MARRASKUISET 2012
Kommentit (555)
Emmastiina: Onpa ne raskaustestit nyt sinuakin vastaan. Pahus!
vilmis: Sinulla on ollut ihania ajatuksia ja varmasti ainakin nautit siitä hetkestä,kun tajuat olevasi raskaana. :) Minun ehkä pitäisi sitä kaakaota kyllä käydä lisää... Olen ehkä jonkun kupin jo lipittänyt sitä tässä sairastaessa.
Ems: Nenäverenvuoto on lupaava oire, hyvähyvä! Ja olen todennut saman, että parempi pitää tämä oirelista mieheltä piilossa ja jakaa se vain teidän kanssa. Höperöhän sitä on,kun kyttää ihan hulluna kroppaansa.
sipsu: Minä testaankin mieheltä salaa. ;) Meillä on täällä myös sellainen viilipytty, että se vaan pudistelisi päätään. :D Vielä ehtii plussaksi ne testit muuttua. Tsemppiä!
Liisuli: Kannattaa vaikka ihan mielenkiinnosta tikuttaa yhdessä kierrossa, että näkyy mihin kohtaan kivut ajoittuu. :)
ansku: No hyvä että ne menkat alkoivat ihan oikeasti! varmaan kannattaa lääkärissä käydä, jos seuraavakin kierto venyy.
ON: Harmi, että päivällä kahvi maistui jo aamuista paremmin, mutta silti olen vieläkin häkeltynyt siitä, että aamukahvi ei maistunut.
Rinnat kipeytyi tänään ja valkovuotoa on tullut jo pari päivää melko reilusti. Muita oireita en oikeasti kyllä huomaa tämän flunssan kourissa. Eikös nenän tukkoisuuskin ole raskausoire? ;) Ei nimittäin kulje henki yhtään nenän kautta. :D Ja tosiaan lämmöt ainakin on taatusti koholla!
Huomenna menen uudestaan lääkäriin, kun kuume ei vaan laske. Sairasloma siis ainakin jatkuu ja minun hermot alkaa kiristyä entisestään lähes pelkästään sisätiloissa.
Marjana kp 24/30-32 Dpo 8 yk 23
Hei kaikki!
Tuli odottamattoman pitkä tauko palstalta, kun kuopus joutui sairaalaan. On nyt taas kotona ja pirteä kuin mikä; eläköön nykyaikainen lääketiede!
Gabriela: Meidän kuopus on tullut kp 10:sta; toivottavasti Sinullakin tärppäsi!
Marjana: Toivottavasti sairaus pian hellittää!
Nassukka81: Minullekin on tullut näitä vihjailuja aika ajoin, ja edelleen ne satuttavat, vaikka niihin on tavallaan jo tottunut. Kaksi työkaveria on melkein erikoistunut minun kroppani tarkkailuun :) Enkä ole koskaan näistä haaveiluista etukäteen puhunut kenellekään (paitsi miehelleni, tietty)
20vilmiina07: Meidän kuopuksen piti olla viimeinen, mutta toivottavasti ei nyt sitten ollutkaan :) Kun hän oli 4 kuukautta, iski jo kova seuraavan kaipuu; miehen suostuttelussa on kyllä mennyt aika kauan!
Kun palstailusta oli näinkin pitkä tauko, ehti viestejä tulla aika lailla; kommentoin muita sitten toisella kertaa.
Omaa: Tulikin pitkä kierto, mutta niin vähän arvelinkin. Toivotaan, että se on hyvä merkki!
Plussatuulia kaikille!
Cedarfalls
Marjana: toi kahvin maistumattomuus kuulostaa kyllä lupaavalta! Mulla on jotenkin hyvä kutina sun puolesta! Varmasti on kurjaa maata sisällä kipeänä, hyvä puoli tosin on se ettei ainakaan tarvitse lämpöjä miettiä :) toivottavasti alkaisi pian hellittää!
Sipsu: voi sinua, toivottavasti menkat ei nyt kuitenkaan tule! Varmaan tosiaan kannattaa ainakin pari päivää odotella seuraavaa testausta.
Mupis: miehet on kyllä niin ärsyttäviä, kun on niin viilipyttyjä, mutta ihana, että sun mies on sitä mieltä että teette kaiken minkä voitte, ehkä se on sitten miesten tapa lohduttaa :)
Pinks: kiitos, vielä viikkoä pitäisi jaksaa odottaa testausta! En usko että mulle ainakaan haittaa tästä palstailusta on, tuntuu että stressaisin vielä enemmän jos en sais jakaa sitä kenenkään kanssa :)
ON: ei mitään uutta, valkovuoto pikkaisen lisääntynyt, niinkuin aina ennen menkkoja, vähän pelottaa että kohta ne sieltä tulee. Muita menkkaoireita ei ole, mutta ei kai pitäisikään vielä tässä vaiheessa olla, luulen että tästä tulee melko pitkä kierto, kun oviskin oli niin myöhään, jos siis ei ole tärpännyt. Ensi torstaita olen vähän kaavaillut testauspäiväksi.. Silloin viimeistään pitäisi menkkojenkin alkaa.
Ems
Marjana: Ei ne käsittääkseni mitenkään häiritse ne surkastuneet munarakkulat jatkossa ovulointia. Vaan tosiaan ihan heti kun vaan ovuloi, niin voi periaatteessa raskautua. Voin joo kuvitella kuinka tuskastuttavan hitaasti aika kuluu nyt kun olet jumissa neljän seinän sisällä! Tiedän myös tuon tunteen kun joutuu pyydellä töistä ylimääräisiä vapaita, mutta muista että se on kuitenkin ”vain” työ ja lapsen saaminen on elämää. Tuo aamukahvin tökkiminen on kyllä niin selkeä oire kun olla ja voi! Olen jo valmiiksi todella iloinen puolestasi, koska nyt olen varma että teillä on tärpännyt!!
Nightwish: Tosiaan, niin kuin Marjanakin jo kirjoitteli, niin minulla on ikävä kyllä kokemusta tuosta julkiselta puolelta avun saamisesta… Eli, itsellänikin pitää aina tasaisin väliajoin testailla limakalvon paksuutta. Soittelin julkiselle puolelle syksyllä ja puhuin itse asiassa yhden hoitavan lääkärini kanssa (km:n aikaan) ja vaikka hän heti myönsi että todennäköisesti en tule raskaaksi ilman apua, ei Jorvin hoitotakuu kata mitään tutkimuksia ennen kuin km:sta on vuosi kulunut. Toki, aina kannattaa soittaa ja yrittää, eihän siinä mitään häviä! Itse tilasin heti sen puhelun jälkeen ajan yksityiselle. Kallistahan se on, pirun kallista, mutta en yksinkertaisesti voi odottaa vuotta… Tsemppiä!
Emmastiina: Tuo neulalla tökkimis tunne kuulostaisi kyllä hyvältä kiinnittymisoireelta… :)
20vilmiina07: Pitää vaan sitten plussan saadessa muistaa nauttia täysin rinnoin tilanteesta. :)
Ems: Oireet kuulostavat hyviltä! Innolla odottelen testaustasi!
Sipsu: No voi harmi! Muista kuitenkin että vielä on aikaista, voi se viiva sinne vielä ilmestyä.
Mupis: Anteeksi! Soittele vaan ja varaile aika. Totta kai se tuntuu masentavalta ja kauhealta jos ei luomusti tule raskaaksi. Mutta jos sitten tosiaan tarvitsee lisäapua, on sitä hyvä saada niin aikaisin kuin vain mahdollista. Tsemppiä!
Lucija: Onpa outoja alkukierron oireita sinulla…
Ansku: Hyvä päätös että käärön vielä saatte tämän vuoden aikana!
ON: Eilen aloitettu hormoonit. Luget laitetaan suoraan emättimeen ja aamulla olikin sitten jo alushousut lääkkeessä ja sitä "ulosvalumista" jatkui sitten noin tunnin verran ainakin. Todella ällöttävää... Ja heti totta kai tuli se tunne että pysyyköhän tarpeeksi kauan sisällä että ehtii imeytyä. :D Ikuinen huolestuja... Vatsaa on nippaillut edelleen päivittäin jossain vaiheessa. Josko se limakalvo siellä kasvaisi :)
Alexandra, kp27, yk6+km+yk6
Toiset miehet on rauhallisuuden perikuvia, mutta olen kyllä kuullut niistäkin, jotka vauvakuumeilevat enemmän kuin puolisonsa.
Mullekin on osunut mieheksi sellainen viilipytty, mutta toisaalta ihan hyvä. Mun miehen reaktio ensimmäisen raskauden plussa-testiin oli kyllä kuin jostain oppikirjasta: pyysi näyttämään testipaketin ja ohjeet ja luki ne moneen kertaan ennenkuin uskoi. Vaikka siis testi-ikkunassa oli niin kirkuvan sininen paksu plussa kuin vaan olla ja voi :)
Marjana: Täälläkin kovasti odotellaan sitä, että aamukahvi ei maistuisi. Se ON hyvä merkki!
Emmastiina: Kovasti tsemppiä lähettelen. Tiedämme kaikki miten nega masentaa.
Alexandra: Auttaiskohan valumisongelmaan jos makoilisi tunnin verran? Kai se lääke aika nopeasti imeytyy vaikka ulos osa valuukin.
ON: Omassa navassa ei mitään sen kummempaa. Rinnat edelleen vihloskelee ja kihelmöi. Ja ällö hiivatulehdus iski päälle viikonlopun sukkahousurupeamasta johtuen. Joo-o, mulle tulee AINA hiivatulehdus kun pidän sukkahousuja muutamana päivänä peräkkäin. Olen päättänyt pysyä rauhallisena ja myös, että testaan heti kun siltä tuntuu, en edes yritä pitkittää. Lauantaina vois jo herkällä testillä näkyä jotain, tähtään siis siihen.
Tekis mieli vastata kaikille jotain, mutta täällä annetaan jo niin hyviä vastauksia kaikille että ei oikeastaan keksi parempaa lisättävää!
Noista munarakkuloista tuli mieleen että onko teille koskaan niistä mainittu mitään että ultrassa näkyisi vähän vain niitä? Viimeksi kun sain ihme vertauksen "munarakkuloita on vähän mutta ei tilanne niin paha ole kun joillain sun ikäsillä on kuin mummon kohtu" ... Että ota siitä nyt sit selvää?? Eli jos joku osaa niistä jotain sanoa niin tietoa otetaan vastaan :)
Miten kaikilla noin yleisesti päivät kuluu? Ja miten ennenkaikkea selviätte vaikeista päivistä? Itellä ainakin työpäivät tuntuu vuosilta ja koko ajan on levoton ja rauhaton jännittynyt olo.. Toivottavasti menee ohi ajan kanssa ja tähän yrittämiseenkin joskus turtuis! Tosin täällä kun lukee muiden juttuja niin tuo taitaa olla aika turha toive että tähän turtuis ;D
alexandra: Ei sun anteeksi tarvi pyydellä :)
Tässä nyt omaa napaa taas kerran: Elikäs mulla tais siirtyä jo KP1... alko tänään siihen malliin tulemaan jo ettei ihan ees niinku oo vaan pientä tuhrua.. mutta jos nämä nyt on siis oikeesti menskut ja sitten mennään suht normaalilla kierrolla niin marraskuisissa pysyn. mutta en kyllä osaa sanoa että mitä tää vuoto oikein on..
ja tosiaan vielä vatsataudinkin tähän päälle itselleni keräsin. No saapahan nukkua välillä kun on ollu taas niin sutinaa :) ja kerkeää enempi käydä kattoon mitäs muille kuuluu :)
Mupis kp1(kö)
siis ihan tippa linssissä luen uutisia uudesta prinsessasta, snif! Olen aina tykännyt Victoriasta ja olen tosi onnellinen heidän onnestaan! :-) Ja vollotan... jotenkin tosi herkistyneenä.
Voi että kun sitä saisi joskus kokea saman onnen!!
Gabriela kp21/27-31
pinks: Aika samassa veneessä ollaan, peukkuja sullekin ja paaaaljon peiton heilutuksia ;)
Minäkään en meinaa malttaa pysyä pois näiltä palstoilta, on pakko käydä lukemassa monesti päivässä kaikkien kuulumisia täällä. On sitä huntalo vissiin :D
Helmi86: Kiitti. Kovasti ainakin miehekkeen kans koitettiin hyödynnyttää mahdollista ovista! :D Itsekin käytin tässä kierrossa ekaa kertaa ovistikkuja. Ei muutaku malttia sulle niiden käytön aloittamiseen.
mupis: Hyvä että olokin alkaa paranemaan! Kyllä se aina koville ottaa, kun jotain toivoo niin paljon ja sitten ei onnistukaan. Onneksi me kaikki ollaan täällä tukemassa toisiamme, ja aina saa purkaa pahaa oloa. Täällä on naisia, jotka ymmärtää :) Halauksia!
haaveilija89: Ite koitan keksiä kaikkee kivaa tekemistä ja kavereiden kans hengailua, niin mennee päivät nopeammin, eikä silloin tule edes mietittyä kokoaikaa tätä projektia. Mutta kyllä sitä vaan itsekin on levoton suurimmaksi osaksi päivää ja tulee miehenki kans viestiteltyä pitkin työpäivää VAUVOISTA.. :D Huvittavaa.
Marjana: Olipas hyvä mies sulla, kun toi hyvityksenä herkkuja :) Pikaista paranemista sulle! Hirveesti nyt liikkeellä kuumeilua ja flunssaa.
Alexandra84: Kerran päivässä olen tikuttanut. Toissapäivänä ja eilen oli tosiaan vahvimmat viivat koko aikana! Tuli sit hyödynnettyä vahvat viivat parhaamme mukaan. Toissapäivänä oli hieman kans nippailua vasemmalla alhaalla, jos siellä jotain sitten tapahtui. Nyt ei auta muuta kuin jännäillä ja odotella! Onneksi huomenna alkaa viikonloppu :)
Minäkin aloitin eilen Luget, koska gyne määräsi ne aloitettavaksi kp 17. Minä itse teen silleen, että makoilen jonkin aikaan lääkkeen laittamisen jälkeen, silloin ei enää itsellä valu. Mut ällöttävää touhua, pakko myöntää! Ja eiköhän se imeydy melko nopsaan kuitenkin, koita vähän makoilla tästä lähin laittamisen jälkeen ni ehtii se siinäkin imeytyä jonkin verran :) Tsemppiä!
-Gabriela-: Minäkin oon niin liikuttuneena uudesta pikku-prinsessasta! Eiköhän meillekin kaikille joskus suoda sama onni! :)
ON: Toinen Luge päivä menossa. Ovistikussa oli eilen vahva viiva, vahvempi kuin kontrolliviiva! Normaalia? Muuten olo on normaali ja hyvä, eikä mitään oireita ole. Sit vaan piinaillaan teidän muiden joukossa :)
Vähän ärsyttää yks juttu! Vein isältäni saamani Kalevala-sormuksen korjattavaksi paikalliseen koruliikkeeseen. Olen saanut sen riparilahjaksi ja sillä on OIKEESTI tunnearvoa. Tiistaina sormuksen piti olla valmiina liikkeessä. Mieheni lähti eilen sitä sieltä hakemaan, niin sanoivat liikkeessä ettei sitä ole tullut vielä. Noh ei siinä, tänään soittivat että sormukseni on kadotettu! Nice! Niin meikäläisen tuuria tämä tämmöinen. Miksi aina omalla kohalla kaikki vastustaa? Murrrr. Ei muutaku uutta sormusta sit hakemaan perhana... :D (Sori tällainen tyhjänpäiväinen tilitys, virheitähän sattuu. Ei tiiä, itkeäkö vaiko nauraa, kun aina MUN kohalle sattuu kaikki maholliset jutut :D)
Cedarfalls: Huih, onneksi lapsenne on taas kotona perheensä parissa. :)
Ems: Mones päivä kiertoa sinulle se ovis oli? Sitkeä olet, jos ensi torstaille asti maltat. ;)
Alexandra: Kiitos! Tuo kommenttisi työn ja lapsen tärkeydestä verrattuna toisiinsa oli ihana kuulla. Helpotti omaa mieltä taas. Äläkä vielä mitään varmoja plussia siellä odota. Niin monta kertaa olen ehtinyt pettyä jo. Kyllä ne Luget ehtii varmasti vaikuttaa. Olen kuullut lähes kaikilta käyttäjiltä, että ne ei ole mitään miellyttäviä käyttää, joten tuo valuminen on ihan normaalia.
vilmis: Oikeasti? Sukkahousuista hiivatulehdus? Aika kamalaa! :D Ihanaa, päästään sinun testitulosta sitten lauantaina jännäämään!
haaveilija89: Pahimpina päivinä itkettää, mutta eihän se auta kuin tehdä töitä ja keskittyä siihen. Tämä projekti kun ei vaan voi hallita koko elämää ja toimintaa, vaikka onkin ajatuksissa ihan jatkuvasti. Olen joskus aiemminkin kirjoittanut tänne, että minä yritän olla puhumatta tästä vauvahaaveesta koko ajan, että pystyisin keskittymään paremmin niihin hyviin asioihin, joita elämässä on NYT.
huuliharppu: Olen kuullut, että joillakin naisilla kierron loppupuolella voi ovistikku näyttää plussaakin. Koko ajanhan sitä LH-hormonia on elimistössä ja toisilla vaan enemmän loppukierrossakin. Hävittivät sinun sormuksen? Minä olisin saanut ihan järkyttävän raivarin ja vaatinut korvauksia jo tuollaisesta! Eihän toisen omaisuus vaan voi hävitä. Lupasiko ne mitään hyvitystä?
ON: Hätähousu iski taas. Testasin eilen liuskatestillä ja olin näkevinäni siellä jonkun haamujen esiäidin. Tästä innostuneena testasin tänä aamuna uudestaan, mutta negaa näytti ja harmittaa tietenkin. Tosin tajusin kyllä hetken myöhemmin, että liuskatesti oli herkkyyttä 10 mIU/ml kun taas tuo tämän aamun puikkotesti olikin herkkyyttä 20 mIU/ml. Se lisäksi taas toiveita (ehkä turhia sellaisia), kun näin varhaisilla päivillä mennään.
Mutta kahvi maistui pahalta tänäkin aamuna... Sekin vaan voi edelleen johtua tästä taudista.
Marjana kp 26/30-32 Dpo 10 yk 23
Ekaa kertaa menkat myöhässä, ei pätkääkään menkkaolo, päin vastoin tissit vaan kipeytyy lisää jne. Mutta: nega.
Eli jään odottelemaan hänen korkeutensa saapumista.
Heh, mä niin lupasin itselleni etten kyttää jokaista lykkäystä tai tuuppausta. Mutta hei tässä sitä taas ollaan :)
Alavatsalla, siis ihan tuolla alhaalla on ollut havaittavissa pienimuotoista, hetkellistä nipistelyä ja eilen illalla, ennen nukahtamista sängystä noustessa repäisi pahasti.
JA eilen tuli aivastus :) Hei joo tiedän, ihan pöhköä kuvitella, että se vois olla merkki yhtään mistään muusta kuin flunssasta. Mutta haaveilenpa kuitenkin :)
Marjana: Voi että, voisko olla ...
Emmastiina: Voi kökkö jos sunkin kierto menee nyt sekaisin :( Mutta älä lannistu vielä! Tiedätkö, milloin sun ovulaatio oli? Että jos sinne laskee taaksepäin niin pitäiskö menkkojen alkaa tänään?
Huuliharppu: Kai sä jonkun korvauksen saat kadonneesta korusta? Ja ihan varmasti sun ovulaatio on jo mennyt eikä ole esim. nyt kun testiviiva kontrolliviivaa tummempi?
Heip!
Vilmiina: tosi outo toi sukkahousujuttu! :D Oireetkin kuulostaa hyviltä, jännään täällä sun testausta!
Haaveilija: ainakin työpäivät kuluu nyt näin piinaviikolla tooooosi hitaasti. Vaikeista päivistä, eli yleensä silloin kun menkat alkaa, selviän miehen tuella, vaikkei hän mitään lohduttavaa osaa sanoakaan niin riittää että saa olla toisen kainalossa, ja viimeksi mies osti suklaatakin :) Eipä tähän taida turtua, tämä viimeinen viikko kierrosta on aina yhtä tuskaa, osin pelottaa että pettyy ja osin jännittää että josko sieltä se plussa tulisi. Pitäisi vaan ottaa rennosti, mutta ei ainakaan multa onnistu...
Marjana: voi että, kunpa se vielä muuttuisi plussaksi! Mutta aikaistahan tuo vielä on, varmaan kannattaa vielä pari päivää odotella :) Mun ovis oli tikkujen mukaan kp 21, eli nyt on siis dpo 8 tai 9. Mulla on pisimmillään ollut kierto se 35 päivää, siksi en välttämättä ennen sitä uskalla testata, mutta varmaan voisi jo testata alkuviikostakin, mutta jotenkin pelottaa niin paljon se nega, että en uskalla testata ennen kuin menkat on jo myöhässä tai ihan viimeisenä kiertopäivänä.
ON: Mulla on jotenkin masentunut olo, en oikein tiedä miks. Sain taas just kuulla että yks kaveri on raskaana, ja ilmeisesti ei edes kovin suunnitellusti. Huoh, tuntuu oikeesti et kaikki muut tulee raskaaks pelkästään vilkasusta, tai vähintäänkin parin kerran yrittämisen jälkeen tai VAHINGOSSA!
Ja masentaa sekin, että ei uskalla luottaa omiin tuntemuksiin, ettei sitten taas pety kun menkat alkaa. Ja pelkään koko ajan että ne sieltä tulee, pelottaa melkein käydä vessassa :/. Nyt tuntuu että kaikki "oireetkin" on lakanneet. Vaikka yritän ajatella niitä hyviä juttuja elämässä ja nauttia niistä, niin nyt just tuntuu että mitä jos mulle ei koskaan sitä vauvaa suodakaan. Tiedän, että yritystä ei vielä ole ollut kauan, mutta jotenkin silti masentaa. Ehkä viikonloppu auttaa, on paljon kivaa tekemistä, ja vähän ehkä unohtaisi nämä asiat.
Kaikesta huolimatta, kivaa viikonloppua kaikille!
Ems
Onneksi on viikonloppu tulossa! Kaikkea ihme tapahtumaa taas tälle viikolle, mitkä vetää mielen matalaksi. Kaikki on varmaan lukenut noista Tampereen lattaritanssiopettajista..? Me ollaan mun miehen kanssa käyty parisalsassa ja tanssin muutenkin, niin kyllä ahdistaa. =( Aiotaan kyllä jatkossakin käydä, meillä ei ole pahaa sanottavaan ko. tanssikoulusta. Asia on kaamea, sitä en vähättele. No, se siitä. Asiat selvinnee sitten ajan kanssa.
Huuliharppu: Siis että hukattu sun koru?! Törkeetä! Vaadi jotain korvausta! Ja tsemppiä hei piinailuun.
Marjana ja Emmastiina: Ette usko kuinka toivon että teille vielä sieltä se plussa pamahtaisi tikkuun. Olen hengessä mukana! =)
Vilmis: oireita seuraillaan täälläkin ja keksin muutamia omasta päästäkin ja sitte sekoilen enkä tiä testaisko jo vai mitä tekis. Koitan odottaa ensi viikkoon ennen ku testaan..
Ems: "Toivo on uusiutuva luonnonvara.
Jos se jonkun päivän päätteeksi loppuu,
voit aina seuraavana aamuna hankkia lisää."
-Barbara Kingsolver
Tsemppiä ja piristystä toivotan täältä suunnasta!
ON: piinaa, piinaa. Tulis jo ens viikko!!! :D
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Norppa81, kp24 yk3
Marjana: Voi että, toivotaan et haamu ei ollut harhaa! Pari päivän päästä varmaan selviää? Varmat on merkit ainakin sulla!
Emmastiina: Toivotaan, että menkat pysyis poissa. Toisillahan näkyy testeissä raskaus myöhemmin kuin toisilla! Vielä on toivoa :)
Vilmiina: Ihanan positiivinen asenne sinulla! Oireet kuulostaa kyllä hyvältä!
Ems: Tuttuja tunteita kuvailet.. Itse käyn joka kierrossa samat asiat läpi. Menkkojen tullessa alan miettimään raskautumiseen apukeinoja/hoitoja ja laskemaan päiviä siihen kun täytän 25 ja voidaan miehen kanssa päästä adoptiojonoon.
ON: Ihan älytöntä tämä munkin oireilu, vaikka ei mitään oireita tosiaan pitäisi ollakaan :D Toissailtana alkoi yhtäkkiä ien vuotamaan verta, mitä ei oo kyllä koskaan aiemmin tapahtunut muutakun hyvin harvoin hampaita harjatessa. Sit on tullut ihottumaa käsiin, semmostakaan ei ole aiemmin ollut, kun ei mulla ole kädet edes kuivat koskaan :O Tietysti ajattelen, etten mä nyt tässä raskaana ole..mutta sitten mietin et mikä tauti mulla sit on, diabetes puhkeamassa vai mikä?!
Eilen nippaili munasarjoja ja tuntui semmosta tylppää kipuakin välillä. Jotenkin musta tuntuu, että se oli oviksen merkki. Ei kuitenkaan eilen jaksettu peittoja heilutella :/ vuorotyö vähän hankaloittaa tätä projektia. Noh, jospa tänään.. Miten te saatte miehet kallistettua petiin tarpeeksi usein?! Musta tuntuu välillä, et miestä alkaa ahdistaa mun jatkuva "halu" :D Enkä haluais tästä mitään pakkopullan tuntua. Täytyy puhua miehen kanssa, oisko ovistikuista hyötyä, että osais sit edes suurinpiirtein oikeeseen aikaan puuhailla..
Plussia odotellen,
Lucija
20vilmiina07: Siis, laitan luget jo illalla, eli aamulla olen sen koko yön jo maannut. Taidanpa vaan olla naurettavan hysteerinen tämän suhteen… :D Todella turhauttavaa jos saat hiivan aina sukkahousujen pitämisestä! Kestämätön tilanne! Niin ja onnea oireiden bongailuun!
Haaveilija89: Todella vaikeata arvioida, mutta liekö niin ettei niitä ole niin paljon kun yleensä ikäisilläsi ja voisiko se kenties tarkoittaa sitä ettet aina ovuloi. Tai sitten vaihtoehtoisesti sitä että ne loppuvat ehkä sinulta aikaisemmin, eli jo 10 vuoden päästä, tai jotain. Pelkkiä arvailuja nämä.
Mupis: Pahoittelut, jos tosiaan oli kp1. Tsemppiä vatsataudin kanssa!! Hirveä sairaus!
Gabriela: Victorian ja Danielin prinsessan syntyminen oli itselle jotenkin ”bitter-sweet”. Itsekin olen aina Victoriasta pitänyt, mutta kun sattui niin että meidän LA:t olivat niin lähekkäin niin jotenkin hänen raskauden seuraaminen on ollut vaikeata. Mutta, ei hänelläkään varmasti helppoa ole ollut.
Huuliharppu: Outoa että gynet käskevät aloittelemaan lugeja eri aikaan meille molemmille. No, eiköhän ne tiedä mitä ne tekee… :) Hienoa että vahvat viivat tuli hyödynnettyä! Otatko itse luget useasti päivässä? Itse laitan kaksi illalla ja vain kerran päivässä. Se helpottaa kyllä, olisi vielä ällöttävempää jos tosiaan pitäisi päivälläkin laittaa. Niin ja parhaassa tapauksessa viiva on tikussa vahvempi kuin kontrolliviiva, joten onneksi olkoon oviksesta! :) Uskomatonta että kadottivat sormuksesi! Kuulostaa jotenkin uskomattomalta, luulisi sen nyt jostain löytyvän!
Marjana: Kiitos kun aina jaksat rauhoitella minua ja kaiken maailman huoliani… :) Hienoa että kahvi maistui edelleen pahalta! Nyt vaan testailemaan päivittäin, kyllä se viiva sieltä vielä vahvistuu. Jos vaan mitenkään maltat niin odota pari päivää ennen seuraavaa testausta!
Emmastiina: Toivottavasti kohta saisit sen plussan, etkä tätiä lainkaan!
Ems: Ymmärrän täysin että masentaa kun ympärillä ihmiset raskautuvat tosta noin vain. Olisi jotenkin helpompaa kun olisi vertaistukea, mutta onneksi on tämä palsta! Nautinnollista viikonloppua!
ON: Tänään lähdetään Tallinnan risteilylle. Mukavaa saada jotain muuta ajateltavaakin. Vatsaa nippailee ja eilen illalla sängyssä tuli oikein kunnon vilunväristyksiä. Pelkäsin jo että on kuume nousussa ja horkka tulossa. Onneksi ei kuitenkaan ollut kumpikaan. Olin silloin juuri laittanut luget, ehkäpä oli niistä johtuva oire, en tiedä. Harmittaa ettei sitä ovisplussa tullut tästä kierrosta. Toki edelleen jossain elää se toivo siitä että ehkä se silti tuli se ovis, mutta jäi tikuttamatta. Tuskinpa.
Oikein hyvää viikonloppua kaikille!
Alexandra, kp29, yk6+km+yk6
Ems: Täällä myös tasan ymmärrän miltä tuntuu.. Mulla kaveri kun ilmoitt että on taas vuva tulossa ja se nyt vaan tuli silleen oho... Ei tuntunu kivalta mutta toki olen onnellinen aina uudesta syntyvästä vauvasta.
Alexandra: Oikein mukavaa ja ennenkaikkea rentouttavaa matkaa! Ja pidetään kuitenkin peukkuja loppuun saakka, jos se ovis vaikka jäikin vaan tikuttamatta. :)
On: joo eli minulle voi päivittää KP2.. sieltä se nyt ryminällä ja erittäin oudolla ennen kokemattomalla kivulla/vihlonnalla saapui. Varmaan se gyne puhkoi jotain kun näin aikaisin saapui :) Jos omat laskut pitää paikkaansa niin kuitenkin pysyn näissä marraskuisissa myös tämän kierron. ja kuten aina toivotaan että on viimeinen kierto.. ++++ Kuume alkaa jo hellittään vielä kunhan tuo vatsa pöpö minut haluais jättää niin ois oikein kiva :)
Anteeksi Haaveilija, mutta mua hiukan hymyilyttää se, että sulla on gynen mukaan munarakkuloita jotenkin vähän ja mulla taas tooooodella paljon.
Mulle gyne sanoi jotenkin positiivisena asiana sen, että ei mulla ainakaan vaihdevuodet kovin aikaisin ala. No, mua ei naurattanut, en tod. halua vielä mummonakin kärsiä menkoista :)
Mutta niin tai näin, ei meilläkään raskauden alulle saaminen ole sormien napsautus, liian vähän on liian vähän ja liikaa on liikaa.
Tiedä sitten, mikä on se "hyvä" munarakkulamäärä :)
Mupis: Paranemisia, toivottavasti inhottava pöpö pian häipyy. Ja kaikesta huolimatta mukavaa että pysyt kuitenkin vielä täällä marraskuisissa meidän seurana :)
Alexandra: Oikein huippua risteilyä teille! Hassua että täällä nyt monilla samaan aikaan esiintyy tuota kuumeoireilua, itelläkin jo muutamana iltana kolottanut paikkoja siihen malliin. Tosin influenssa sun muut jyllää, mutta voihan palelu muustakin johtua... :)
Lucija: Kieltämättä ne petipuuhat voi pikkasen alkaa puulta maistumaan, jos läpi kierron esim. päivittäin koittaa touhuilla. Joka toinen päivä onnistuukin jo leppoisammin. Meillä on aina menkkatauon jälkeen into piukassa joka päivä, ja nyt oviksen aikaan saatettiin hullutella parikin kertaa päivässä, mutta kyllä se kostautuu nyt loppukierrosta, aika hiljasta on ollut makkarin puolella.. :D
Norppa: Ah tätä ihanaa piinaa! :D Toivon ja epätoivon kamppailua. Melkein jo toivoo että menkat alkaa että pääsisi tästäkin.. mutta vain melkein ;)
Ems: Todella tuttuja ajatuksia sulla, samat pyörii päässä itselläkin. Oikein ketuttaa välillä noi oireet, kun kaikkia ns. raskausoireita voi esiintyä vaikka ei olisikaan raskaana. Sitten toiveet kuitenkin nousee, kunnes taas laskee ja tulee masennus, että miksi taas kuvittelin liikoja. Et kuitenkaan ole yksin, samassa veneessä on täällä meitä monta.
Vilmiina: Lupaavaa, lupaavaa.. :) Jatkoa odotellessa!
Emmastiina: Tädille porttikielto!
ON: Oireita olis taas vaikka muille jakaa, mm. alavatsanippailuja, turvotusta, väsymystä ja palelua iltaisin, rinnat herkät, valkovuotoa jne jne. uutena tulokkaana nännipihojen kasvaneet nystyrät. V*tuttaa jo valmiiks että jos se täti sieltä vaan on mahtipontisten oireiden säestyksellä tekemässä tuloaan. Olispa mulla nyrkkeilysäkki johon purkaa tätä turhautumista.
Kaikesta huolimatta hyvää viikonloppua kaikille! :)
Eli menkat alkoivat sitten eilen, tasan 6kk tauon jälkeen ja tuntuu, että sitä vuotoa myös tulee koko puolen vuoden edestä. :/ Jotenkin oli paljon kovempi kolahdus, kuin mitä osasin kuvitella.
Sain vielä eilen tietää, että hyvä ystäväni on juuri tehnyt positiivisen testin, toki olen onnellinen heidän puolestaan, koska heilläkin pikkukakkosen tulo vaati hieman enemmän, kuin pelkän boksereiden näkemisen.
Vaikka sen kyllä tiesin, että tuskin tässä "kierrossa" ilman ihmettä raskautuu. No jotain positiivista, tuntuu että kroppa toimii taas! Kunhan toimisi suht nopeasti, eikä tulisi mitään 60 päivän kiertoa..
Tosin mä oon päättänyt jo oikeestaan, että saadan vielä tämän vuoden puolella pieni käärö syliin. :)
Marjaana: Mulla ei ainakaan kahvi maistunut alkuraskaudessa, vasta loppupuolella pystyi kupin juomaan ja olen kanssa aamukahvi-ihmisiä! Toivotaan siis, että on raskausoire!
Saakaahan paljon plussia tälle kuulle ja siirtykää odottajien puolelle, mä tuun ens kuussa sitten perässä!