Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissani tippui parvekkeelta

Vierailija
05.02.2012 |

toisesta kerroksesta. Kissa on hieman normaalia väsyneempi. Syö ja juo hyvin. Mutta etutassu ontuu. Mietin voinko viedä hänet Viikin eläinsairaalaan tutkittavaksi vaikka minulla ei ole tällä hetkellä rahaa. Saako sieltä laskun mukaan?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä otan tuonne heti yhteyttä kuhan ovat soittaneet meille jatkohoidosta.

Vierailija
2/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootteko nyt tosissanne? Ihminen on vieraantunut luonnosta kun ei voi tappaa tuollaisen jälkeen lemmikkiään. Itselläkin monta rakasta eläintä ollut, mutta ihan hyvällä omallatunnolla olen kalauttanut lapiolla hengen pois jos jotain vakavampaa on sattunut. Ei ne kuitenkaan ihmisiä ole.

Uskomattomia kommentteja. Ettäkö ap tappaisi kissansa jos sen voi kerran hoitaa kuntoon? Huh huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootteko nyt tosissanne? Ihminen on vieraantunut luonnosta kun ei voi tappaa tuollaisen jälkeen lemmikkiään. Itselläkin monta rakasta eläintä ollut, mutta ihan hyvällä omallatunnolla olen kalauttanut lapiolla hengen pois jos jotain vakavampaa on sattunut. Ei ne kuitenkaan ihmisiä ole.

Joo ihan älytöntä. Minä en ymmärrä kyllä yhtään että eläviä eläimiä kolautellaan päähän sitten edes sen takia että vamma olisi vakava. Kyllä niille pitää apua antaa sen minkä voi. JA kyllä minua vituttaa hoidon suuruus ja tulevien hoitojen hinta. Olemme aivan rahattomia itse tällä hetkellä enkä tiedä miten saamme taloutemme kuntoon. Mutta jotenkin me selvitään. :> -Ap

Vierailija
4/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin itse sain laskun mukaan kun vein yöaikaan lasinsiruun astunutta koiraa paikattavaksi viime kesänä.

Tottakai viet kissan lääkäriin! Jos tassussa on murtuma, se voi hoitamattomana parantua väärin ja aiheuttaa elinikäisen vamman/kipuja. Ota vaikka pikavippi jos et muualta saa rahaa. Eläimistä huolehditaan jos sellaisia otetaan.

Vierailija
5/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin itse sain laskun mukaan kun vein yöaikaan lasinsiruun astunutta koiraa paikattavaksi viime kesänä.

Tottakai viet kissan lääkäriin! Jos tassussa on murtuma, se voi hoitamattomana parantua väärin ja aiheuttaa elinikäisen vamman/kipuja. Ota vaikka pikavippi jos et muualta saa rahaa. Eläimistä huolehditaan jos sellaisia otetaan.

Vierailija
6/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on käytetty jo lääkärissä. En pysty ottamaan pikavippejä koska luottotiedot ovat menneet. Mutta sain lainattua rahan.

Vierailija
7/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, jos ihmisellä ei ole rahaa, luottotiedot ovat menneet ja ensiapukäyntiäkin varten pitää rahat lainata, yksi todellinen vaihtoehto on kissan lopettaminen. EI päähän hakkaamalla, vaan eläinsuojelulain mukaisesti esim. siellä eläinlääkärillä. Ihan sama mitä mieltä suuri yleisö asiasta on, omistaja tekee päätöksen. Joskus tuo lopetus on eläimen kannalta oikeampi ratkaisu pitkien, kivuliaiden hoitojen sijasta.

Ja maksamisesta eläinlääkärillä; kyllä harvassa on klinikka joka haluaa laskulla hoitoja tehdä ja ihan ymmärrettävästi. (Niiden rahojen saaminen jälkikäteen vie vähän liikaa aikaa ja vaivaa, kun useampi sitten jättää laskunsa maksamatta ;( Ainakaan ko. tilanteessa ortopedin taitoja vaativaa leikkausta tuskin saa laskulla, koska kyseessä ei ole kiireinen, eläimen henkeä uhkaava tilanne. Tosin ei jalkaa voi hoitamattakaan jättää, joten on syytä kysyä lasku- /osamaksumahdollisuutta jo leikkauksesta puhuttessa, jotta osaavat suositella myös vaihtoehtoa B) eli lopetusta.

Muista ap, ettei rahanmeno todellakaan lopu leikkaukseen; tilanteesta riippuen kontrollikäyntejä tulee useita jne. Jos jatkohoitoon ei ole valmis tai siihen ei rahat riitä, mielestäni on eläinsuojelullisesti väärin ruveta leikkaamaan. Ei se mitään herkkua sille potilaalle ole.

Vierailija
8/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään, että heti nappi ohtaan jos vaatii jotain maksullisia hoitoja. Ei ole todellakaan vaihtoehtona sellainen.

Mutta jos mitään ei todellakaan tehtävissä, niin sitten olisi paras nukuttaa.

Muistan kun kotona (lapsuuden kodissa) oli kissoja useita, niin ei niillä paljon arvoa ollut. Niitä tuli ja meni ja katosi jne.

Mutta tämä meidän kissa kulkee aina mukana ja tarkasti hoidetaan :)

Vierailija
9/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisitko edes sen laskun maksanut? Sano nyt rehellisesti. Jos olet aikaisemmin laskut jättänyt maksamatta niin luuletko, että sinuun enää luotetaan. Meinaatko, että eläinlääkärin on hoidettava ilmaiseksi kissasi kuntoon, koska se on sairas?

Hei, ehkä kannattaisi myydä kissa. Voit niillä rahoilla mitä säästyy kissan ruuasta hoidosta ja kissanhiekasta yms. maksella vanhoja velkojasi.

Ihmisiltä on kadonnut suhteellisuuden taso, jos ei ole varaa muita laskuja maksaa, miksi hommataan lisää rahaa vieviä juttuja, kuten eläimiä.

Vierailija
10/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisitko edes sen laskun maksanut? Sano nyt rehellisesti. Jos olet aikaisemmin laskut jättänyt maksamatta niin luuletko, että sinuun enää luotetaan. Meinaatko, että eläinlääkärin on hoidettava ilmaiseksi kissasi kuntoon, koska se on sairas?

Hei, ehkä kannattaisi myydä kissa. Voit niillä rahoilla mitä säästyy kissan ruuasta hoidosta ja kissanhiekasta yms. maksella vanhoja velkojasi.

Ihmisiltä on kadonnut suhteellisuuden taso, jos ei ole varaa muita laskuja maksaa, miksi hommataan lisää rahaa vieviä juttuja, kuten eläimiä.

Mitä sä luulet että maksanko laskun? Mieti itse. Mä tuskin olisin koko kissaa vienyt hoitoon. Tai saatika siinä vaiheessa kun uhkasivat lopettamisella niin maksanut montaa sataa euroa tassun kuvaamisesta ja lastotuksesta jne jne. Musta tuntuu että sinulla on kadonnut jotain? Ei pahalla. Miksi hommata lisää rahaa vieviä juttuja. Elikkä jos on nuorempana ollut typerä, eikä ole välittänyt tärkeistä asioista. En ole oikeutettu kotieläimiin enkä mihinkään mikä maksaa? Ja ihan tiedoksi en ole missään vaiheessa olettanut että kissan ilmaiseksi hoitaisivat kuntoon! Huhhuh.

Vierailija
11/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissallamme on vielä edessä 6-8 viikon hoito. Lastu pitää vaihtaa viikon välein josta tulee per kerta yli satasen lasku. + jossain vaiheessä se pitää kuvata uudestaan ja se tulee maksamaan monta sataa euroa taas lisää. Ja tässä vaiheessa alan kyllä olemaan sitä mieltä että edes osamaksulle olisi käyttöä, mutta kurjalta näyttää. Lääkäri sanoi jos emme viikon sisällä ole vaihtamassa lastua viikissä, he ottavat eläinsuojeluun yhteyttä ja tulevat hakemaan kissan pois. Erittäin outoa!

Vierailija
12/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan vaan nuorempana hoitanut asiat huonosti.

Miksei sulla ja autoa lainaamaan lähteneellä miehelläsi sitten ollut rahaa maksaa kissan hoitoa omistanne vaan jouduitte lainaamaan? Ja vielä ties mistä, eikö miehelläsikään ole luottotietoja jotta saisitte lainaa sieltä mistä muutkin?

Vierailija
13/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietiin kissa Viikin sairaalaan ja jouduttiin maksamaan paikan päällä. Toivottavasti saatte laskun mukaan :( ja toivottavasti kissa parantuu!

Vierailija
14/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oli tuolta aiemmalta vastaajalta ihan oikeutettua kysyä että olisitko maksanut laskun jos sen olisit saanut, jotainhan sä olet maksamatta jättänyt kun luottotietosi oot sössinyt...

Vierailija
15/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan vaan nuorempana hoitanut asiat huonosti.

Miksei sulla ja autoa lainaamaan lähteneellä miehelläsi sitten ollut rahaa maksaa kissan hoitoa omistanne vaan jouduitte lainaamaan? Ja vielä ties mistä, eikö miehelläsikään ole luottotietoja jotta saisitte lainaa sieltä mistä muutkin?

Mistäs sinä lainasi haet? Mitä tarkoittaa mistä muutkin? o_O

Lainasin ystävältä ja mieheni mummolta. Ja kyllä vain, nuorenpana huonosti olen hoitanut asiani. Ja tässä nähdään taas en hinta. Ottaahan se päähän. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää? Kuule, kannattaa miettiä mitä sieltä suustaan päästää. KOSKAAN et voi tietää etteikö sinulle kävisi samoin. ;)

Vierailija
16/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta kissa ei pääse enää putoamaan?

Vierailija
17/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oli tuolta aiemmalta vastaajalta ihan oikeutettua kysyä että olisitko maksanut laskun jos sen olisit saanut, jotainhan sä olet maksamatta jättänyt kun luottotietosi oot sössinyt...

Ja niin olenkin. Mutta siitäkin huolimatta pitäisi saada avustusta tuollaisessa asiassa vaikka merkintöjä onkin. Älytöntä. Ja kyse ei ollut lääkärissä se että minulla on merkintöjä, vaan se että jostain kumman syystä ei heillä ole käytäntöä että antavat laskulle. On se kurjaa. Tyhjästä on paha nyhjästä. Tuskin olen ainoa samassa tilanteessa oleva.

Vierailija
18/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset yleensä taitaa hakea lainaa pankista, jotkut eri rahoitusyhtiöistä ja tyhmimmät pikavippeinä. Mutta joku näistähän taitaa sulle tuttu ollakin, turhaan muilta kyselet.

Ja joo, olet väärässä. Elää todellakin voi niin ettei luottotietojaan menetä.

Vierailija
19/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta kissa ei pääse enää putoamaan?

Mutta parvekkeen lasit pysyy visusti kiinni. Ja asennamme verkon kyllä.

Vierailija
20/73 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti moni joutuu tiukille tuollaisen asian kanssa. Hurjan kallista tuo lemmikkien sairaanhoito!

Ja siinäpä se taitaa se syy ollakin siihen, että laskulle ei anneta: isot rahat kyseessä ja joillekin maksamatta jättäminen just jossakin lemmikin hoidossa (joka tehty jo) saattaisi olla turhan helppoa.

Ja niin olenkin. Mutta siitäkin huolimatta pitäisi saada avustusta tuollaisessa asiassa vaikka merkintöjä onkin. Älytöntä. Ja kyse ei ollut lääkärissä se että minulla on merkintöjä, vaan se että jostain kumman syystä ei heillä ole käytäntöä että antavat laskulle. On se kurjaa. Tyhjästä on paha nyhjästä. Tuskin olen ainoa samassa tilanteessa oleva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi