Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei, sinä pitkähiuksinen nainen..

Vierailija
28.01.2012 |

Onko tukkasi myös hyväkuntoinen?

Mikään ei ole niin kamalaa, kuin latvoista harottava huonokuntoinen pitkä tukka..

Hiuksia pitäisi leikata n. parin kuukauden välein, jotta ne pysyvät sileinä ja hyväkuntoisina.

Takuttaminen on hyvä merkki siitä, että tukka on huonokuntoista.

Monet tekee sen virheen, että antavat vaan kasvaa ja kasvaa ja tuloksena on huonokuntoinen ja karhea hiirenhäntä.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä englanninkieliset, superhelpot ohjeet tasapitkän hiusten lyhentämiseen.

<a href="http://feyeselftrim.livejournal.com/" alt="http://feyeselftrim.livejournal.com/">http://feyeselftrim.livejournal.com/</a&gt;

Kerrostetuille hiuksille on omat niksinsä ja niistä löytyy parhaat ohjeet youtubesta.

En ymmärrä ollenkaan, miksi latvoja pitäisi leikata kahden kuukauden välein. Sehän riippuu hiusten kunnosta. Kaksihaaraisia voi leikata yksitellen, jolloin hiusten pituus säilyy ennallaan. Jos ei kasvata ja on varaa/halua käydä kampaajalla usein, niin se on tietenkin ihan ok. Kasvatusvaiheessa riittää 3-6 kk:n välein leikkaus.

Eli toi tasapitkä ohje joka tehdään edestä leikaten. Eka kokeilu osoitti, ettei tolla poninhäntätyylillä tuu ihan tasasta, jos on kovin liukkaat tai kaartuvat hiukset, ne pakenee siitä lenkistä.

Vierailija
2/52 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni epäsiisteys hiuksissa antaa villin vaikutelman. Ihan hyvin riittää, kun hiuksia leikkaa kolmisen kertaa vuodessa. Makunsa kullakin, joten suotta ohjailla toisia. Suomessa on jo liikaa kynittyjä hiuksia, jotka eivät näytä yhtään sen paremmalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aivan sama. Pidän ne siistillä nutturalla aina ihmisten ilmoilla.

Vierailija
4/52 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on taas vähän aikaa ollut tasaamatta, kohta pitäisi taas leikata.

Vierailija
5/52 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn kampaajalla 8 - 10 vkon välein, koska pitkien hiusten latva pitää olla siisti

Vierailija
6/52 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin tykkäisin vitosen kommentista, eli joka käy säännöllisesti tasaamassa! :)

Vierailija
7/52 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoitamaton tukka on kamala. Itse käyn 6 viikon välein kampaajalla tasoittamassa ja siistimässä hiukset. Joka toisella kerralla värjätään. Hiukseni eivät todellakaan ole "kynityt", eihän niistä tarvitse joka kerta paljoa leikata.

Jotta hiukset näyttäisivät hyvältä, täytyy niiden olla leikattu sopivaan malliin, ei riitä, että ne ovat pitkät. Yleensä nämä harvoin hiuksiaan leikkaavat eivät itse edes tajua miltä hiuksensa näyttävät. Oma mielikuva saattaa hyvinkin olla erilainen kuin todellisuus.

Vierailija
8/52 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoitamaton tukka on kamala. Itse käyn 6 viikon välein kampaajalla tasoittamassa ja siistimässä hiukset. Joka toisella kerralla värjätään. Hiukseni eivät todellakaan ole "kynityt", eihän niistä tarvitse joka kerta paljoa leikata.

Jotta hiukset näyttäisivät hyvältä, täytyy niiden olla leikattu sopivaan malliin, ei riitä, että ne ovat pitkät. Yleensä nämä harvoin hiuksiaan leikkaavat eivät itse edes tajua miltä hiuksensa näyttävät. Oma mielikuva saattaa hyvinkin olla erilainen kuin todellisuus.

enkä ala vähiä rahojani tuhlaamaan niin toisarvoiseen asiaan kuin ulkonäkö:)

Vierailija
9/52 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttini liittyi siihen, että jotkut pitkähiuksiset jättävät tarkoituksella (vaikka olisi varaakin) kampaajalla käymättä. Ilmeisesti luullen, että pitkiä hiuksia ei kannata välillä leikata tai pelkäävät, että hiukset lopettaisivat kasvamisen / lyhenisivät liikaa.

7

Vierailija
10/52 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla kävin reilu kuukausi sitten.

Joskus saattaa mennä useampikin kuukausi, etten käy kampaajalla.

Kävisin kyllä useimmin, jos olisi varaa.

Vierailija
11/52 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kiva kun sinua kiinnostaa noin paljon muiden ihmisten hiukset! Mutta voisi olla ihana viisasta keskittyä ihan siihen omaan elämään - silloin sitä sietää hiukan paremmin muitakin kaksihaaraisineen kun suhde omaan itseen on kunnossa! :)

Vierailija
12/52 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä tosi helppo tehdä, jos on vain tasaiset latvat eikä mitään kummempaa mallia leikattuna. (Jota ei todennäköisesti kannatakaan pitää, jos ei ole varaa käydä kampaajalla.) Meillä mieheni yleensä tasaa hiukseni ja ihan siistit latvat ovat tulleet. Ei tarvitse mitään suurta taitoa leikata pitkien hiusten latvoja suoraan.

Eihän se toki yhtä hyvä ole kuin kampaajan leikkaamana, mutta huomattavasti parempi kuin huonokuntoiset latvat.

t. 4

Vierailija
13/52 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kehtaa ystäviäni alkaa vaivaamaan hiuksillani.

Vierailija
14/52 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni epäsiisteys hiuksissa antaa villin vaikutelman. Ihan hyvin riittää, kun hiuksia leikkaa kolmisen kertaa vuodessa. Makunsa kullakin, joten suotta ohjailla toisia. Suomessa on jo liikaa kynittyjä hiuksia, jotka eivät näytä yhtään sen paremmalta.

Vierailija
15/52 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo miestä.. Enkä kehtaa ystäviäni alkaa vaivaamaan hiuksillani.

Vierailija
16/52 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy se joka ei kehtaa vaivata ystäviään.

Ja mitä tarkoittaa runtsottaa? Onko se jotain katuslangia.

Vierailija
17/52 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasaan muutaman kerran vuodessa. Jos joka toinen kuukausi tasais, olis kasvattaminen aika hidasta puuhaa, kun hiukset nyt yleensä kasvaa sen 1 - 1,5 cm kuussa. Mulla ei ole sellaiset suoraan leikatut tasalatvat vaan vappasti muotoonsa kasvanut tukka, joten tasoittaminen myös kestää aika kauan.

En värjää hiuksia ja pidän ne yleensä kiinni. Mua ei myöskään juuri kiinnosta muiden hiukset.

Vierailija
18/52 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka käyn kampaajalla vain neljä kertaa vuodessa. Mun hiukset eivät edes haaroitu, ellei ole permistä tms pilaamassa hiuksia. Hiirenhänitäkään näistä ei hetkessä tule, sen verran on paksuutta.

Vierailija
19/52 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eivät koskaan ( tai harvoin ovat) mitenkään siloitellut ja siistin näköiset, valitettavasti.

Vaikka olisi lyhyet niin aika vaikea saada pysymään kuosissa.

Vierailija
20/52 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun hiukset ovat pitkät (nyt on vain olkapäille asti).

Minulla on paksut, oikein hyväkuntoiset hiukset enkä koskaan pidä niitä auki, ovat yleensä nutturalla.

Niin (minulle) turhaan asiaan kuin hiustenleikkuuseen en todellakaan meidän vähiä rahojamme tuhlaa. Mies käy 6vkon välein, 7v poika n. 8vkon välein ja 9v pitkähiuksinen tytär 1-2 vuodessa.