Kuinka keliakia oireilee?
Olen nyt yhdisttänyt yhden tekijän vatsavaivoihini. Aina kun leivon sämpylöitä ja innostun napsimaan niitä liikaa, ensin vatsa on turvoksissa ja sitten vasta seuraavalla viikolla on vatsavaivoja. Syön leipää ja leivonnaisia muuten hyvin kohtuudella tyyliin ruisleipä tai näkkäri päivässä.
Kommentit (6)
tehdään? Tuleeko siinä vatsa kipeäksi?
Entä kauanko oireilet ylenmääräisen annoksen jälkeen? Itse pohdin tuota, että onko kuitenkin liian kaukaa haettua, koska smpylät meillä oli tosiaan viime viikolla ja edelleen ja nyt vasta vatsa kunnolla oireilee. Olen vain pannut merkille, että sama on käynyt ennenenki, liekö asttumaa.
sun täytyy siis uskaltaa tehdä pieni reikä sormenpäähäsi. Itsekin tein tuon testin, mutta ei ollut keliakiaa sen mukaan. Arvelen että mulla on ärtyvä paksusuoli, ja olen kans huomannut että pulla saa suoliston sekaisin.
sellainen laite, jolla sen pienen reiän saa sormeen ihan helposti, siitä saa puristettua sen yhden veripisaran, joka testiin tarvitaan (meillä mies teki sen reiän sormeeni, kun en halunnut itse tehdä, vaikka se olisi kyllä ollut ihan helppo).
Minulla oireet tulee kyllä jo samana päivänä kun syön pullaa/valkoista sämpylää tms, ihan muutaman tunnin sisällä syömisestä.
aihetuttaa samaa, ja jos syön keliakia ruokavaloin mukaista ruokaa, vatsani voi hyvin. Olen tehnyt keliakia pikatestin (saa apteekista, maksaa parikymppiä, on todella helppo) eikä minulla ainakaan sillä hetkellä ollut keliakiaa, vatsani ei muuten vaan oikein kestä valkoista jauhoa. Pyrin välttämättän niitä, mutta en ihan täysin ole lopettanut.