Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lastesi isä ei jäänyt koti-isäksi, miksi sinun piti jäädä kotiäidiksi?

Vierailija
25.01.2012 |

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistään hinnasta vaihtanut osia hänen kanssaan. Musta oli ihana olla kotona. Olisin vieläkin, jos kehtaisin (lapsi jo eskarissa). Ja minä olen korkeasti koulutettu ja työnikin on ihan ok, mutta noin lähtökohtaisesti en vain niin hirveästi välitä siitä työelämään liittyvästä stressistä, jota pitäisi kai kutsua haasteiksi. Musta olisi ihanaa, että päivän ainoat haasteet olisivat tyyliin, mitä tänään syötäisiin ja pesisinkö yhden vai kaksi koneellista pyykkiä. Ja tämä ei ole mitään vittuilua, vaan mä rakastan sitä kotirouvailuun liittyvää kiireettömyyttä ja vapautta. Ja niin, minulla on vain yksi lapsi, li siksikin oli aika rentoa.

Vierailija
42/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lähti puhtaasti omasta halustani, mies vain kuunteli toiveitani ja totesi, että hän kyllä tukee minua 100%sti mikä ikinä valintani olisikaan.

Minullakaan ei ole mitään kiirettä palata naisvaltaiselle alalle mummovaivaisten ja kateellisten ämmien kiusattavaksi. Sellaiset keski-iän ylittäneet, seksuaalisuutensa kadottaneet miesmäistyneet hormonihirviöt syövät nuoria, kauniita, positiivisia naisia suupaloiksi ihan silkkaa pirullisuuttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas oli tavistyö tavisfirmassa.

Vierailija
44/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni taas ei todellakaan kestäisi koti-isänä, vaikka on erittäin hyvä isä muuten. Kotona olo kaiken aikaa lasten kanssa ei vain ole sitä mitä hän haluaa/jaksaa. Lisäksi mieheni tienaa enemmän, ja minä olin vain hanttihommissa jonka olin ottanut vastaan tietäen, että kohta aletaan tehdä lapsia, eikä sitä työtä tarvitse kauaa tehdä.

Ja kotona olen edelleen, 10 vuotta myöhemmin, eikä loppua näy. Onneksi!

Vierailija
45/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen ja ehkä suurempi syy siihen on se että mies on yrittäjä.

Vierailija
46/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, että onko oikeasti näin moni nainen töissä, joka ei kiinnosta ja johon ei haluta mennä takaisin? Kauhea kohtalo joutua olemaan mukana työelämässä, jos tuo on lähtökohta ja ilmankos suomalaiset eläköityvät tai jäävät töistä pois aikaisin. Onko miehet siis useammin ns. kutsumusammatissa ja kokevat oikeudekseen hakeutua töihin sinne missä on kiinnostavat tehtävät ja palkka sen mukainen?

Onneksi opetan tyttärelleni että hän voi saada ihan molemmat. Antoisan työn ja perhe-elämän niin kuin miehetkin.

Vierailija
47/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli kyllä työttömänä, ja lapset silloinkin päiväkodissa. Valitettavaa, mutta totta.

Vierailija
48/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, että onko oikeasti näin moni nainen töissä, joka ei kiinnosta ja johon ei haluta mennä takaisin? Kauhea kohtalo joutua olemaan mukana työelämässä, jos tuo on lähtökohta ja ilmankos suomalaiset eläköityvät tai jäävät töistä pois aikaisin. Onko miehet siis useammin ns. kutsumusammatissa ja kokevat oikeudekseen hakeutua töihin sinne missä on kiinnostavat tehtävät ja palkka sen mukainen?

Onneksi opetan tyttärelleni että hän voi saada ihan molemmat. Antoisan työn ja perhe-elämän niin kuin miehetkin.

Eikös täällä ole aika moni vastannut siihen että miksi on jäänyt kotiin kun lapset ovat pieniä, mutta harva on väittänyt että olisi jäänyt LOPPUIÄKSEEN kotiin.

En ymmärrä miksi pitää tehdä vastakkainasettelu kotiäidit vs. uraäidit kun aika monet meistä ovat kumpaakin.

Vierailija
49/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nimenomaanhan täällä näkyy se, että naiset ei saa molempia. Tienaavat murto-osan siitä mitä mies ja pitävät ne vapaat.

Vierailija
50/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen ollut lasten kanssa kotona viralliset äitiyslomat. Mies piti yhden lapsen jälkeen parin viikon isyysloman mutta vietti siitäkin ajasta viikon puhelimessa. Kahden muun jälkeen on jatkanut töitä ihan normaalisti.

Miehellä on vastuullinen työ ja on myös kovin urasuuntautunut eikä edes keskusteltu siitä vaihtoehdosta, että hän jäisi kotiin. Lapset ovat aloittaneet päivähoidossa n. 9kk - 1-vuotiaina, koska en itsekään ole kotiäitityyppiä ja halusin töihin. Miehellä ei luonnollisesti ollut asiaan sanomista, koska ei itsekään olisi kotiin jäänyt.

Vierailija
51/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nimenomaanhan täällä näkyy se, että naiset ei saa molempia. Tienaavat murto-osan siitä mitä mies ja pitävät ne vapaat.

hoitovapaan aikana 25v ja palkka 1700€/kk. Kun mies tienasi tuohon aikaan jo päälle 5000€/kk, niin eikös se olekin aika hyvä peruste sille, että mies myös pysyy siellä töissä? Nyt 10v myöhemmin minunkin palkka on ihan hyvä ja työelämässä olen päässyt hyvin eteenpäin, juuri viime viikolla sain ylennyksen.

Vierailija
52/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielelläni ollut kotiäitinä muutaman jakson elämästäni, mutta kyllä miehenikin on hetken aikaa ollut koti-isä. Olen selkeästi meistä parempi vanhempi ja läheisempi lapsillemme. Minulla on kykyjä kotiäitiyteen - ja toki muuhunkin. Siksi. Mitään pakkoa ei ole ollut.

Vierailija
53/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluttamaton, ammatiton 18-vuotias typykkä ja mieheni vanhempi ja ihan hyvin tienaava mies... :D

Vierailija
54/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä olisi tullut mieleen edes lisääntyä noin luuserituloilla...

Vierailija
55/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä hyvät tulot kuin miehelläsi. Olette ilmeisesti samassa ammatissakin?

Meillä kun tuo ei ole mahdollista, ellei vaihdeta alaa jompi kumpi ja se tuskin tulee koskaan tapahtumaan. Mies ei halua It-alalle, eikä minua kiinnosta metalliteollisuus tippaakaan, enkä halua minkään sortin johtajaksi. Asiantuntijatason tehtävät riittävät hyvin. Ja luuseritulot tai ei, hyvin on kolme lasta saatu kasvatettua ja tällä hetkellä tienataan kivasti kumpikin :)

Vierailija
56/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehet käy armeijan ja naiset kasvattaa lapset. Näinhän ne feministit itkee, ettei tarttisi mennä armeijaan.

Vierailija
57/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
58/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tähän liittyy???

Vierailija
59/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehet käy armeijan ja naiset kasvattaa lapset. Näinhän ne feministit itkee, ettei tarttisi mennä armeijaan.

Vierailija
60/81 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mieheni sain tämän valita, myös niinä aikoina, jolloin tilille on muualta tullut vain lapsilisät. Olen saanut tehdä sitä mitä eniten haluan eli olla lasteni kanssa, koska se on minusta ollut meidän lastemme parhaaksi kussakin tilanteessa. On mieskin saanut sitä myös eli olla heidän kanssaan. Olen saanut rauhassa myös imettää niin pitkään kuin haluan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme