Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissani tippui parvekkeelta

Vierailija
05.02.2012 |

toisesta kerroksesta. Kissa on hieman normaalia väsyneempi. Syö ja juo hyvin. Mutta etutassu ontuu. Mietin voinko viedä hänet Viikin eläinsairaalaan tutkittavaksi vaikka minulla ei ole tällä hetkellä rahaa. Saako sieltä laskun mukaan?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset yleensä taitaa hakea lainaa pankista, jotkut eri rahoitusyhtiöistä ja tyhmimmät pikavippeinä. Mutta joku näistähän taitaa sulle tuttu ollakin, turhaan muilta kyselet.

Ja joo, olet väärässä. Elää todellakin voi niin ettei luottotietojaan menetä.

Aivan. Pankista haekin lainan sunnuntai iltana. Jepjep. Sulta mä kysyin. Älä yleistä. Etkä olisi aivan varma. Enkä tarkoittanut pelkästään luottotietojen menettämistä.

Vierailija
22/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu multa kysyit, mä vastasin parhaani mukaan kun omalta kohdaltani vastaus olisi ollut en mistään.

Oletko kuullut, että jotkut pitää jonkinlaista hätävaraa juuri tuollaisia tilanteita varten? Siinä kohtaa tulee kuvaan se pankki, nimittäin sieltä aiemmin haettu luottokortti!

Mitä mä yleistin?

Ja toki elämässä voi sattua ja tapahtua vaikka mitä, kissa voi pudota parvekkeelta nyt vaikkapa esimerkiksi, mutta siksi elämään pitääkin varautua parhaansa mukaan.

Ihmiset yleensä taitaa hakea lainaa pankista, jotkut eri rahoitusyhtiöistä ja tyhmimmät pikavippeinä. Mutta joku näistähän taitaa sulle tuttu ollakin, turhaan muilta kyselet.

Ja joo, olet väärässä. Elää todellakin voi niin ettei luottotietojaan menetä.

Aivan. Pankista haekin lainan sunnuntai iltana. Jepjep. Sulta mä kysyin. Älä yleistä. Etkä olisi aivan varma. Enkä tarkoittanut pelkästään luottotietojen menettämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. No toivottavasti sait hyvän mielen tuosta avautumisesta luottokortteinees päivineen.

Mulla tällänen tilanne ja se ei tästä nyt muuksi muutu. Hätävaraan meillä ei ole varaa. Tajuatko? Mä olen työtön ja mulla on pieni tytär elämme kädestä suuhun. Harmillista eikö? Ihanaa että pystyt varautumaan elämään yhden kortin avulla jo minuakin paremmin. Tiedätkö mitä ei vois vähempää kiinnostaa. Turhaa sä täällä enää tuosta maksusta jauhat. Se meni jo eilen. Nyt vaihdetaan kissan kuulumisia.

Vierailija
24/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai puhuitko itse provosoivasti (en saa sellaista vaikutelmaa). Eihän eläinlääkäri voi noin uhkailla asiakastaan? Tuon ongelman hoidosta voi asiantuntijakin olla monta mieltä ja viikottainen lastan vaihtelu parin kuukauden ajan on ylimitoitetun oloista. Hyvä jos lasta pysyisi kolmisen viikkoa, mutta kissa on kevyt eläin eikä kyseessä ole ison luun töydellinen murtuma?

Löytyisikö jokin sivukylän pienpraktikko tai kotikaupungin kunnaneläinlääkäri hätiin?

Vierailija
25/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissan hoito maksoi yli 1000 e kun kävimme kontrolleissa, saimme lääkettä ja piristykseksi veimme kisun matkalle :) Muta maksaa ihminenkin. Mun gyne maksoi 160 e ja hampaat yli 100e :(.

Vierailija
26/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei oikein seiso ja hän meni uroloogille, joka tutki peräsuolen kautta. Maksoi lääkkeinen 234 e! Mieskin on kallis

Vierailija
27/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai puhuitko itse provosoivasti (en saa sellaista vaikutelmaa). Eihän eläinlääkäri voi noin uhkailla asiakastaan? Tuon ongelman hoidosta voi asiantuntijakin olla monta mieltä ja viikottainen lastan vaihtelu parin kuukauden ajan on ylimitoitetun oloista. Hyvä jos lasta pysyisi kolmisen viikkoa, mutta kissa on kevyt eläin eikä kyseessä ole ison luun töydellinen murtuma?

Löytyisikö jokin sivukylän pienpraktikko tai kotikaupungin kunnaneläinlääkäri hätiin?

En kyllä ole puhunut provosoivasti. Lääkäri sanoi että jos emme saa rahaa kasaan ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa eläin.

Soitin kissaklinikka Felinaan mutta eivät ota kissaamme sinne hoitoon mieluusti koska hoito on aloitettu jo viikissä. Hoitosuunnitelmassa lukee.

Murtuman paranemiseen menee todennäköiseti 6-8 viikkoa ja vaatii vähintääkin viikottaiset lastan vaihdot ja säännölliset kontrolliröntgenkuvaukset murtuman luutumisen seuraamiseksi. Epästabiili murtuma voi myös vaati kirurgisen korjaamisen jne jne. Itse mietin samaa että on hassua miksi noin usein lastan vaihtavat.

Vierailija
28/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissan hoito maksoi yli 1000 e kun kävimme kontrolleissa, saimme lääkettä ja piristykseksi veimme kisun matkalle :) Muta maksaa ihminenkin. Mun gyne maksoi 160 e ja hampaat yli 100e :(.

Ei ole omaa autoa. Appiukkon lainaamme.

Vierailija
29/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi selviävät vähemmällä lastan vaihtelulla. Kissa on kuitenkin kevyt ja kuvaamasi luu melko pieni.

Vierailija
30/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tulimme viikin eläinsairaalaan tehohoitoon koiran kanssa toisesta kaupungista... koira oli hoidossa puolivuorokautta ja jouduttiin lopuksi lopettamaan ja lääkärit toivat laskun käteen, kysymättä edes maksutapaa.

Lasku oli yli 800e.

Vierailija
31/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tulimme viikin eläinsairaalaan tehohoitoon koiran kanssa toisesta kaupungista... koira oli hoidossa puolivuorokautta ja jouduttiin lopuksi lopettamaan ja lääkärit toivat laskun käteen, kysymättä edes maksutapaa.

Lasku oli yli 800e.

Todella outoa. Huomenna kun eläinlääkäri soittaa vielä jatkohoidosta pyydän hänen esimiehensä numeron ja keskustelen hänen kanssaan sitten osamaksusta. ehkä lääkärillä on jotain henkilökohtaisia ongelmia!

Vierailija
32/73 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pudotessaan korkealta, ja kuolla siihen sitten päivien päästä. Menisin kyllä heti sairaalaan, maksusta voi siellä sopia.

Vierailija
33/73 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole varaa maksaa nyt tällä hetkellä.

Vierailija
34/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että eläinlääkärin oma mielipide noin isossa paikassa ratkaisee; eiklhän kyse ole yleisestä maksupolitiikasta. Ainahan voi toki olla yhteydessä koko talon johtajaan(?)

Oman kissan kohdalla en noista suositelluista kontrolleista kauheasti joustaisi; kissa ei osaa kauhean selvästi ilmoittaa, jos lasta on huonosti tai hankaa. Viikon aikanakin ihoon voi tulla melkoisia vammoja, jotka entisestään mutkistavat tuota paranemista.

Uskokaa nyt hyvät ihmiset, että eläin on hoidettava kunnolla tai ei ollenkaan! Eläinlääkäreillä on velvollisuus hoitaa ja ehkäistä eläinten kärsimyksiä, siitä varmasti tuo saamanne tieto mahdollisen eläinsuojeluilmoituksen teosta, mutta jokaisen on kuitenkin itse vastattava kaikista kustannuksista!! Ihan on ihmispuolellakin kovin tiukat taloudelliset kriteerit, mutta meidän sosiaalivaltiosysteemin vuoksi ne ei niin selvästi yksittäiselle potilaalle näy. Seuratkaapa vaikka jenkkien terveydenhoitoa. Jos et maksa, et saa hoitoa. Ja ihmisiä ei voi armahtaa eutanasialla...

Vierailija
35/73 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sanot heti, ettei sulla ole nyt rahaa. Ne tykkää siellä eläimistä, eikä jätä niitä kitumaan.

http://www.vetmed.helsinki.fi/elainsairaala/tietoa/maksuehdot.html

Vierailija
36/73 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että nytkö vaihdetaan kissan kuulumisia kun eilen vielä itkettiin tulevia, helvetin isoja ortopedilaskuja.

Joopa joo. Älä tule tänne kirjoittelemaan asioistas jos et niistä halua puhua.

Lisää lapsia ja eläimiä. En yhtään ihmettele miks olet luottotietos menettänyt.

Vierailija
37/73 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei oikein seiso ja hän meni uroloogille, joka tutki peräsuolen kautta. Maksoi lääkkeinen 234 e! Mieskin on kallis

Vierailija
38/73 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli elävästä olennosta ja sen hyvin voinnista, niin joku alkaa vaan sättimään kissan omistaa rahan käytöstä..

Mulle se on tässä ihan epäolennainen asia.

Puhe ei olekaan enää aidasta vaan aidan seipäästä. Näin täällä käy useassa ketjussa.

Vierailija
39/73 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi auton alle, ei onneks tullut vakavia vammoja vaikka siltä näytti. Siis tais olla syyskuu 2011. Eivät suostuneet hoitamaan laskulla, (aikuinen tyttö kyseessä, työtön, ei rahaa), niin isänsä piti lähtee töistä ennen aikojaan lunastamaan koira ulos.

Missä päin helsinkiä olet, Ap. voinko auttaa?

Vierailija
40/73 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun on maksun aika, sanot, että tarvitset laskun, ei ole käteistä. HEILLÄ EI OLE MUUTA VAIHTOEHTOA KUIN KIRJOITTAA LASKU.

olen näet tehnyt näin.

eläimen on saatava hoitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän