Eiiiiii! Starbucks avaa ensimmäisen toimipisteensä Suomessa
Maailman suurin kahvilaketju Starbucks avaa ensimmäisen toimipisteensä Suomessa Helsinki–Vantaan lentoasemalle huhtikuussa.
Kahvila tulee terminaali 2:n vastaanottoaulaan, joten se on avoin myös muille kuin lentomatkustajille. Myöhemmin tänä vuonna avataan toinen toimipiste Schengen-alueen ulkopuolelle suuntaavien lähtöalueelle.
Starbucksin kahviloita operoi Suomessa ravintola-alan yhtiö SSP Finland, joka tuottaa ravintolapalvelut Helsinki–Vantaalle. Yhtiö on tietoisesti hakenut lentoasemalle tunnettua kansainvälistä toimijaa.
"Kenttä on kansainvälistynyt ja kasvanut kovalla vauhdilla, mutta täältä on puuttunut tunnistettava kansainvälinen brändi. Starbucks on omiaan täyttämään tätä aukkoa", toimitusjohtaja Kalle Ruuskanen perustelee.
Ketjun on tarkoitus levitä myöhemmin myös muualle Suomeen. Ruuskanen arvioi, että kahviloita tulee olemaan 15–20.
Starbucksin vetovoimaa kokeillaan lentoasemalla, mutta tavoitteena on ketjun leviäminen myös muualle Suomeen.
Seattlessa vuonna 1971 perustettu Starbucks toimii tällä hetkellä 57 maassa, ja sillä on yli 17 000 toimipistettä. Tällä viikolla yhtiö kertoi laajentavansa toimintaansa Intiaan.
Myös muihin Pohjoismaihin Starbucks on rantautunut lentoasemien kautta.
Kommentit (113)
Starbucksin omat teet siellä on myynnissä, varsin Vanilla Rooibos on namia (ja joojoo, rooibos ei ole sama asia kuin tee)!
ei siellä kenenkään tarvi käydä jos ei halua. Ketjukahviloita inhoava isänikin joutui myöntämään että siellä saa todella hyvää kahvia.
Mites teen laittaminen sujuu Starbuckissa? Liptonin litkua?
etenkin chai on ÄLYTTÖMÄN hyvää
Te, keitä ei miellytä, niin kiertäkää kaukaa.
Saadaan me hyvän kahvin ystävät nauttia kupposemme rauhassa.
Ulkomailla asuvana olen tuota sotkua juonut ihan liian kanssa, sanoisin, että ihan mistä tahansa kuppilasta Suomessa saa laadukkaampaa kahvia. Ihmettelen suuresti jos tuo kannattaa ja pysyy pystyssä, no lentokentällä ehkä.
Ulkomailla asuvana olen tuota sotkua juonut ihan liian kanssa, sanoisin, että ihan mistä tahansa kuppilasta Suomessa saa laadukkaampaa kahvia. Ihmettelen suuresti jos tuo kannattaa ja pysyy pystyssä, no lentokentällä ehkä.
Kerro minulle mista hemmetista Suomessa saa kohtuuhinnalla kunnon espressoa? Ja mielellaan enemman kuin sormustimillisen kerrallan? Suomi on vaaleapaahtoisen paskakahvin luvattu maa, jossa hyvasta latesta saa maksaa 7e kuppi.
te suomalaisen kahvin ystävät, mutta en tiedä mitään kauheampaa kuin suomalaisten kahviloiden tarjoama pannussa seisonut vaaleapaahtoisesta kahvista tehty sumppi, joka pitää vielä itse kuppiin kaataa. Ja sitä samaa kitkerää suodatinkahvilitkua tarjotaan valitettavasti myös suomalaisissa kodeissa.
Itse olen asunut pitkaan Italiassa, missa musta tuli todellinen kahvisnobi. Nyt taalla USA:ssa ei mulle oikeastaan kelpaa muu kuin oma italialaisella espressokeittimella tehty kahvi tai Starbucksin dark roast kahvit. Joskus juon jalkiruoaksi caramel caffe latte'a, joka on niin makiaa ja ihanaa. Ja kesalla nappaan drive thru'sta kylmat Frappuchinot.
Lentoaseman kahvilaan menevät vain ne joiden on pakko saada kahvia juuri sillä hetkellä ja siinä paikassa. Kaikki siis käy.
Ensimmäisen toimipisteen olisi hyvin voinut lanseerata jonkun suuren kaupungin keskustaan. Näkyvyys olisi parempi ja se houkuttelisi sisään juuri brändistä kiinnostuneita tai sen jo tuntevia asiakkaita.
Mutta ei haukkua toista pain naamaa. Kaikkien ei varmaan tarvitse tykata samasta kahvista
Starbucksilta kesti tulla Suomeen, koska meidan oma kahvilakulttuuri on niin vahva.
niiden lattet ja frappucinot on tosi hyvia!! nyt voin muuttaa takas suomeen...
Mutta ei haukkua toista pain naamaa. Kaikkien ei varmaan tarvitse tykata samasta kahvista
Starbucksilta kesti tulla Suomeen, koska meidan oma kahvilakulttuuri on niin vahva.
Ei täällä mitään kahvilakulttuuria olekaan... Tervetuloa Starbucks, täällä yksi tuleva asiakas. Vinkkinä vielä kahvin ystäville, juokaa odotellessanne Kaffa Roasteryn kahvia - hyvää on. ( ja toki juon vielä Starbucksin jälkeenkin) Miksi titä vastusajia haittaa, voittehan edelleen juoda mitä ikinä haluatte missä haluatte?
Nyt mekin saadaan maailmanluokan ylihintaista kahvia! Kyllä siinä kehtaa kulkea sumppi kädessä kadulla kun se on oikein Starbucksista. Joku vielä luulee että on maailmasta kotoisin, eikä Suomesta.
Nyt mekin saadaan maailmanluokan ylihintaista kahvia! Kyllä siinä kehtaa kulkea sumppi kädessä kadulla kun se on oikein Starbucksista. Joku vielä luulee että on maailmasta kotoisin, eikä Suomesta.
Todellakin tuen suomalaista yrittäjää kuin amerikkalaista jättiyritystä. Kyllä monissa pikku kahviloissa tehdään kunnon kahveja, ei suomalainen kahvila tarkoita sitä seisonutta Juhla Mokka -pannua.
asia mitä kaipaan on ketjukahvilat, -ravintolat yms. Kunnon konditorioita tänne kaivataan!!
Ja aika monta vuotta niillä olis jo ollut aikaa tullakin. Hienoa, että saadaan Starbucks tänne. Ja jos ei teidän mielestä ylihintaisen pahan kahvin myynti täällä kannata, niin varmaan koko ketjukin häviää. Sen näkee sitten. Uskon, että asiakkaita kuitenkin riittää.
Mites teen laittaminen sujuu Starbuckissa? Liptonin litkua?