Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en tunne yhtäkään perhettä jossa....

Vierailija
29.01.2012 |

lapset kiikutettais hoitoon kun vanhemmat lomailevat. Tunnetteko te? Miten musta tuntuu että aika paljon liioitellaan tätäkin...varmasti sellaisiakin on mutta harvassa!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tiedän muutamia jotka on vaikka viikon pitäneet hoidossa vaikka itse lomalla. Sitten 3vk lomailleet kaikki yhdessä. Ja niitä jotka vie omana vapaapäivänään hoitoon on paljon. Puolustellaan sillä että viikonlopun saa kuitenkin olla kotona..

Vierailija
42/47 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siellä luultiin etten tee töitä ollenkaan!

Eli hän oli sieltä pois kaikki koulujen loma-ajat (siskonsa koulussa) ja todella usein lyhyttä päivää ja vapaapäivillä.

Huomasin sitten että siellä luultiin, että minä en tee töitä lainkaan, kun lapsi lomailee niin paljon.

Teen töitä kotona, joten tämä kaikki lomailu oli mahdollista.

Eli kaikesta saa palautetta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkoon nyt sanottua, että itselläni lapset ovat kotihoidossa vielä, joten en sillä sano. En vaan kerta kaikkiaan näe mitään pahaa siinä että vanhemmat vaikka lomailevat viikon ja lapsi on sitten 3-4 viikkoa sen jälkeen perheen yhteisellä lomalla. Tai että vanhempi pitää itse silloin tällöin oman vapaapäivän.

Vierailija
44/47 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä nyt ei ole mitään pahaa. Kyllä mä tiedän muutamia jotka on vaikka viikon pitäneet hoidossa vaikka itse lomalla. Sitten 3vk lomailleet kaikki yhdessä. Ja niitä jotka vie omana vapaapäivänään hoitoon on paljon. Puolustellaan sillä että viikonlopun saa kuitenkin olla kotona..

Jaa, kyllä tässä nimenomaan on aika paljonkin pahaa. Aikuisten loman on tarkoitus olla lomaa töistä, ei lomaa omista lapsista. Samalla tavalla lapst ansaitsevat loman työstään eli päivähoidosta. Siinä ei minustakaan ole mitään pahaa jos joskus satunnaisesti vie lapset hoitoon, jotta pääsee omana vapaapäivänään vaikkapa hammaslääkäriin.

Tuskin näistä yksittäisistä vapaapäivistä on hirveän huolissaan kukaan ollutkaan, vaan siitä että jotkut lapset ovat aina hoidossa. Siihen pitäisi minustakin puuttua, että jos vanhemmista toinen on kotona (ellei tee töitä tai ole vakavasti sairas) niin oikeutta kokopäivähoitoon ei pitäisi olla. Ja luonnollisesti myös vanhempien lomilla pitäisi lasten hoito-oikeus poistaa tai periä todelliset kustannukset.

Vierailija
45/47 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "loma" voi olla esim. sairaslomaa, tai perheessä tilanne sellainen, että lasten on parempi olla hoidossa (esim. mt-sairas vanhempi, joka on kärttyinen ja nukkuu kaiket päivät). Näistä ei vain huudella ulkopuolisille! En todellakaan kerro itse perhetilanteita ulkopuolisille. Eikä kannatakaan, kun saa sitten täältä lukea "tarhantätien" juoruilua hoitolastensa perheistä.

Toki itsekkäitäkin vanhempia on, mutta varmasti hyvin vähän niitä, jotka hyvin vastahakoista lasta raahaavat omalla lomallaan hoitoon.

Vierailija
46/47 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta voivat seurata ja tarkkailla lasta ja sitten vaikka hälyttää lastensuojelun perheelle apuun, jos tarvitaan.

Vierailija
47/47 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka olivat kotona ja lapsi päiväkodissa.

Kummatkin olivat vielä työttömiä ja lapsi oli ilmaisessa hoidossa.

Toinen lapsi sai vain viikon lomaa kesällä ja vähän yli kuukauden.

Kaikki tuntemani ydinperheet pitävät lapsensa kotona lomalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä