Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en tunne yhtäkään perhettä jossa....

Vierailija
29.01.2012 |

lapset kiikutettais hoitoon kun vanhemmat lomailevat. Tunnetteko te? Miten musta tuntuu että aika paljon liioitellaan tätäkin...varmasti sellaisiakin on mutta harvassa!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika oudolta tuntuu.

Vierailija
2/47 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen oikeus lomaan toimintoihin muuten ryhdyttäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tiedän muutamia jotka on vaikka viikon pitäneet hoidossa vaikka itse lomalla. Sitten 3vk lomailleet kaikki yhdessä. Ja niitä jotka vie omana vapaapäivänään hoitoon on paljon. Puolustellaan sillä että viikonlopun saa kuitenkin olla kotona..

Vierailija
4/47 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minusta ihan ok, jos toisinaan viedään hoitoon vaikka vapari. Onhan sitä asioitakin hoidettavana etc.

Vierailija
5/47 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla syynä remontti, tosin toiset tekivät sitä 200 km päässä mökillä ja lapsi oli illat ja yöt mummon kanssa, päivät päiväkodissa.

Vierailija
6/47 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päiväkodissa töissä, mutta tunnen perheitä myös omasta ystäväpiiristä. Virikkeitä, katsos virikkeitä, koko päivähoitomaksun eestä.

Vierailija
7/47 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin vuosia sitten olin erityisryhmässä ja niillä lapsilla vasta vähän lomaa oli. Yhdenkin lapsen muu perhe lähti ulkomaanmatkalle viikoksi. Tämä "huonokäytöksinen" lapsi jätettiin kotiin. Se tarkoitti sitä, että mummi toi pojan aamulla klo 6.30 hoitoon ja haki 16.45. Poika puhui koko viikon siitä, miten toiset pääsi lentokoneella.

Vierailija
8/47 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en olisi voinut kuvitellakkaan. Lapsirukat. Itkettää.

Vierailija
9/47 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen perheitä joissa lapsi on ollut pk:ssa ja isä ja/tai äiti lomalla. Aikusten ohjelmassa on lomapäivänä ollut esim. lääkäri ja kampaajakäynti, asuntolainaneuvottelu yms. Samaan päivään siis ahdettu monia hommia, jotka on helpompi hoitaa ilman lasta.

Hyvän ystäväni mies teki viikon remonttia lomallaan ja lapset oliva pk:ssa. Tuota hieman ihmettelin, koska lapsilla ei käytännössä sitten ollut sinä vuonna lomaa ollenkaan. Äiti opiskeli ja oli kesän kesätöissä. Isä oli juuri vaihtanut työpaikkaa, joten lomaa oli se remppaviikko.

Vierailija
10/47 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ilman lasta, ja hoitanut asioita.

Lapsella lomaa vähintään 5 viikkoa vuodessa + muutamia yksittäisiä päiviä.

Vierailija
11/47 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tiedän muutaman :( Vedotaan siihen, että kun siitä maksetaan, niin sitä pitää käyttää. Siis päivähoito.

Vierailija
12/47 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vien lapsen hoitoon omana vapaapäivänäni, kun on paljon asioita hoidettavana ja lasta pitäisi kuljettaa mukana monessa kyllästyttävässä paikassa peräjälkeen. Ei siitä mitään vahinkoa ole. Loma on sitten eri asia, jos itse olen lomalla niin lapsikin on, mutta tuo yksittäinen vapaapäivä ei minusta ole mikään lomapäivä minullekaan, jos pitää hoitaa monenlaista asiaa ja rampata pitkin kaupunkia.

Vierailija
13/47 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käytännössä molemmat vanhemmat ovat aina kotona. Mies on mt-sairas, mutta tekee välillä keikkahommia. Nainen on muuten vaan lusmu, joka ei kestä yksin lastaan puolta tuntia kauempaa. Lapsi on aina päiväkodissa, ja vapaa-aikoina lasta hoitaa mummot :(

Vierailija
14/47 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien lomasta hoidossa.

Kerkiävät kunnolla hengähtää ja levätä ennenkuin omat työt alkavat.

Itse en kehtaisi.

Vierailija
15/47 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia hoidossa vaikka vanhemmat lomalla.

Vierailija
16/47 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vanhempia, jotka vievät lomalla tai vapaapäivänä lapsen hoitoon. Entäpä ne vanhemmat, jotka ovat koko ajan kotona (työttömiä) ja lapset koko ajan hoidossa? Jos joku vie lapsen yksittäisenä vapaapäivänä hoitoon, so what? itsekin olen niin tehynyt, esim. joskus ennen joulua ottanut yhden ylimääräisen vapaapäivän ja siivonnut kämpän joulukuntoon. En kokenut syyllisyyttä, lainkaan.

Vierailija
17/47 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, jos on lomalla/sairaslomalla yksin, ei pidä lapsia kotona. Vaimokin yrittää järjestää itselleen ainakin yhden lapsivapaan lomaviikon.

Vierailija
18/47 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joskus kyse voi olla siitä, että kesälomalla vaikka rempataan kämppää ja ajatellaan, että lapsilla on mukavampaa hoidossa kun eivät muuten pääsisi edes ulos. Itsekin olen saattanut muutaman päivän loman alusta pitää vielä päiväkodissa, jos on kaiken maailman Ikea-käyntejä ja muita tylsiä ostos/asioiden hoitokeikkoja tiedossa. Mutta olen ope, joten lomaa jää silti lasten kanssa se pari kuukautta:)

Mutta olen kyllä sitä mieltä, että vanhempien olisi syytä miettiä, olisiko loma lasten kanssa kuitenkin sitä remppaa tms. tärkeämpi. Jos lapset joutuvat vielä johonkin varahoitoonkin kesällä, niin ei varmasti ole kivaa. Kesäaika ei siis välttämättä ole edes leppoisampaa päiväkodissa, kun suurin osa päiväkodeista suljettu ja kaikki ahdettu muutamaan päiväkotiin vieraiden lasten ja hoitajien kanssa.

Vierailija
19/47 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tuttavistani ei ole koskaan maininnut tuntevansa tällaista perhettä, joten??

Kyseessä lienee äärimäisen hainainen tilanne.

Vierailija
20/47 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joskus kyse voi olla siitä, että kesälomalla vaikka rempataan kämppää ja ajatellaan, että lapsilla on mukavampaa hoidossa kun eivät muuten pääsisi edes ulos. Itsekin olen saattanut muutaman päivän loman alusta pitää vielä päiväkodissa, jos on kaiken maailman Ikea-käyntejä ja muita tylsiä ostos/asioiden hoitokeikkoja tiedossa. Mutta olen ope, joten lomaa jää silti lasten kanssa se pari kuukautta:)

Mutta olen kyllä sitä mieltä, että vanhempien olisi syytä miettiä, olisiko loma lasten kanssa kuitenkin sitä remppaa tms. tärkeämpi. Jos lapset joutuvat vielä johonkin varahoitoonkin kesällä, niin ei varmasti ole kivaa. Kesäaika ei siis välttämättä ole edes leppoisampaa päiväkodissa, kun suurin osa päiväkodeista suljettu ja kaikki ahdettu muutamaan päiväkotiin vieraiden lasten ja hoitajien kanssa.

Mikä siinä on että noi Ikea-käynnit ja asioinnit pitää hoitaa ilman lapsia? Tylsyys? Eli aina pitää olla kivaa vai? Meillä kyllä lapset otetaan mukaan Ikeaan ja asioille myös. Ei nyt sentään gynelle tai muuhun lääkäriin, mutta muuten kyllä.

Nuokin pari päivää voisitte ihan hyvin olla liikenteessä perheenäkin, lapset ei tarvii vaan viihdettä ja virikettä, tavalliset asioiden hoitamiset kuuluu elämään myös!