Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotain vikaa on ihmisessä joka tekee 7 lasta.

Vierailija
01.02.2012 |

Enemmän kuin 4 on jo aika outoa.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset mitä osa ja mihin rahat riittää

koirat haukkuu karavaani kulkee

Vierailija
42/102 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen aika monta todellisen suurperheen äitiä (lapsia >7) Meillä lapsia on tällä hetkellä kolme ja neljäs saa tulla, kun tulee. Kenelläkään meistä ei ole tarvetta nostaa itseämme millekään jalustalle. En ole koskaan kuullut, että kukaan kehuisi itseään tai ihmettelisi toisten tarmokkuutta. Enemmänkin minusta tuntuu, että ne on nämä pienten perheiden äidit, jotka tuntevat jotain ihme tarvetta mollata isompien perheiden äitejä. Onko se sitten huonoa omatuntoa vai peräti kateellisuutta siitä, että tuntevat ehkä itsensä väsyneiksi, saamattomiksi tms. En tiedä...

Vielä lisäisin sen, että itselläni on maisterin tutkinto, minkä olen opiskellut töiden ohella ja äitiyslomilla. Olen siis myös itse toiminut myös veronmaksajana. Myös tuntemissani suurperheissä miehet tekevät paljon töitä omissa firmoissaan tai johtotehtäviin palkattuina. Useimmilla taitaa vuodessa palkkatulot ja sitä myöten myös maksetut verot olla suuremmat kuin monissa yksi tai kaksilapsisissa perheissä mol. vanhempien tulot ja verot yhteensä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta viisas ei sitä tee. Vähän kuin kaivoon hyppääminen.

mitenkään perustelemaan mielipidettäsi? Tahtoisin kovasti kuulla jotain perusteluita.

Vierailija
44/102 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai noita perheitä olisi enemmän, jos se oikeasti olisi tavoittelemisen arvoista.

Itse tiedän yhden ainoan, lestadiolaisia Pohjanmaalta.

Vierailija
45/102 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja, onnellisia, hyvinvoivia perheitä.

Mietin vain, että jos nämä kaksi lastani tuovat niin paljon onnea ja pakahduttavaa rakkautta mukanaan, sydämeni varmaan poksahtaisi 7 lapsen kanssa :)

P.S Kuriositeettina: suurin osa tuntemistani suurperheellisistä on varakkaita, osa jopa miljonäärejä. Heihin tuli tutustuttua maailmalla asuessani.

Vierailija
46/102 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua paremmin.

Vierailija
47/102 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai noita perheitä olisi enemmän, jos se oikeasti olisi tavoittelemisen arvoista.

Itse tiedän yhden ainoan, lestadiolaisia Pohjanmaalta.

Näin vähän arvelinkin.

Vierailija
48/102 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen aika monta todellisen suurperheen äitiä (lapsia >7) Meillä lapsia on tällä hetkellä kolme ja neljäs saa tulla, kun tulee. Kenelläkään meistä ei ole tarvetta nostaa itseämme millekään jalustalle. En ole koskaan kuullut, että kukaan kehuisi itseään tai ihmettelisi toisten tarmokkuutta. Enemmänkin minusta tuntuu, että ne on nämä pienten perheiden äidit, jotka tuntevat jotain ihme tarvetta mollata isompien perheiden äitejä. Onko se sitten huonoa omatuntoa vai peräti kateellisuutta siitä, että tuntevat ehkä itsensä väsyneiksi, saamattomiksi tms. En tiedä...

Vielä lisäisin sen, että itselläni on maisterin tutkinto, minkä olen opiskellut töiden ohella ja äitiyslomilla. Olen siis myös itse toiminut myös veronmaksajana. Myös tuntemissani suurperheissä miehet tekevät paljon töitä omissa firmoissaan tai johtotehtäviin palkattuina. Useimmilla taitaa vuodessa palkkatulot ja sitä myöten myös maksetut verot olla suuremmat kuin monissa yksi tai kaksilapsisissa perheissä mol. vanhempien tulot ja verot yhteensä!

tuoda esiin jalustalle itsesi ja kaverit kans.. vaik ei oo teillä tapana XDDDDDD (mitä nyt vähän omakehu haisee)

Vierailija
49/102 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin 4 on jo aika outoa.

Jokainen voi laittaa sellaisen perheen kuin haluaa. Aika outoa väittää, että iso lapsimäärä tekee ihmisestä oudon. Aloittajan kannattaisi laajentaa maailmankuvaansa hieman ymmärtämään, että ihmiset eivät ajattele asioista samalla tavoin. Joku tykkää esim. isosta perheestä.

Vierailija
50/102 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan lasta olen synnyttänyt, yksi on kuollut ja 7 on mukana tässä elämässä. Tosi kiva kuulla, että olen jotenkin viallinen, kun olen valinnut toisenlaisen elämäntavan kuin muut. Työpaikka löytyy (15v samassa). Ihana mies, joka on myös käyttänyt oikeuttaan vanhempainvapaisiin. Mitään tukia emme saa muuta kuin lapsilisät kuudesta, emme siis mielestäni elä edes kenenkään toisen rahoilla. Emme polta tupakkaa emmekä juo viinaa. Lapsilla menee koulussa hyvin, kavereita riittää ja harrastuksiakin on. Yhdessäkin puuhataan kaikenlaista Mutta viallisia siis olemme. No ehkä sinun mielestäsi ap, mutta jotenkin katkeralta kuulostat.

jos olet saanut 8 lasta niin et ole hirmu monta vuotta ainakaan töitä siellä tehnyt. Vähän sama kun et mul on maailman hienoin auto mut se on edelleen siel kaupassa koeajolla kävin kyllä...

Vierailija
51/102 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan lasta olen synnyttänyt, yksi on kuollut ja 7 on mukana tässä elämässä.

Tosi kiva kuulla, että olen jotenkin viallinen, kun olen valinnut toisenlaisen elämäntavan kuin muut.

Työpaikka löytyy (15v samassa). Ihana mies, joka on myös käyttänyt oikeuttaan vanhempainvapaisiin. Mitään tukia emme saa muuta kuin lapsilisät kuudesta, emme siis mielestäni elä edes kenenkään toisen rahoilla. Emme polta tupakkaa emmekä juo viinaa.

Lapsilla menee koulussa hyvin, kavereita riittää ja harrastuksiakin on. Yhdessäkin puuhataan kaikenlaista

Mutta viallisia siis olemme. No ehkä sinun mielestäsi ap, mutta jotenkin katkeralta kuulostat.

jos olet saanut 8 lasta niin et ole hirmu monta vuotta ainakaan töitä siellä tehnyt. Vähän sama kun et mul on maailman hienoin auto mut se on edelleen siel kaupassa koeajolla kävin kyllä...

Täällä palstailee niin paljon nuoria äitejä joilla ei ole mitään käsitystä siitä, että äiditkin vanhenee ja täällä voi olla kirjoittelemassa myös yli 40v äitejä.

Minulla oli jo 3 lasta kun tuossa työpaikassa aloitin 26-vuotiaana. Yksi lapsi kuoli kohtuun, joten hänestä en ole vanhempainvapaalla ollut kuin sen pakkollisen 105pv.

Eli sinusta on täysin mahdoton ajatus, että suurperheellinen äiti olisi saanut 4 lasta (yhdet kaksoset) 15 vuoden työuran aikana (=kolme äitiyslomaa, josta isä on pitänyt osan)?

Vierailija
52/102 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan näiden suurperheellisten taustalla

mulle n oiekestana ihan sama kuinka paljon ihmiset lapsia tekee, mutta nauttiiko se äiti todella siitä jatkuvasti raskaana olemisesta ja synnyttämisestä? ja onko lapsille hyväksi, että aina joutuu kaiken jakamaan eikä koskaan saa täyttä huomiota

Vierailija
53/102 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on työvuosia tullut 10, sitä ennen opiskelin. Hoitovapaa ei kerrytä työvuosia vaikka työpaikka pysyy.

En ole jäänyt aina hoitovapaalle, nyt viidettä kun odotan niin ajatuksena on palata työmaalle eikä jäädä kotiin kunnes nuorin 3- vuotias.

Mistä sun kenkää puristaa? Joku olisi ollut minun sijastani kotona kaikki vuodet koska olisin voinut vaihdella pelkästään hoitovapaalta äitiyslomalle. Mutta lapsia on tullut tiheämpään, moni jolla on vähemmän lapsia kuin minulla on pidempään VAAN kotona! ;)

Ihanan tuomitseva asenne!

3

Vierailija
54/102 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen aika monta todellisen suurperheen äitiä (lapsia >7) Meillä lapsia on tällä hetkellä kolme ja neljäs saa tulla, kun tulee. Kenelläkään meistä ei ole tarvetta nostaa itseämme millekään jalustalle. En ole koskaan kuullut, että kukaan kehuisi itseään tai ihmettelisi toisten tarmokkuutta. Enemmänkin minusta tuntuu, että ne on nämä pienten perheiden äidit, jotka tuntevat jotain ihme tarvetta mollata isompien perheiden äitejä. Onko se sitten huonoa omatuntoa vai peräti kateellisuutta siitä, että tuntevat ehkä itsensä väsyneiksi, saamattomiksi tms. En tiedä... Vielä lisäisin sen, että itselläni on maisterin tutkinto, minkä olen opiskellut töiden ohella ja äitiyslomilla. Olen siis myös itse toiminut myös veronmaksajana. Myös tuntemissani suurperheissä miehet tekevät paljon töitä omissa firmoissaan tai johtotehtäviin palkattuina. Useimmilla taitaa vuodessa palkkatulot ja sitä myöten myös maksetut verot olla suuremmat kuin monissa yksi tai kaksilapsisissa perheissä mol. vanhempien tulot ja verot yhteensä!

tuoda esiin jalustalle itsesi ja kaverit kans.. vaik ei oo teillä tapana XDDDDDD (mitä nyt vähän omakehu haisee)

Miten multa ollenkaan pääsi unohtumaan, että tällä palstalle ei saa esittää vasta-argumentteja, omia, valtavirrasta poikkeavia mielipiteitään, positiivisia kommentteja saati puolustautua :o!? Mielenterveyden Keskusliitto voisi varmaan jo tänä vuonna palkita Sanoma Magazinen ja tämän palstan vuoden avohoitolaitoksena!

Vierailija
55/102 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan lasta olen synnyttänyt, yksi on kuollut ja 7 on mukana tässä elämässä.

Tosi kiva kuulla, että olen jotenkin viallinen, kun olen valinnut toisenlaisen elämäntavan kuin muut.

Työpaikka löytyy (15v samassa). Ihana mies, joka on myös käyttänyt oikeuttaan vanhempainvapaisiin. Mitään tukia emme saa muuta kuin lapsilisät kuudesta, emme siis mielestäni elä edes kenenkään toisen rahoilla. Emme polta tupakkaa emmekä juo viinaa.

Lapsilla menee koulussa hyvin, kavereita riittää ja harrastuksiakin on. Yhdessäkin puuhataan kaikenlaista

Mutta viallisia siis olemme. No ehkä sinun mielestäsi ap, mutta jotenkin katkeralta kuulostat.

Täällä palstailee niin paljon nuoria äitejä joilla ei ole mitään käsitystä siitä, että äiditkin vanhenee ja täällä voi olla kirjoittelemassa myös yli 40v äitejä.

Minulla oli jo 3 lasta kun tuossa työpaikassa aloitin 26-vuotiaana. Yksi lapsi kuoli kohtuun, joten hänestä en ole vanhempainvapaalla ollut kuin sen pakkollisen 105pv.

Eli sinusta on täysin mahdoton ajatus, että suurperheellinen äiti olisi saanut 4 lasta (yhdet kaksoset) 15 vuoden työuran aikana (=kolme äitiyslomaa, josta isä on pitänyt osan)?

15 vuoden aikana. Tuskin miehesi ainakaan sun äityslomaa on pitänyt? Jos kerran olet MELKEIN koko ton 15 v ollut töissä lapsistasi huolimatta niin miksi olet tehnyt niin monta lasta vaikket halua nauttia niiden seurasta kotona vaan palaat töihin heti kun laki sallii?

Vierailija
56/102 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kastettiin nuorinta, niin pappi sanoi ,että ensimmäinen suurperheinen meidän seurakunnassa. Oli lokakuun loppu siitä tosin aikaa jo 28 v. Ei olisi tullut mieleenkään tehdä enempää lapsia nuo riitti.

Vierailija
57/102 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kuitenkaan seitsemää haluaisi ja heidän kanssa jaksaisi.

T:Kolmen äiti.

Vierailija
58/102 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan edelleen mielenkiinnolla että perustelet mielipiteesi siitä että useamman lapsen tekeminen on yhtä typerää kuin kaivoon hyppääminen.

Vierailija
59/102 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen aika monta todellisen suurperheen äitiä (lapsia >7) Meillä lapsia on tällä hetkellä kolme ja neljäs saa tulla, kun tulee. Kenelläkään meistä ei ole tarvetta nostaa itseämme millekään jalustalle. En ole koskaan kuullut, että kukaan kehuisi itseään tai ihmettelisi toisten tarmokkuutta. Enemmänkin minusta tuntuu, että ne on nämä pienten perheiden äidit, jotka tuntevat jotain ihme tarvetta mollata isompien perheiden äitejä. Onko se sitten huonoa omatuntoa vai peräti kateellisuutta siitä, että tuntevat ehkä itsensä väsyneiksi, saamattomiksi tms. En tiedä... Vielä lisäisin sen, että itselläni on maisterin tutkinto, minkä olen opiskellut töiden ohella ja äitiyslomilla. Olen siis myös itse toiminut myös veronmaksajana. Myös tuntemissani suurperheissä miehet tekevät paljon töitä omissa firmoissaan tai johtotehtäviin palkattuina. Useimmilla taitaa vuodessa palkkatulot ja sitä myöten myös maksetut verot olla suuremmat kuin monissa yksi tai kaksilapsisissa perheissä mol. vanhempien tulot ja verot yhteensä!

Miten multa ollenkaan pääsi unohtumaan, että tällä palstalle ei saa esittää vasta-argumentteja, omia, valtavirrasta poikkeavia mielipiteitään, positiivisia kommentteja saati puolustautua :o!? Mielenterveyden Keskusliitto voisi varmaan jo tänä vuonna palkita Sanoma Magazinen ja tämän palstan vuoden avohoitolaitoksena!

ei tartte ottaa nokkiin.

Vierailija
60/102 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on kyllä hauska keskustelu :D

Itselläni ei ole sisaruksia, olen siis ainut lapsi. Katkera olen tästä ollut vanhemmilleni.

Nyt ikää itselläni 35 v ja 6 lasta olen synnyttänyt. Elossa ja hyvin voipina kaikki lapsukaiset. Neljä poika ja kaksi tyttöä. Vanhin on 15v ja nuorin 5 v.. Mieheni kanssa olemme olleet yhdessä 20 vuotta...

En ikinä vaihtaisi heitä mihinkään eikä heiltä puutu mitään. Syliin mahtuu aina! ja olen todella tarkka ettei ketään jää ulkopuoliseksi tai tunne itseään "syrjityksi".

Meille lapsia ei ole tulossa enempää, terveydellisistä syistä. Kohtuni jouduttiin poistamaan viimeisen synnytyksen myötä. Ei kyllä haittaa, en enään ikäni puolesta haluaisi lapsia enempää. Tyytyväinen olen että "aloitin" aikaisin.