Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon sooloilette kun teette kaalilaatikkoa? Kuuluuko siihen munamaito vai ei?

Vierailija
22.01.2026 |

Reseptiä on niin joka lähtöön että pieni pääni mennyt jo ihan sekaisin erilaisista resepteistä ja epävarmuus astuu tilalle.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tietenkään. Ällö ajatuskin. 

Vierailija
2/14 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähiten kaalilaatikon kanssa. Perinteinen pitkään kypsytetty. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kuulu munamaito. 

Vierailija
4/14 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sooloilen hyvin paljon kaalilaatikon kanssa, en laita ikinä munamaitoa.

Vierailija
5/14 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munamaito kaalilaatikkoon!!

En ole edes koskaan kuullut, ajatuskin kauhistuttaa😳

Vierailija
6/14 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, inhoan munamaitoa, kermaa ja pieni osa kaalin keitivettä. 

Makaronilaatikkoa teen harvoin, siihenkin joku kerma. Kotona siitä suurin osa oli tuota ällöä, löllöä ja vetisytä munamaitoa. En voi sietää.

Vierailija
7/14 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu. Soijakastike sen sijaan on hyvä 😋

8/14 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muna-maito ei tosiaan kuulu kaalilaatikkoon. Itse sooloilen sen verran että jätän joskus riisin pois. Ja siirappia laitan aina paljon enemmän kuin ohjeessa käsketään. Yleensä laitan nesteeksi vain lihaliemen, joka on se perinteinen tapa, mutta kerran laitoin lisäksi kermaa ja sekin oli oikein hyvää. 

Olen tehnyt kaalilaatikkoa sekä naudanjauhelihasta että sika-naudasta, ja jälkimmäisestä tuli parempi. Kyseessä on muuten niin vähärasvainen ruoka että rasvaisempi jauheliha sopii.

Vierailija
9/14 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munamaitoa eikä kermaa. Mutta pekonia suikaleina, ai että tulee hyvää! Ja aina ohrasuurimoilla.

Vierailija
10/14 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, ei kuulu maito eikä muna kaalilaatikkoon! Voin soveltaa, mutta rajansa kaikella 

Vierailija
11/14 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tosissas? No ei todellakaan kuulu! Ei muna eikä maito.

Vierailija
12/14 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään munamaitoja tai soijakastikkeita kaalilaatikkoon. Voihan siihen itse lisätä vaikka ananasta mutta ei se sitten ole enää perinteistä kaalilaatikkoa.

Vierailija
13/14 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan varmasti sooloilen, en edes tiedä voiko tätä sanoa kaalilaatikoksi, pääraaka-aine on kuitenkin kaali ja uunissa kypsyy. Siispä liotettuun savipataan (Rooman pata) kaalia, sipulia, valkosipulia ja spelttiryynejä, vähän vettä ja mausteet maun mukaan. Uuniin ja kun on kypsää, lohilfile päälle nahkapuoli päällepäin. Kansi pois ja takaisin uuniin kunnes kalakin on kypsää. Nahka kuoritaan pois ja nautitaan.

Vierailija
14/14 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan smetanaa tai lorauksen kuohukermaa, kun minusta se pyöristää makua, jos kaali on kitkerä. Siirappia en laita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi