PAS:iin seuraa viikolla 49-50??
Onko muita PASiin menijöitä vielä näin loppuvuodesta? Meillä nega ICSIn tuoresiirrosta ja nyt odotellaan menkkoja ja tarkoitus olisi siirtää pari pakkasukkoa lääkkeelliseen kiertoon tuossa viikolla 49 tai 50,viikonloppu sotkee vähän. Olishan se aika mahtava joululahja jos saisi vihdoinkin plussaa=)
-eternal-
Kommentit (163)
PP7 ja aika matelee. Eilen huomasin että janotti kauheasti, mutta ei kait pp6 vielä pitäis janottaa, vaikka raskaus olisikin alkanut. Eikait se istukka vielä ees toimi?
Olen aina inhonnut " raakaa" vettä janojuomana, mutta eilen kaupungilla join sitä neljä mukillista, kun suuta kuivasi, ja tuntui että kuolen janoon jos en nimenomaan saa vettä. Kotiin päästyäni meni illan aikana neljä lasillista mehua. Mulla, joka en ikinä tosta vaan juo vettä !
Tänä aamuna heräsin klo 6.05 ja piti käydä juomassa ja veskissä. Aikani sängyssä väkisinmaattuani päätin, että nousen ylös kun oli kertakaikkiaan niin virkku olo. Ja mulla olis ollut aikaa nukkua vaikka kymmeneen.
Rinnat ei ole kipeytyneet vieläkään, vaikka yleensä ennen tätiä niin käy. Nännejä jotenkin nipistelee välillä sisältäpäin, mutta ei muuta. Saahan niitä oireita hakemalla hakea ja haaveilla, mutta ei minun mielestä tässä vaiheessa oikein mitään voi ollakkaan vielä. Toki onhan mulla ollut oireita aina muka tuoresiirroissakin ja aina se nega on tullut. Masa on pesiytynyt meille, millähän sen sais pois?
LILLI: Eikö oiski kätevää kun vois sokrumittarilla mitata onko raskaana vai ei?
Mitäs muille kuuluu?
p.s testinteko ajankohdasta kiistellään ukon kanssa, joka on sitä mieltä että pp16 vasta, ite olen ajatellut että jos pp14 (ja sekin tuntuu että sitten vasta)
rrittu & Huurikset pp7
Hyvän tuntuisia oireita piinailijoilla. Itselläni oli siinä tuuliksessa just noi rriitun mainitsemat vessassakäynnit ja herääminen virkeänä ennen kelloa (norm nukun pitkään ja hartaasti). Lisäksi oli niitä menkkatuntemuksia (aika voimakkaitakin) pp4 alkaen muutaman päivän ajan.
Ihanaa että joku muukin on kuitenkin vielä vasta menossa koti siirtoa, Bristol, mulla myös siirto todnäk perjantaina. Tänään aamulla lh-testi oli negaa, mutta testasin sitten ip jo voimakkaamman viivan. Huomenna soittelen klinikalle, jos saisin sen siirtoajan sitten vahvistettua..
Pahoitteluni Anni77:lle; toivottavasti pääsette jatkamaan jo tammikuussa.
t aurinko76
Ainakin sokrumurkulla on tänään siirto!!!??
Kaikille tän viikon siirtolaisille Onnea isolla O:lla!
Täällä pp6 jo, eikä oireita edelleenkään =(
...ja ei mitään erityisiä oireita. Olo on vähän " outo" . Vatsan keskeltä nipisteli kahtena päivänä, nyt se on rauhoittunut. Alkiot laitettiin neljän päivän ikäisinä, joten kai niiden olisi kaiken järjen mukaan pitänyt jo kiinnittyä jos ovat kiinnittyäkseen??? Eikös ne kiinnity noin 6-7 vrk:n ikäisinä?? Kaikkea tässä pitää nyt miettiä, kunpa vois olla kokonaan ajttelematta vielä 9 päivää ja aloittas sitten ajattelemisen uudestaan.
Huuhaa...hermolomalle tästä joutas:-)
Heissan!
Omia kuulumisia: Siirto tehtiin sitten suunnitelman mukaisesti tänään. Onneksi riitti yhden oljen sulatus, joten jemmaan jäi vielä yksi olki kolmine alkioineen. Vähän harmillista oli vaan se, että kahdesta sulatuksesta selvinneestä alkiosta toinen heivattiin taas roskikseen. Tosin lääkäri sanoi, että se oli selkästi huonompi, koska oli jakautunut jotenkin normaalia nopeammin. No, mietin tätä siltä kantilta, että tilanteemme vaikuttaa vielä niin lupaavalta, että kahden alkion siirtoon ei tarvitse vielä tehdä. Olen nyt siis ihan positiivisin mielin, mutta saas nähdä milloin tappiomieliala valtaa alaa.
Bristol kyseli siitä " limasta" ... Joo, itsekin olen havainnut kummassakin passissa samanlaista - kuulunee asiaan.
Nuo testipäivät taitavat sitten vaihdella ihan lääkärin mukaan. Edellisessä passissa sain ohjeeksi testata kotitestilla aikaisintaan pp16 ja tänään sanottiiin, että voin hyvin testata jo pp12 kotitestillä. Jaa-a, ehkäpä valitsen kultaisen keskitien ja testaan pp14.
Tsemppiä kaikille piinailijoille ja toivotaan meille kaikille ihaninta mahdollista joululahjaa! Ehkäpä joulu vie ajatuksemme muualle kuin piinailuun.
Moi vielä!
Selailin meidän pinoa kun sekoilin jo paisuneesta porukastamme ja listasin joukkoamme siirtopäivien mukaan. Joukkoamme johtaa rriitu:
5.12. rriitu
7.12. Lilli76
8.12. OnniAmanda
9.12. Beatriz & eternal
12.12. möröm
13.12. Sokrumurkku
16.12. bristol & aurinko1176
anni77 ei valitettavasti päässyt siirtoon asti. Korjatkaa, jos kirjasin väärin. Kyllä tällä porukalla pitäisi jo tulosta saada!
Sokrumurkku
Sokrumurkku:onnea siirtoon pääsystä ja kiitos että teit vähän yhteenvetoa:)
Täällä on vasta pp8, ja hermot riekaleina. Ukon kans on kättä väännetty että koska testaan. Ensin ajattelin fiksusti, että testaan lauantaina kun luget loppuu, käytän edellisistä hoidoista jääneitä ensin pois. Mutta sitten ajattelin että jos testaan pp12 ja tulos on nega, en kuitenkaan uskalla lopettaa lugeja vielä, ja jos tulos olis plussa niin sittenhän pitäis kuitenkin lugeja hakea lisää. Eli summasummarum lugeja on ainakin haettava yksi paketti lisää.Yritän siis sinnitellä ainakin sinne maanantaihin ja pp14.
Oireista ei osaa sanoa mitään , tisut ehkä vähän raskaammat ja pinkeämmät kuin eilen, siinä kaikki. Menkkatuntemuksia ei oikeastaan enää liiemmin ole. Että otappa tästä sitten selvää, voi kun vois vaikka nukkua maanantaihin asti. Kirjoitelkaahan kuulumisia.
rriitu pp8 ja Huurikset
...ja olo on todellakin hieman pahoinvoiva. Tekee mieli vaan juoda jotain kylmiä juomia, lämmin ruoka ei oikein maistu. Järjellä ajateltunahan kyse on vain lääkityksen sivuoireista. Tunnepuoli haluaa se olevan jotain muuta. Vaikea näitä on eritellä, kun ei mitään elimistön " normaalituntemuksia" ole, kun on tää lääkkeelliseen kiertoon tehty Pas. Tosin sanoen hormoonit tursuu jo korvistakin. (...korvat ovatkin muuten ainoa paikka, mihin niitä ei vielä ole työnnetty..)
Mutta olipa kiva kuulla muiden kuulumisia ja onnea Sokrumurkulle että siirto saatiin tehtyä! Kiitokset myös seurantalistan tekemisestä:-) On todellakin ihme, jos tähän listaan ei saada yhtään plussaa!!
Piinaillaan!!
Moi!
Olen seuraillut sivusta tätä teidän piinailua..Uskallauduin vasta nyt joukkoonne. Minulla on lääkkeellinen pas, torstaina 8.12 siirrettiin kaksi pikkuista. Minulla alkaa olla jo tätä hoitohistoriaa 2,5 vuotta mm. kaksi km:a.
T.Siru Ja Pikku-ukot pp6
Sulla on rankat ajat takana, toivotaan että tällä kertaa onnistaisi!
Samassa piinan vaiheessa mennään, pidetään peukkuja:-)
-OA pp6-
Joo mulla oli se siirtto ma!!! Olin koko päivän ihan hermona et kuinka käy - soitin klinikalle 4 kertaa ja aina sanottiin et vielä 15min vielä 10min ja olin ihan varma et ei selviä. Sit vihdoin 20 vaille 1 kun tasan yhdeltä siirto että yksi selvisi, tervertuloa siirtoon! Tuli vähän kiire :)
Nyt siis pp3..menikö oikein?
Tietääkö kukaan että kuinka monta päivää kestää PASissa et kiinnittyy? Jos siirrettiin 3 päivän ikäisenä niin onko silti 6 päivää kiinnittymis ajankohtaan hedelmöittymisestä? Lääkäri kyllä sanoi et kestää kauemmin kiinnittyä kun PAS. Mua on tänään vihlonu alamahasta ja en tiedä nyt liittyykö mihin - lääkitykseen?? ( mulla zumenon ja se tooosiii ihana lugesteron )
Saan tehdä testin aikaisintaan 26.12 mutta 30.12 näkyis varmasti..saa nähdä miten jaksan odottaa..vielä en ole ostannut testejä :)
Tsemppiä kaikille!!!
on tätä ylipitkää pinoa vähän hankala selata tuolta alusta asti ja kattoo kuka millonkin siirrossa oli! Nyt se on helppoa!
No niin ja sitten omaa napaa: Olo on tosiaan outo. Pitää muistaa, että kun mulla on tämä diabetes, se voi aiheuttaa kaikenlaisia oireita...mutta yökötystä se ei ole koskaan mulle aiheuttanut ja nyt sellainen on astunut kuvaan. Heti aamulla herättyäni menin keittiöön, tiskialtaassa oli jauhelihakastikekattila likoomassa,näkykin riitti yökkäämään, oli mentävä terassille hengittämään ja vesi valui silmistä. Ei ole paha olo edes.
Kyllä mä tiedän että tää on hyvältä kuulostava oire, ja onhan mulla myös jomotus edelleen keskellä alavatsaa, eli mahdollistahan se on...mutta ei sittenkään.
Mullahan tänään jo alkais tuhrut ja huomenna menkat, eli saan testata vaikka heti huomenna jos uskallan.Omaan kiertoon kun on siirto tehty. Saas nähdä,maltanko odottaa vaikka sunnuntaihin...
Ihanaa torstaipäivää jokaiselle meidän piinaporukkaan!
Tänään siellä otetaan meidän alkioita sulamaan. Hui. Mitenkähän tässä käy.
Jännittää jo nyt se, että jääkö " kukaan" henkiin sulatusprosessissa. 3 alkiota on pakasteessa, joten ei ihan yhden varassa olla, MUTTA kun jännittää.... Huomenna voi sitten aamulla varmistaa onko mitään siirrettävää. Niin, tehän tiedätte hyvin nämä fiilikset, olette käyneet tämän saman läpi ihan hiljattain.
Muuten aika on mennyt nopeasti, on ollut paljon tekemistä, sekä töissä että vapaa-ajalla. Tuo meidän taaperokin jaksaa järjestää kaikenlaista viritystä, joten tällä kertaa (vertaan nyt IVF:ään ja tuoresiirtoon) ei ole tullut mietittyä alituiseen tätä hoitohommaa. Oikeastaan iltaisin asiat tulevat paremmin mieleen, paitsi nyt, kun siirto-aika on jo ihan ovella, siirtoon liittyvät asiat pyörivät mielessä alituiseen. Mitäs mietteitä sulla, Aurinko1176, sinullakin taisi olla huomenna siirto??
Sokru olikin tehnyt hyvän listauksen meistä PAS-kanssakulkijoista. Ja yksi uusikin on ilmoittautunut mukaan. Kivaa! Meillä on näköjään kasassa ihan mukava vertaisryhmä. Ainakin minulle tämä pino on ollut aika tärkeä siinä mielessä, etten ole kertonut kenellekään tästä meidän PAS:ista ja vauvahaaveista. Olen pitänyt hyyyvin matalaa profiilia erään " työvaiheen" ja myös " urheilusysteemin" takia, joten ystäville/kavereille ei ole voinut tuntojaan tilittää. Enkä halua kuulla mitään spekulaatioita siitä kuinka asiat järjestyy, jos tulen raskaaksi. Se ei ole olennaista, sillä asioilla on taipumus järjestyä joka tapauksessa. :-)
Mutta, yhtä kaikki, meillä on kasassa kiva porukka ja minäkin olen sitä mieltä, että on suoranainen ihme, jos ei tällä porukalla saada edes muutamaa plussaa aikaiseksi. Ennusmerkit lienevät hyvät, koskapa ainakin Lilli76:lla on hyvän kuulosia oireita. Voisin vaikka vannoa, että tuo lupaaa ERITYISEN hyvää tulosta! En ole koskaan kuullut, että diabetes aiheuttaisi moisia oireita. :-) Mitenkäs muut listan alkupään piinailijat porskuttavat?
Tsemppiä kaikille!!
pp10 ja ei mitään uutta kerrottavaa. Eilen oli niin menkkamaisia tuntemuksia että oli pakko turvautua panadoliin. Välillä palelee ja välillä on kuuma, mutta nuo lugethan sen tekee. Jos oikein pinnistän niin minusta keittiössä esim, kahvi tuoksuu erittäin voimakkaalle. Ja syönnin jälkeen tulee vähän " huono" olo, ja röyhtäyttää hirveesti, mutta tiiäppä noita sitten oireiksi laskea. Tissit ehkä tosiaan vähän painavammat kuin aiemmin, mutta ei kipeät. Välillä kyllä silleen jännästi kutittaa sisältä päin niitä. Tänä aamuna tuntui jossain kohdun seudulla jotain jomotusta, mutta taitaapi negaa pukata tästäkin :(
Toisaaltakun noin tasan 17vuotta sitten aloin odottamaan tyttöä en ees huomannut että olin raskaana ennenkuin menkat oli reilun viikon myöhässä. Enkä koko raskausaikana oksentanut kuin kerran, mutta nukuin kyllä paljon. Siis oireeton oli ainakin silloin alkuraskaus. Toisaalta silloin ei edes tajunnut kytätä oireita, nyt miettii joka nippasua..
Se täytyy vielä sanoa että hermot menee, nalkutan joka asiasta ukolle ja hermostun pienistä. Niinhän minä aina ennen kuin täti pyyhältää kylään. Testiä en oo vielä ees uskaltanut ostaa..
rriitu ja huurikset
Tuli tänään postissa se kertomus siirrosta ja ihmettelen miks koko alkioita ees siirrettiin. Lainauksia vähän asiaa selventääkseni: " sulatettu 4 alkiota joista 2 selviytynyt osittain" ja " osittain blastomeerien degeneroitumista" . Alkiot oli kuitenkin lähteeneet jakautumaan ja siirtovaiheessa 6S3 ja 5S3 mutta mun mielestä koko operaatio on jo ennalta tuhoontuomittu,miten voi tulla toivottua tervettä vauvaa jos tossa vaiheessa jo osa on kuollutta ainesta,olkoonkin erikoistumattomia soluja. Lievästi sanottuna nyt v**ttaa tosi paljon. No tiedänpähän ettei ole odotettavissa plussaa vaikka ajattelin muodon vuoksi jatkaa lääkkeitä testipäivään asti.
Onko kukaan julkisella puolella todennu samaa että hoitava lääkäri ei ole kiinnostunut hoitotuloksista eikä edes ota asiakseen todella yrittää selvittää miksi ei tulosta tule? Mulle siirrettiin tuoreena huippulaatusia alkioita eikä puhettakaan plussasta,ja tää oli nyt kaikkiaan viides siirto joista ainoastaan yksi tuulimunaraskaus. Voiko lääkäriä esim. vaatia selittämään näkemyksensä omasta tilanteestaan REHELLISESTI?
No,sori tää vuodatus,kiva jos joku osais korjata jos oon käsittäny jotain ihan väärin. Mutta tsemppiä kaikille!!!
-eternal pp5-
P.S. Alavatsassa on pari päivää tuntunu " möykky" ja työnteko tuntuu pahalta (raskas työ) ihan noin niinkun edes vähän asiaakin puhuakseni=)
Täällä on yksi ihan poikkinainen.
Meinaan aamulla testata, koska mulla alkais normaalisti huomenna menkat. Omaan kiertoonhan siirto tehtiin ja lääkärin mielestä voin ihan hyvin testata. Jos nämä oireet johtuu raskaudesta, niin taatusti on hormonit nousseet.
Tuon aamuisen yökötyksen jälkeen ei kylläkään ole yököttänyt, hajut ei tunnu normaalia kummemmin, ja kahvi maistuu paremmin kuin hyvin.
Ainoastaan väsy on kamala, en tie olenko ... vai kipeä, olen nukkunut kahdet päikkärit, yhteensä yli 5 tuntia!
No, aamuun asti pitää nyt odottaa.Jos ei sitten täti kurvaa paikalle yön aikana.Luget ei mulla vuotoa siirrä.
Mun lääkäri Tyksissä on mun mielestä ihan kiinnostunut, ja se mitä sulle haluan sanoa, on se, että KOSKAAN ei varmasti lähdetä siirtoon, jos mahikset on nolla.
Nyt et anna periksi!
nyt on niiiiin kylmä ja lämpökin nousi 37,7 asteeseen. Ikäänkuin nenäkin vuotaisi=(
No, ehkäpä kuitenkin testaan aamusella, ja jos olo on aamulla semmonen,etten uskalla testata, niin sitten en testaa.Verikoe on maanantaina kuiteskin, jos ei vuoto ala ennen.
Kaikille kauheesti tsemppiä tähän pirulliseen piinaan.
Lilli pp8 edelleen
Huh,
kun alankin jo jännittää teidän puolesta! OnniAmandan ja Lilli76:n oireet kuulostavat niin lupaavilta ja rriitullakin sopii ainakin aiemman raskauden kuvaan. Kirjoitelkaa sitten kuulumisia tänne.
Ja eternal: häntä pystyyn! En kyllä ymmärtänyt paljonkaan raportistasi, mutta älä heitä vielä toivoa. Onko julkisella tapana lähettää tuollaisia raportteja kotiin? Itse olen yksityisellä, enkä ole saanut mitään kirjallista materiaalia hoitohistoriastani, enkä varmaan haluaisikaan.
Itselläni ei mitään oireita tässä vaiheessa, eikä niitä kai vielä voisi ollakaan.
Sokrumurkku pp2
siitä vuodosta. En tiedä, onko lugeista johtuvaa, mutta minulta lääkäri kysyi viime kierroksella että joko on kirkasta, limaista vuotoa. Eli toivottavaa se olisi ilmeisesti. (Ja oli sitä!) Käsitin, että sitä kuuluukin olla nimen omaan tiettyyn kierron vaiheeseen.
Mielialat heittelee laidasta laitaan, välillä ollaan kovasti toiveikkaita, nyt taas tuntuu, ettei tästä mitään tule. Fyysisesti kaikki toistaiseksi ok. Viime yönä näin unta, että sain raskaustestissä kaksi punaista plussaa (++).
Sitkoa kaikille odotteluun:-)
-OA pp.4