PAS:iin seuraa viikolla 49-50??
Onko muita PASiin menijöitä vielä näin loppuvuodesta? Meillä nega ICSIn tuoresiirrosta ja nyt odotellaan menkkoja ja tarkoitus olisi siirtää pari pakkasukkoa lääkkeelliseen kiertoon tuossa viikolla 49 tai 50,viikonloppu sotkee vähän. Olishan se aika mahtava joululahja jos saisi vihdoinkin plussaa=)
-eternal-
Kommentit (163)
...ja mieliala on vaihteeks matalalla. Eilen oli aika varma, että homma onnistuu, mutta tänään taas alavatsaa jomottaa siihen malliin että menkat voisivat alkaa milloin vaan:-( On tää ihan kauheeta.
Bristol: onnea siirtoon!!
Lilli:Joko testasit??
Bristol :onnea siirtoon bdbdbdbbdbd
Eternal: onhan se masentavaa jos tuommoista tekstiä on epikriisissä, mutta ei kait ne siirtäis jos ei mitään toivoa ole. Mullekin on tuoresiirrossa kerran siirretty yksi 5-soluinen alkio. Kyselin sitten lääkäriltä että onko se jotenkin huonompi kun olen käsittänyt että jakaantuminen menee 2-4-8-16 jne. Mutta sanoi että ihan hyvä se silti on. Minunkaan mielestä ei ole vaarallista jos osa soluista tuhoutuu sulatuksessa, eiköhän siihen kaikki tarvitavat solut tule kun jatkaa kehitystä.
Lilli, joko olet uskaltanut testata, surkeata jos kuumetta pukkaa, on vaan työläämpää pitää sokrut kurissa kuumessa (meillä ainakin tytöllä on).
Kävimpä sitten ostamassa kaksi testiä valmiiksi, sain ukon puhuttua ympäri että jos kuitenkin sunnuntaiaamuna testais eka kertaa.
Tänä aamuna oli muka vähän kutju olo aamukahvin jälkeen , ja aina kun syö jotain niin alkaa hirveesti röyhtäyttämään :)
Toivo nostaa taas päätään jos nyt kuitenkin plussa tulis, ja sitten kun siinä testissä on jälleen kerran se kuuluisa yksi viiva, niin itkuhan se pääsee ;(
Tämä on meidän viimeinen hoito, ja toivois että yhdeksän vuoden toive olisi vihdoinkin totta. Yksi hoito meillä olisi viellä julkisella mahdollisuus tehdä, mutta on sovittu niin, että kun vuosi vaihtuu tämä tie on kuljettu loppuun oli PAS in tulos mikä tahansa. Olemme kuitenkin siinä onnellisessa asemassa että kummallakin on yksi lapsi , mutta kyllä se yhteinen olis niin ihana saada.
Mitäs muille kuuluu ???
rriitu ja Huurikset ja pp11
Aamulla jo uskallan.Tai mies siis...
vähän pelottaa,Acon25 antoi haalean plussan.
Näillä oireilla olisin kyllä odottanut mustaa viivaa.
Taidan hakea apteekin testin vielä ja tehdä huomenna.
Eihän se mitään meinaa, vaikka vaaleampi kun kontrolli viiva. Muistatko kun mä sain pp 9 super haamun, joka näin vain hyvässä valossa...Ja plussa sekin oli. Koska sulla on verikoe?
Tää oli kyllä ehdottomasti niin ihana uutinen, paljon haleja sulle.
Olipa hyviä uutisia täällä odottamassa! Kyllä se varmasti plussa on, jos vähänkin on väriä viivassa. Onnea siis kovasti. Sinullahan oli jo niitä oireitakin ennen testiä, joten olet varmasti tukevasti raskaana! :-)
No, niin. Tästä on hyvä meidän muidenkin ponkaista plussa-junan kyytiin. Hieno aloitus meidän pinon testaussarjaan.
Mites rritu? Kuinkas testaukset?
Omia kuulumisia sen verran, että eilen oli siirto. Sulamaan oli otettu 1 alkio, joka oli selviytynyt prosessista ja se myös sitten siirrettiin. Siirto onnistui hyvin, ei ongelmia sen suhteen. Eilinen päivä oli oikein hyvä muutenkin, sillä sain kuulla juuri noin 2h ennen siirtoa, että työtkin jatkuvat ja tiedossa on vähän " parempia etuja" . Olin siis eilen ihan pyörryksissä ihanasta päivästä ja kaikista hyvistä uutisista.
Takaisin kuitenkin siirtojutskaan. Eli: alkio oli 6-soluinen, ei top alkio vaan 4-luokkainen, mutta " hyvin kaunis pakastetuksi alkioksi" , lääkäriä lainatakseni. Alkio ei ollut top luokkaa sen vuoksi, että siinä oli vähän fragmentaatiota. Me nähtiin valokuva siitä alkiosta ja toden totta: se oli kaunis ja säännöllisen muotoinen. :-) Nähtäväksi jää seuraako tästä siirrosta kaunis ja säännöllisen muotoinen lapsi :-) vai nega ja karu pettymys. Tässä nyt sitten odotellaan mitä tuleman pitää, kuten kaikki muutkin pinoutujat. Testi ajoittuu johonkin uuden vuoden tienoilla. Siihen asti venttaillaan ja ihmetellään.
Meille jäi siis pakkaseen edelleen 2 alkiota, joten jos tästä tulee nega niin sitten varmaan joskus muutamien kuukausien päästä otetaan uusinta.
Olen kokolailla hyvällä mielellä, sillä olin varautunut pahimpaan, eli siihen, etti yksikään alkio selviä. Nyt olemme kuitenkin ihan hyvässä jamassa. Mieskin on ihan innoissaan ja vain myhäilee. Olen sitä mieltä, että surraan sitten jos/kun nega tulee. Sitä ennen on turha murehtia.
Tässä odotellaan nyt sitten joulua. Eipä kai sitä muutakaan tekemistä tähän hätään keksi. Pp1, eikä olo ei voisi normaalimpi olla.
Niin,ajattelen tässä vaan taloudellisesti että koskas sen plussan sais aikasintaan tietoon ettei sit turhaan kävis ostamassa isoo pinoo taas lääkkeitä,ne kun on huomattavasti halvempia kerralla ostettuna. Zumenonit loppuu testauspäivänä eli 24.12. enkä viittis siihen jättää sit testaamista ja aukiolevan apteekin metsästämistä jos plussa on tullakseen,testiäkään ei oo vielä ostettu mut kai se on haettava jostain vaik ei yhtään oo odotukset korkeella.
Sama möykky on mahassa tuntunu jo monta päivää ja välillä on vatsalihakset kipeenä,johtunee työstä ja nyt kun on ollu useempi päivä vapaata. Hitsi kun en muista miltä se alkuraskaus tuntu,huomasin kyllä sillon tuulimunaraskaudessa kun oireet yhtäkkiä loppu. No,ei kai joka kerta oo ees samanlainen,edellisessä PASissa lääkkeet piti menkat poissa vaikkei luget yksin siihen riitäkään.
Onnea Lillille plussasta=))
-eternal pp8-
Ehkäpä kannattaisi testata vaikka 23.12? Silloinhan on kaiketi vielä ihan arkipäivä ja apteekkiin pääsisi joustavasti. Ja testauspäiväkin olisi vain yhtä päivää aiempi. Kyllä varmaan sitten jo näkyisi, ainakin vähän väriä.
Noin minä ehkä ratkaisisin tuon asian, en tiedä onko järkevin, mutta ehkä käytännönläheisin tapa.
Toivottavasti se sinun " möykky" siellä mahassa on plussamöykky!! Tsemppiä piinaan - ja toivotaan parasta!
Hermot meni jo eilen illalla ja testasin jollakin prisman halpistestillä (ostin sellaisen tuplapakkauksen) Testin tein kahdeksan aikaan illalla kun pissi oli ollut rakossa kolmisen tuntia. Sallitun ajan puitteissa siihen tuli haamuviiva, joka ei kyllä näkynyt suoraan valossa, vaa piti katsoa silleen vinossa. Tai sitten se oli viivan paikka.
Testi on joku pregent merkkinen ja sillä oon testannut ennenkin ja silloin ei oo kyllä tullut ees viivan paikkaa ,vaikka miten olis testiä käännellyt ja väänellyt. En löytänyt käyttöohjeista enkä edes valmistajan sivuilta netistä tietoa ,että kuinka herkkä tuo testi on. Onko jollain jotain tietoa asiasta ?
Tänä aamuna testasin sitten toisella samanlaisella testillä ja just sama homma. Itse en enää plussaan usko kun tuntuu että kaikki jotka PASsissa on plussanneet on jo selvän viivan saaneet testiin viimeistään pp12 .
No hermostuin niin että kävin sitten apteekista osta Apteekin oman testin. Kysyin Farmaseutilta että semmonen mikä on herkin ja se intti että kaikki heillä myytävät on yhtä herkkiä, kait ne sitten on.
Ajattelin että viimeistään maanantai-aamuna testaisin uudellee, onohan jollain tietoa tuosta apteekin oman testin herkkyydestä??
Lilli: Meidän epätietoisuus siis jatkuu, mutta toivotaan että viivat vahvistuis. Mietin viimeisenä oljenkortena vielä sitä että jos alkio/t. on kiinnittynyt myöhään, ja mulle ainakin lääkäri sanoi ettei lugeja saa lopettaa ennenkuin on pp16 testannut negan. Sitä mietin että eihän sullakaan voi plussa näkyä vaikka menkat oliskin myöhässä koska kuitenkin menee aikansa enenkuin sitä raskauhormonia alkaa kehittyä kiinnittymisen jälkeen. Mullahan ois tänään periaatteessa rv 4+0 ja menkat kaksi päivää myöhässä jos normaalikierto olis nyt. Tai onhan se siis normaalikierto, taitaa vaan nuo luget tätiä viivyttää.
Tsempit sullekkin jonka siirto oli eilen (unohdin jo nikin, sori), onko nyt kaikki siirrot saatu tehtyä, Joillakin taisi siirtyä , mutta suurinpiirtein, pitäskö tehdä piinispino erikseen?
rriitu ja Huurikset ? pp12
Nyt mäkin ole seonnut lopullisesti.
Mä sitten olin ostamassa loput joululahjat ja ostin sitte Pregent tuplapakkauksen testejä mäkin.
Olen testannut noilla testeillä aiemminkin ja ne on olleet puhtaita negoja.
Nyt sitten neljän tunnin pidätyksen jälkeen iihenkin haalea viiva. Olen tulossa hulluksi, kuinka monta testiä voi yksi ihminen yhtenä päivänä tehdäkkään=)
rriitu: siihen testiin ei ole KOSKAAN mulla tullut edes valoa vasten katottaessa viivaa, eli kyllä hormonia sullakin on. Toivotaan että huomenaamulla ne viivat meillä ois tummentuneet, tai maanantaina ainakin, jos meinaat silloin testata.
Tazu: Ihana kuulla sinusta,ja masukille pikku taputus. toivottavasti tämä on tosiaan sitä, se olisi elämäni Joululahja. Mies raukka on ihan hämillään, ja vähän pelkää, että pudotaan korkealta.
Mulla kierron mukaan nyt 26/25 ja pp10 tai sitten jotain muita ihania lukuja...
..ja hetkittäsitä pahoinvointia on edelleen. Ellei sitten ole jotain liikkeellä olevaa viirusta. Alavatsaa ei taas vaihteeksi olekaan särkenyt, joten toivoa ei ole kokokaan menetetty. Kaverit tsemppaavat niin vietävästi, että on itsekin pakko uskoa edes vähän onnistumiseen;-). Mutta tätähän tämä on, mielialat heittelee laidasta laitaan, niin kuin tiedätte...
Lillille ja rriitulle onnea hailakoista viivoista; kyllä ne siitä tummuvat parin päivän sisällä!
Olipa täällä hyviä uutisia, varovaisesti jo uskallan onnitella haamujengiä!
Itselläni alkaa toiveikkuus vaihtua realismiin kun minkäänlaisia oireita ei taaskaan ole.
Sokrumurkku
Onnea paljon haamulaisille! Itse olla möllötän pp9..Miltähän nyt pitäisi tuntua tai mitkä on normaaleja tuntemuksia...Pikkasen mieli vaihtelee..lääkkeet laittaa janottamaan ja sit pissattaa, on kylmä ja kuuma, väsyttää, välillä on menkkatuntemuksia ja välillä ei..
T. Siru ja pikku ukkelit
en osaa arvioida, onko viiva vahvempi kuin eilen, mutta ei siis ainakaan kauhean paljon. Ei se haamu ole, että kyllä se ihan on plussa, mutta vähän pelottaa kuiteskin.
Mullahan on historiassa monta keskenmenoja, tuulimuna ja kaksi kohdunulkoista ja nuo on kaikki tehneet näitä hel****n haamuja, jotka selittivät sillä, että hcg oli jotakuinkun matala ja nousi hyvin hyvin hitaasti.
No, koitan nyt Joulusiivouksen merkeissä siirtää ajatukseni muualle, huomennahan on totuuden hetki, kun menen aamulla labraan ja iltapäivällä soitan tuloksia. Ja onhan mulla noita testejä pino tuolla kaapissa, en sitten hakenu apteekista enää lisää...mutta voi olla että uteliaisuus voittaa ja taas aamulla teen testin. Kamalaa, mutta kun...
Vielä yksi asia josta haluaisin kanssanne keskustella...ällöttävämpi aihe:
lugeja laittaessani joitakin päiviä sitten tunsin sen " nenän" ihan sormen mitan päässä. Sitten se olevinaan niinkuin tuli vaan alemmas ja alemmas, niin että laitoin lugen niinkuin sen " viereen" . Näin muistan, että on joka kerta ollut, kun luget rupee olee vimpat.
Nyt sitten eilen illalla sitä nenää ei enää ollut ollenkaan? Ei missään?
Ihan tosi kiva aihe, mutta jos teillä on yhtäihania itsetutkiskeluja kuin mulla, niin kertokaahan...
Lilli ja nyt otan riskin: rv4+1 !
Taidan tosiaan testata perjantaina ja käydä sitten tarvittaessa apteekissa. Ei kyllä yhtään oo plussaolo eli ainoo missä mitään tuntuu on alavatsa eikä kaikki tuntemukset todellakaan ole miellyttäviä,mutta joillakinhan on kait aika rankkojakin kipuja pitkin aikaa ja silti kaikki on hyvin.
Onko muuten tässä joukossa sellasia joilla ois ongelmia sen hyytymistekijän kanssa eli tulppa aiheuttanut keskenmenon? Muistelen vain omaa raskauttani 2v takaperin josta ei päästy selvyyteen vaan kirjattiin mahdolliseksi tuulimunaksi,silloin mulla oli rv8 yhtenä yönä ihan helvetilliset kivut ja seuraavana aamuna oli kaikki raskausoireet poissa,vuoto kuitenkin odotutti itseään vielä 3vk,kaavintaa en saanut. Mietin vain että olisiko tuo kipu ollut mahdollinen veritulppa istukassa? Nykyisen lääkärin kanssa en ole asiaa ottanut puheeksi mutta jos nyt tulee plussa niin aion pyytää lähetettä verikokeisiin. Onko muuten kaikilla muilla automaattisesti veritesti? Itse en oo koskaan päässy moiseen,ois ihan kiva tietää millaisissa arvoissa mennään.
-eternal pp9-
Minulla on epäilty, että alkuraskauden keskenmenot olisi johtunut hyytymistekijöistä vuosi sitte km rv6 ja olin tosi kipeä, syksyllä rv4+. Minulta tutkittiin hyytymistekijät, mutta niistä ei löydetty vikaa. Aloitin kuitenkin lasten disperiinin 50mg tähän hoitoon 15.11...Saas nyt nähdä sit tuleeko tästä mitään.
T.Siru ja pikku ukkelit pp10
Näyttää kahta viivaa !!!! Viiva on paljon haaleampi, kuin kontrolliviiva mutta paljon vahvempi kuin toissa-aamuna testattu. Pelko on kuitenkin että onkohan hcg tä tarpeeksi, ja yritän ängetä itseni tänään verikokeeseen. Jokohan olis mahdolista että yhdeksän vuoden odotuksen jälkeen , 4ivf:n ja yhden pas in jälkeen olisin raskaana ?
Usko Jumalaan tässä vuosien saatossa on mennyt mutta kyllä tänä aamuna olen rukoillut jo pari tuntia tuon testinteon jälkeen. Oireetkin on melkein hävinneet ,nännejä vähän kutittaa , ei muuta.
Mitenkäs Lilli ja entä muut, joko testit polttelee kaapissa??
Miksi tämän täytyy olla näin hemmetin vaikeaa.
Mun tän aamunen testi ei ole yhtään vahvempi kuin eilenaamullakaan. Lähden just labraan, mutta nyt pelkään kyllä huonoja uutisia, koska mulla jo kolme päivää haaleita plussia ja oireita ties kuin kauan, kyllä hormonia pitäis olla jo hirrrveesti.
Verikokeessa siis hcg 41, korkeampikin vois olla, tietänee varmaan uusintatestiä parin päivän päästä. En ole saanut vielä hoitopaikasta ketään kiinni. Kyllähän tuo noihin taulukoihin mahtuu tuo arvo, mutta minun mielestä pitäisi olla korkeampi . Voi vide sanon minä :(
Mitä testi näytti??? Jännittää sun puolesta kovasti: Olikos jo muita testaajia?
Eternalille sen verran, että en ymmärtänyt tuosta " raportista" mitään, mutta luulisin, että vaikka alkiot pakastus-sulatus-prosessissa osittain " tuhoutuisivatkin" , on niillä kuitenkin mahdollisuudet kehittyä ihan normaaliksi vauvaksi. Kyse on, niinkuin sanoit, vielä soluista, jotka voivat kehittyä miksi tahansa soluiksi. Minä ainakin uskon vielä sinun mahdollisuuksiin. Voimia!
Joku mietti oireetonta alkuraskautta. Kokemuksesta voin kertoa, että esikoinen sai alkunsa tuoresiirrosta enkä missään vaiheessa, ennenkuin olin siis raskaustestin tehnyt, voinut kuvitella olevani raskaana. Väsynyt olin ja janotti aika kovasti välillä, mutta ajattelin noiden juttujen johtuvan lugeista. (Minua nuo luget nytkin näköjään väsyttävät kovasti.) Mutta plussa tuli, vaikkei oireista ollut tietoakaan! Sitäpaitsi mulla oli myös aika voimakkaita menkkatuntemuksia ennen plussaa ja vielä plussan jälkeenkin. Mulla ei ollut pahoinvointiakaan tippaakaan koko raskauden aikana. Eli ei niitä menkkoja tai kuvotuskohtauksia koskaan tullut, tuli sitten 9kk kuluttua pieni poika.
Soitin muuten klinikalle tovi sitten: jotain siirrettävää siellä on!