Mies lähtee juhlimaan,vaimo raskaana viimesillään
Mitä mieltä olette asiasta?
Kiukuttaa ihan hemmetisti moinen välinpitämättömyys!!
Olen siis vk:lla 38 raskaana ja mies lähdössä työkavereitten kanssa syömään ja juhlimaan. Synnytys voi käynnistyä koska tahansa kun olen uudelleen synnyttäjä. Mielestäni nyt pitäisi laittaa asiat tärkeysjärjestykseen!
Olenko mielestänne kohtuuton jos haluan miehen menevän omalla autolla paikalle???
Sanoi kyllä minulle,että ei aikoisi paljon ottaa ja tulisi ajoissa kotiin,mutta sitä en kyllä voi uskoa kokemuksesta.
Ja ei se paljon auta jos ei kuitenkaan pysty ajamaan jos synnytys käynnistyisi :(
Kuitenkin pääsee kohta juhlimaan varpajaisia kun vauva syntyy..
Kommentit (68)
ei mies juonut loppuraskauden aikana. Olisi ollut todella kurjaa,jos mies olisi ollut humalassa tai krapulassa niin ison asian,kuin oman lapsen syntymisen hetkellä. Ja meillä lapset ovat syntyneet nopeasti (3 h ensimmäisestä supistuksesta vauvat ovat olleet ulkona). Mieskään ei tahtonut joutua tilanteeseen jossa olisi jouduttu soittamaan joku muu viemään minua sairaalaan,jos hän olisi ollut humalassa.
Juotiin usein miehen kanssa ennen lasta, mut jo odotusaikana mieskin lopetti alkon käytön lähes kokonaan. En siis pyytänyt, häntäkään ei vaan kiinnostanut enää. Ja ei todellakaan enää loppuraskaudesta ottanu pisaraakaan ettei vaan käy niin ettei pääse synnytykseen humalan takia.
Taksit vie joo sairaalaan, mut kyse on siitä, et onko toinen siinä kunnossa, et voi lähteä mukaan.
Kurjaa, et pidetään nipottamisena, jos haluaa raittiimpaa elämää, kun lapsi on tuloillaan.
Mut kaikki tyylillään ja on mulla naispuoleisia ystäviäkin, jotka haluavat baariin ekan tilaisuuden tultua, kun on lapsi puskettu ulos. Kokevat raskausajan jotenkin kamalana rankaisuna, kun ei voi ottaa alkoa. :o Kummaa...
mies ehdotti että ei juo raskauden aikana, koska minäkään en voi. En suostunut, koska musta se olisi ollut aika naurettavaa varsinkin kun miehen alkoholin käyttö on luokkaa saunakalja ja muutaman kerran vuodessa firman bileet. Tupakoinnin lupasi lopettaa myös, mutta siihen ei pystynytkään. Se harmitti vähän, mutta vähensi niin paljon että poltti vain töissä joten ei siitäkään oikein voinut herneitä nenään vetää. Lopetti sitten seuraavalla kesälomalla. Mies ei halunnut pitää varpajaisia, vaikka se minulle olisi ollut ok. Piti tapaa todella typeränä.
Täytyy myöntää että kyllä minäkin oisin viimeisten viikkojen ryyppäyksestä vetänyt herneen nenään. Ei siksi että epäilisin että mies ei pääsisi synnytykseen vaan juurikin sen "hylkäämisen" takia.
varmaan ap taksillakin sinne sairaalaan, jos se synnytys alkaa? Kauheita natseja olette :) En tajua ollenkaan tuota "ME ollaan raskaana" eikä mieskään saa juoda koko raskausaikana muuta kuin vettä ja maitoa. Kun ei se mies ole raskaana! Sinä, nainen olet.
Tottakai pääsen taksillakin sairaalaan jos näin kävisi,mutta synnytykseen en kännistä miestä ottaisi. Todennäköisesti synnytys ei edes tänään käynnisty,mutta ikinä ei voi olla sata varma!
Olemme tätä vauvaa niin kauan yrittäneet ja toivoneet,että jotenkin vain loukkaa nyt miehen itsekkyys tässä asiassa.
Ja en todellakaan ole kieltänyt menemästä,toivoin vain,että menisi autolla kun tietää itsekin kuinka helposti mopo lähtee käsistä :/
Juotiin usein miehen kanssa ennen lasta, mut jo odotusaikana mieskin lopetti alkon käytön lähes kokonaan. En siis pyytänyt, häntäkään ei vaan kiinnostanut enää. Ja ei todellakaan enää loppuraskaudesta ottanu pisaraakaan ettei vaan käy niin ettei pääse synnytykseen humalan takia.
Taksit vie joo sairaalaan, mut kyse on siitä, et onko toinen siinä kunnossa, et voi lähteä mukaan.
Kurjaa, et pidetään nipottamisena, jos haluaa raittiimpaa elämää, kun lapsi on tuloillaan.
Mut kaikki tyylillään ja on mulla naispuoleisia ystäviäkin, jotka haluavat baariin ekan tilaisuuden tultua, kun on lapsi puskettu ulos. Kokevat raskausajan jotenkin kamalana rankaisuna, kun ei voi ottaa alkoa. :o Kummaa...
kyse ole alkoholismista. Sikäli kun oikein käsitin, niin Ap:n mies on menossa tänä yhtenä iltana työkavereiden kanssa syömään ja juhlimaan. Mitä alkoholismia tuossa on???
Ja jos on vasta rv 38, ja raskaus normaali, ei mitään hälymerkkejä, niin tuskin mitään syytä huoleen. Vaikka mies meniskin niiden kavereiden kanssa illalla, niin huomenna tähän aikaan se on jo vähintään sen kuntoinen, että ainakin taksilla pääsee Ap:n mukaan, ja huomisiltana ajokunnossa.
kyse ole alkoholismista. Sikäli kun oikein käsitin, niin Ap:n mies on menossa tänä yhtenä iltana työkavereiden kanssa syömään ja juhlimaan. Mitä alkoholismia tuossa on???
Ja jos on vasta rv 38, ja raskaus normaali, ei mitään hälymerkkejä, niin tuskin mitään syytä huoleen. Vaikka mies meniskin niiden kavereiden kanssa illalla, niin huomenna tähän aikaan se on jo vähintään sen kuntoinen, että ainakin taksilla pääsee Ap:n mukaan, ja huomisiltana ajokunnossa.
Lähinnä tuossa on Kai kyse toisen huomioimisesta. Synnytys tosiaan voi käynnistyä milloin vain ja humalaisesta tai krapulaisesta miehestä tuskin on paljon tukea ja turvaa ap;lle. En ymmärrä miksi ap:ta syyllistetään siitä että kaipaa miehensä tukea tuollaisella hetkellä.
ei halunnut enää viime viikkoina lähteä juhlimaan nimneomaan siksi, että ei haisisi viinalle tai olisi krapulassa synnytyksessä.
Samoin mies piti varpajaisia aivan outona traditiona eikä suostunut sellaisia pitämään, vaikka ihan kehotin jopa siihen.
Minusta tuollaiset asiat eivät ole vain yhden puolison päätettävissä eikä ainakaan sen raskaana olevan päätettävissä. Fiksu mies tajuaa itse riskit ja osaa mitoittaa elämänsä sen mukaan. Itse myös kantaa vastuun teoistaan eli jos synnytys alkaa, niin onko siellä mukava olla krapulassa? Ottaako riskin, ettei pääse edes mukaan?
Jos olisin ap, kertoisin, että en asiasta pidä, perustelisin syyni siihen ja toteaisin, että itse päättää ja kantaa vastuun. Ketään ei voi kahlita eikä pakottaa ja vierastan tosiaan sitäkin, että molempien pitäisi kokea samat asiat, vaikka vain toisen ruumis kokee muutokset. MIten näille "tasa-arvoisille" korvataan se, että mies menettää imetyksen takia mielettömän läheisyyden vauvan kanssa? Entä kulkeeko mies vaipat housuissa, kun naisella on jälkivuotoa? Olemme erilaisia niin fyysisesti kuin henkisestikin, ja valinnoistamme näkyvät arvomaailmamme. Toisen valitessa ja päättäessä se arvomaailma jää aika heppoiseksi.
Vielä teille biletyskateellisille muutama sana. Minun mieheni ei varpajaisia halunnut järjestää mutta hän olisi saanut tehdä sen. MIeheni ei varmasti olisi ryypännyt päätään täyteen niissä, ja vaikka niin olisi tehnytkin, ei se olisi ollut minulta pois. MInä en koe kateutta siitä, että mies saa raskauden aikana juhlia ja minä en. En myöskään koe kateutta siitä, että kun olen sairaalassa, en pääse ryyppäämään ja juhlimaan. MIes pääsee, joten voi halutessaan tehdä sen, ja minä sitten halutessani vaikka heti, kun sairaalan ovet sulkeutuvat. Mies ei voi minun puolestani kärsiä eikä ole tarvekaan. Varpajaisissa on kyse miehen innosta tulla isäksi. Todellisissa varpajaisissa kysellään vauvasta, katsellaan kuvia ja jutellaan kavereiden kesken. Villit bileet kertovat taas arvomaailmasta. Miksi tarvitaan tekosyitä juoda pää täyteen ja mennä baariin? Meillä sen pään täyteen voi juoda ihan kotonakin tai muuten vaan, jos olisi tarvetta. Varpajaisia ei tähän syyhyn tarvitse käyttää.
Minkälainen arvomaailma on tuoreella äidillä, jos häntä eniten harmittaa, kun mies pääsee bilettämään ja hän ei? Sekin on ihan hyvä kysymys.
tulevat yksinhuoltajat? Kuka heitä pitelee kädestä yötä päivää?
kirjoituksesi niin tajuat millainen arvomaailma hänellä on ettet odota liikoja!
Riittävästi älyllistä kapasiteettia!
Lähinnä tuossa on Kai kyse toisen huomioimisesta. Synnytys tosiaan voi käynnistyä milloin vain ja humalaisesta tai krapulaisesta miehestä tuskin on paljon tukea ja turvaa ap;lle. En ymmärrä miksi ap:ta syyllistetään siitä että kaipaa miehensä tukea tuollaisella hetkellä.
Ja sitäpaitsi, miten se on keneltäkään palstamammalta pois, jos ap haluaisi miehensä olevan juomatta? Jotkut miehet jopa ajattelevat puolisonsa tunteita ja eivät juo kännejä esim. loppuraskauden aikana. Se on ihan ok, yhtälailla kuin toisille se, että mies juo. Tosin en itsekään kieltäisi miestä juomasta, vaikka toivoisin, ettei joisi.
Oletko ottanut puolisoksesi sellaisen ihmisen, joka ei osaa juoda? Vai oleko loukkaantuntu vain sen takia, koska sun mielestä juominen on hauskanpitoa eikä miehesi saa sitä tehdä, koska säkään et saa? Vai oleko niin lapsellinen, että loukkaannut aina kaikesta mitä toinen tekee, jos sä et saa tehdä samaa?
Kysymys mistään tuollaisesta. Ja eihän sitä todellisuudessa kukaan estä juoomasta vaikka olisikin raskaana. En ole miestäni estänyt mitenkään, kyllä se oli ihan yhteinen päätös johon molemmat oli enemmän kuin suostuvaisia. Mietin vain, että jos AP:ta kiukuttaa miehensä käytös, niin miksi mies silti niin tekee vaikka sen tietää? Että miksi tehdä tahalleen asioita. Se on minusta itsekästä ja ajattelematonta ja valitettavasti kertoo ihmisestä liian paljon.. Tuntuu vain nämä iänikuiset arvot ja tavat olevan niin tiukassa yhteiskunnassamme, että mikäli niitä alkaa kyseenalaistamaan niin se on väärin. Ehkä Suomen kansa ei ole vielä valmis normien muutoksiin vielä. Mielestäni se on sääli. Itse koen olevani erittäin normivastainen ja kyseenalaistan kaikki vanhat toimintamallit kysymällä vain että miksi? Yleensä vastaus on vain että, näin on aina tehty.. Se ei vain mulle valitettavasti riitä :) Olemme mieheni kanssa siinä samanlaisia ja meillä ei esimerkiksi kotona ole roolijaoksia sen suhteen kumpi on nainen ja kumpi mies.
Ja sitä puolestaan kiukuttaa suunnattomasti ap:n käytös, jossa estetään toiselta viimeinen (?) kerta hauskanpitoon todella pitkään aikaan? Kun eihän tuohon nyt mitään ihan oikeaa syytä edes ole. Aika harvinaista on, että se synnytys alkaa just silloin kun mies on pahimmassa kännissä ja on niin nopea, että mies on ympäri päissään synnytyssalissa.
ONko se siis aina niin, että miehen vaan pitää joustaa, kun nainen pyytää? Naisen ei tarvitse? Mitä se kertoo ap:n ( ja sinun ) kaltaisistasi naisista?
Miksi ei tuollaisena iltana voi lähteä vaikka kaverin kanssa leffaan? Pitää leffailtaa kotona? Käydä omien vanhempien luona?
Ihan mitä tahansa, jos toinen kerran haluaa käydä juhlimassa.
Ei saatana mitä vässyköitä taas, "mies HYLKÄÄ, nyyh nyyh!"
Vierailija kirjoitti:
aikuista miestä. Sä et saa juoda, kun mäkään en saa. Sä et saa syödä karkkia, kun mä olen laihiksella. Sä et saa käydä kuntosalilla, kun multa on jalka katkennut... Kai te meinaatte lapsen syntymän jälkeen työnnellä vaunuja samanlaisissa tuulipuvuissa ja väreihin matsaavat hikipannat päässä, joka päivä samaan aikaan.
Jos on aikuisen ihmisen kanssa naimisissa tai yhdessä eikä toinen ole koko ajan rellestämässä tai alkkis, niin tosi outoa estää juhliminen, kun se nyt sattuu olemaan lähellä synnytystystä.
Ehkä hieman eri asia kun kyseessä on YHDESSÄ suunniteltu lapsi ja siihen liittyvä YHTEINEN projekti. Eikä mikään Oho katkesi jalka- tilanne.
Eikö nyt just kannata juhlia? Parempi se nyt on juhlia, kuin sitten lapsen syntymän jälkeen!
Itepähän oot välinpitämättömän miehesi valinnut. En tiedä osataanko teillä edes keskustella tälläisistä asioista ja vaikka olisitkin sanonut, niin olisiko se vaikuttanut mihinkään. Toivottavasti lapsen kanssa sujuu paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on miehen kannssa sopimus alusta alkaen ollut, että kumpikaan ei juo raskaus aikana, tai muuten on turha puhua kellekkään että "me" ollaan raskaana. Myöskään vanha tapa varpajaisista että mies menee juhlimaan sen jälkeen kun nainen on tehnyt kaiken työn raskaudesta synnytykseen ja jää sitten kipeenä sairaalaan ei päde meillä. Me lähdemme sitten yhdessä juhlimaan kun sen aika on tai sitten minä naisena lähden, koska minähän sen lapsen teen naisena. Näin meillä eletään 2000-luvulla. Muutenkin kaikki vanhat tavat on meillä haudattu mullan alle. Miksi pitäisi tehdä asioita vain siksi että aina on niin tehty?? Alkakaa kyseenalaistaa vanhoja normeja hyvät ihmiset.
"Jää kipeenä sairaalaan". Mitä?
Jos mies on hoitanut asevelvollisuutensa niin pitääkö sinunkin.
Tottakai miehellä oikeus mennä mihin lystää, ei ole sinun talutushihnassa. Hyi hitto miten etova alistaja, en katselisi tuollaista hetkeäkään.
varmaan ap taksillakin sinne sairaalaan, jos se synnytys alkaa? Kauheita natseja olette :) En tajua ollenkaan tuota "ME ollaan raskaana" eikä mieskään saa juoda koko raskausaikana muuta kuin vettä ja maitoa. Kun ei se mies ole raskaana! Sinä, nainen olet.