Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnnätkö 4-vuotiastasi rattaissa?

Vierailija
08.06.2008 |

.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tunnen perheen jossa työnnetään jopa 5 vuotiasta. järkyn näköstä.

Vierailija
22/34 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on siro ja pieni ja käyttää esim 104 cm vaatteita, nyt on jopa ostettu 110 cm jos on hyvä mitoitus Pituutta on 105 cm ja painoa tommoset 16 kg, joten ei

mitenkään voi olla järkyn näköistä. Eri asia jotain vasikkaa työnnellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pitempi matka kyseessä, niin pukkaan rattaissa. Monetkaan eivät tunnu ymmärtävän ettei kaikilla ole autoa kaäytettävissä ja monet matkat pitää mennä kävellen. Jos lapsella on hoitoon meno aamulla kuudeksi niin kyllä enemmin lapsen rattaisiin laitan kun että väkisin lähtisin väsynyttä lasta kävelyttämään hoitoon. Minun puolestani muut saa ajatella siitä mitä haluavat. Eihän sitäkään arvostella että lapset viedään autolla hoitopaikan oven eteen.

Tottakai pienet matkat kävellään tai pyöräillään.

Vierailija
24/34 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunkea sinne 15vuotiaan.

Vierailija
25/34 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lähden vaikkapa yleisillä käymään Hgin keskustassa. Meiltä on sinne yli tunnin matka julkisilla, lisäksi en voi olettaa, että poika jaksaa kävellä ja maleksia kaupasta toiseen, kun koko keskustareissu on muutenkin sille täyttä myrkkyä.

Kotona se ei juurikaan ratastele, vaan kävelee useita kilometrejä valittamatta. Joskus se lähtee mun mukaani lenkille rattaissa, jos minä haluan

a) liikkua nopeaa vauhtia ja

b) ylimääräistä tehoa lenkkiin työntämällä parinkymmenen kilon painoa ylämäissä ja muutenkin.

Vierailija
26/34 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin matkaa 3 kilometriä ja työnnän nelivuotiaan rattailla hoitoon.

Muuten kävelee reippaasti ja käymme paljon metsäretkillä jossa kavelemme useita kilmometrejä.

mielestäni on kohtuutonta vaatia, että laspi kävelee vesisateessa 3 kilometriä hoitoon.

Nyt kesällä olemme pyöräilleet hoitoon ja aiomme jatkaa sitä niin kauan kun kelit sallivat. Tulevan talven hoitokuljetus on avoin?

Vierailija
27/34 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiin on 2 km

kauppaan 1,5 km

ja vaatekaupoille yms isommille ostoksille 5 km

Vierailija
28/34 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joskus kauppareissut sen verran raskaita, ettei tuo juuri ja juuri 4-vuotias jaksaisi.

Vierailija
29/34 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin pitkiä reippailulenkkejä ja käytiin kaupassa. Kauppakassit tuli hyvin rattaitten alaosassa. Autolla ei juurikaan liikuttu.

Vierailija
30/34 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytössä poikkeustapauksissa. Lapsi täyttää 5 vuotta syyskuussa. Rattaat otettiin käyttöön mm. viime viikolla, kun lähdettiin junalla Helsinkiin. MAtkaa on asemalle, eikä olisi ehditty junaan ilman rattaita. KÄytiin Suomenlinnassa, ja päästiin ilmaseksi, kun oli rattaat. Siellä tuli käveltyä myös monta kilometriä. Lisäksi en uskalla antaa tuo 4-vuotiaan kävellä HElsingissä, koska on niin nopea ja arvaamaton liikkeissään. Väsähtää myös helposti, kun on ihan tikkulaiha, joten ei jaksa kovin pitkiä matkoja kävelläkään.

Vierailija
31/34 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkään ei ole autoa, kävelyä päiväkotiin, lähimmälle bussipysäkille ja lähikauppaan on (aikuisten vauhtia) 10 min. Sen lapset ovat jaksaneet kävellä jo kaksivuotiaana. Kävelemme tosi paljon, joka paikkaan. Kuopuksella lopetettiin rattaiden käyttö kolmevuotiaana. Aluksi epäröin, mutta lapsen kunto kohosi silmissä. Nyt hän jaksaa kävellä todella pitkiä matkoja. Jos väsähtää, otetaan syliin. Meidän mielestämme on suuri palvelus lapsille, että oppivat liikkumaan jo pieninä. Esikoisella (6v.) on huippukunto verrattuna moniin autolla joka paikkaan kärrättyihin ikäisiinsä ja olen siitä ylpeä! Terve elämä edessä.

Sääliksi käy noita monia lähistön perheitä, joissa vanhemmatkaan eivät jaksa kävellä yhtään saatikka kantaa ostoksiaan kaupasta (tai edes parkkipaikalta) ja opettavat nuo tappavat elämäntavat lapsilleekin.

Vierailija
32/34 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos lapselta kysyttäisiin, niin istuisi rattaissa aina...

Vierailija
33/34 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasaaressa. Ensin käveltiin täältä kotoa juna-asemalle 1km. Sitten Helsingin päässä rautatieasemalta Seurasaareen, saari ympäri ja takasi rautetieasemalle. Junalla puol tuntia ja sitten taas kilometri kotiin. Ja lapsi istui osan matkaa rattaissa, lähinnä siirtymisen keskustasta Seurasaareen ja takasi.

Välillä vien tytön rattailla hoitoon, jos pitää mennä tosi aikasin, mutta yleensä ne matkat hoituu pyörällä (lapsi ajaa, minä kävelen). Mulla ei ole autoa eikä omaa pyörää, joten rattaat on joskus välttämättömät jos meinaa kauppaa ja kirjastoa pitemmälle mennä.

Vierailija
34/34 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on hyvä, että joku voi ottaa lapsen syliin, jos hän väsyy. Itse en siihen pysty, kun on kuitenkin jo reppu ja useampi kassi kannettavana, ja kauppamatkalla usein kaksikin kymmenen kilon ruokakassia.