Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menee hermo tähän ahtauteen.

Vierailija
16.07.2012 |

Mies ostanut ennen minua pappansa rakentaman rintamamiestalon. Tämä tarvitsisi remonttia ja yläkertaan pitäisi tehdä huoneita koska meillä yksi lapsi.Nyt meillä vain 2 huonetta ja keittiö käytössä keskikerroksessa ja alakerrassa sauna. Olen pyytänyt 6v että remontoidaan ja lapsikin jo 4v,mitään ei tapahdu en jaksa enää. Lapsi nukkuu makuuhuoneessa meidän kanssa.Mitä teen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimia on, kun käyt itse ostamassa lapsen lempiväristä maalia ja alat maalaamaan lapsen huonetta, sitten otat samalla reissulla laminaatti malleja mukaan tai tilaat remonttifirman tekemään.

Vierailija
2/7 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen eri huoneeseen nukkumaan?

Meitä asui pari vuotta 4 ihmistä (+koiria) kaksiossa. Me aikuiset ja pienin lapsi nukuttiin olkkarissa ja isommalla lapsella oli oma huone. Onko olohuone sellainen että sinne voisi siirtää nukkumaan joko lapsen tai aikuiset? Mistä se remontin aloittaminen on kiinni, tekemisen aloittamisesta, rahasta? Aloita itse tai palkkaa joku tekemään? Äkkiä tulee ukkoonkin vauhtia ;-).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelle nyt alkaa remontti ja yhdessämsuunnittelette mitä pitää tehdä. Ota mies tähän mykaan. Sitten seuraavana päivänä aloitat.

Vierailija
4/7 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelle nyt alkaa remontti ja yhdessämsuunnittelette mitä pitää tehdä. Ota mies tähän mykaan. Sitten seuraavana päivänä aloitat.

Vierailija
5/7 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en voi mitään kirvesmiestä itse tilata. Varmasti saatas remonttilainaa ja rahaakin on jonkin verran. Yläkertaan pitäisi tehdä ihan alusta lähtien ne huoneet mikään maalaaminen ei riitä. En tiedä miksi mies ei tee mitään? ja olohuoneeseen ei viitsisi sänkyä viedä.ap

Vierailija
6/7 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi otat kunnan korjausneuvojaa, rakannusmestariin tai vastaavaan yhteyttä ja kysyt neuvoja. Onko mahdollista saada jotain avustusta ja/tai suunnitteluapua?

Parhaassa tapauksessa saat jonkun käymään. Siinä vaiheessa mies uskoo, että olette tosissanne. Pitääkö muutosta varten hakea rakennuslupaa? Jos pitää niin sinä järjestät kaiken valmiiksi miehen allekirjoitusta varten.

Jos talon alkuperäiset tai muutospiirustukset löytyvät, niiden pohjalta on helppo tehdä yläkertaan lämpimät huoneet.

Millainen eristys ja millaiset rakenteet siellä on? entä lämmitys?

Ihan ensimmäiseksi jo tänään voit raivata sinne sellaisen kesähuoneen, joissa monet rintamamiestalojen nuoret viettivät kesät 1950-luvulla. Seiniksi käy vaikka lastulevy tai pahvi, kunhan sinne sänky sopii.

Vierailija
7/7 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muut ehdottavat. Rakennusluvat kuntoon ja etait kirjastosta seinänrakennusoppaan. Tai kysyt tarjouksen remppafirmasta. Miehelle sitten esität valmiin tarjouksen. Helpompi hakea lainaakin kun tietää suunnilleen kustannuksista. Jos sulla on joku valmis suunnitelma,niin miehelle konkretisoituu tilanne paremmin. Voisitko alkuun hankkia jonkin tilanjakajan,jotta saisi erotettua lapselle oman tilan?