Muita, joiden miehet herää lasten kanssa aamuisin?
Meillä mies herää lasten (2v, 4v ja 6v) la ja su aamuisin ja minä saan nukkua pitkään. Mies on todella vähäuninen ollut aina.
Joskus saattaa kysyä, josko heräisin aamulla lasten kanssa, jos hän nukkuisi pitempään. Harvoin kuitenkaan tämä toteutuu, herää kuitenkin itse :).
Kommentit (10)
että minä saan nukkua lauantaina pitkään ja mies puolestaan sunnuntaina. Viikolla minä ja lapsi herätään pääsääntöisesti myöhemmin kuin mies (olen vielä kotona lapsen kanssa).
sopimus että toinen herää aina lauantaina lasten kanssa ja toinen sunnuntaina. Tällä säästyttiin lasten pieniä ollessa paljolta närästykseltä :) Arkisin mies lähtee ennen meitä, minä ja lapset lähdetään yhtä aikaa ovesta.
Mä en ihan oikeasti tajua että mitä kynnysmattoja te jotkut ootte kun mies ei ikinä herää lasten kanssa vaikka te toivoisitte. Meillä nämä asiat sovittiin kun esikko syntyi 8 vuotta sitten. Ei mun mieskään heräisi tai tekisi kotihommia jos antaisin siihen mahdollisuuden. Hänellä on ihan oikeastikin sen verran toiminnan ohjauksen probleemia että tarvitsee "kaitsentaa". Mutta kun on sovittu selkeästi että mitkä hommat hän hoitaa itsenäisesti niin selvitään suuremmitta riidoitta. (esim hoitaa pyykit kokonaan)
nyt ei ole kuin yksi lapsi, mutta herää joo :)
mies lähtee aamuisin jo ennen kuutta töihin sen jälkein illalla kouluun ja silti herää viikonloppuisin jooko meidän kanssa tai antaa mun nukkua... ei vain tarvitse unta paljon, minä taas nukkuisin 24/7 :))
ja olen minä töissä 2-vuorossa...
joka aamu lasten kanssa. (5 ja 2 v.) sekä hoitanut lasten kaikki yöheräilyt, heti sen jälkeen kun en enää imettänyt(pienempi heräilee yhä) mies herkkäuninen ja tarvitsee unta vähemmän kuin minä. hoitaa myös melkein kaikki illat nukutukset. minä yleensä vain jos mies iltatöissä tai menoissa tai jos mies todella väsynyt tai kipeä. eikä tästä mitään sopimusta ole, näin vain mennyt eikä mies valita, olen kyllä kysynyt monta kertaa. en kyl kans ymmärrä miksi jotkut äidit sortuu tekee kaiken itse...parempia miehiäkin olemassa
minä voisin kyllä hyvin herätä vaikka joka aamu, mutta jos joskus haluaisinkin nukkua pitkään, siitä saisi varmasti tapella. Nyt on selvä ja reilu peli. En nuku koskaan yli 9:n, mutta mies nukkuu omalla vuorollaan vähintään 10:een
lapset 3-v ja 6-v, mies herää pääsääntöisesti aina. Mä olen niin aamu-uninen.
Kaikki pieniä. Nuorin 1v. Mies herää aina, kun on kotona kahden vanhemman kanssa. Jos nuorin nukkuu,nukun hänen kanssaan. Nuorin heräilee öisin ja minä hoidan yöheräilyt. Mies hoitaa kahden isomman yöheräilyt, jos sattuvat heräämään.
Mies nousee viikonloppuisin vauvan kanssa, tänäänkin nukuin suunnilleen kahteentoista, miehellä vapaapäivä. Mies käy töissä, minä olen äitiyslomalla, mutta aina on ollut niin, että mies pärjää huomattavasti vähemmällä unella kuin minä. Minä hoidan kuitenkin yöheräilyt.
Vain aamuvuoroviikkoina minä herään (tietenkin kun mies on jo siinä vaiheessa töissä).
Meillä mies on aamuvirkku, minä taasen torkku, joten järjestely sopii meille kummallekin.