Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitään mahdollisuutta saada lainaa?! Kokemuksia kaivataan!

Vierailija
26.01.2012 |

Eli ollaan ajateltu yhdessä mieheni kanssa kysellä pankista "pientä" lainaa, taikka sitten MasterCardia (max 10 000).

Tilanne on se, että miehelläni vakituinen työsuhde, luottotiedoissa tosin merkintöjä, jotka aiheutuivat heti hänen itsenäistymisensä jälkeen: "nuoruuden töppäilyjä".

Minulla taas osamaksuvelkoja kertynyt mukavasti, mutta luottotietojeni suhteen, sekä laskujen maksamisen suhteen olen aina ollut tarkka ja täsmällinen.

Meillä on pieni lapsi, jonka ansiosta olemme nykyään paljon vastuullisempia! Pidämme kirjaa tuloista ja menoista, ja haluamme lapsellemme kaikkein parasta.

Idea olisikin, että lainalla maksaisimme miehen ulosottovelat, sekä minun kaikki osamaksu-tilini pois päiväjärjestyksestä. Lainan lyhennys tulisi paljon edullisemmaksi, kun mitä meillä nyt menee yhteensä laskuihin kuukaudessa.

Mieheni pelkää jo etukäteen tekevänsä itsestään pellen/naurunalaisen jos marssimme pankkiin lainaa kyselemään. Katuu ja häpeää niin suuresti tätä luottotietoasiaansa.

-Osaatteko arvioida olisiko lainansaanti meidän kohdallamme lainkaan mahdollista?

- Onko muilla ollut vastaavaa tilannetta?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohjimmiltasi hyvää tarkoitat, tiedän sen. Mutta en nyt kuitenkaan kaivannut eriäviä vinkkejä. Tuo on vain sinun mielipiteesi ja mikä SINUN mielestäsi olisi paras tapa hoitaa meidän taloutemme raha-asiat.

Jokainen hoitaa asiat kuitenkin omalla parhaaksi katsomallaan tavalla. Olen nyt tullut siihen lopputulokseen, ettemme me mitään siinä menetäkään jos käymme pankista kysymässä miten meidän kohdallamme lainansaanti onnistuisi (onnistuisiko laisinkaan) ja minkälaisella takaisinmaksulla.

-AP

Vierailija
22/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa juuri nyt, kun olet hoitovapaallekin jäämässä. Sanoit, että tiedät auton kulut, mutta oikeasti: bensa, renkaat, huollot ja korjaukset, vakuutukset ja käyttömaksu sekä mahdollinen autopaikkamaksu vievät paljon enemmän rahaa kuin bussikortti... Suhtaudut kovin tunteikkaasti asiaan. Jos olisi ansaitsemisesta kiinni, eivätkö melkein kaikki ansaitsi auton, hienon talon ja useamman ulkomaanmatkan vuodessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olekaan välttämättömyys tässä elämäntilanteessa. Mutta sanoppa tuo miehelleni ;) Ollaan kyllä asiasta puhuttu, mutta se vain sattuu olemaan tällä hetkellä hänen suurin haaveensa, ja vaikeaa saada toisen päätä käännettyä.

Minä en ole yksin se joka näistä asioista päättää; Päätämme siitä perheenä!

Mies tekee satunnaisesti ylitöitäkin, joten sitä tarkoitin sanoessani "ansainnut", että jos auto hänen suuri haaveensa on niin mielestäni se ei ole niin maailmaa kaatava asia, etteikö hän sitä saisi halutessaan hommata.

Päästäisiin vähän helpommin perheen keskenkin käymään joskus jossain muualla täältä "landelta". :)

Vierailija
24/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyminen ei tapa ketään - mars pankkiin.

Taitaa olla kyse niistä elatusapuveloista, olen se sama vastaaja, joka sanoi, että ottakaa pankista se 8000€ laina :-).

Pankki haluaa takauksen eli jos saatte lainan, maksatte sillä nuo rästivelkanne ja sitten ette selviäkään pankkilainastanne, niin? Kuka maksaa sen sitten? Tarvitsette henkilötakaajan, jolla on omaisuutta. No, en usko, ettekö selviä pankkilainasta, mutta pankki haluaa vastinetta lainalleen.

Toivottavasti asiat selviävät parhain päin! Kannattaa ehdottomasti soitella/käydä parissakin eri pankissa kartoittamassa mahdollisuuksianne. Tsemppiä!

Vierailija
25/31 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinpiirtein oikein osasit arvioida nuo määrät.

Mutta kyse ei edelleenkään ole siitä, etteikö elämiseemme olisi tarpeeksi rahaa!

Haluaisimme vaan miehen luottotiedot puhtaaksi mahdollisimman pian, sekä osamaksuvelkani hoidettua, ettei mun tarvitse enää tuntea olevani "naimisissa" noiden firmojen kanssa!

Ja on meillä auto ollut, joten tiedän kyllä, että sen mukana tulee myös muita kustannuksia! Minulle se auto ei olekaan niin välttämätön asia (en omista edes ajokorttia), miehelleni se onkin sitten aivan eri juttu!

Lähes päivittäin tuijottelee nettiauton sivuja ja haaveilee omasta autosta. Asumme kaikenlisäksi syrjäisellä seudulla, joten kulkupelistä hyötyisimme kyllä.

Miehen työmatkoihin menee odottelujen/bussinvaihdon takia lähes pari tuntia, kun omalla autolla pääsisi reilussa puolessa tunnissa. Säästyisi yhteistäkin aikaamme paljon.

Kiitos teille kaikille, jotka olette osallistuneet keskusteluun! :) Sanokaa nyt mitä sanotte, mutta maanantaina menemme kyselemään pankista lainaa!

Jos ei onnista niin täytyy miettiä asiat uusiksi.

Vierailija
26/31 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen huomio, että autoa teillä ei kyllä ole varaa pitää ennen kuin ne velat on maksettu. Autoon kun menee enemmän rahaa kuin satanen kuussa jonka säästäisi siinä joukkoliikenteessä.

Vierailija
27/31 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kyllä tiedostamme.

Vierailija
28/31 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tämä kommentti mikä minua tuossa huolestuttaa:

"Elämiseen meillä toistaiseksi kyllä on riittänyt hyvin rahat, mutta oikein mihinkään ylimääräiseen ei sitten ikinä jääkään. Joudumme siis turvautumaan osamaksuihin jatkossakin vaatteiden jne hankintojen suhteen."

Tämä mielestäni kertoo siitä, että teidän taloudenhoitonne ei ole tällä hetkelläkään kovin järkevää, kun noilla tuloilla ja menoilla joudutte edelleen ostelemaan vaatteita ym. osamaksulla. Vaikka saisitte sen lainan, en usko että siihenkään ihan tolkuttoman pitkää laina-aikaa saa, eli tuskinpa menonne oleellisesti pienenisivät, laina-aika vain lyhenisi kun korot olisivat vähäisemmät. Siihen yhtälöön kun laitetaan vielä auto mukaan, olette ihan kohta taas siellä osamaksusuossa ja syvällä.

Ymmärrän toki, jos matka-ajat ovat noin pitkät, että se auto olisi hyvä olla, mutta senkin aiotte rahoittaa velaksi, vaikka jo nyt olette velkaongelmissa. Se vaan ei kuulosta hyvältä, ja vielä miettisin tätä asiaa, etenkin kun sinun tulosi tippuvat vielä entisestään.

Vierailija
29/31 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että takerruit tuohon lauseeseen! Ei sitä tarvitse ottaa niin kirjaimellisesti.

Minulla siis on osamaksutilejä, joissa jokaisessa tietty tilausvara. Aina välillä hyödynnän näitä osamaksumahdollisuuksia, kun ostovaraa tulee lisää... Kovasti olin päättänyt, etten osamaksulla tule koskaan mitään tilaamaan, mutta kuinkas sitten kävikään... silloisen 18-vuotiaan nuoren tytön tyhmyyttä. Kaikkea oli pakko saada mihin rahat eivät todellisuudessa riittäneetkään! Ja nyt kaduttaa.

Ota huomioon, että varsinaisesti MINUN ainoat tulonihan ovat tällä hetkellä ainoastaan vanhempainpäiväraha, jolla juuri saan hoidettua omat osamaksuni pois joka kuukausi. Mieheni tulot (palkka) menee siis näin ajateltuna vuokraan, sekä kaikkiin muihin kuukausittaisiin menoihimme, sekä koko perheen elättämiseen!

Tunnen syyllisyyttä siitä, että "mies elättää".

Tämän takia olen ajoittain edelleenkin hyödyntänyt osamaksutilejäni jos olen tarvinnut esimerkiksi uudet talvikengät tai lapsellemme toppapuvun.

Sillä ilman minun töppäilyjäni meillä olisi se 400-500 euroa enemmän kuussa käteistä, ja paremmin pullat uunissa!

Tämä laina olisi sentään meidän YHTEINEN juttumme, jolla hoitaisimme molempien tekemät "virheet" pois päiväjärjestyksestä.

Ja mielestäni mies ansaitsee itselleen auton. Sano mitä sanot ;)

Vierailija
30/31 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen vaatteita tarvitsette? Tuossa tilanteessa hankitaan kaikki vähintään käytettynä tai ilamiseksi annetaan palstoilta. Alle 3-vuotiaan vaatteita ei tarvitse ostaa uusina! Aikuisina teillä lienee päällepantavaa ja uusia kenkiä tarvitsette maksimissaan yhden parin vuodessa. Kodinkonevaraa täytyy pitää 300€ paitsi jos teillä on pesutupa taloyhtiössä.

Vierailija
31/31 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt, mutta tuolla asenteella teillä ei ole mitään toivoa laittaa raha-asioita kuntoon. Ensinnäkin se osamaksulla ostaminen loppuu heti (lapselle saa vaatteet kirpparilta tai vaikka torista). Toiseksi autoa ei todellakaan hankita ennen kuin raha-asiat on paremmalla tolalla. Tuollaiset muutaman tonnin autot syö rahaa ihan julmetusti (aina jotain rikki). Asutte ilmeisesti vuokralla? Pitäiskö alkaa etsiä uutta asuntoa vähemmän syrjässä? Kovasti mainostat miten velat on peräisin nuoruuden töppäilyistä. Todellisuudessa te töppäilette jatkuvasti edelleen, eikä laina teitä pelasta ellei asiat muutu (Kohta on vaan lainan lisäksi ne kaikki osamaksut ym päälle). Summat on vielä niin pieniä, että oikeasti olisi mahdollista selvitä muutaman vuoden kituuttamisella, mutta uusia maksuja ei saa enää tulla. Vaikka et näitä neuvoja usko, niin ei se niiden totuutta vähennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän