Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lastesi isä ei jäänyt koti-isäksi, miksi sinun piti jäädä kotiäidiksi?

Vierailija
25.01.2012 |

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kävi vielä niin, että työpaikkani hävisi äitiysloman aikana, firma lopetettiin. Mies tienasi erittäin hyvin ja halusi jatkaa uraansa. Minun työpaikkani ei ollut mikään ura, kävin töissä rahan takia.

Vierailija
22/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja imettänyt?

Vastaa sinä tähän,niin sitten vastaan kysymykseesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoleksi vuodeksi.

Siksi koska minä olen hyvätuloinen - kuten miehenikin - ja pystyin elättämään perheemme.

Vierailija
24/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman häntä. Olisi jäänyt tukku työntekijöitäkin työttömäksi.

Vierailija
25/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syytäni niin oli oikein että minä myös kärsin seuraukset. Olimme tuolloin molemmat opiskelijoita, nyt mies valmistunut viidessä vuodessa ja minä yliopistolla seitsemättä vuotta.

Vierailija
26/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä oli hyväpalkkainen, vakituinen työ, minulla ei tuossa vaiheessa työtä ollenkaan. Alallani työt ovat todella tiukassa, eli käytännössä mies olisi sitten ollut koti-isä ja minä työtön. Ei olisi paljon asuntolainoja makseltu. :)

Vierailija
27/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulimme kuitenkin siihen tulokseen, että ulkomaalaisen isän on parempi heti mennä kielikurssille, jotta pääsee paremmin suomalaiseen yhteiskuntaan sisälle. Minulla oli vakityö odottamassa, joten vaikka tulomme näin olivatkin pienemmät, niin kuitenkin tulevaisuus parin vuoden päästä oli sitten turvattu minun osaltani.

Mies saikin työpaikan ja vaikka tuo on paremmin palkattu kuin minun, niin on sovittu että hän jää hoitamaan tulevaa lastamme (olen raskaana) kotiin hoitovapaalla. Samalla lapset sitten saavat enemmän myös kuulla isän kieltä ja puhetta.

Mielellään jäisin myös itse. Minusta vain on kuitenkin oikein, että isäkin saa läheisen suhteen lapsiinsa, ei vain äiti.

Vierailija
28/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetin esikoistani vuoden ja jäin sitten äitiyslomalle odottamaan kuopustamme, jota myöskin imetin seuraavan vuoden.

Mieheni on kuitenkin ollut hyvin osallistuva isä ja pyrkinyt järjestämään omassa yrityksessä töitään niin että on voinut olla runsaasti kotona meidän kanssa. Päätimme molemmat downshiftata elämäämme sen pienen ajan kun lapset ovat alle 3 ja 2 vuotiaita.

Palaan töihin ensi syksyllä.

Vierailija
29/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukset perustellaan kovin usein rahalla. Eiköhän se ennemmin ole siitä kiinni, kumpi HALUAA enemmän. Mä en tiedä montaakaan miestä, joka jaksaisi jäädä kotiin lasten kanssa, niiden on sitten helppo perustella se vaimolle sillä, että "kun mä tienaan paremmin".

Ei pitäisi olla otettu niin isoa asuntolainaa tms etteikö olisi varaa olla lastensa kanssa, molemmat vuorotellen (ymmärrän toki, ettei perheen molemmat palkansaajat voi jäädä kotiin).

Vierailija
30/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun halusin jäädä. Minulla ei ole kiirettä palata naisvaltaiselle alalle vanhojen kateellisten ämmien nokittavaksi.

Yritän sinnitellä kotona niin pitkään kuin mahdollista, sillä vihaan työtäni.

Vierailija
31/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisekseen mies tykkää työstään ja viihtyy työssään. Mulla on huonompi palkka ja stressaava, paska duuni jota inhoan. Ei paljon tarvinnut miettiä että kumpi on kotona.. :D

Vierailija
32/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mielenkiintoista, minkä takia ihmiset jotka on päätyny toisenlaiseen ratkaisuun vastaavat tähän kysymykseen....

Vierailija
33/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinaisesti jäänyt kotivanhemmaksi, mutta hoidimme lasta kotona vuorotellen kunnes hän täytti 3v. Minä olin kotona vähän alle 2v, mies vähän yli vuoden. Samoin teemme jos toisen saamme. Meillä on sama palkka ja samantapainen työ.

Vierailija
34/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska perheessä äiti tienaa paremmin

muille äideille sen sijaan tämä tuntui olevan ongelma, sain ainakin pari vuotta "puukkoa selkään" sen tiimoilta kun menin töihin vauvan ollessa muutaman kuukauden ikäinen...

Vierailija
35/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos joskus tulee, niin minä jään kotiin vauvan kanssa. Miksikö? Koska haluan. Haluan olla läsnä, haluan tutustua kunnolla vauvaan, haluan luoda häneen kiinteän siteen. Toisaalta haluan myös irrottautua opiskeluista/töistä (missä tilanteessa sitten tulenkin olemaan), olla vain kotona ja irrottautua ns. arjesta.

Miehen kanssa ollaan tästä puhuttu, ja hän oli sitä mieltä että jäisi kyllä lapsen kanssa kotiin jos minä niin toivoisin.

Vierailija
36/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukset perustellaan kovin usein rahalla. Eiköhän se ennemmin ole siitä kiinni, kumpi HALUAA enemmän. Mä en tiedä montaakaan miestä, joka jaksaisi jäädä kotiin lasten kanssa, niiden on sitten helppo perustella se vaimolle sillä, että "kun mä tienaan paremmin". Ei pitäisi olla otettu niin isoa asuntolainaa tms etteikö olisi varaa olla lastensa kanssa, molemmat vuorotellen (ymmärrän toki, ettei perheen molemmat palkansaajat voi jäädä kotiin).

olisi mielellään ollut kotona lapsen kanssa niin oli järkevämpää minun jäädä, ihan taloudellisista syistä. vaikka lapsia onkin niin pitäähän heille olla myös varaa ostaa ruokaa, eikö? Meillä mies tienaa moninkertaisesti sen minkä minä ja asuntolainakin on mitoitettu sen mukaan, että mies pystyy sen maksamaan vaikka yksin.

Vierailija
37/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan normaalin kehittymisen kannalta on parasta, että hänellä on ensimmäisen vuoden (tai vielä parempi olisi toki kahden vuoden) aikana yksi sama tuttu ja turvallinen hoitaja. Sorry vaan feministit, naiset kyllä osaavat nämä hoitamiset ja hoivaamiset paremmin kuin miehet.

Vierailija
38/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei erityisemmin halunnut. Oli juuri aloittanut uudet tehtävät töissä.

Vierailija
39/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki mies tienaakin paremmin vaikka yhtä koulutettuja ollaan.

Vierailija
40/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli halvempaa minun olla kotiäitinä kuin hankkia miehen tilalle 2 työmiestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä