MARRASKUISET 2012
Kommentit (555)
Pahoittelut negasta. :( Yritän salaa elätellä toivoja, että jos sittenkin olisin raskaana...
Kääks, vai uudestaan pitää aloittaa marraskuu alusta? :D Tuntuu ihan hassulta. Jos menkat alkaa kp 31 niin siirrynkö sitten joulukuisiin? Ei jaksais millään nyt käydä laskemassa. :P
Alexandra; kiva että sulla on ollut rento olo tässä kierrossa, toivotaan iloista päätöstä tälle kierrolle!
Marjana; pikaista paranemista, ja toivotaan että plussa siletä nyt paukahtaisi, sun vuoros alkais kyllä jo olla :)
Ansku, Helmi, Claudia; pahoittelut negasta! Tsemit uuteen kiertoon, josko se plussa sitten sieltä tulisi.
Mupis; ymmärrän hyvin, että voi tuntua kurjalta tuollainen lääkärissä, sanotaan ikäänkuin ääneen että tämä ei nyt välttämättä niin helposti onnistu. Toisaalta olen kuullut monilta kavereilta kuinka vaikeaa on saada lääkärit reagoimaan siihen että raskautuminen ei ole heti onnistunut, sanotaan vaan että kyllä se siitä, kunhan vaan rentoudut jne. Kuulostaa ihan mukavaltakin, että lääkäri otti asian noin tosissaan jo nyt.
Emmastiina; toivottavasti plussa vielä sieltä tulisi! Mulla toisessa raskaudessa kesti varsin kauan ennen kuin testissä näkyi plussa, ensimmäisessä sen sijaan näkyi heti sinä päivänä kun tädin olisi pitänyt kurvata paikalle.
ON; ovis tuli ja meni, ja jostain syystä jo kp 8/9. Tunsin siis hyvin selvää kipua vasemmalla puolella, ja sitten vähän myöhemmin keskellä alavatsaa. Tosin mulle on iloisen epäselvää tuleeko kipu siitä että munarakkula kasvaa, vai siitä, että irtoaa (jolloin kai vatsaonteloon tulee hieman vuotoa) vai mistä, joten en oikein tiedä oliko ovis tulossa vai meneillään kivun ilmaantuessa. Kunnon limoja ei kyllä tullut. Ja isäntäkin oli tietysti reissussa juuri otolliseen aikaan, noin 1-2 vrk ennen oviskipua saatiin kyllä talletukset tehtyä. Jotenkin kovin positiivinen mieli ei ole tästä kierrosta nyt, mutta mehän vasta aloitimme tämän projektin, joten kyllähän tässä on varauduttukin odottamaan sitä plussaa.
Liisuli
Ovis tuli ja meni.. Onneksi pystyttiin se nyt hyvin hyödyntämään. Tässä kierrossa otin käytöön ovistestitkin vaikka kauan mietin etten halua niiden kanssa stressata.. Hauskinta oli että mieskin oli niitä seuraamassa into tiukassa :D Soitteli töistäkin ja kyseli että mitäs testi näyttää joko se antaa plussaa :D
Jotenkin vain itsellä taas se olo että tuskin tärppäsi tässäkään kierrossa, jotenkin toivoton olo jatkuu :/ Lisää pontta ketutukseen toi vielä päivällä naapurin setä joka ykskaks yllättäin paukkasi onnittelemaan tulevan vauvan johdosta, eräs toinen naapuri oli kuulemma tiennyt kertoa että meille on tulossa vauva.. Voi että miten tuollanen osasi sitten kirpaista ja lujaa. Pakko oli leikiksi lyödä sitten koko juttu ja koittaa peittää se kuinka paljon koski. Eihän tietysti naapurit voi tietää sitä että tässä kyseisen asian kanssa kamppaillaan että saataisiin se nyytti tähän taloon mutta voisivat pitää mölyt mahassaan. Muutenkin omaan heikon itse tunnon ulkonäköni suhteen mutta jotenkin tuon naapurin sedän juttelun jälkeen alkoi taas vaihteeksi ajattelemaan sitä kuinka valaalle tässä varmasti näyttää naapureiden silmissä kun tuollaisia puhuvat, joo ja onhan tietysti mulla ylipainoa jota olen jo pitkään koittanut saada pois joten eikai se ole kummakaan että naapurit noin luulee..
Anteeksi tämä omaan napaan tuijottaminen ja valittaminen taas :/ Toivottavasti tässä pinossa tulisi paljon plussia kun meitä on tänne näin paljon kertynyt =)
Ansku, Claudia ja Helmi86: Voimahalit uuteen kiertoon!
Marjana: Paranemisia. Tuo flunssa osaa olla kyllä tosi sitkeä. Ja paljon peukutuksia tähän kiertoon:)
Mami & Emmastiina: ÄLkää heittäkö pyyhettä kehään vielä tämänkään kierron osalta!
Mupis: ihana teksti! Blaah sitä lääkärikäyntiä. Nyt paljon plussatuulia ennen mahdollisia tutkimuksia. Ja kuten jo aiemmin joku kommentoi, mahtava juttu, että lääkäri otti asiakseen viedä asiaa eteenpäin.
Alexandra, :) Ihana mies:)
Norppa, Huuliharppu, Sipsu ja Liisuli: Hyviä hermoja piinapäiviin ja paljon plussaonnea!
Pinks: Onnea oviksen hyödyntämiseen!
Nassukka81: Äsh, millaiseen tilanteeseen jouduit. Ihan kamalaa varmasti yrittää laskea leikkiä tästä asiasta puolitutun kanssa! Halaus!
Uusille tervetuloa, vaikka itsekin paljon taustailen.
Toivottavasti meni nimet ja kommentit oikein:) Ja kaikille muilekin tietysti onnea tähän kiertoon!
ON: Täällä on ollut jännät paikat. Toissapäivänä tein Clearblue (ei digitaalinen) haamuplussan keskellä päivää ja eilen haamuplussan jollain apteekin halpistestillä taas keskellä päivää (heitin paketin pois, enkä muista minkä niminen oli). Tänään aamupissasta Clearbluen digitestillä nega. Perskules! Kahtena viimepäivänä alavatsaan ja selkään on ajoittain sattunut tosi kovasti. Jotenkin oireita on ollut ailahtelevasti. Olin ihan varma, että plussaisin tänään... Menkoista ei siis vielä tietoa, mutta aika kehnolta näyttää. Olisiko ollut kemiallinen raskaus ja vuoto alkaisi kohta. Kipu ollut ihan kylmän hien aikaan saavaa. Mutta jos vuoto on alkaakseen, niin toivottavasti alkaa pian. Kiertopäivätkin ovat hieman hatusta, mutta ovis oli aikalailla varmasti pe 10.2. tai la 11.2.
Kaikille tasapuolisesti hyvää keskiviikkoa!
Onnekas äiti kp 30(?)/30(?), yk1
Norppa81: Tuntuu että se on vähän sellainen joka kierron ilmiö että heti oviksen jälkeen on rento olo, mutta sitten kierron loppua kohti alkaa taas toiveet nousemaan… :) Sinulla siis enää 6 päivää testaukseen ja kohta on jo viikonloppu ja aika kuluu nopeammin. Tsemppiä piinailuun!
20vilmiina07: Mielestäni on suunnattoman epäreilua jos joutuu kärsimään pahoinvoinnista turhaan. Raskaus on asia erikseen, mutta se että kärsit pahoinvoinnista muutenkin. :(
Marjana: Tottahan se tietenkin on että ennen ovista ei ainakaan ultrassa voi nähdä ovuloiko varmasti. Ilmeisesti oviksen jälkeen voi näkyä se keltarauhashormooni ja verikoe on totta kai se varmin tapa. Mutta, olen käsittänyt että gyne voi nähdä jos toistuvasti on ovuloimatta, että siellä on niitä vanhoja follikkeleita, tai jotain. Ja nimenomaan niin kuin sanoit, rauhallinen olo, ainakin puoli päivää :D Harmi että olet edelleen kipeä! Sitkeitä tauteja on tosiaan nyt liikkeellä, eikä varmasti ole helppoa saada arkea pyörimään. Yritä tsempata ja olla testaamatta ensi viikolle asti, niin ei ainakaan tulee turhaa negaa. Tiedän, helpommin sanottu kun tehty…
Ansku: No voi harmi! Pahoittelut tädin tulosta!
Mami: Ihanan positiivisella asenteella otat negasi vastaan ja niinhän se on, että tähän ei auta muu kuin ottaa katse tulevaisuuteen ja seuraavaan kiertoon jos se täti sieltä tulee. Mutta kyllä joskus on vaan sallittava itselleen se harmitus, suru ja itkut. Halaus! Niin ja toivotaan nyt vielä ettei se täti sieltä tulisikaan, aikaisinhan kuitenkin testasit.
Haaveilija89: Tervetuloa!
Huuliharppu: Hienoa että viiva on alkanut vahvistumaan! Miten on, tikutatko kerran päivässä? Minulla kun ainakin tuntuu tuo huippu menevän ohi niin nopeasti että on tikutettava kahdesti päivässä sen huomatakseen… Muistathan kuitenkin että munasarjat voivat oireilla eri lailla, eli välttämättä ei ole samoja oireita joka kuukausi. Toivottavasti se ovisplussa sieltä vielä tulisi! Ei muuta kun sitä hyödyntämään!
Mupis: Kauanko teillä on yritystä takana? Mielestäni katsoin että teillä on vasta yk3 meneillään, vai katsoinko ihan väärin? Vai muistanko kenties teidän tilanteen väärin? Anteeksi huonomuistisuuteni. Olitko yksityisellä vai julkisella puolella? Mielestäni on lievästi sanottuna outoa jos teillä on yk3 menossa ja gyne oli sitä mieltä että pitäisi hoitoja harkita. Itse olin yk6 gynella kun olin sitä mieltä että yritystä takana niin kauan ja hän sanoi että ei vielä ole syytä huolestua ja siitä kierrostahan tulinkin sattumalta sitten raskaaksi. Täältä olen lukenut että todennäköisyys että raskautuu kun kaikki menee täydellisesti on noin 25%. Mutta, joka tapauksessa olen ainakin itse sitä mieltä että mielelläni menen aikaisessa vaiheessa jo hoitoihin (ja sen takia maksankin niistä nyt yksityisellä kun julkisella puolella ei hoitotakuu kata vielä) jotta saataisiin raskaus sitten nopeammin alulle. Ei se raskautuminen iän myötä ainakaan helpommaksi tule… Komppaan Liisulia tosiaan siinä että ihanaa että lääkäri reagoi tilanteeseen, itse kun tuntuu että saa vaatimalla vaatia jotain apuja.
Pinks: Taitaa se tosiaan niin olla että miehelläkin vihdoin on se vauvakuume :D Hyvä että tuleva ovis hyödynnetään teillä ahkerasti!
Emmastiina: Kiitos, olet kyllä aika ihana :) Toivotaan ettei se täti sieltä tule, vaan se plussa! Loppukierron piina on kyllä sitä todellista piinaa… Tsemppiä!
Liisuli: Koska kipuilu oli niin alkukierrosta, niin veikkaisin että oli kyseessä kasvukipuja, eikä ovis. Itselläni ainakin oli nytkin parin päivän ajan kasvukipuja, ennen itse ovista (tai melkein ovista, mikä nyt sitten olikaan). Eli suosittelisin nyt vaan vielä ahkerasti ässäilemään, eiköhän se ovis ole sieltä vasta tulossa. Jo pelkästään kiertosi pituuden mukaan veikkaisin että tuloillaan se vasta on. Jos epäilyttää ja haluat varmuuden tilanteeseen, voit luonnollisesti siirtyä meidän tikuttajien joukkoon :)
Nassukka81: Mikäs sen mukavempaa kun tikuttaminen miehen kanssa :) Täysin ymmärrettävää että oli nyt omanapainen teksti. En voi kuvitellakaan kuinka raskasta tuollainen raskaudesta onnittelu on. Itse olisin varmasti purskahtanut itkuun… Tsemppiä!!
Onnekas äiti: Toivotaan että se plussa sieltä vielä tulisi!
ON: Illalla alkaa 10 päivän hormoonikuuri. Jotenkin sekin on mukavaa, tekeepähän jotain auttaakseen tätä tilannetta. Toivottavasti tämä kierto päättyy paremmin kuin viime kierto. Oviksen todennäköisen puuttumisen vuoksi en uskalla plussaa toivoa, mutta josko se täti tulisi silloin kuin pitäisi ja runsaana.
Eilen mieheni kertoi että ystävillemme tulee elokuussa toinen lapsi. Aloin itkemään heti. Vaikka tiedän ettei se ole itseltä pois niin se tilanne että toiset saavat jo toisen lapsensa ja meillä edelleen yritetään sitä ensimmäistä on välillä liian raskasta. Erityisesti kun toisilla tärppää jo lähes ajatuksesta...
Alexandra, kp26, yk6+km+yk6
TIpahdin sitte listan hännille,pirun lääkäri kun sillä piti olla oikeessa että ei tärppää... Mulla siis kp3/28-30 yk2 menossa.
Jotain positiivista uuteen kiertoon että oviksen pitäis olla just meidän miniloman aikana, että toivottavasti nyt kropalla on mahollisuus raskautua. Uuteen pyllistykseen yksityisella mulla ei ole varaa nyt, tohtori kyllä sanoi että pitäisi tarkistaa kp10 että onko hormonitoiminta palautunu..voikohan sitä tarkastaa jollakin tapaa julkisella puolella?
Pahoittelut muille tipahtaneille ja muille paljon tsemppiä ja plussatuulia! :)
-Nightwish-
kp3/28-30, yk2
Anskulle ja Mamille pahoittelut negasta. :( Mutta muistakaa, että niin kauan kuin tätiä ei näy, on toivoa.
haaveilija: Tervetuloa!
huuliharppu: Meillä kävi laskiaispullien kanssa niin päin, että mies toi niitä kaupasta hyvityksenä, kun oli aiheuttanut riidan aamulla. :) Ei sentään ihan leipomaan ruvennut, mutta onnistui se sovittelu näinkin. Ja jee, se vahvempi viiva ovistikussa tietää hyvää! :)
mupis: Uskon, että tuollaiset puheet mahdollisista hoidoista tuntuu pahalta, kun haluaa uskoa luomuraskauteen, mutta ole oikeasti iloinen, että lääkäri tarjosi jo nyt noita jatkotutkimuksia keväälle. Toiset kun ei meinaa päästä niihin millään. Eikähän ne tutkimukset tarkoita sitä, että hoitoihin tarvitseekaan vielä lähteä. :) Meillä oli yli vuosi yritystä takana, eikä terveyskeskuslääkäri meinannut silti laittaa meitä eteenpäin. Tuli juuri nuo peruslätinät "joskus se vain kestää pitempään, yritä rentoutua jne". Jouduin melko tiukkaan sävyyn sanomaan, että me ei odoteta enää yhtään. Ja onneksi sanoin, koska nyt on mennyt melkein vuosi tuosta hetkestä, raskaus ei ole alkanut ja nyt vasta meillä on mahdollista päästä edes ensimmäiseen inssiin.
pinks: Toivottavasti saitte peitot heilumaan vielä eilen. :)
Helmi86: Pitää vaan yrittää keksiä paljon mielekästä tekemistä, että aika kuluisi huomaamatta.
Emmastiina: Hei sehän on kuin uusi mahdollisuus, kun saakin aloittaa marraskuiset alusta. ;) Sitä paitsi eihän sitä vielä tiedä tarvitseeko edes aloittaa. Plussauutisia odotellessa!
Liisuli: Sinulla on melko aikainen ovis ollut kyllä. Tuo toispuoleinen vihlova kipu yleensä kertoo munarakkulan irtoamisesta, mutta toki yksilöllisiä erojakin voi olla. Ennen ovista voi olla niitä kasvukipuja ja jomotuksia kyllä myös. Jokainen tuntee tietysti ne erilailla ja kaikillahan ovis ei edes kipuile. Tällaista oman kropan tulkkaustiedettähän tämä on. :D
Nassukka: No hemmetti! Voisi tuommoset naapurit katsoa peiliin! Oikeasti pisti ihan vihaksi, että tullaan tuollaisia sanomaan ilman parempaa tietoa. Varsinkin jos olet vielä yrittänytkin laihduttaa ja lisäksi tämä vauvahaave, niin voin uskoa että on tuntunut pahalta. Lämmin halaus sinulle!
Onnekas äiti: Voi että, toivottavasti kääntyy vielä vahvaksi plussaksi! Teehän lisää testejä! Kuitenkin jos ovis oli tuolloin 10.-11.2, niin vielä on aikaa diginkin muuttua plussaksi.
Alexandra: Se on luonnollinen tunne, että tuntuu pahalta, kun toisilla raskaus alkaa paljon helpommin. Vaikkakin on onnellinen sen toisen puolesta, niin silti oma tilanne nousee myös samalla jotenkin selvemmin ajatuksiin. Kivaa että pääset hormonikuurin aloittamaan. Tiedän tuon tunteen, kun helpottaa mieltä, kun voi tehdä edes jotain raskauden eteen. Vaikka kukapa noita lääkkeitä huvikseen käyttäisi.
Nightwish: Tuskinpa julkinen puoli ottaa tuohon asiaan kantaa, koska niillä ei yleensä ole ultralaitteita muualla kuin erikoissairaanhoidon puolelle ja sinne vaaditaan lähete, eikä ensimmäisen kerran noin vain pääse edes lähetteellä. Alexandra, oliko sinulla kokemusta juuri tästä aiheesta? Etkös joskus soitellut julkiselle puolellekin ja kysellyt pääsetkö sinne niihin tutkimuksiin?
Kyllä tämä palstailu oikeasti sivistää. En ole koskaan ajatellut, että ultrassa oikeasti näkyy se toistuva ovuloimattomuus. Häiritseekö ne ns. sinne jääneet surkastuneet munarakkulat jotenkin jatkossa ovulointia? Eli pitääkö ensin saada tilanne jotenkin normalisoitumaan vai voiko esim. ensimmäisellä Clomi-kierrossa periaatteessa tilanne korjautua kerralla ja raskaus alkaa heti? (yritän sivistää itseäni lisää).
ON: Voitte vaan uskoa miten tuskallista nämä piinaviikot nyt ovat, kun olen vankina täällä neljän seinän sisällä. Eihän minulle ole muuta kuin aikaa ajatella vauvajuttuja ja miettiä milloin voisin testata! Tosin hieman tuo "varmasti raskaana" -fiilis on tässä kadonnut, mutta toivon sitä silti. Ärsyttää kyllä nyt tämä sairasloma, kun sitten pitäisi ensi kuussa sen inssin takia tulla myöhemmin töihin tai lähteä aiemmin (riippuen mihin aikaan sen ajan sinne saa)... Tulee sellainen tunne, että on jatkuvasti poissa, vaikka tottakai tuon inssikäynnin korvaankin sitten. Silti jotenkin inhottava pyytää muutamaakaan tuntia vapaaksi, kun näyttäisi siltä, että joudun olemaan koko tämän viikon poissa töistä. Tänäkin aamuna oli kuumetta 38 ja eilen illalla 39, niin hiukan epäilen olevani huomenna työkykyinen.
Ja ulkona paistaa aurinko!! Onhan sitä kiva katsella täältä sisältäkin, mutta mieluummin olisin ulkona siitä nauttimassa...
Pirteämpiä päiviä teille muille!
Marjana kp 24/30-32 Dpo 8 yk 23
Tästä ei pitkää asiaa saa tekemälläkään kun sanakin on niin lyhyt: nega
neeegaaa, nega, perkele
Täytyy sanoa ettei ole menkkaolo ollenkaan, puuttuu keltainen valkkari, tissit on kipeenä vieläkin, kohtua pistää niinkun neulalla tökittäisi. Mut pysytään faktoissa: nega
Valetaan täältä nyt sinuun hiukan uskoa ja toivoa, aikaisilla päivillä kun kuitenkin testasit. Millä testillä?
Onnekasäiti: Eikös digitesti vaadi aika paljon raskaushormonia, että ei välttämättä vielä näkyisikään siinä plussa? Clearbluen tavallinen testi on kuitenkin kuulemma epäluotettava, antaa vääriä haamuja.
Nassukalle tsemppiä naapurin ajattelemattomista kommenteista. Ihmiset on kyllä niin pöhköjä. Ketään ei saisi vauvan odotuksesta onnitella ellei ole ihan varma asiasta. Ihan sama kuin että keneltäkään ei pitäisi udella, miksei jo lapsia hanki.
Marjana: Sairasta nyt tauti loppuun saakka ja toivu kunnolla. Puolikuntoisena rasittuminen aiheuttaa vaan taudin pitkittymisen. Mutta joo, keli on tänäänkin ihana ainakin Varsinais-Suomessa. Huomenna taas sitten sataakin lunta kunnolla ja on parempi olla sisällä kuuman kaakaokupin kanssa :)
Oviksen metsästäjille tsemppiä ja yritystä kehiin. Sen jälkeen homma pitääkin jättää suurempien voimien käsiin. On se niin epäreilua, ettei raskautuminen ole kaikille sormien napsahdus. Mistä sekin lie johtuu.
ON: Pahoinvointia ja tissikipua :) Äitini kanssa juteltiin eilen pitkään vauva-asiasta. Minä haluan uskoa ja uskon, että ihan varmasti vielä sen plussan saan. Ja tiedättekö, murehdin jo nyt sitä, että tuleva plussa onkin sitten minun viimeiseni. Että miten saan nautittua tarpeeksi siitä tunteesta kun menkat on myöhässä ja tietää jo valmiiksi olevansa raskaana. Ja miten saa painettua mielensä sopukoihin sen tunteen, joka tulee kun testiin piirtyy vahva tulosviiva. Joo, olen ihan höpöpää :)
Vilmis: Et ole höpöpää vaan toi on ihan asiaa! En usko että tulisin koskaan kahta lasta tekemään joten olisin varmaan neuroottinen tallentamaan kaikki vaiheet ekan kasvusta ja kehityksestä. Ja tää kuulostaa tyhmältä mutta odotan niin kovaa sitä itse raskausvaihetta kaikkine peräpukamineen. Se on kuitenkin vain meidän naisten etuoikeus.
Kysymykseen millä testasin niin Clearbluen sillä "early" näyttää jopa 4 päivää ennen menkkojen alkua-testillä. En ole koskaan, ikinä saanut siihen minkäänlaista häivähdystäkään pystyviivasta vaikka kuinka katsoisi valoavasten tms =) Se on kirottu testi mut halusin testata tollasella varhaisella versiolla.
Hellurei!
Mä en kestä tätä odotusta! Oon niiiin koukussa tähän palstaankin :D
Pahoittelut ensinnäkin negan saaneille ja menkkojen yllättämille!
Ja tervetuloa uusille, toivotaan että palstailu (ainakin tällä palstalla) jää lyhyeksi ;)
Huuliharppu: Thanks, enää viikko niin pääsisi jo testailemaan! Voihan se olla että sulla vasta ovis tulossa, mullakin vaihteli ne viivan vahvuudet ennen ovisplussaa.
Marjana: Kova kuume sinulla kyllä, toivottavasti paranet pian! Mäkin alunperin ajattelin, että testaisin vasta la 3.3, mutta voi olla että sorrun jo aikaisemmin, ellei siis menkat yllätä jo sitä ennen.. Melkein jo pelottaa käydä vessassa, kun pelkää että menkat sieltä tulee. Jos vaan mitenkään jaksat, niin kannattaisihan se varmaan ensi viikkoon odottaa :)
Mupis: toivottavasti olo on jo parempi, kiva kuitenkin että pääsette hoitoihin jo niin pian, jos jotain ongelmaa on.
ON: Ensimmäiset "oireet" alkaa nostaa päätään, yöllä tuntui vihlaisuja alavatsassa, oikealla puolella ja vatsa on sekaisin, ja tänään tuli verta nenästä, mulla ei ikinä tuu verta nenästä! Mutta tiedostan kyllä, että nämä nyt voi olla ihan sattumaakin, eikä välttämättä mitään oikeita oireita :D Vielä viikko pitäisi jaksaa, nyt siis dpo 6 tai 7.
Tsemppiä piinailuun, on tämä vaan niin hienoa kun saa jakaa näitä teidän kanssa, mies varmaan pitäisi mua ihan pipipäänä jos kertoisin sille kaikista näistä "oireista" :D
Ems
Piti tulla vielä sen verran lisäilemään tuohon edelliseen kirjoitukseeni, että on minulla yksi poikkeuksellinen oire. Nimittäin tänä aamuna aamukahvi tökki niin paljon kuin vain voi. Ja minä olen ehdoton aamukahvi-ihminen. Se kupillinen on saatava ja sitä ennen päivä ei lähde käyntiin.
Nyt meinasi kuitenkin jäädä ihan juomatta. Nyt vaan toivon, että se on oire raskaudesta, eikä tästä kuumetaudista.
Marjana
Tätejä ja negoja, pahoitteluni niiden kanssa painiville :( Missä viipyy meidän plussat?
Ems: Ihan samaa vikaa täälläkin, pakko käydä joka välissä lukemassa mitä täällä on tapahtunut ja lietsomassa samalla omaa testailukuumettaan :D Ja toi oireiden kyttäys, siltä ei vaan voi välttyä. Kun se kysymys "olenko raskaana" kuitenkin koko ajan päällimmäisenä mielessä.
Nassukalle rohkaisuhalaus naapuriepisodin johdosta. Jotkut ihmiset vaan osaa olla ajattelemattomia. Varmasti tuntui pahalta.
Liisuli: Mulla riittää jomotuksia ja vihlomisia sekä ennen ovista, sen aikana ja sen jälkeen... Jos siis ovistestin plussaan on luottamista. Kai se selkiintyy ajan myötä mikä liittyy mihinkin. Ehkä :D
ON: Pakko taas tulla tänne raportoimaan siitä, että mulla ei ole vielä mitään raportoitavaa :D Silloin tällöin tuntuu pieniä nippailuja alavatsassa, mutta ne voi hyvin johtua esim. jännittämisestä. Eilen illalla olin repiä hiukset päästäni kun teki niiiin mieli testata! Mies (tuo ärsyttävä viilipytty) yritti taas toppuutella toteamalla että en mä ole yhtään sen enempää raskaana vaikka kuinka ajoissa alkaisin testailemaan. Niinhän se on... Mutta ei se tätä odottamista silti yhtään helpommaksi tee!
Tsemppiä kaikille muillekin piinailijoille! Yritetään kestää.. :)
Joo no suurimmasta eilisestä armottomasta Itutuksesta on päästy nyt ehkä hieman eteenpäin.. mennään siis kohti hyväksyntää :)
Aleksandra: Nyt on siis YK3 osa 2. edellistä aktiivista yrittämistä oli 11kk.. sitten luovutettiin ja minulla tuli ehkä hiemas sillon sellainen -ei seksiä enään ikinä- olo niin ei tarvi tätäkään miettiä.. ja ilman mitään ehkäisyä ollaan oltu kesällä 5v. Sen vuoksi lääkäri otti asian hoitoon. ja vaikka ei silloin ennen edellistä aktiivista yrittämistä laskettu nmitään kiertoja ja yritetty lasta ollenkaan niin mahdollisuus olisi siis kuitenkin voinut olla kova koska ei myöskään laskettu varmoja päiviä ulos peiton heiluttelu kaudelta.. oltiin silleen että tulee jos tulee. vaan ei niin ei..
Mies otti aika rauhallisesti tämän tilanteen mikä ietenkin ärsytti minua vielä enemmän. oli siis sitä mieltä että tottakai varataan se aika ja mennään sinne ja tehdään kaikki mitä voidaan mutta muuten sitten vaan jotenkin sivuutti mun pahan olon (tai sitten olin vaan aika pelottava ja ei uskaltanut sanoa mitään :) ). No aattelin jo ensi viikolla soitella ja kysellä mitä mieltä ovat että laitettaisko jotain aikaa jo nyt menemään vai mihin ootellaan....
ja toisekseen tai tulla äärettömän lyhyt kierto nyt.. alko jo tänään tiputteleen siihen malliin.. mutta tarkentelen vielä jos nyt näyttää että täti päätti ottaa kiinni viime kuussa tekemänsä myöhästyksen..
Ja iso kiitos kaikille kun sain avautua ja purkaa pahaa oloani!! Olette tuki ja turva!
mupis
Vielä lisättävä sen verran, että kun tuota alavatsaa on tässä parina päivänä tullut aika paljon siliteltyä ja tunnusteltua, niin ihan kuin se olisi muuttunut kovemmaksi, ja jos painan vähänkään kovempaa niin sattuu. Toivotaan että tää on ihan normaalia...
Palaan kommentoimaan muiden kirjoituksia taas paremmalla ajalla lisää!
Helou!
Täällä on täti selätetty. Ihanan kohtuulliset menkat olikin, eikä edes pitkittynyt. Terolutit näyttää siis toimivan, vaikka kiertopäivät ei ainakaan vielä ole asettuneet, nyt vaihdellut ollen 34, 24, 31.. Oiskohan tästä kierrosta tulossa taas lyhyempi?!
Oon seuraillu teidän viestittelyä päivittäin (useita kertoja :D), mutta itsellä ei ole oikein ollut mitään sanottavaa.
Muistelen, että aiemmin meiltä kyseltiin paljonkin et millos lapsi tulee ja vois tulla jo jne.. Onneksi nyt yrityksen aikana ei ole tullut moisia kysymyksiä (en varmaan pystyis valehtelemaan päin naamaa, ainakin ilmeestä huomais totuuden :D), ollaan aiemmin sanottu, että sitten joskus opiskelujen jälkeen.. Luulen et kenelläkään tutulla ei oo aavistustakaan tästä projektista!
Mulla on ollut pari päivää omituista päänsärkyä ja pahoinvointia. Ja alaselkäkin jomotellut.. Mitähän ihmettä täs kropassa taas tapahtuu!? Menkkojen jälkeen on ollut yleensä limat tosi niukilla ja nyt sit on ihan toista :O
Loppuviikon testailijoille plussaonnea kovasti!!
Lucija kp 9
Ei täältä millään malta pysyä poissa. Helpommin varmaan raskautuis jos ei roikkuis täällä jatkuvasti ja stressis muitten kans? Mut kun täällä on vaan pakko käydä. :)
Emmastiina: Jos sulla on vaan niin vähän vielä tässä vaiheessa sitä raskaushormonia ja ei siks vielä näy testeissä.. Toivottavasti yllättyisit vielä poitiivisesti.
Nassukka: Törkee naapuri sulla! Ei tollasia saa tulla kyselee. Mulla ois varmaan itku päässy..
Onneks sul on kiva mies, kun on noin innolla mukana oviksen bongailussa.
Onnekas äiti: Eihän sitä vielä tiedä, jos se plussa sieltä vielä tärähtäisi.
Alexandra: Ymmärrän sun tilanteen täysin. Ei oo mukava kuulla toisten vauva onnesta, jos itellä yritys päällä. Tsemppiä!
Nightwish: onnea minilomalle oviksen hyödyntämiseen!
Ems: Toivottavasti oireesi ois merkki mahdollisesta raskaudesta. Peukut pystyyn!
Sipsu: Millonka ajattelit testata?
ON: Tylsää ootella loppukiertoon, et pääsis testaamaan. Ei kai tässä muu auta ku peittoja heilutella. Eilinen jäi kyl väliin, mut pitää tänä iltana paikata tilanne ;) muuten ollaan lähipäivinä melkein joka päivä sängyssä viihdytty ;)
Täytyy lähtee koirulin kans lenkille, kun noin nätti ilma!
Nassukka; voi kuinka kurja kommnetti naapurilta! Ei varmasti tarkoittanut pahaa, mutta voin kuvitella kuinka kurjalta tuntuu. Kyllä sitä täytyisi aina olla aivan varma asiasta, ennen kuin alkaa onnittelemaan. Mulle on sanottu muistaakseni kolme kertaa kakkosen syntymän jälkeen että ai teille odotetaan kolmatta (kaksi näistä kerroista saman henkilön toimesta)! Vauvaa ei ole ollut toiveissa meillä tuolloin, joten en loukkaantunut, mutta ihmettelin kyllä millä perusteella noin olettivat, ja uskalsivat sen vielä sanoa!
Onnekas äiti; toivotaan että plussaksi vielä muuttuu! Joskus plussa ei vain näy kunnolla vielä siinä vaiheessa kun tädin olisi pitänyt saapua.
Alexandra; Ymmärrän kyllä kovin hyvin että tuntuu kovin kurjalta kuulla toisten raskautumisuutisia. Kyllä tuntuisi jotenkin kohtuulliselta, että kaikille vauvaa toivoville ainakin yksi lapsi suotaisiin, jos enempää ei tule, on tilanne kuitenkin monella tavalla erilainen.
Ems ja Sipsu; lupaavia oireita!
Marjana; Mun mielestä kuulostaa tosi lupaavalta että kahvi ei maistu! Saman oireen olen kuullut usealta muultakin. Toivotaan nyt kovasti, että plussa tulisi!
Vilmiina; ymmärrän tosi hyvin tuon että haluaa painaa mieleen tärkeät hetket. Onhan se ihan mieletön tunne kun saa tietää olevansa raskaana. Toivottavasti jo pian saat sen kokea :).
ON; Kiitokset kommenteista ovikseen liittyen. Kyllä nuo kp:t olivat niin alhaisia, että olisiko tosiaan ollut kasvukipuja eikä ovis vielä. Samanlainen pistely tuntuu kyllä lähes joka kierrossa, mutta en nyt tietenkään ole vuosiin noita tuntemuksia pohtinut tai analysoinut, edellisestä raskaudesta kun on jo melkein viisi vuotta aikaa. En tiedä osaankohan mahdollisiin oireisiinkaan kiinnittää oikein huomiota, kun tavallisen kierron oireitakaan ei ole juuri tullut pantua merkille pitkään aikaan. Ehkä sitä voisi jossain vaiheessa ottaa ovistikut käyttöön, jos saisi hieman selvyyttä asiaan. Ehkä tässä kuitenkin pari kiertoa voisi kokeilla näin ihan ilman mitään jos vaikka sattuisi tärppäämään. Vauvan kaipuu on toki kova, mutta kyllä se on niin eri asia kuumeilla kolmatta kuin ensimmäistä. Kovin on kiitollinen mieli jo noista kahdesta olemassa olevasta prinsessasta :). Tsemppiä siis ja lämpimät ajatukseni teille ensimmäistä kuumeileville! Ja toki muillekin!
Liisuli
Onks täällä muita hulluja testailijoita? :D
ON: Kuten otsikosta voi päätellä, olin sitten oikein hoppulijoiden kuningatar äsken ja tein sen r-testin. No eihän siinä mitään näkyny!! Jos oikein tahdonvoimalla pinnisteli niin saattoi kuvitella siihen sellaisen olemattoman viivanpaikan, mutta se saattoi olla vaikkapa varjo tai omien silmien heijastus kontrolliviivasta. Että näin. On vähän sellaisia tuntemuksia, että joko mulla alkaa kohta menkat tai sitten nousee kuume. Vähän joka paikkaa kolottaa. Odotan ainakin sunnuntain yli niitä menkkoja ennenkuin alan tehtaileen lisää negoja...
Gabriela kiva kun palasit taas kirjoittamaan! On sua muutkin kaivanneet ;)
pinks: Perhana mä oon missanu ton dokkarin! Heti tarkastamaan millon tulee uusintana...
mupis: Halaus... tunteesi on täysin ymmärrettävä. Mitähän fiksua ja ei ällökornia voisi sanoa. Ehkä sen että nuo tunteet helpottaa ja hetken kuluttua sitä taas jollain kummalla tavalla alkaa kuumeilemaan, että jos sittenkin.
Mami: Mä testasin tänään kans negan (26/28) ja silti jaksan vielä toivoa. Mut joo ehkä sulla on realistisempi asenne. Kuulostaa kauhealta mutta aloittanet mun kanssa marraskuiset alusta? Mä ainakin katoin et jos menkat alkaisi ylihuomenna niin LA olis vielä marraskuussa. Mutta keep on hoping! Usko mun kanssa.
Marjana: Terveiset sinne sänkypotilaalle! Tosi on ettei tartte miettiä onko lämmöt tarpeeksi korkeella ;) Ja tsemppaukset plussaamiseen myös täältä, odotan malttamattomana!
Vilmis: Hä hä hää mä istun nyt listan päällä ja on NIIN ihanaa nostella ihmisiä aina vaan ylöspäin =) Ihanaa et tää helmikuu on mennyt noin relax-tunnelmissa.
Ja Alexandra: Sä oot jostain syystä nyt ihan mun plussalistan huipulla. Hyvä pössis sun puolesta. Tsemppii!
On: Yleensä nää on niitä mukavia-piinaavia päiviä mut nyt tää on vain ja ainoastaan piinaavaa. Tänään tosissaan testattu nega mikä ei nosta fiiliksiä yhtään. Vaikka sitä aina asennoituu sopivan pessimistisellä asenteella kiertoihin niin jostain syystä tää kierto oli sellainen 100% raskaana olo. Eli tiputus tulee korkeelta. Se että on ollut viikon kipeenä ja huomenna ekaa kertaa duuniin ei ole tehnyt asiaa helpommaksi. Sellainen huono-paska-kipeä olo muutenkin niin ei oo paljon piristänyt tätä henkistä puoltakaan.
Jooh huomenna nega, ylihuomenna täti. Ai niin Mamille jo sanoinkin on ekaa kertaa sellainen kuukausi että saan aloittaa pohjalta uudestaan. LA osuisi 29.11 joten enpä siirry joulukuisiin en! On siis vielä 2 mahista saada 2012 vauva.