaana sekin sitten loppuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskeneläke ei ole kiinteä vaan se riippuu edesmenneen puolison tuloista. Voi hyvinkin olla 1000€ hyvätuloisen leskellä.

Katsoitko nimellä "perhe-eläke"?

Vierailija
4/7 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan maksama leskeneläke (perhe-eläke) on juurikin non pieni. Se suurempi eläke tulee työeläkeyhtiöltä. Minulle ja lapsille sitä maksaa Ilmarinen.

Leskeneläke ei ole kiinteä vaan se riippuu edesmenneen puolison tuloista. Voi hyvinkin olla 1000€ hyvätuloisen leskellä.

Katsoitko nimellä "perhe-eläke"?

Vierailija
5/7 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täydennysosaa lainkaan. Aika moni taitaa tienata tuon yli.

Vierailija
6/7 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Kelalla on 1000e raja ettei sen ylittävillä tuloilla saa täydennysosaa lainkaan. Aika moni taitaa tienata tuon yli.

1. Kelan täydennysosa

2. Työeläkeyhtiön maksama leskeneläke

Yleensä jos itse on työelämässä ja puolisokin on ollut niin Kelalta ei saakaan mitään. Kaikki tulee kuolleen puolison entiseltä työeläkeyhtiöltä.

Oma äitini saa leskeneläkettä lähemmäs 5000e/kk kun on itse hyvin pienituloinen ja isäni palkkatulot olivat kuolinhetkellä pitkälti päälle 10000e.

Vierailija
7/7 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä saan sitä (ja lapset). Täydennysosaa emme saa, koska tienaan liikaa.

Ja koska olen pienituloinen ja mieheni tienasi hyvin, niin työeläkeyhtiön maksama perhe-eläke on suurehko.

Mutta Kelalla on 1000e raja ettei sen ylittävillä tuloilla saa täydennysosaa lainkaan. Aika moni taitaa tienata tuon yli.

1. Kelan täydennysosa

2. Työeläkeyhtiön maksama leskeneläke

Yleensä jos itse on työelämässä ja puolisokin on ollut niin Kelalta ei saakaan mitään. Kaikki tulee kuolleen puolison entiseltä työeläkeyhtiöltä.

Oma äitini saa leskeneläkettä lähemmäs 5000e/kk kun on itse hyvin pienituloinen ja isäni palkkatulot olivat kuolinhetkellä pitkälti päälle 10000e.