Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä oli kyy sisällä!!!

Vierailija
05.02.2012 |

Joku luulee nyt tätä provoksi mutta sitä ei ole. Menin ullakolle viemään tavaraa siellä se oli ja liikkui vaikka siellä ei ole edes lämmitystä. En tajua miten se on päässy tokaan kerrokseen? ehkä siitä reistä minkä hiiri viime syksynä oli nakertanut ja joka tosin heti tukittiin kun se huomattiin!

Mä olen ihan vauhkona! En saa unta!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa ettei edes horrostanut! Ilmeisesti sitten liian lämmin ullakolla. Toivottavasti saisit unen päästä kiinni! Kyyt harvemmin viihtyy melussa, tuskin tulee asuinkerroksiin. Yritä miettiä sitten huomenna mitä tehdä, ehkä joku hakisi sen pois? Jos soitat vaikka jollekin eläinsuojeluyhdistykselle tai villieläintaholle.

Vierailija
2/21 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten se on elellyt tähän asti mukavasti jossain teillä lämpimässä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua, jos ei uni ton jälkeen tule!

Jäikö se kyy nyt sinne, vai saitteko te sen ulos?

T: Eräs, joka ei pelkää mitään muuta kuin kyykäärmeitä, ja joka ei varmana nukkuisi tossa talossa ton havainnon jälkeen

Vierailija
4/21 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy. On varmasti ollut raskasta kavuta ullakolle ilman jäseniä joilla tarttua mistään kiinni. Se on niin kohmeessa ettei se tee kenellekään mitään, turhaa pelätä siis.

Vierailija
5/21 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kovin kauan siellä liiku.

Vierailija
6/21 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mies oli kotona koska mä sain suunnilleen paskahalvauksen. Ullakolle mennään meidän yhden lapsen huoneesta. En jäänyt katsomaan miten liikkui, mutta liikkui.

Mä olen ihan käärme kammoinen. Tiedän että niitä on ollut täällä sillointällöin, siis täällä meidän alueella, mutta itse en ole nähnyt ja nyt sitten näin!

Talvi, pakkanen ja oma ullakko.

ps. kuviakin on.

Vierailija
7/21 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy. On varmasti ollut raskasta kavuta ullakolle ilman jäseniä joilla tarttua mistään kiinni. Se on niin kohmeessa ettei se tee kenellekään mitään, turhaa pelätä siis.

Totta munassa se kyy täytyy tappaa, jos tulee lapsiperheen asuntoon sisälle, tai edes pihapiiriin! Käärmeenpuremaan voi kuolla!

Vierailija
8/21 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kunnon siivous ullakolle, kaikki kamat pihalle ja syynäätte ettei löydy munia. Jotenkin voisin kuvitella että on nimenomaan tullut munimaan ja hautomaan munia. Leuto alkutalvi on varmasti sekoittanut kyyparan pääkopan ja on ehkä horroksestaan herättyään alkanut kevätpuuhiin ja pakkasten yllättäessä on vain etsinyt lämpimän suojan tuleville poikasille. Uroskyy ei varmaan näin tekisi, mutta poikasia odotteleva naaras voisi asuintaloonkin hakeutua.

Kattokaa ettei niitä ole lisää, voi olla vaikka pesue jossain laatikossa yms.

Vierailija
9/21 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mies oli kotona koska mä sain suunnilleen paskahalvauksen. Ullakolle mennään meidän yhden lapsen huoneesta. En jäänyt katsomaan miten liikkui, mutta liikkui.

Mä olen ihan käärme kammoinen. Tiedän että niitä on ollut täällä sillointällöin, siis täällä meidän alueella, mutta itse en ole nähnyt ja nyt sitten näin!

ps. kuviakin on.

Vierailija
10/21 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yhtenä keväänä kyy mökissä sisällä. En tiedä oliko talven jäljiltä vai sillon menny, kun oltiin ekaa kertaa talven jälkeen ja ovet tietty auki. Mökki on vanha korkeella kivijalalle rakennettu talo ja ihmeteltiin kyllä kans, että miten se sinne oli päässy :o!

Ei niitä tietty tappaa saisi mut kyllä mies tuonkin tappoi. Kestän ne ihan hyvin ulkona pihalla luontoon kuuluvaksi mut sisälle, jos pyrkivät, niin sitä en enää kattele!

Ps. Suosittelisin kanssa käymään sitä ullakkoa vähän tarkemmin läpi....

Vierailija
11/21 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. kuviakin on.

Vierailija
12/21 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Eräs, joka ei pelkää mitään muuta kuin kyykäärmeitä, ja joka ei varmana nukkuisi tossa talossa ton havainnon jälkeen

Hyi kamala, mulla menis kans unet pitkäksi aikaa. Kammoan käärmeitä YLIKAIKEN!!

Vierailija
13/21 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1194691306883/artikkeli/kyy+lui…

ja kiipeäähän ne puuhunkin, joten kai ne jossain seinän sisällä voi kavuta..

Vierailija
14/21 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyy synnyttää elävät poikaset EI muni.

aika karsea löytö omasta kodista, huh.

Vierailija
15/21 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi kyy synnyttää eläviä poikasia (eli hautoo ne munat jo sisällään). Eikä se niitä talvella synnytä, dorkat!

Vierailija
16/21 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne poikaset synny joskus elokuun aikaan? Tuskin siellä mitään poikasia on eikä kyyt yleensä kiipeä ullakolle talvehtimaan, vaan aika syvälle maan alle. Hiiret on varmasti ullakolta syöty, jos on jo pidempään siellä saalistanut.

Vierailija
17/21 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos se olis elokuussa mönkinyt sinne ja synnyttänyt. Ja ap sitten tukkinut sen kolon, kun kertoi syksyllä tukkineensa:)

Tuskin se talvella on mistään sinne tullut, jos on tähän asti pyörinyt jossain lämpimissä talon osissa? Jos olis rossilattia, tai seinän välissä lämpimämpää?

Vierailija
18/21 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo olis mun pahin painajainen! Itse pelkään käärmeitä kuollakseni!

Vierailija
19/21 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi kyy synnyttää eläviä poikasia (eli hautoo ne munat jo sisällään). Eikä se niitä talvella synnytä, dorkat!

Ja ei tasan tarkkaan ole rauhoitettu!

Mikä ihme siinä on, että aina kun kyykäärmeestä puhutaan niin muutaman lauseen jälkeen joku tulee

naama punaisena todistamaan sen olevan rauhoitettu.

Kyyn saa aina tavattaessa tappaa missä vaan.

Vierailija
20/21 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa edelliseen.

Kyy synnyttää todellakin elävät poikaset, eikä muni. Poikaset syntyvät yleensä elokuussa, joten ei se tähän aikaan vuotta ole ainakaan lisääntymispuuhissa.

Se kyllä kannattaa tarkistaa, ettei missään täytteissä ole isompaa esiintymään pesiintyneenä.

Niitä voi olla sitten jopa satoja yhdessä talvipesässä. Tuolle lienee tullut liian kuuma kun rakennusta on pakkasten takia mahdollisesti lämmitetty kovemmin ja se on luullut kevään tulleen ja lähtenyt hortoilemaan ulos pesästä.