Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lastesi isä ei jäänyt koti-isäksi, miksi sinun piti jäädä kotiäidiksi?

Vierailija
25.01.2012 |

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tähän liittyy???

tehtävissä niin kerrotko miten se mahdollistaa sen, että kumpikin saa yhtä hyvää liksaa? Valitsitko sinä miehesi sen perusteella, että sillä on yhtä iso tilinauha kuin sulla? Oletko oikeasti näin typerä mitä juttusi antavat ymmärtää?

Vierailija
62/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jäin mielelläni kotiäidiksi. Molempien lapsien kanssa olin kotona 3 vuotta eikä ollut mitään hinkua töihin. Siellä kerkeää olemaan montakymmentä vuotta ja lapset on pieniä niin pienen hetken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä koin tärkeäksi hoitaa lasta kotona 1,5-vuotiaaksi. Ja meillä muuten minulla on lähes tuplapalkka mieheen verrattuna.

Vierailija
64/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan normaalin kehittymisen kannalta on parasta, että hänellä on ensimmäisen vuoden (tai vielä parempi olisi toki kahden vuoden) aikana yksi sama tuttu ja turvallinen hoitaja. Sorry vaan feministit, naiset kyllä osaavat nämä hoitamiset ja hoivaamiset paremmin kuin miehet.

Näin miehen näkökulmasta on vähän helkutin ristiriitaista, kun ensin haukutaan että ei osallistu tarpeeksi ja toisaalta sanotaan, että ei ne kuitenkaan osaa. Se on sitten ihan turha tulla vinkumaan on niin raskasta hoitaa hommat itse.

Niin ja alkuperäiseen aloitukseen sanottakoon, että vaimo halusi jäädä kotiin (en kyllä paljoa painostanutkaan vastaan) ja lisäksi minulla on parempi tulotaso kuin vaimolla. Nämä olivat päälimmäiset syyt.

Pidin kaikki isyysvapaat ja "isäkuukauden", mutta olisi sitä voinut lasten kanssa jäädä kotiinkin hengailemaan :D

Vierailija
65/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen ollut lasten kanssa kotona viralliset äitiyslomat...

Tuo äitiysvapaa on kolme kuukautta. Loput on vanhempainvapaata.

Vierailija
66/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ketjuja, niin hyvin harva täällä noin ajattelee. Että ei tarvitse muodostaa asennetta, että "naiset eivät edes haluat miesten hoitavan lapsia".

Ja mielestäni sinun olisi kannattanut vähän voimakkaammin ehdottaa jääväsi edes vähäksi aikaa hoitovapaalle, jos kerran halusit. Sillä lailla se tasa-arvo edistyy.

Vauvan normaalin kehittymisen kannalta on parasta, että hänellä on ensimmäisen vuoden (tai vielä parempi olisi toki kahden vuoden) aikana yksi sama tuttu ja turvallinen hoitaja. Sorry vaan feministit, naiset kyllä osaavat nämä hoitamiset ja hoivaamiset paremmin kuin miehet.

Näin miehen näkökulmasta on vähän helkutin ristiriitaista, kun ensin haukutaan että ei osallistu tarpeeksi ja toisaalta sanotaan, että ei ne kuitenkaan osaa. Se on sitten ihan turha tulla vinkumaan on niin raskasta hoitaa hommat itse.

Niin ja alkuperäiseen aloitukseen sanottakoon, että vaimo halusi jäädä kotiin (en kyllä paljoa painostanutkaan vastaan) ja lisäksi minulla on parempi tulotaso kuin vaimolla. Nämä olivat päälimmäiset syyt.

Pidin kaikki isyysvapaat ja "isäkuukauden", mutta olisi sitä voinut lasten kanssa jäädä kotiinkin hengailemaan :D

Vierailija
67/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei ole mitään kiirettä palata naisvaltaiselle alalle mummovaivaisten ja kateellisten ämmien kiusattavaksi. Sellaiset keski-iän ylittäneet, seksuaalisuutensa kadottaneet miesmäistyneet hormonihirviöt syövät nuoria, kauniita, positiivisia naisia suupaloiksi ihan silkkaa pirullisuuttaan.

Komppaan tätä edellistä täydellisesti!! Mun työpaikkani kuhisee juuri kuvatun kaltaisia miesmäisiä nais-monstereita!

Vierailija
68/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kuin että valitaan huonopalkkainen ala ja sitten heittäydytään elätiksi??

Itsehän sinä nimenomaan olet valinnut miehen tilinauhan mukaan. Et olisi voinut heittäytyä elätiksi, jos miehelläsi olisi ollut kehno palkka...

Joten turhaan sinä nyt haukut ketään tyhmäksi, kun et tajua alkeellisintakaan logiikkaa!

Vierailija
69/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kuin että valitaan huonopalkkainen ala ja sitten heittäydytään elätiksi?? Itsehän sinä nimenomaan olet valinnut miehen tilinauhan mukaan. Et olisi voinut heittäytyä elätiksi, jos miehelläsi olisi ollut kehno palkka... Joten turhaan sinä nyt haukut ketään tyhmäksi, kun et tajua alkeellisintakaan logiikkaa!

Minä olen vaihtanut alaa (sekin on mahdollista, ajatteles) ja kuten aikaisemmin kerroin, minunkin palkkani on nykyään kohdillaan. Minä en ole kenenkään elätti, kuten asian ilmaisit, vaan ihan tavallinen työtä tekevä äiti. Sinä sitä vastoin tunnut olevan huono provo tai todella tyhmä.

Vierailija
70/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin jäädä kotiin

Vierailija
71/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli mahdollista ainoastaan siksi, että olit tuijottanut tilipussiin miestä valitettasi.

Sinä olit tyhmä, rahanahne, elätti, nykyään olet ainakin tyhmä solvaaja.

Vierailija
72/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kuin että valitaan huonopalkkainen ala ja sitten heittäydytään elätiksi?? Itsehän sinä nimenomaan olet valinnut miehen tilinauhan mukaan. Et olisi voinut heittäytyä elätiksi, jos miehelläsi olisi ollut kehno palkka... Joten turhaan sinä nyt haukut ketään tyhmäksi, kun et tajua alkeellisintakaan logiikkaa!

samassa työpaikassa samalla liksalla parikymppisestä hautaan saakka... mieti nyt vähän näitä juttujasi

Vierailija
73/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli mahdollista ainoastaan siksi, että olit tuijottanut tilipussiin miestä valitettasi. Sinä olit tyhmä, rahanahne, elätti, nykyään olet ainakin tyhmä solvaaja.

ja silloin sen tilipussi ei ollut kummoinen ;D

Vierailija
74/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiempi viestini siitä kurjasta työelämästä ei kyllä liittynyt varsinaisesti palkkaan vaan ihan mielekkääseen työhön. Suuri palkka ei ole yksi yhteen mielekkäiden työtehtävien kanssa.

Sitä siis vaan ihmettelin, että moni on vaan jossain töissä, jotka eivät kiinnosta tai siellä ei viihdy. Miksei voi saada molempia eli perhettä ja työtä, jossa viihtyy kuten tuntuu monen miehellä olevan tilanne? Ja onneksi myös itselläni.

Vierailija
75/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

76

Vierailija
76/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siunlla muuten olisi ollut varaa jäädä sinne kotiin lojumaan. Perhettä kun ei elätetä 1700 euron tuloilla.

Valehtelet, sorry.

Vierailija
77/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siunlla muuten olisi ollut varaa jäädä sinne kotiin lojumaan. Perhettä kun ei elätetä 1700 euron tuloilla. Valehtelet, sorry.

käy arvailemaan. Et kuitenkaan osaa.

Vierailija
78/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siunlla muuten olisi ollut varaa jäädä sinne kotiin lojumaan. Perhettä kun ei elätetä 1700 euron tuloilla. Valehtelet, sorry.

ihmisten kimppuun? Suosittelen ammattiauttajaa, jos on oikeasti noin hankalaa.

Vierailija
79/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli selvä juttu, kun lapsia alettiin suunnittelemaan. Mies piti osan perhevapaasta ja minä menin töihin, vaikka palkkani oli 1/3 pienempi. Emme tarkoituksella ostaneet omistusasuntoa, koska halusimme mahdollistaa myös miehen kotiin jäännin. Vasta kun molemmat olimme takaisin työelämässä ostimme omistusasunnon.

Kaikki on valintoja. Pidän todella omituisena, että mies ei HALUA jäädä kotiin hoitamaan omia lapsiaan. Olisiko pitänyt jättää lapset tekemättä sellaisen miehen kanssa? Sääliksi käy lapsia, joiden isät eivät halua hoitaa heitä :(

Vierailija
80/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meilläkin mies on maanviljelijä, siinä hommassa nyt vaan ei ole mahdollista pitää mitään pidempiä vapaita.

Mulla olisi palkkatyössä isommat tulot vähemmällä työllä. Mutta me pärjätään näinkin ok. Ja minä halusin, että lapset saa olla kotona pidempään, joten tietysti jäin sitten kotiin, kun se oli mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi