En voi käsittää että Suomessa kaupassa käydessään joutuu vertailemaan peruselintarvikkeiden hintoja
ja ostamaan aina sitä kaikkein halvinta. Ehkä sitten suhteellisuudentajuni on hämärtynyt.
Kommentit (4)
Kyllä minä ainakin vertailen, vaikka olisi varaa vain noukkia jotain hyllystä. Mutta minua nyt kiinnostaa ihan yleisesti hintataso ja -erot.
ostanko halvinta, parasta vai kotimaista. Olen tällä hetkellä niin pienituloinen, että ruoka on ainoa jota ostan ja siinäkin joudun olemaan todella tarkkana.
Kyllä mä ainakin vertailen hintoja, olen tehnyt niin koko ikäni. Kyse ei ole piheydestä, vaan siitä, että ihan turha maksaa samasta tuotteesta enempää, jos sen saa halvemmallakin. En siis kiertele kaupasta toiseen, vaan valitsen siinä kaupassa, jossa asioin, sen hinta-laatu-suhteeltaan edullisimman. Esimerkiksi Pirkka-tuotteet eivät yleensä laadussa häviä ns. brändituotteille, joskus jopa päin vastoin. En saa elämääni mitään lisäarvoa siitä, että syön Pirkka-murojen sijaan jotain brändimuroja jne.
Vaikka tuotekohtaisesti hintaero ei ehkä ole merkittävä, siitä syntyy vuosien saatossa aika iso summa. Käytän sen mieluummin vaikka matkailuun kuin tyhjään.
Ja en todellakaan ole luonteeltani pihi. ;)
Puhutko nyt itsestäsi vai yleisesti?
Eiköhän kaikkialla muuallakin ihmiset vertaile hintoja, ja jotkut köyhemmät tai pihit ostaa aina sitä halvinta.