MARRASKUISET 2012
Kommentit (555)
Pieni esittäytyminen: Olen kuumeillut lasta yli 25 vuoden ajan, oikeasti. Ja täälläkin kirjoitellut jo pitkään, ainakin vuoden verran, joten aika moni taitaa tunnistaakin. Ikää on siis jo enemmän kuin laki sallii, eli 40v ja ikä liekin se suurin syy, miksi vauvahaavettani en ole saanut todeksi kokea. Toki se vaikuttaa myös, että vasta pari vuotta sitten aloin seurustella miehen kanssa, joka todella ON valmis lapsiin kanssani.. Aiemmat avomieheni kun eivät "ihan vielä" olleet.. ja menivät sitten vihille ja saivat perheen seuraavan naisen kanssa... Olisimpa tajunnut lähteä ajoissa niistä liitoista!
Eleanora, kiva kun huomasit poissaoloni ;-) Olin Teneriffalla viime viikon tyttökaverin mieltä piristämässä, enkä päässyt tänne edes lukemaan juttuja. Vieroitusoireet olivat kovat!
Nyt sitten takaisin kotona ja voin alkaa pikkuhiljaa kirjoitella tänne taas. Kauhian pitkä ketju josta varmaan alkaa kohta pulpahdella niitä plussia! :-)
Itsellä tässä kierrossa ei tosin ole juuri mitään jännitettävää, koska lähdin reissuun jo kp11 ja viimeiset talletukset olivat kp10-11 yöllä. Jos ne riittivät niin sitten.. Yritin kyllä Clomeilla saada oviksen mahdollisimman aikaisin, ottamalla ne kp 3-7 (enkä 4-8 tai 5-9 kuten yleensä). Kiertoni on aika säännöllinen 27-31 ja ovis on yleensä ollut kp14-16. Nyt tietysti toivon, että se olis ollut jo aiemmin, mutta en osaa sanoa tuntemusten perusteella mitään enkä viitsinyt reissussa ovista tikuttaa. Aiemmin uskoin tuntevani oviksen, mutta sitten selvisi että mulla on toisella puolella PCO, enkä todellakaan ovuloi joka kuukausi. Sen jälkeen en ole tuntemuksiini luottanut ;-)
Täällä oli kysytty kauanko Clomeilla voi olla? Mulle on sekä 2 gyneä Suomessa että tämä paikallinen belgialaiseni sanonut, että jos ei Clomeilla ala tulla liikaa munasoluja (mulla esim on ultrattu lähes joka kierrossa ja on tullut yleensä vain yksi, ja pari kertaa 2 follikkelia, muttei sen enempää) niin ei ole mitään estettä jatkaa niillä. Suomessa vaan yleensä 6kk jälkeen ryhdytään jo mielellään muihin toimenpiteisiin, siksi se 6kk raja. Olen ollut toista vuotta Clomeilla nyt aina muutaman kuukauden, sitten on jäänyt yksi kuu väliin (kun ei olla oltu oviksen aikaan samassa maassakaan, niin ei ole ollut järkeä) ja sitten taas jatkettu Clomeilla.
Plussatuulia toivotellen kaikille! Ja Claudialle pahoittelu menkoista ja iso voimahalaus!
t Gabriela kp18/27-31 dpo?
Niisku: Minäkin luulin, ettei IVF-jonoon laiteta ennen kuin inssit on tehty, mutta ilmeisesti lakipykälät on tuolta osin muuttuneet. Eli käytännössä asiaa ajatellaan enempi niin päin, että IVF on se varsinainen hoito, mutta sitä ennen kokeillaan varmuuden vuoksi inssejä, jos helpommalla päästäisiinkin. Hyvä meille siis!
Joku kertoi aiemmissa ketjuissa tilanneensa tuolta ebaysta ovulaatiotestejä ihan onnistuneesti.
Alexandra: Älä manaa! Minä kun en niitä kaksosia kuitenkaan kauheasti toivoisi... Voisikohan sinulla se LH-piikki olla suhteessa sen verran matalampi, että yksinkertaisesti sitä ei aina havaitse. Tai sitten se piikki kestää niin lyhyen aikaa, että et ehdi nähdä sitä, vaikka kaksi kertaa päivässä tikuttaisitkin. Höh, pidetään peukkuja joka tapauksessa!
vilmis: Ei niiden petipuuhien aina tarvitse ihan nappiin osuakaan ja silti niitä plussia tulee. Tuollainen rauhallinen asenne kyllä helpottaa omaa oloa huomattavasti. Ja täällä on kaikkea muuta kuin helpottanut tämä flunssa...
Ems: Samassa veneessä ollaan! Millään ei jaksaisi odottaa.
Gabrielalle kiitos Clomi-infosta. Näin minäkin olen järkeillyt, että sinänsä käytöllä ei ehkä ole estettä, jos munarakkuloita kypsyy vain 1-2 per kuukausi.
ON: Meni sitten kokonaan uusiksi tämä minun kiireiseksi järjestämäni viikko. Eilen nousi kuume 38,5 asteeseen ja kamala yskä päällä. Sairaslomaa sitten ainakin vielä pari päivää. Nyt en todellakaan tiedä mihin kulutan tämän aikana ja piilotan vauvakuumeeni. :D Kumman sitkeästi nyt pitää kyllä kipeänä, kun en kunnolla ehtinyt toipua edes poskiontelotulehduksesta ja paukkasi jo uutta tautia päälle.
Minulla oli tänään kyllä hyvin sellainen fiilis, että nyt minun on oltava raskaana. Että minusta ihan tuntuu siltä. Luulen kyllä, että minulla on ollut sellaisia tuntemuksia ennenkin ja olen vain painanut ne pois mielestä, mutta ehkä tuo lääkärin tuki antoi minulle vaan niin paljon uskoa, että uskallan oikeasti toivoakin sitä plussaa. Toivottavasti en tule ryminällä alas reilun viikon päästä.
Alavatsalla on repäisykipuja ja nännit on arat. Muita tuntemuksia ei ole tai en vaan tunne niitä, kun kolottaa kaikkia jäseniä muuten vaan nyt niin paljon.
Meitä onkin paljon viimeistä piinaviikkoa elämässä tai käynnistelemässä. Plussataan sitten joukolla ensi viikolla! :)
Marjana kp 22/30-32 Dpo 6 yk 23
Omista kuulumisista, jos saan tähän heti alkuun kertoa, niin menkat alkoi tänään. Tai ainakin jokin niiden kaltainen tuhru. Testin tein vielä kuitenkin tänään ja negaa näytti. Hirveät vatsa-ja alaselkäkivut ollut tänään..=( Eli mulle voi merkata kiertopäiviin 1/ 24-30 yk 4..
mupis: toivottavasti oireet olisivat merkki jostain muusta kuin menkoista ;)
Huuliharppu: Toivottavasti vielä bongaisit oviksen. Tsemppiä ja hermoja tikutteluun!!
Marjana: Toivottavasti paranisit pian! Sitkeää flunssaa on nyt liikkeellä paljon. Itsekin olin 2 viikkoa nuhaisena, mutta kuumetta ei ollut.
Tänään tilasin netistä sekä raskaus- että ovulaatiotestejä. On sitten kaappi täynnä kun tulee taas ajankohtaiseksi :D On kyllä paljon edullisempia netissä ku kaupassa. Harmittaa vaan ettei tässä kierrossa tärpännyt. Kyllä sen jo luulis näkyvän testissä. Ja täytyy nyt seurailla alkaako menkat edes kunnolla vai onko vaan tällaista pientä tuhrua..
Mutta hauskaa viikon jatkoa! =) Ja olisi ihana lukea tältä palstalta se ensimmäinen plussa uutinen =)
Niisku: Alkaa tuntua siltä, että jokainen päivä olis tosi hyvä testauspäivä, vaikka jo tänään! :D Ja älä toki luovu toivosta,voit vielä yllättyä! Eikös nämä asiat tuppaa juuri silloin ratkeamaan kun sitä vähiten odottaa :)
Ems: Oon itse asiassa kans tehnyt epämääräisiä merkintöjä kalenteriin, mun päivyri alkaa pikkuhiljaa täyttyä erilaisista oireluetteloista ja kp-merkinnöistä :D Mä en oo nyt ihan varma koska se ovis lopulta oli, nyt on dpo 6 tai 7 tai 8 :D äähh... Viikonloppuna olis otollista aikaa testailla vahvasta aamupissasta, mutta se saattaa vaan olla turhan aikaista :/
Alexandra: Toivottavasti ovuloit ja testit vain yritti huijata sua. Parin viikon päästä se sitten selviää tuottiko ahkera peuhaaminen tulosta :)
Huuliharppu: Onpa ärsyttävää :/ Jatka nyt kuitenkin vielä varmuuden vuoksi sitä tikuttelua, jos tikkuja vaan piisaa. Toivo elää ja voi hyvin :D
Mupis: Ooo lupaavan kuuloista jomotusta sulla :)
ON: Viime viikolla seuranani viihtynyt rintojen arkuus katosi viikonloppuna ja nyt oon ollut ihan oireeton. Outoa tämmöinen normaali olo, kun melkein jo tottui siihen että jostain kohtaa nipistelee tai vihjoo. Vähän ehkä jopa lannistavaa, vaikka vielä ei raskausoireita pitäisi edes ollakaan. Musta tuntuu, että tästä tulee piiiitkä piinaviikko! :D
MUOKS. Marjanalle vielä pikaista paranemista! Toivottavasti sairastelut jäisivät nyt tähän ja päästään pian juhlimaan plussauutisia :)
Miekin ilmoittaudun mukaan. Nyt on kp 13/28 ja yk1. Elikkä vauvakuumeesta yritetään nyt ekaa kertaa tässä kierrossa saada jotain konkreettista aikaan :) Ja nyt on viime päivät (ja tulevat) vietetty sängyssä ihan hyvin aikaa.
Oon nuorempi äitikokelas, 21-vuotias. Mieheni on lähempänä kolmeakymmentä.
Jännittää! Toivottavasti mahdun keskusteluihin. Lycka till meille ja kaikille muille :)
Ja kuukautiset eivät ole vieläkään alkaneet. Jos lääkärin sanoja on uskominen, niin niiden olisi pitänyt alkaa viimeistään Lauantaina. Tosin eilen huomasin, että aavistuksen verran tulee jotain ruskeahkoa vuotoa. Raskaustestiä en ole vielä uskaltanut tehdä, jotenkin on ihan sellainen fiilis, että menkat kuitenkin alkavat parin päivän päästä, vaikka mitään oireita ei toistaiseksi ole. Tuli kyllä nyt melko omanapainen viesti..
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
20vilmiina07: Ei kai mikään testi ole 100% luotettava :D Vatsaa nippaili silloin lauantaina, sitä teki pari päivää jo ennen, eli kasvukipuja ja sitten lauantaina iltapäivällä myös. Munasarjan kohdalta siis. En uskalla edes kysellä lisää tuosta irrotuspiikistä… Tuntuu siltä että toistaiseksi taitaa olla tarpeeksi ongelmia muutenkin :D Marraskuussa testattiin verikokeella että varmasti ovuloin, muuta en tiedä. Ultrassahan olen ollut jo useamman kerran viime kuukausien aikana eikä ainakaan kertaakaan ole sanonut etten ovuloisi. Eikö se kuitenkin ole niin että ultrassa näkyisi jos toistuvasti jäisi ovulaatiot väliin?
Välillä on ihan rentouttavaa kyttäillä oireitaan vähemmän :) Ja tekee varmasti ihan hyvää. Mikäs sen hienompaa kun se plussa sitten.
Ems: Se on omastakin mielestäni se ovistestin ihanuus, että tietää vähän milloin pitäisi ainakin ässäillä ja osaa sitten seuraavaan kiertoon vähän tähtäillä sen mukaan. Itse en olisi kuvitellutkaan että näin myöhään tuo ovis (tai melkein ovis) tuli vasta. Tsemppiä piinailuun!!
Huuliharppu: Nyt en muista, oletko käynyt gynellä viime aikoina? Koska tosiaan käsittääkseni jos toistuvasti on ovuloimatta, näkee gyne sen ultrassa. Kyllä nuo ovistestitkin ovat sellaisia arvuuttelutestejä :) Sen takia olenkin pitänyt hymynaamasta, tähän asti :D Teoriassa jos kiertosi on max 30 päivää, niin pitäisi oviksen olla viimeistään nyt käsillä. Mutta, välillähän sitä on niitä pidempiä kiertoja. Kuinka vahva se viiva on vahvimmillaan ollut? Tsemppiä!!
Mupis: Toivotaan että rinnat ovat kipeät oikeasta syystä! :)
Claudia: Pahoittelut!
Gabriela: Kyllä sinua jo kaipailtiinkin! Jotenkin kuulostat hieman haikealta, onko kaikki kunnossa? Toivottavasti sinulla oli oikein ihana ja rentouttava loma Teneriffan lämmössä!
Marjana: Kiitos, ei kai siitä muuta voi kun toivoa parasta ja odotella seuraavaa kiertoa. Hienoa että sinulla on sellainen tunne että olisit raskaana! Toivon todella että tilanne on se! Pikaista paranemista!
Helmi86: Pahoittelut tädistä! Hienoa että olet jo siirtänyt katseesi seuraavaan kiertoon ja tilannut kaapit täyteen testejä. Itsekin ajattelin tehdä samoin, tyhjää kun alkaa kaapissa olemaan :)
Sipsu: Kiitos, toivotaan parasta! :) Miten ne piinaviikot aina tuntuukin olevan niin pitkiä :)
Stellaria: Tervetuloa!
Ansku: Sääli että sait flunssan sinäkin :( Toivottavasti se täti ei sieltä tulekaan ja saadaan ensimmäinen plussa!
ON: Olo on yllättävän rento, toivottavasti onnistun pitämään tämän kierron loppuun asti. Samanaikaisesti on epäusko siihen että ovuloin ja usko siihen että ovuloin :D Se ovuloimattomuuden mahdollisuus pitää toivottavasti toiveet sopivalla tasolla, niin ettei tädin tullessa tipahda niin korkealta. Eilen kävin apteekissa hakemassa luget valmiiksi ja huomenna olisi sitten tarkoitus aloittaa 10 päivän kuuri. 11 päivän jälkeen tiedän siis miten meillä kävi tässä kierrossa :)
Onnea piinailuun kaikille!
Alexandra, kp25, yk6+km+yk6
Hei taas ja heti alkuun tervetuloa uusille ja kiva kuulla taas Gabrielastakin! :)
Claudia ja Helmi: harmittelut menkkojen alkamisesta, höh. Ensi kierto on sit plussaaaa! Eiksniin? :) Mä olin jotenkin ihan varma että Claudia olis plussannut, en tiiä miks oli sellanen olo.
Marjana: sitkeitä on taudit tällä hetkellä, joka toinen on jossain räkätaudissa ja meillä töissä on porukka siinä influenssassa vissiin kun ovat viikon kuumeessa ja ihan vuoteenomina.. :( Toivottavasti paranet pian. Ja jännät ajat lähenee koko ajan, aijettä. :)
Sipsu: Piinaviikot on piiiitkiä. Mun tekis jo mieli testailla vaikka ei kai nyt vielä mikään näy! Miks sitä on tällänen hätähousu, en tajua. :D
Alexandra: Hyvä että rento fiilis ja kyllä se pysyy, eiksniin?
ON: Siis en kestä tätä että oon näin malttamaton, musta on rauhallisuus kuulkaa kaukana! :D Viikon päästä testaan. Ihan tasan varmaan! :)
Hauskaa tiistaita kaikille!
Norppa81, 21/27-32, yk3
On se niin hassua kuinka loikkaaminen seuraavaan kp-luokkaan voi tuntua aina yhtä mahtavalta. Pienet on ilot :) Jotenkin tämä kierto on mennyt mulla ihan huomaamatta. Hassua. Viikon päästä voikin sitten jo testailla ja niin aion tehdä, en jaksa epätietoisuutta. Eniten toivon nyt sitä, että kierto pysyisi normaalissa mitassaan.
Claudialle ja Helmille pahoittelut punaisen paholaisen saapumisesta. Nenu kohti tätä uutta kiertoa!
Marjanalle paranemisia. Muistathan levätä kunnolla! Ja voi kunpa sun tuntemus raskautumisesta olisi totta. Niin kyllä sanotaan, että nainen jotenkin vaan tietää. Niin minäkin molemmissa raskauksissa olen "tiennyt" mutten uskonut.
Alexandralle tsemppiä hormoonikuuriin. Ja kyllä ultratessa selviää ovuloiko vaiko eikö.
ON: Pahoinvointia. Tuttu tuttavuus tässä vaiheessa kiertoa. Yök.
stellarialle tervetuloa joukkoon!
ansku, teehän se testi varuilta! Ja paranemisia!
Alexandra: Hyvä, että olet taas löytänyt mielenrauhan piinaviikolle. Vaikka eihän se aina kestä kuin puoli päivää, mutta edes hetkellinen rauhallinen olo tekee hyvää. Mietin tuota ovulaation näkymistä ultrassa... Käytännössähän se ultra pitäisi silloin tehdä juuri ovulaation tapahduttua, että siellä näkyisi sitä nestettä. Jos ultrataan vain silloin, kun follikkeli vielä näkyy, niin käsittääkseni sillä ei pysty vielä takaamaan sitä irtoamista. Minut on kerran ultrattu siten, että ovulaatio oli juuri alkamassa ja tuo neste jo näkyi, niin siltä kannalta vaan mietin tätä. Se progesteroniverikoe kyllä käsittääkseni kertoo aukottomasti ovulaation tapahtuneen tai jos se on jäänyt väliin.
Norppa: Minäkin jo vilkuilen raskaustestejä päin (niitä pari on laatikossa), vaikka tiedän, ettei se vielä voisi näyttää yhtään mitään.
vilmis: Toivotaan, että sinulla kierto pysyy normaalissa pituudessa. :) Ja hyviä hermoja sinnekin tähän piinaviikkoon.
ON: Edelleen kipeänä! 38,5 on lämpöä nytkin ja aikaa sairastamiseen ei olisi yhtään. Influenssaa lääkäri eilen epäili, mutta samapa tuo mikä pöpö kiusaa, kun ainoa hoito toistaiseksi on lepo. Eläinten omistajana on kyllä pirun hankalaa, kun tulee kipeäksi, että miten ne elikot saa liikkumaan. Hevosista ja koirasta siis kyse. Tottakai pakkohan se on malttaa levätä, mutta hermoja raastaa koko ajan, kun miettii miten tämä arki pyörisi kun itse makaa pedin pohjalla.
Eipähän ainakaan tarvitse vauvakuumeen muodossa tuota lämpöä mittailla ja kyttäillä. On nimittäin ainakin koholla, kun sitä aina toivoo kierron loppupuolella. ;)
Valkovuoto on nyt lisääntynyt, mutta sekin on melko normaalia tässä vaiheessa kiertoa. Mieli tekisi testata, mutta ei siitä oikeasti olisi mitään hyötyä. Alunperin on ajatellut malttaa ihan kiltisti ensi viikon puoleen väliin, mutta en tiedä joutuuko sitä tuossa viikonlopun (dpo 11-12) korvilla jo testaamaan...
Marjana kp 23/30-32 Dpo 7 yk 23
ja negahan se oli. Vähän vaikuttas siltä, että menkatkin on alkamaisillaan.
Pahoittelut negasta. Voimhali sinne!
ON; Tääläkin testattu aamulla nega. Enkä usko että oli liian aikaista jos menkat alkaa taas kp 28 niinkuin viimeksi. Nyt on jo kp 25.
No mutta, itkut on itketty ja ei muutakuin nokka kohti Joulukuisia, jos se täti pamahtaa sieltä kylään!
PLUSSIA nyt naiset! :)
- Mami kp 25/28-31
Täällä joukkoon liittyy kanssa uusi yrittäjä. 23-vuotias ja mies kaks vuotta vanhempi.
Voimia kaikille negan testanneille!! Täällä menkat alkaneet taas tänään ja itsellä kaks negatestiä takana. Eli jos oikein tulkitsen tiedän merkintöjä niin itsellä on sit kp 1/30-35 yk2
Hiljasekshan noi kuukautiset aina vetää, mutta pitäis yrittää rentoutua ja olla stressamatta :)
Jaksamisia kaikille ja ilmoitelkaahan aina itsestänne miten sujuu :)
Helmi86: Noniin, hyvä että tilasit. Testit odottavat sitten vaan oikeaa ajankohtaa käyttämiselle ;)
-sipsu-: Kyllä vielä muutama tikku olisi jäljellä. Kyllä minä testailen ne kaikki ja katsastelen tilannetta.
Nautihan nyt normaalista olosta! :D Mukavaa kun ei joka paikkaa kolota. Menispä piinaviikkosi nopsaan! ;)
Ansku ja Claudia: Pahoittelut negasta. Haleja sinne!
Alexandra84: Olen käynyt gynellä siis viimeksi tammikuun alussa. Pitää ottaa yhteyttä taas gyneen tämän kierron jälkeen, miten kävi ja mitä seuraavaksi tehdään. Tosiaan olen nyt syönyt vasta kaksi Clomi-kuuria, niin viime kierrossa ovuloin pitkästä aikaa ekaa kertaa. Gyne silloin näki, kun en ollut vielä Clomeja kertaakaan syönyt, etten ollut ovuloinut aikoihin. Tänään tikku näytti ekaa kertaa vahvempaa viivaa kuin ennen, mutta ei vieläkään ollut ihan samanlainen kuin kontrolliviiva. Mut vahvin tähän mennessä! Iloinen olen kyllä siitäkin :) Jännä vain, kun ei ole muita ovisoireita ollut.
Ei muutaku piinailemaan, toivotaan että sieltä se plussa sitten tulla tupsahtaisi! :)
*Mami*: Hitsin negat. Ei tarviis niitä kyllä näkyä. Toivotaan ny kuitenki vielä, ettei se täti tulekaan paikalle!
ON: Ekaa kertaa vahvin viiva tänään ovistikussa, jee! Liekkö tuo nyt kuitenkaan mitään tarkoita, mutta ainahan sopii toivoa. :D
Mukavaa kun on tullut lisää piinailijoita joukkoon tummaan, plussatuulia kaikille!
Kivaa laskiaistiistaita! Minä leivoskelin miehelle laskiaispullia justiin. Toivottavasti onnistu :D
Ois voinu sanoo kyllä taas sinne että kiitos aina yhtä epämiellyttävästä tapaamisesta...
Joo eli siis ihan perus reissulle lähdin ja sitten juteltiin siinä niitä näitä ja tää meidän pikku projekti tuli esille siinä ja lääkäri oli sitä miletä että koska vaikka aktiivista yrittämistä ei oo sitä vuotta takana, mutta koska ehkäsy on jätetty niin kauan sitten jo kuitenkin pois ois varmaan aika nyt alkukeväästä varata aikaa mulle ja miehelle lääkärille ja katsoo sitten että pitääkös hoitoja aloitella.... pisti ihan pikkasen niinku ajatukset taas matalalle tollaset puheet mutta toki siis hyvä koska jos jotain oikeesti on huoleen aihetta niin ollaan vielä nuoria ja silloin varmaan ne hoidotkin on ns. varmempia..
No siis ainakaan ei sanonut siis että näkyis sellasta muutosta alhaalla että siellä jo joku ois eli menkkoja siis odottellessa tässä ja joulukuisiin siis menossa... luultavammin..
Vähän on nyt siis omanapainen tää viesti..
Pahoittelut sinne jo tädin hyökkäyksen kohteeksi joutuneille.. Tervetuloa uusille... ja PALJON PLUSSIA LOPUILLE!!!!
Saatan ottaa tän asian kyllä nyt jo ihan liian raskaasti mutta olo on juuri nyt niin paska kun vaan voi olla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Löysin netistä tälläisen runon joka sai itkun silmään heti ja miettimään että oiskohan näin..
Rakas Taivaan Isä.
Miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?
Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa
enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.
Voitko, Taivaan Isä,
äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?
Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa
niin rakkaita Luojalleen on,
ettei heitä malttaisi millään antaa pois.
Huomaisipa äiti,
kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä,
miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.
Vielä joskus saan
siemenenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme,
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen.
Ne on kestettävä, jotta juuri minä syntyisin.
Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää.
Koska saan mennä, Taivaan Isä,
joko pian pääsen omaan kotiin?
Alexandra: Taitaa sun miehelleskin kuume tarttuneen, kun noin sano ;)
Caludia & Helmi86: voi harmi, kun tipuitte tuonne alkupäähän, mutta taidatte silti pysyä marraskuisissa meidän muiden mukana! :)
Marjana: Toivottavasti olisit raskaaana. Pidän peukkuja! Pikaista paranemista!
Haavelija ja Stellans: Tervetuloa mukaan piinailemaan!
Norppa: Toivottavasti sieltä se plussa tulisi.
Ansku ja Mami: Pahoittelut, paljon halauksia! Pää pystyyn seuraavaan kiertoon.
Huuliharppu: Nyt peukut pystyyn, että nappais!
mupis: Harmi, jos menkat alkaa. No toivottavsti niistä tutkimuksista ja hoidoista on apua, jos niihin pääsette.
Katsoiko kukaan sunnuntai-iltana Discoveryltä How Does Life Begin? Dokumenttiä. Oli kyl tosi milenkiintoinen ja siitä sai aika palkon infoa. Siinä seurattiin neljän naisen raskutta ihan alkumetreistä saakka. Kannattaa katsoa, jos tulee joku päivä vaikka uusintana. Suosittelen.
ON: Peittoja on heiluteltu ja pitää vielä jatkaa ;) Himot ja limat vähän lisääntyneet, mutta luulen et oviksen huippu on vielä edessäpäin. Täytynee jatkaa harjoituksia, mikäli mies iltavuorojen jälkeen jaksaa..
Plussa tuulia!!
Itku tuli minunkin silmään, kun luin sun teksis. Älä vielä luovuta.. Iso halaus sinulle ja voimia! Kyllä se siitä taas paremmaksi muuttuu..
Haaveilija89: Tervetuloa mukaan!
Huuliharppu: Onnea oviksen bongauksesta! Minä odotan mielenkiinnolla kun pääsen tässä kierrossa ensimmäistä kertaa käyttää noita ovistikkuja.
mupis: Avun saaminen on aina hyvä asia! Mutta ymmärrän, että tuolaiset puheet aiheuttavat alkuun mielipahaa.. Ja voihan olla, että lääkärin huoli on aiheeton ja tulet lähiaikoina raskaaksi. Voimia sinne! Mulle tuli ihan kyyneleet silmiin ku luin ton runon. Todella koskettava!!
Omista kuulumisista sen verran, että tuntuu NIIN pitkältä ajalta ku pääsee taas testailemaan (ovista tai mahdollista raskautta)..
Nyt tytsyt plussia kehiin!! =) Kannustetaan vuorotellen toisiamme! ;)
Kp 1/25-29
-c