Onko reilua, että joku saa toivomansa 8-9vkon kesäloman ja toisella jää viikon lyhyemmäksi toivomastaan joka monta viikkoa lyhyempi muutenkin?
Kommentit (22)
Kerro äkkiä missä saa 8-9 viikon kesäloman!
On. Katkaisen sopimuksen kesäkuukausiksi.
T 18 vkn loma
Vierailija kirjoitti:
Julkisella puolella eli kunnan/valtion hommissa.
Tai sitten yksityisellä 4vk lomaa + lomarahat vapaana 2vk + palkatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, kumma juttu. En mä ole ikinä saanut kahdeksan viikon kesälomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jossakin julkisen puolen työssä saa, mutta ei ole todellakaan yleistä. Edes palkatonta ei välttämättä myönnetä.
Onko jäänyt ns. pitämättömiä lomia esim. sairausloman tai vanhempainvapaan vuoksi, eli onko paljon lomaa varastossa, joka on ns. pakko pitää. Onko vaihtanut lomarahan vapaaksi? Mikäli em. syyt taustalla, niin voi olla reilua.
työntekijöiden yhdenvertainen kohtelu
Kunnalla se on pisimmillään kuusi viikkoa.
Joissain kunnissa voi saada lomarahan lomana, meilläkin joskus kauan sitten, joten se saattoi pidentää varsinaista lomaa.
Jotain muitakin järjestelyjä voi olla, mutta se on poikkeuksellista.
Loma määrittyy aina sopimusten mukaan.
Eli jos tuo kuvaamasi on totta, on sun kysyttävä mistä johtuu. Ja kysyttävä sitä esimieheltä, ei täältä.
Missä sitten töissä oletkin.
Meillä saa säästää vuosittain kesälomaa tietyn määrän, joka on sitten määrätyn ajan kuluessa pidettävä. Eli jos tänä ja ensi vuonna säästän esim. 10 vrk / vuosi, niin sitten kolmen vuoden päästä voin pitää normaalin kesäloman + 20 vrk päälle. Jos tämä siis sopii työnantajalle, kaikestahan täytyy sopia. Niinä kahtena vuonna josta lomat säästetään on sitten lyhyempi kesäloma. Lomapäivien määrä on siis sama kuin muillakin, mutta lomapäivien sijoittelu on neuvoteltu yksilöllisesti.
Olen julkisella puolella, mutta minun ei tarvise toivoa mitään vaan merkitsen loman mihin haluan. Pidän vain 9 viikkoa, että jää talvilomaakin.
Ilmankos julkisella puolella ei mikään toimikaan.
Meillä nimenomaan julkisella puolella katsotaan tarkasti se, että pitkä loma ei häiritse työn tapahtumista. Työtähän on erilaista. Minun työni on sellaista, että mahdollistan sen, että asioita tapahtuu. Minun ei itse tarvitse olla aina paikalla. Olen siis voinut suunnitella ja valmistaa työni toteutumisen jo etukäteen.
Jos pitkät lomat aiheuttaa kateutta, niin siitä sitten vaan hakeutumaan julkiselle puolelle. Voi olla, että kun tilinauhaa katselee tulee katumapäälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Missäköhän kunnassa on vain kuusi viikkoa?
38 päivää tekee 7 viikkoa ja 3 päivää.
Julkisella puolellakaan ei ole siis yhdeksää viikkoa kenelläkään, ellei ole siirrettyjä lomia aiemmilta vuosilta (esim. jäänyt pitkän sairausloman takia pitämättä tai jemmattu pitämällä lyhyempiä lomia), ellei saa lomarahoja vapaana (nämäkin saa yleensä pitää vain lomakauden ulkopuolella, sairaaloissa ei usein edes saa pitää vapaana vaan maksetaan rahana, koska henkilökuntapula) tai sitten hän on ottanut palkatonta vapaata loman lisäksi, vaikkapa lapsen hoidon tai koulun aloituksen takia tai vaikka saattohoidossa olevan oman vanhemman takia tai vaikka lähtee maailmaympärimatkalle viisikymppisen kunniaksi. Nämä asiat sovitaan työnantajan kanssa eikä niistä tarvitse keskustella muiden työntekijöiden kanssa mitään eikä kysyä heiltä lupaa. Jos työnantajalle asia on ok, siinä ei kellään ole mussuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauantait mukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plus lomarahavapaat, niin ollaan helposti 9 viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2
Vierailija kirjoitti:
Lauantait mukaan
Kenellä tulee? Jokin erityisala?
20 v 5-päiväistä lomaviikkoa kunnalla
Yhtä paljon työvuosia saman työnantajan palveluksessa, saman ikäisiä ihmisiä, sama tehtävänimike?
Jos nämä täyttyvät, ei ole reilua.