Haaviston kannattajat Suurimpia kaksinaismoraalin omaajia eli tekohpyhyyden huipentumia
Ollaan niin avoimia ja suvaitsevaisia, mutta jos ei äänestä Haavistoa on joko homofoobikko taikka rahaänkyrä. Tämä on niin kaukaa Haaviston ajatuksista ja niin tekopyhää että pelkästään tämän törkeän käytöksen mm. jennin morkkaaminen takia en todellakaan äänestä Haavistoa.
Kiitos teille!
Kommentit (71)
Antaa niiden vouhottaa. Sinänsä tämä suvaitsevaisuusmantra on jo huvittava. Suvaitsevaiset ihmiset ovat pahimpia rasisteja itse. Ei pelkästään niitä kamalia persuja kohtaan, jotka aamulla heräävät töihin elättämään tätä "kahvikupin äärellä yliopiston kahvilassa" -sakkia vaan lisäksi ovat umpirasistisia myös esimerkiksi mamuja kohtaan. Se rasismi on paljon syvemmällä asenteissa kuin persuilijoilla. Se on sitä, että toinen ihminen asetaan itseään alemmaksi ja käyttäydytään kuin aikuinen ihminen olisi lapsi, jota pitää hellästi ohjata, anteeksiantaen.
Mitä Haloseen tulee tässä samassa keskustelussa, niin feministisenä presidenttinä olisin odottanut, että olisi tarttunut siihen kivuliaimpaan naiskysymykseen Suomessa eli mamu-naisten asemaan. Siitä ei uskalla kukaan sanoa mitään.
Pysyttele vaan siellä alakouluikäisten laatimalta vaikuttavalla scripta -sivustolla, homofoorumilla tai Suomen Sisun pellepalstalla.
Vituttaako edelleen, kun Suomen seuraava presidentti ei ole katolinen abortinvastustaja?
Tässä taas yhden suvaitsevaisen Haavisto-fanin kommentti.
Viime viikot ovat tuoneet omassa ystäväpiirissänikin esiin sellaisia suvaitsemattomuuden kukkasia, ettei uskoisikaan.
Tai siis kaikkea suvaitaan oikein kuhmurakaupalla, paitsi niitä, jotka ajattelevat eri tavoin kuin itse. Tai joilla on erilaisia mielipiteitä kuin itsellä. Näin siis Haavisto-fanien porukoissa. Niinistön ei-niin-kovaäänisessä eikä-niin-fanaattisessa leirissä en tällaista ole huomannut.
Ja sanottakoon, että en ole persu enkä myöskään aio äänestää Niinistöä. Haavisto olisi saanut ääneni, vaan eipä saa johtuen fanilaumansa päällekäyvästä fanatismista.
Antaa niiden vouhottaa. Sinänsä tämä suvaitsevaisuusmantra on jo huvittava. Suvaitsevaiset ihmiset ovat pahimpia rasisteja itse. Ei pelkästään niitä kamalia persuja kohtaan, jotka aamulla heräävät töihin elättämään tätä "kahvikupin äärellä yliopiston kahvilassa" -sakkia vaan lisäksi ovat umpirasistisia myös esimerkiksi mamuja kohtaan. Se rasismi on paljon syvemmällä asenteissa kuin persuilijoilla. Se on sitä, että toinen ihminen asetaan itseään alemmaksi ja käyttäydytään kuin aikuinen ihminen olisi lapsi, jota pitää hellästi ohjata, anteeksiantaen.
On totta, että osa Haaviston kannattajista varmasti ajattelee näin. Ja varmasti osa Niinistön kannattajista ajattelee kuten sinä. Mutta se ei tarkoita sitä, että me kaikki kulkisimme saman stereotypian mukaan.
Minä kannatan Haavistoa. Äitini kannattaa Niinistöä. Äitini on lempein ja ystävällisin ihminen koko maailmassa. Minä en pysty näkemään häntä siinä valossa kuin mielestäsi minun tulisi hänet nähdä. Sama pätee myös sisaruksiini sekä isovanhempiini.
En myöskään ole huomannut Haavistoa äänestävien ystävieni parissa Niinistön äänestäjien halveksuntaa. On valitettavaa, että sinä olet sitä joutunut kokemaan, ap, mutta vakuutan, ettei se ole koko totuus.
T: Yliopistolla opiskeleva, kolmessa flashmobissa Pekkaa kannattanut puolihetero
Otapa oikea annos nyt lääkkeitäsi.
Rupeaa näköjään teho laskemaan edellisestä kerrasta tai sitten lääkäriin hopi, hopi.
en vaan voi ikinä äänestää Niinistöä. Ja Haaviston homous ei ole mikään asia minulle, kuten ei sekään miten Sauli harrastaa seksiä ja kenen kanssa =)
Haavisto itse kuitenkin on korostanut, että kampanjansa ei ole loanheittoon, tarkoitus ei ole olla muita vastaan, vaan tiettyjen arvojen puolesta. On ikävää, että asenneilmapiiri on tuttavapiirissänne mennyt ikäväksi, mutta muistuttaisin, että se ei ole Haavistoa itseään - ja hänhän tässä on ehdolla, eikö totta?
Jos sulla on hetki aikaa, lue Haaviston kampanjapäällikön haastattelu: http://www.vihrealanka.fi/uutiset/mik%C3%A4-on-haaviston-kampanjan-sala…
Ja joo, itse äänestin Haavistoa ja toivoisin, että moni muukin näin tekisi. En kuitenkaan käännytä läheisiäni enkä mollaa - ymmärrän, että mielipiteitä ja arvoja on monia, enkä toivoisi minuakaan mollattavan omieni tähden.
Peace,
Tiitu
Itse olen Haaviston kannattaja ihan aatteidensa puolesta ja todellakin voin myöntää syyllistyneeni kaksinaismoralismiin haukkuessani porvareita. Se ei tee minusta sen parempaa/suvaitsevaisempaa. En vain voi käsittää, miten Haaviston homoudesta on tehty este presidenttiydelle,se on pistänyt suututtamaan!
Molemmilta puolilta häviävä vähemmistö harrastaa loanheittoa.
Kuten sinä nyt. (haukut kaikki Haaviston kannattajat)
Ja tajuan ap:tä ja muita joita ottaa päähän, ymmärrän täysin. Koska suvaitsevaisuutta on ollut se, että suvaitaan niitä jotka ajattelevat kanssani samoin? Ärsyttää tuo yksisilmäisyys.
Nimimerkillä vihreä ateisti, jonka parhaissa ystävissä on keskustalaista, uskovaista ja kokoomuslaistakin.