Millä perusteilla valitsitte lopputyöaiheenne?
Kyssäri ehkä lähinnä yo-opiskelijoille. Itsellä se tilanne, että pitäisi valita aihe. Vaihtoehtoina on joko eräässä isossa yrityksessä tehtävä maksullinen työ tai sitten ihan itse keksitty joka ehkä kiinnostavampi. Kumman valitsen?
Kommentit (3)
Kyssäri ehkä lähinnä yo-opiskelijoille. Itsellä se tilanne, että pitäisi valita aihe. Vaihtoehtoina on joko eräässä isossa yrityksessä tehtävä maksullinen työ tai sitten ihan itse keksitty joka ehkä kiinnostavampi. Kumman valitsen?
Aluksi halusin tehdä geeniteknologiaan liittyvän työn (joka olisi kiinnostanut erästä yritystäkin), mutta ensisijainen aihe koeosineen olisi tullut liian kalliiksi.
Tein sitten kirjallisuuden pohjalta vertailututkimuksen (joka muuten kiinnosti samaa yritystä, vaikka tarkempi aihe oli oma ideani). Tähän tuli biotekniikka osana vertailuja, että sen verran alkuperäistäkin mukana.
Neuvoni, jos luulet että yrityksessä tehtävä voisi edes muuttua kiinnostavaksi, tee se. Ei siitä ainakaan haittaa tulevaisuudessa ole.
Halusin siis tehdä kenttätutkimusta enkä pyöritellä alan kirjallisuutta. Kukaan ei minulle tuosta mitään maksanut, mutta tällä alalla ei noita maksullisia graduja juuri koskaan olekaan.
On todella vaikea tehä työtä aiheesta, joka on evvk. Olen juuri sellaista tekemässä itse. Aiheen valitsin "helppouden" perusteella.