Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MARRASKUISET 2012

Kommentit (555)

Vierailija
181/555 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta tai tietoa onko foolihappojen syönti auttanut raskautumisessa?? Kuulin tälläisen, mutta en halua alkaa "turhaan" syömään mitään... varmaan niistä ei kyllä siis haittaakaan ois :)

Vierailija
182/555 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se foolihappo itse raskaaksi tee, mutta onhan siitä apua. Itse olen syönyt (syön niitä raskausvitamiineja,joka sisältää sitä), ja en ole sen hullummaksi (?) tullut :)

Itsellä kun on ollut tuo keskenmeno, ni jo sen takia lääkäri suositteli sitä mulle.

Apua, mua jännittää tämä tuleva viikonloppu. Nyt pysyn poissa täältä jännäämästä, palaan astiaan kun on plussa- tai täti uutisia :)

-C- kp 26/25-28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/555 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Mulla ehkä sillä tavalla ei sitä stressiä ole raskautumisesta kun on jo kaksi lasta. Varmasti olisin mennyt tutkimuksiin jos ei yhtään lasta vielä olisi. Tai no, olenhan mä gynellä käynyt mutta varmasti vaatisin enempiä tutkimuksia lapsettomana. Jotenkin sitä edelleen(kin) uskoo siihen että vielä joskus sitä raskautuu ja se varmaan toivoa tuo kun on nuo lapset niin jotenkin tajuaa että hei, sehän on mahdollista sittenkin!:D Tosin välillä usko on kokonaan loppunut mutta kun taas alkaa tuota asiaa pohtia niin toivo nostaa päätään. Ja tosiaan mulla lääkitys vaikuttanut raskautumiseen. Sitä olen edelleen miettinyt miten tuo Panacod-kuuri vaikuttaa vaikkei tulehduskipulääke olekaan mutta ainahan ne lääkkeeit voi haitata...Toisaalta taas ihmisiä tulee raskaaksi tilanteessa kuin tilanteessa. Ainoa mikä iyseäni mietityttää on tuo kiertojen heittely, mutta jos stressi (vaikkakin vähenemään päin vähitellen) ja vuodentakainen km siellä kuitenkin vaikuttaa. Haluan ainakin uskoa että se plussa on mahdollinen!:) Ja niin se on sinullekin, ihan missä kohtaa vaan! Ainakin kaikkenne olette tehneet joten tsemppiä piinailuun! Kaverini tuli raskaaksi juuri kun olivat hoitoihin lähdössä, ei sitten tarvinnutkaan mennä, toivon sinullakin käyvän näin:)

Alexandra: Tule kertomaan uutisia! Toivottavasti saat selvyyden tilanteeseen! Ja tuossa Marjanalle jo kirjoittelinkin että varmasti minäkin olisin enemmän huolissani jos ei ainuttakaan lasta vielä olisi. Tottakai se vauvakuume minullakin on aivan hirvittävä mutta yritän silti ajatella että tulee KUN on tullakseen. En ole aikaisemmistakaan yritysaikana miettinyt kiertoapäiviä, aina menty halujen mukaan, tosin ollaan aina oltu aktiivisia. Esikoisesta esimerkiksi en edes uskonut että VOISIN olla raskaana:D

Claudia: Eihän se turha käynti ollut jos kaikki hyvin! Aina huojentaa mieltä kun tietää kaiken olevan kunnossa. Mulla on myös joskus kipuja kierron aikana enkä tiedä mistä johtuvat. Onko sulla koskaan aiemmin tuollaisia kipuja ollut? Mietin että voisiko liittyä kohdun kasvuun tms? Ja tottahan se on, sulla ehtii tässä kierron vaiheessa tapahtua vaikka mitä! Toivottavasti plussaat!

Mupis: Mä ainakin huomaan itsessäni jos alan kiertopäiviä laskea niin on jotenkin enemmän vauhko:D Nyt kun niitä ei laske, pystyy olemaan paljon rennommin ja ajattelee muitakin asioita kuin vauvahaaveita. Kolmannen yrityksen alussa sitä jotenkin otti heti sen asenteen että aloin liikaakin kiertoa miettiä. Nyt jo muutama kierto mennyt hienosti näin. Tosin eipä ole sitä plussaakaan kuulunut:(

Emmastiina: Ennen kuin plussasin esikoisesta mulla oli juurikin tuollainen "flunssa". Kurkku kipeänä, vetämätön olo ja päätä särki, kuume ei noussut (tosin hieman korkeampi lämpö oli kuin normaalisti). On jäänyt tuo vain mieleen kun juuri päivää ennen plussaa ripustelin pyykkejä ja piti lähteä sen jälkeen kuskiksi mutta peruin koska olio oli niin kehno. Jospa se sullakin tarkottaisi plussaa!:)

Foolihaposta: Eikös sitä ole yleensä jokaisessa monivitamiinissa? Mä syön tollasta tavallista monivitamiinia purkista jossa on foolihappoa 150% vuorokauden vertailuarvosta. Sinkkitabletteja syön myös mut sitäkään en tiedä onko tuo annostus liikaa kun sinkkiä on tuossa purkkivitamiinissa kans 100% vrk vertailuarvosta ja tuossa pelkässä sinkissä 150%. Eihän niitä liikaa tietenkään kantsi syödä. Mulla on ollut myös omenaviinietikka mutta lopetin kun ei siitä apuja tuntunut olevan sekä vehnänalkioöljy (sitäkään en ole aikoihin ottanut). Greippimehua juon välillä ja ihan siksi et mä TYKKÄÄN siitä, tosi hyvää! Raskausvitamiinit on niin kalliita etten ole viitsinyt ostaa kun tuossa monivitamiinissa taitaa olla ihan riittävästi kaikkea.

Missä muuten Gabriela?????

ON: Nyt kun tänne käynyt kirjoittelemassa ni tuntuu taas hirveen kivalta jakaa näitä asioita täällä ja tää vertaistuki on hieno juttu ja jostain syystä mä tuun positiiviselle mielellä kun käyn täällä, niin ihanaa ja positiivista sakkia vaikka joillakin yritystä ollut ihan liian pitkään. Mutta nyt sovitaan niin että me kaikki ne plussat ainakin tänä vuonna saadaan!=)

Ele

Vierailija
184/555 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun täällä alkaa kohta jo aika monella olla jännät paikat! Jokos Helmi ja Claudia ovat testailleet? Ja kiva kuulla Claudia että kaikki oli niin kuin pitääkin, eihän tuo minään turha käynti ollut.

Marjana; tosi mukava kuulla, että teille osui noin ammattitaitoinen lääkäri! Ja kylläpä kuulostivat hyviltä uutiset tilanteestanne, toivotaan että plussa tulisi nyt tästä kierrosta!

ON; täällä ässäilyt jatkuu, kohta tosinmies lähtee työmatkalle pariksi päiväksi. Mitään merkkejä oviksesta ei ole, mutta olen kyllä huomannut, ettei sitä joka kierrossa ole lainkaan. Toivon kovasti sitä kolmatta kääröä meille, mutta ajatus kyllä välillä myös hirvittää, mitä töissä sanotaan ja uusi asunto pitäisi ostaa jne.

Foolihappokeskustelusta tuli mieleen, syöttekö te jotain vitamiineja tms ja miksi?

Liisuli

185/555 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sipsu: Minulla esiintyy kyllä niitä alavatsan nippailuja myös oviksen jälkeen.

Claudia: Pääasia, ettei mitään ikävää löytynyt lääkärikäynnillä. Joskus niitä kipuiluja vaan jostain syystä on enemmän. :/

Emmastiina: Toivottavasti nuo ovat sinulla raskausoireita!

huuliharppu: En tiedä mitä ne pitää rajana tuossa Clomien käytössä, että milloin ultrataan joka kierrossa. Minut ultrattiin ekassa Clomi-kierrossa ja siellä oli kaksi follikkelia. Sen jälkeen ei ultrattu ennen kuin nyt 5. Clomikierrossa. Lääkäri oli sitä mieltä, että 2 kasvavaa follikkelia on tosi hyvä tilanne. Kyllä minä välillä jo olin hieman hysteerinen, että toivottavasti niitä follikkeleja ei kasva siellä enempää, kun mitkään kolmoset ei kuitenkaan kuulu toivelistalle. :D

Jos sinulla kierto voi heittää noinkin paljon, niin kannattaa jatkaa sitä tikuttamista vielä ainakin sinne kp 17. Eiköhän se ovisplussa sieltä vielä löydy. :)

mupis: No foolihaposta ei varmasti ainakaan haittaa ole, kun se on vesiliukoinen vitamiini, jota täytyy saada joka päivä. Sehän vaikuttaa solutasolla esim. punasolujen uusiutumiseen yms, ja sen puute voi lisätä keskenmenon (myös varhaisen sellaisen) riskiä. Sen takia sitä kannattaa syödä jo yritysvaiheessa. Ja kannattaa antaa miehellekin, parantaa siittiöiden laatua. ;)

Ele: Panacod ei kyllä vaikuta siihen raskautumiseen, joten voit huoletta käyttää sitä sen puolesta. :) Ja uskon myös, että jos meille se ensimmäinen lapsi suodaan, niin toista en lähtisi minkään hoitojen kautta hakemaan.

Liisuli: Minä varmistan monivitamiinilla, että kaikkia vitamiineja varmasti tulee tarpeeksi ja lisäksi käytän omega-3:sta, koska meillä syödään kalaa niin harvoin. Ja lisäksi on kalkkivalmiste käytössä, koska en pysty maitotuotteita käyttämään.

Alexandra: Miten meni lääkärissä?

ON: Täällä ei mitään uutta tässä vaiheessa. Oireita (kuviteltuja tai todellisia) odotellessa. ;)

Marjana kp 19/30-32 Dpo 3 yk 23

Vierailija
186/555 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Ja taas ristiin kirjoitettiin eilen :D Hauskaa kuinka me olemme täällä niin samanaikaisesti! Oikeassa olet, pitää nauttia elämästä ja siitä mitä on. Asiat voisivat olla huomattavasti huonomminkin. Se pitäisi vaan aina yrittää muistaa. Hienoa että saitte oviksen taas hyvin hyödynnettyä ja nythän teillä tosiaan on se tuplamahdollisuus onnistua. Ei muuta kun nyt rentouttavaan piinailuun, kaikkenne olette taas tehneet.

Claudia: Harmillista että käynti tuntuu nyt vähän turhalta :( Mutta, saitpahan ainakin vastauksen siihen että kaikki on kunnossa ja voit siis ottaa rennosti. Toivottavasti nyt onkin sitten niin että kivut johtuvat raskaudesta ja plussaat ensi viikolla!

Mupis: Hienoa että olet ottanut rennosti! Olen kuullut että foolihapot auttaisivat ja voivat olla hyvinkin tärkeitä syödä sitten heti raskauden alettua. Itse syön raskaus multivitaa ja ne sisältävät foolihappoja. Niitähän suositellaan syövän jo yrittämisen aikana (ja itse olen syönyt jo yli vuoden…)

Emmastiina: Meillä sama tilanne kun teillä, tsempataan oviksen lähettyvillä niin että loppukierto jää kyllä hyvinkin vähäiseksi ässäilyn puolelta… Senkin takia tuo tikuttelu on kätevää. Oireesi ovat hyviä, toivotaan parasta! Toivottavasti nyt et kuitenkaan mitään flunssaa saisi, vaan olisikin kyse alkuraskauden oireesta.

Huuliharppu: Miten on, kun syöt kaikkea noita, oletko huomannut jotain oireita niistä hormooneista? Itsekin enemmän kuin mielelläni syön tarvittavat lääkkeet, jos en kerran luomuna raskaaksi tule (ja sehän on jo todettu, etten tule). Itse en vielä syö ovista tukevia lääkkeitä, mutta jos ei pariin kuukauteen ala tapahtua jotain, niin sitten harkitaan niiden lisäämistä. Aika näyttää. Onnea oviksen tikuttamiseen!

Ele: On se varmasti totta että kun on kaksi lasta jo siunaantunut, niin usko on erilainen siihen että se kolmaskin vielä tulee. Eikä se stressi ole niin paha, on kuitenkin jo lapsia, ei ole kyse siitä ensimmäisestä :) Serkkuni tapaa sanoa että hänen vaimonsa tulee raskaaksi vain kerran vuodessa. He yrittivät nimittäin toista lasta pari vuotta ja nappasi sitten vihdoin niin että heidän syntymäpäivät ovat viikon välein :D Eikö sinun km:sta ala olla sen verran aikaa, että olisi nyt sitten uuden raskauden aika? ;)

ON: Nyt on sitten taas maksettu 140 euroa gynekäynnistä :D No, oli se sen arvoista. Pahimmat pelot on ainakin hetkeksi selätetty. Ovulaatio on tässä kierrossa vasta tulossa, follikkeli oli 17mm. On siis edessä super pitkä kierto. Tikuttamista jatkoin eilen ja ässäilytkin aloitettiin taas (voitte kuvitella että harmitti ettei oltu 4 päivään ässäilty). Tikkuun ei ainakaan vielä piirtynyt mitenkään erityisen vahvaa viivaa, joten vaikuttaa siltä että tässä on vielä pari päivää aikaa laittaa talletuksia menemään, hyvä :D Limakalvo oli nyt 6,3 ja 6,7 (eli enemmän kun viimeksi oli kierron ihan loppupäivillä) mikä on hyvä merkki. Ongelma on edelleen se että viime kierrosta tiputtelu alkoi niin aikaisin (10pv ovisplussan jälkeen). Varsinkin kun on nuo hormoonit käytössä, ei tädin pitäisi voida tulla kyläilemään ennen kuin ne on lopettanut. Syytä gyne ei osannut tähän sanoa, mutta vaihdettiin nyt terolutit lugesteroniin ja testataan nyt sitten sillä.

Tällä hetkellä siis tikutellaan ahkerasti ja toivotaan että se ovis sieltä vielä tulisi. Edellisiltana alkoi limat ja eilen munasarjan nippailut (tyypillisesti juuri ennen gynekäyntiä :D).

Lyhyesti sanottuna olen iloinen ja helpottunut. Eilinen ilta meni enemmän tai vähemmän hymyillessä. Toki, ongelmia on vielä, mutta ainakin se oviksen mahdollisuus tässä kierrossa on vielä.

Muutama kierto mennään nyt näillä, jos ei plussaa tule, niin sitten harkitaan clomeja oviksen tueksi. Toki, jos nyt alkaa olemaan oviksettomia kiertoja, niin sitten pyytelen sitä jo aikaisemmin. Hän ei ainakaan vielä ollut sitä mieltä että sitä aloitettaisiin, koska olen kuitenkin kerran jo raskautunut.

Kiinnikkeistä puhuttiin sen verran että ne eivät tosiaan ultrassa näy, mutta koska limakalvo on kuitenkin hyvän näköinen (vaikkakin ohuehko edelleen) ei ole syytä olettaa että niitä ainakaan vielä olisi tullut kohtuun. Munatorvista ei osaa mitään sanoa. Pitää siis vain toivoa parasta ja yrittää unohtaa koko kiinnikkeiden mahdollisuus :D

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Alexandra (toivoa täynnä) kp21, yk6+km+yk6

187/555 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

Täällä onkin jännät paikat monella, päästään piinailemaan yhdessä isolla porukalla! Ja jotkut jo pääsee testailemaankin pian, nyt vaan plussia kehiin, eikös vaan?!

Sipsu: Mäkin oon miettinyt noita limoja, mulla ne lähes aina tulee jossain vaiheessa, tiedä sitten miten ne ovikseen suhteen ajoittuu, varmaan sekin vaihtelee kierroittain. Musta tuntuu että mulla on kaikenlaista nipistelyä ja vihlaisuja koko sen viikon ajan kun ovista odotellaan, varmaan osa saattaa olla kuviteltujakin :D Kuulostaa ainakin siltä, että olette saaneet oviksen hyödynnettyä, nyt vaan sitten piinailemaan!

Marjana: ihana kuulla että lääkärikäynti meni hyvin. Mä oon myös sitä mieltä, että ihan varmasti pian raskaudut! :) Päästäänkin sitten yhdessä testailemaan loppukuusta, jännää!

Huuliharppu: joko on ovis bongattu? Varmaan voisin sitten ens kierrossa käydä gynellä, josko sitten aloittaisin ne clomit, jos nyt sitten ei tästä kierrosta siis tärppää :)

Tinuppi: mä halusin ainakin nyt vaan kokeilla, että mitä ne tikut näyttää, kun jos on pco, niin kuin mulla, niin saattaa näyttää plussaa koko ajan, ja halusin myös kokeilla että tuleeko ovisplussaa ollenkaan, siitä sitten tietäisi että siellä ainakin jotain tapahtuu :) Ja mulla ei ihan muutenkaan riitä kunto koko kierron ajan ässäilemään joka toinen päivä, niin oviksen lähettyville sitten yritetään keskittää puuhailuja ;)

Alexandra: kyllä tosiaan kannatti käydä gynellä, ihana kuulla että asiat kuitenkin näyttää hyvältä :) Ei sitä tosiaan voi oikein muuta tehdä kun vaan toivoa parasta, toivotaan myös että tuo lääkkeen vaihto auttaa. Nyt vaan tulevaa ovista hyödyntämään!

ON: Ovisplussa tuli keskiviikkona! Oli ihan selkeät kaksi yhtä vahvaa viivaa. Sitä päästiin vasta eilen hyödyntämään, kun mies tulikin vasta eilen työmatkalta, mutta toivotaan että se riitti. Eli ovis tulee mulla aika myöhään, toivotaan kuitenkin että aika oviksesta menkkoihin olis riittävän pitkä, jotta ehtii kiinnittyminen tapahtua, jos on tapahtuakseen.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Ems

188/555 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kato mulla on jo kp 20 menossa :) Ihanaa, kyl ne päivät vaan kuluu vaikkei aina siltä tunnu. Kohtahan sitä pääsis melkein jo testailemaan... Ei vais, oon varautunut siihen että tää kierto on pidempi kuin edellinen, eli yritän olla hätäilemättä. Salaa kuitenkin jo tutkailen kalenterista sopivia testauspäiviä... ;)

Ems: Onnea ovisplussasta! Ihan otolliseen aikaan ootte saanut sen hyödynnettyä, toivotaan että kantaa hedelmää :) Ja joo mulla on sama homma, melkein joka päivä läpi kierron on olevinaan jos jonkinlaisia tuntemuksia ja nippailuja ja kaiken tietysti kuvittelen merkitsevän jotain :D Lievää luulosairautta ilmassa tai jotain :D

Alexandra: Hei siis hyviä uutisia! Ovis ihan käsillä ja asianmukaiset toimet aloitettu :) Ei muuta kun kannat kattoon ja toivotaan parasta!

Liisuli: Mulla on ollut yrittämisen aloittamisesta lähtien käytössä sellainen monivitamiinivalmiste joka sopii odottajille ja myös raskautta yrittäville. Haluan varmistaa että saan tarpeeksi vitamiineja ja varsinkin foolihappoa. Yritän syödä monipuolisesti, mutta yritykseksi se yleensä myös jää, kasviksia ei varmaan koskaan tule sitä puolta kiloa päivässä...

Kyllä se vaan niin on, että aika kuluu nopeammin hyvässä seurassa. Ihanaa kun saa täällä jutella hyvässä hengessä muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Erinomaista viikonloppua teille kaikille! :)

189/555 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mupis: Minä syön foolihappoa, gyne sitä suositteli. Siitä ei kyllä mitään haittaa ole, muttei se ole nimenomaan auttanut raskautumiseen. Mutta kyllä riittävästä vitamiinin saannista kannattaa pitää huolta joka tapauksessa :) Itsellä just tuo B-vitamiinin saanti on jäänyt vähäiseksi ja siksi aloinkin syömään foolihappoja.

Marjana: Minulle gyne sanoi, että kuusi kiertoa saa enimmillään syödä Clomeja peräkkäin. Itsellä nyt toinen kierto menossa niiden suhteen. Tottapa minutkin ultrataan taas jossain kierrossa edes?! Pitääpä vaatia seurantaa. Tämän kierron menen nyt kuitenkin "omin avuin" :) 2 kasvavaa follikkelia on kyllä hyvä, niinkuin sinulla on ollut, mutta kyllä se moniraskautumisriski itelläki aina mietityttää. Viime kierrossa itellä oli tosiaan 3 follikkelia ja olin jo huolissani, etten minäkään kolmosia esikoisiksi haluaisi. Onneks gyne lohdutti kuitenkin sanomalla, että kolmosten saanti on kuin lottovoiton saaminen Suomessa.. Eli mun tuurilla tunnetusti ei sit tärppää :D

Toivottavasti sulle tulis niitä todellisia oireita pian, peukut siis pystyyn ;)

Alexandra84: Nyt kun olen syönyt Teroja ja Clomeja, oireina ovat olleet vain kuumat aallot ja äkkipikaisuus. Muuta ei ole ilmennyt onneksi. Ihan siedettäviä oireita siis ovat olleet. Lugeista ei vielä ole kokemuksia, odottelen sopivaa ajankohtaa niiden aloittamiselle. Toivottavasti niistäkään ei tulisi mitään häiritseviä oireita. Kaikilla oireet ovat kuitenkin yksilöllisiä. Keskustele niistä Clomeista gynesi kanssa, mitä hän tuumii, jos jossain vaiheessa harkitset niiden aloittamista.

Mukavaa kuulla, että olet saanut hyviä uutisia! Pidän suuresti peukkuja, että raskaudut tässä kuussa :) Toivotaan parasta!

Ems: Ei ole ovista bongattu, toivotaan että se sieltä vielä tullee! Niin, kannattaa käydä gynen luona puhumassa niistä Clomeista, yrittänyttä ei laiteta! ;) Ja onnea ovisplussasta :) Toivotaan että raskaudut, olisi niin mahtista päästä lukemaan plussauutisia!

-sipsu-: Samaa mieltä että aika kuluu nopeammin hyvässä seurassa, ite ollut rekisteröitynä täällä vasta pari kuukautta, mutta oon ihan mielissäni kun saa jakaa kokemuksia kohtalotovereiden kanssa.

ON: Tikuttelu jatkuu, saa nähä tuleeko ovis just viikonloppuna. Tarkoitus on lähteä kotikonnuille äidin ruuille viikonlopuksi. Pitänee yrittää sielläkin saada talletukset tehtyä kuitenkin :D

Hirrrveen mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille tytsyt! :)

-huuliharppu- kp 12/23-30

Vierailija
190/555 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi mun oli pakko tulla tänne hehkuttamaan mun ihanata miestä.

Tultiin eilen saunasta ja korkattiin saunakaljat ja katottiin telkkaria.

Sit tuli se mainos se taffelin "perjantaina hölläillään" niin mies sano siinä kohtaa missä se isä on siinä saunan pukuhuoneessa kylpytakit päällä kahden lapsen kanssa että oispa kiva käydä tolleen saunassa koko perhe :) Mä niin liikutuin siitä.. Ihana!

No ei ehkä ihan tälleen kirjotettuna kuulosta niin "jännältä" mut kiva kommentti jokatapauksessa.

hyvää viikonlopun jatkoja!

Anteeksi hyvin omanapainen tekstini, mut pakko oli jonnekin tulla hehkuttaa.. :)

Vierailija
191/555 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Varovaisesti ehkä uskaltaudun mukaan ... Meillä on 3 lasta ja neljättä minä olen kuumeillut jo yli vuoden, mutta vasta nyt on tullut vähän vastakaikua. Jonkinlaista yritystä siis nyt, mutta ikä (meillä molemmilla) alkaa myös ehkä tulla jo vastaan. Nyt on yk 2, kp 22/22-28. Yleensä nykyään myös aika lyhyt kierto, mikä ei ilmeisestikään auta asiaa.

Vielä aika varovaisesti siis liikkeellä, ja yritän kommentoida teidän juttujanne myöhemmin. Tuosta foolihaposta olen ymmärtänyt, että sen puute voi vauvassa aiheuttaa jonkin vaikean sairauden, joten se ei autakaan raskautumisessa vaan vauvan terveyden turvaamisessa. En tosin missään noista kolmesta raskaudesta ylimääräistä foolihappoa syönyt eikä sitä minulle kukaan koskaan suositellut, mutta joissakin kirjoissa/nettisivuilla sitä suositellaan kovasti, ja nyt olen sitä kuukauden päivät ottanut.

Suotuisaa yrittämistä kaikille!

Cedarfalls

Vierailija
192/555 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra: Hyvä kuulla, että gynellä käynti kannatti ja sait rauhallisen mielen =) Tuo on kyllä kallista käydä erikoislääkärillä. Mutta pääasia, että saa vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin ja mielenrauhan...

Ems: Onnea tämän kierron yritykseen! Jännäilen täällä sun puolesta =)

Omista kuulumisista sen verran, että perjantaina illalla ja pe-la yönä tein testit ( citymarketin pregcheck ja digitaalinen clearblue) ja molemmista tuli negatiivinen tulos. Oudot vatsakivut vaan jatkuvat ja paineentunne alavatsalla. Eilen oli jopa huono olo illan ja yön aikana. Menkkoja ei kuulu ja kiertopäiviä on menossa jo 29. Normaalisti mulla olis menkat alkaneet jo kauan aikaa sitten.

Tietääkö kukaan, voinko olla raskaana, mutta testi ei vielä sitä näyttäisi? Kuinka kauan kannattaa odottaa ennen kuin pitäis mennä lääkäriin?

Hauskaa lauantai-illan jatkoa kaikille!

193/555 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra: Joo me ollaan kyllä lähes aina arkiaamuisin täällä yhtä aikaa. :D Ja vautsi, mahtavaa ettei se ovis ollut vielä edes tullut. Tottakai ärsyttävää, että kierto venyy, mutta hyvä uutinenhan tuo oli. Tsemppiä vaan ässäilyihin, eikä se 4 päivän tauko siinä merkkaa yhtään mitään, kun se follikkeli siellä vielä näkyi.

Ems: Varmasti tuo ässäilyaika on ollut ihan riittävä ovisplussaan nähden. Nyt vaan kädet ristiin, että tärppi kävi.

huuliharppu: Niin minäkin olen lukenut, että enimmillän 6 kiertoa saa putkeen syödä sitä Clomifenia. En muuten muistanut vieläkään kysyä lääkäriltä, että mikä siihen on syynä. Eli minulla on nyt viides kierto menossa ja ensi kierrossa syön vielä. Jos ei tärppiä tule, niin sitten varmaan inssejä tehdään ihan omaan kiertoon, kun kyllähän minä ovuloin ilman noita lääkkeitäkin.

Ja kannattaa kyllä vaatia sitä seurantaa jossain vaiheessa, ettei sitten tule ikäviä yllätyksiä, että siellä kasvaisikin enemmän follikkeleja kuin kuuluisi/tahtoisi.

pinks: Ihana kommentti mieheltäsi. :)

Cedarfalls: Tervetuloa! Ja kyllä sitä foolihappoa kannattaa käyttää, koska sen puute voi tosiaan aiheuttaa myös niitä varhaisia keskenmenoja. Toki kaikista suurin riski on tuo lapselle aiheutuva sairaus, jos foolihappoa puuttuu raskausaikana.

Helmi: Toisilla se plussa tulee vasta myöhään. Toisaalta valitettavasti tämä vauvakuumeilu voi myös siirtää niitä menkkojen alkuakin. Varmaan viikko kannattaa vielä kotona testailla ja jos mitään ei tapahdu suuntaan eikä toiseen, niin soitella sitten lääkäriin. Pidän peukkuja myöhäisen plussan puolesta! :)

ON: Kovin tuntuu taas pitkältä aika siihen hetkeen, että voi joko saada hyviä uutisia positiivisen raskaustestin muodossa, tai sitten siihen, että pääsee edes suunnittelemaan seuraavaa kiertoa. En ole kyllä lainkaan odotteluihmisiä.

Uskomatonta miten tämä flunssakaan ei ota helpottaakseen. Kuume on kyllä poissa, mutta muuten on aika vetämätön olo, kun ei meinaa henki kulkea kunnolla jne. Onneksi on avaava astmalääke kotona, niin se vähän auttaa. Kun oikein mitään lääkkeitä ei uskalla käyttää, jos sitten onkin raskaana, mutta tuota lääkettä sentään voi. Eikä minulla ole astmaa vaan se on joskus aiemmin keuhkoputkentulehduksen yhteydessä annettu hengitystä helpottamaan.

Täytynee tästä suunnata pihalle tuonne tuuleen ja tuiskuun kuitenkin, kun tuo koira katselee jaloissa sen näköisenä, että "miksi me ei tehdä mitään" :D Mies nukkuu, mutta sitten raahaan sen pulkkamäkeen heti kyllä!

Marjana kp 21/30-32 Dpo 5 yk 23

194/555 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana, ihana lääkärikäynti teillä! On hieno kuulla tuommosia positiivisia tarinoita, kun monesti kuulee vain sitä, että lääkärillä ei ole aikaa ja kaikki menee jotenkin liukuhihnameinigillä. Hienoa myös, että teidät laitettiin IVF-jonoon jo kaiken varalta. Tuota esikkoa kuumeilin ketjussa, jossa monilla oli jo hoidot menossa ja mikäli oikein muistan, yleensä tuohon IVF-jonoon pääsi vasta, kun inssit on tehty.

Kiva kuulla, että mieli on toiveikas ja kyllähän teillä on tosi hyvät mahkut onnistua tästä kierrosta, mutta viimeistään sitten inssillä. Toivottavasti flunssa helpottaa ja olo normalisoituu. Tsempityksiä piinailuihin!

Helmi, onhan se mahdollista, että testit ei vielä raskautta näytä. Kai se on aika yksilöllistä miten se raskaushormoni nousee.

Cedarfalls, tervetuloa mukaan ja pikaista plussautumista!

Pinks, joskus noi miehet on ihania!!!

Huuliharppu, toivottavasti talletukset on onnistuneet "vieraissakin" :). Sit ei muuta, kun piinailemaan.

Sipsu, joko löysit sen sopivan testauspäivän ;)?

Ems, onnea ovisplussasta.

Alexandra, olipa hyvä gynekäynti sulla. Hieno homma, että sait varmuuden tuosta oviksesta. Saitko tikkuun vahvan viivan? Toivotaan, että hormonit toimii odotetusti tässä kierrossa ja ihme tapahtuu. Tsemppiä.

Muille jälleen tsempityksiä kaikkiin käsillä oleviin tilanteisiin :D.

ON: Ei sitten yhtään mitään. Olen niin vakuuttunut siitä, ettei sitä ovista oikeasti tapahtunut, ettei oikein viitsi edes oireita kytätä. Toivoisin vaan, että tämä kierto olis nopeesti ohi ja päästäis uuteen kiertoon ja mahdolliseen uuteen mahdollisuuteen.

Onko kukaan tilannut testejä ulkomailta? Katoin, että esim. ebayn kautta niitä saisi aika paljon halvemmalla Briteistä, kuin mitä niistä saa puolittaa kotomaisissa firmoissa. Melkein tekis mieli kokeilla...

Niisku

Vierailija
195/555 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä kierrosta ei odotetusti raskautta tullut, vaikka testejä tuli tehtyä urakalla. Nyt voi sitten kiroilla että kierto on aivan sekaisin, kun entinen 25-27 pv muuttuikin 40 päiväksi! Menkat siis alkoivat, tosin todella niukkoina (kestävät sitten mun riemuksi varmaan taas sen 10 päivää... grr.)

Sen lisäksi että raskautuminen tälläisella kierrolla on tietääkseni hankalaa (aloin miettiä että ovuloinko edes?), ens kuussa olisi tiedossa kahden viikon kylpyläloma. Josta vähän suunniteltiin "vauvantekolomaa" kun kerrankin oltaisiin kaksi viikkoa saman katon alla miehen kanssa. Mutta kyllä se mun tuurilla on sitä että mies likoaa poreammeessa ja minä vuodan kuin seula =P

(Ei ole nää sunnuntai-illat mun juttu yhtään, kaikki on pielessä :( )

Mutta hei, onnea teille joilla tärppäsi ja vielä enempi heille joilla jännät hetket vielä edessä :)

kp 5/25-40 yk noin 4

Vierailija
196/555 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niisku: Itse en ole tilannut ulkomailta, mutta olen kuullut muiden kuumeilijoiden tilaavan ja tosiaan selkeästi halvemmalla saa sieltä. Ja nimenomaan ebayn kautta on tilattu. Voi harmi jos ei ovis tullut käymään, tiedän tunteen. Tsemppiä ja halauksia sinne! Kohti kevättä mennään!

Marjana: Kylläpäs sinulla nyt osaakin olla sitkeä flunssa :( Odottavan aika on aina pitkä. Toivotaan että tällä kertaa se olisi myös sen arvoinen! Ehkäpä siellä olisi jopa kaksi pikkaista tulossa… :)

Helmi86: Aina on mahdollista että olisit raskaana, mutta testi ei vieläkään näytä mitään. Ymmärrettävästi olet huolissasi, mutta toivotaan että kyseessä on tosiaan se plussa, mutta ei vaan vielä näy.

Cedarfalls: Tervetuloa mukaan!

Pinks: Kuulostaa ihanalta tuo miehesi heitto. Ymmärrän täysin että siitä tuli ihana mieli. Itsellenikin tulee aina jos mieheni jotain vastaavaa sanoo, hän kun ei paljoa tästä projektista puhu. Sanoi minulle kyllä pari päivää sitten että hänelle on ihan sama vaikka se lapsi syntyisi jouluaattona, kunhan sellainen meille tulee. Vuosi sitten hän vielä ehdotti että jätettäisiin joulu- ja tammikuun yritykset väliin, kun ei silloin ole kiva syntyä :)

Huuliharppu: Löytyikö ovis? Saitteko hyödynnettyä?

Sipsu: Hienoa että edes jollain kuluu päivät nopeasti :D

Ems: Hienoa että sait ovisplussan! Ja saitte sen sitten hyvin hyödynnettyäkin, nyt vaan piinailemaan!

ON: Perjantai-iltana tikussa oli sitten vahvempi viiva ja lauantai aamuna ja iltapäivästä vielä vahvempi. Edelleenkään ei yhtä vahva kun kontrolliviiva. En ole ikinä saanut yhtä vahvaa viivaa kun kontrolliviiva... :/ Mutta, huono uutinen on se, etten saanyt hymynaamaa vaikka testasin kahdesti lauantaina. Lauantai yönä viiva oli jo haalistunut ja on jatkunut haalistumistaan siitä asti. Mieheni on asennoitunut niin että se ovis oli lauantaina, itse olen tuttuun pessimistiseen tapaani huolissani siitä etten ehkä ovuloinut lainkaan, kun ei sitä hymynaamaa tullut. Toisaalta, liuskatesti oli mielestäni yhtä tumma kun aikaisemminkin, vaikea sanoa. En varsinaisesti keksi syytä sille, miksi en saanut hymynaamaa, paitsi jos en ovuloinut. No, ässäilty on to, pe-iltana ja vielä su-aamuna. La ei miehen kisakunto kestänyt, pitää harjoittaa sitä... ;)

Nyt alkaisikin sitten se piinailu... :D Puhuimme mieheni kanssa eilen siitä että on hauskaa (tai oikeastaan surullista) että juuri puhuimme siitä että koska pitää ässäilyt aloittaa ensi kiertoon, jos nämä kierrot venyvät näin, niin ettei kisakunto lopu kesken. Ei tullut mieleenkään ettei ensi kierrosta tarvitsisi enää tikuttaa :D

Oikeain hyvää alkavaa viikkoa ja hiihtolomaa!

Alexandra, kp24, yk6+km+yk6

Vierailija
197/555 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa kaikille tasapuolisesti!

Meitä marraskuulle tähtääviä onkin kertynyt aivan uskomattoman pitkä pino, tästä saadaan aikaiseksi rynnistys odottavien puolelle :)

Alexandra: Onko sulla tietoa siitä, että hymynaamatesti olis 100 % luotettava? Että jos ovuloi niin hymynaaman pitäisi ihan varmasti ilmestyä? Millaisia tuntemuksia sulla oli silloin kun liuskatestiin tuli tummempi viiva? Sun gyne ei kuitenkaan puhunut irrotuspiikin mahdollisuudesta? Mietin vaan, että vaikka munasolu kasvaisi ja kypsyisi niin se ei silti välttämättä irtoa. Irrotuspiikki tulisi siihen tarpeeseen, Pregnyl esim.

Marjana: Joko flunssa alkaa olla hellittämään päin?

Helmi: Oletko ajatellut mennä gynelle katsastamaan tilanteen? Mulla on kanssa nuoruudessa usein venynyt kierto ja Terolut-kuurihan siihen vaivaan määrätään usein. Onko sulla käsitystä, milloin sun ovulaatio on ollut? Että kun siitä laskee pari viikkoa, onko menkat jo myöhässä?

ON: Täällä ei kauheasti mitään tuntemuksia. Rinnat on aristaneet viikon verran eli voisin kuvitella että kipu alkoi ovuloimisen jälkeen. Mitään muita "oireita" ei ole. Ja olen kummallisen rauhallinen ja kyttään itseäni ehkä hieman aiempaa vähemmän :) Olen kyllä asennoitunut siihen, että tuskinpa tässä raskaana ollaan, kun ei nuo s-puuhailut ihan kohdilleen tainneet osua.

198/555 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou!

Taas uusi viikko, onneks ens viikolla pääsee jo testailemaan, ei millään jaksais odotella!

Sipsu: sähän pääsetkin jo kohta testaamaan! Jokos oot valinnut testauspäivän? ;) Mä en edes mitenkään salaa oo tutkaillut kalenteria, oon merkinnytkin sinne jo testauspäivän :D

Huuliharppu: sullahan on ovis varmaan ihan käsillä, toivottavasti pian tulee ovisplussa. Päästään sitten testailemaan samoihin aikoihin ;)

Helmi: kiitos! Mikä sulla on tilanne nyt? Ootko tehnyt uuden testin jo?

Marjana: yritetään vielä pari viikkoa jaksaa, pitää yrittää keksiä taas paljon tekemistä tälle piinailuajalle :) Toivottavasti voit jo paremmin!

Niiskurouva: älähän vielä luovuta, ei sitä koskaan tiedä, mutta toisaalta hyvä, että ei toivo liikoja, niin ei sitten tule pettymystäkään. En ole ulkomailta tilannut, mutta varmaan ebaysta niitä uskaltaisi tilatakin, kokeile ihmeessä!

Alexandra: voihan se olla tosiaan olla että ovis oli lauantaina, ja ainakin on talletukset tehty, jos oli! Meilläkin on vähän sama ongelma tuon kisakunnon kanssa. Alkukierto menee hyvin, mutta sitten loppukierrosta en ainakaan minä oikein jaksa enää kovin ahkerasti ässäilllä, mies kyllä jaksaisi :D Hyvä kyllä että tein sen ovistestin, niin tiedän että ovis tulee aika myöhään (jos tulee), niin osataan sitten ajoittaa niitä ässäilyjä loppukiertoon ennemminkin kuin alkukiertoon.

ON: ei mitään oireita, niinkuin ei varmaan kuulukaan tässä vaiheessa vielä olla, eli nyt dpo 4 tai 5. Ei millään jaksaisi vielä yli viikkoa odottaa!

199/555 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmastiina: Jos viitsit, voitko laittaa kohdalleni kp 15? Kiitos :) Olen näköjään sekoillut vissiin jotain kiertopäivieni suhteen.

pinks: Hihi, tuollaiset kommentit miehen suusta ovat just parhaita :)

Marjana: Minäkään en ole muuten kysynyt syytä siihen Clomifenin käytön määrään, pittääpä seuraavalla kerralla kysästä. Jostain vasta luin, että kun joku nainen oli syönyt juuri sen 6 kiertoa putkeen Clomeja ja pitänyt sen jälkeen taukoa niistä, niin hän oli raskautunut sitten luomuna! Vähänkö huippua! :)

Odottelu on tylsää.. Varsinkin kun haluaisi heti tässä ja nyt tietää, miten on käynyt tärppien suhteen. Toivottavasti sieltä se plussa teille tulisi. ;)

Niiskurouva: Talletukset onnistui ihan hyvin "vieraissakin", mutta onhan se vähän tympeämpää olla ja puuhastella muualla kuin kotosalla.. :D

Ei ole kokemuksia testeistä ulkomailta, mutta luulen että nekin ovat yhtälailla hyviä kuin täälläkin. Säästyypähän euroja! Eikun siis kokeilemaan.

Alexandra84: En saanut ovistesteillä vahvaa viivaa kertaakaan (samanlaista kuin kontrolliviiva). Nyt tässä huolestuttaa, olenko edes ovuloinut, koska en ole juuri huomannut mitään tuntemuksia siitä ainakaan ja nuo viivatkin näyttää mitä sattuu.. Tänään sitten viiva oli vielä haaleampi kuin muina päivinä. Voiko ovis tulla vielä myöhemminkin? Nyt kp 15 menossa. Mut yritettiin siltikin laittaa kaikki peliin viikonlopun aikana, mitä nyt pystyttiin.

Harmi kun et saanut hymynaamaa testiisi. Mutta ainakin olette kovasti touhuilleet, nyt vaan miehen kisakuntoa petraamaan, hehheh ;) Toivotaan, ettei sulla tarviis kuitenkaan enää ensi kierrossa tikutella. Tsemppiä piinailuun! :)

20vilmiina07: Hei, ehkä tuo onkin juuri hyvä merkki kun ei liikaa kyttäile. Itekin yritän pitää samanlaisen linjan. Menee tuo aikakin siten nopeampaa, kun ei kyttää oireita ja elättele liikaa toiveita. Ja eihän sitä tiedä, vaikka tässä kierrossa jotain onnellista teille tapahtuisikin ;)

Ems: Tsemppiä piinailuun! Pidän tosi tosi isosti peukkuja sulle, että sieltä tulla tupsahtaisi plussa ;) ++++ Nyt äkkiä keksimään jotain superkivaa tekemistä, että se aika kuluis nopeampaa.

ON: Ei juuri mitään tuntemuksia. Tikuttelut on käynyt paremminkin hermoihin, sillä vahvaa viivaa ei ole tullut kertaakaan. Tänään viiva haalistui entisestään. Jos sitä tikuttelua vielä kuitenkin jatkaisi. Toivoa ei menetetä :D

Mukavaa alkavaa viikkoa jokaiselle!

huuliharppu kp 15/23-30

Vierailija
200/555 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän oli taas kivojakin uutisia. Piinailu alkaa olla käsillä vähän suuremalla joukolla jo jóten nyt kovasti kovasti plussia vaan!! :)

On: Menkkojen ei toivottu saapumis aika on noin viikon kuluttua. Nyt on jo kolmatta päivää rinnat ihan hirveen kipeet että voi tulla toki aikasemminkin tai sitten kertoo jostain positiivisemmasta uutisesta :) No näillä siis mennään :)

P.S Claudia Missä mennään? :)