Kuinka paljon sooloilette kun teette kaalilaatikkoa? Kuuluuko siihen munamaito vai ei?
Reseptiä on niin joka lähtöön että pieni pääni mennyt jo ihan sekaisin erilaisista resepteistä ja epävarmuus astuu tilalle.
Kommentit (14)
Vähiten kaalilaatikon kanssa. Perinteinen pitkään kypsytetty.
Sooloilen hyvin paljon kaalilaatikon kanssa, en laita ikinä munamaitoa.
Munamaito kaalilaatikkoon!!
En ole edes koskaan kuullut, ajatuskin kauhistuttaa😳
Ei, inhoan munamaitoa, kermaa ja pieni osa kaalin keitivettä.
Makaronilaatikkoa teen harvoin, siihenkin joku kerma. Kotona siitä suurin osa oli tuota ällöä, löllöä ja vetisytä munamaitoa. En voi sietää.
Ei kuulu. Soijakastike sen sijaan on hyvä 😋
Muna-maito ei tosiaan kuulu kaalilaatikkoon. Itse sooloilen sen verran että jätän joskus riisin pois. Ja siirappia laitan aina paljon enemmän kuin ohjeessa käsketään. Yleensä laitan nesteeksi vain lihaliemen, joka on se perinteinen tapa, mutta kerran laitoin lisäksi kermaa ja sekin oli oikein hyvää.
Olen tehnyt kaalilaatikkoa sekä naudanjauhelihasta että sika-naudasta, ja jälkimmäisestä tuli parempi. Kyseessä on muuten niin vähärasvainen ruoka että rasvaisempi jauheliha sopii.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ei munamaitoa eikä kermaa. Mutta pekonia suikaleina, ai että tulee hyvää! Ja aina ohrasuurimoilla.
Hyi, ei kuulu maito eikä muna kaalilaatikkoon! Voin soveltaa, mutta rajansa kaikella
Ootko tosissas? No ei todellakaan kuulu! Ei muna eikä maito.
Ei mitään munamaitoja tai soijakastikkeita kaalilaatikkoon. Voihan siihen itse lisätä vaikka ananasta mutta ei se sitten ole enää perinteistä kaalilaatikkoa.
No ihan varmasti sooloilen, en edes tiedä voiko tätä sanoa kaalilaatikoksi, pääraaka-aine on kuitenkin kaali ja uunissa kypsyy. Siispä liotettuun savipataan (Rooman pata) kaalia, sipulia, valkosipulia ja spelttiryynejä, vähän vettä ja mausteet maun mukaan. Uuniin ja kun on kypsää, lohilfile päälle nahkapuoli päällepäin. Kansi pois ja takaisin uuniin kunnes kalakin on kypsää. Nahka kuoritaan pois ja nautitaan.
Itse laitan smetanaa tai lorauksen kuohukermaa, kun minusta se pyöristää makua, jos kaali on kitkerä. Siirappia en laita.
Mun ei tietenkään. Ällö ajatuskin.