PAS:iin seuraa viikolla 49-50??
Onko muita PASiin menijöitä vielä näin loppuvuodesta? Meillä nega ICSIn tuoresiirrosta ja nyt odotellaan menkkoja ja tarkoitus olisi siirtää pari pakkasukkoa lääkkeelliseen kiertoon tuossa viikolla 49 tai 50,viikonloppu sotkee vähän. Olishan se aika mahtava joululahja jos saisi vihdoinkin plussaa=)
-eternal-
Kommentit (163)
Olin tänään ultrassa ja kaikki on ok, rupeen tekemään ovistestejä vkonloppuna.
Miten muilla ollut; mulle sanottiin että positiivisesta ovistestistä +2 päivää sulatukseen ja sitten seuraavana päivänä olisi siirto. Ja luget aloitetaan, pieni annos, siirtopäivänä. Eli kaikki ok :D
Beatrixille onnea huomiseen, toivon mukaan kaikki menee hyvin, ja pääsette siirtoon! Piinailijat ovat ainakin ihanan positiivisia ;)
t aurinko76
siis Beatrizille onnea! ja tietysti myös meille muille!
Piinailu nimittäin,aamulla pitäis soittaa onko sulatuksesta kuinka selvitty ja lähdetty jakautumaan. Maanantaina oli ultra ja limis 10mm/kp10 eli ihan hyvä,tiistaina alotin lugesteronit zumenonin seuraks. Pyysin että siirrettäisiin kaks alkioo vaikka sit jouduttais sulattamaan kaikki 3 olkea,lekuri sanoi välittävänsä toiveen labraan eli kai siellä sit vartoilee 2 pakkasukkelia,jos ei tänään sulamaan otetut jakaudu niin ottavat uudet ja laitetaan sitten riskillä että lähtevät jakautumaan. Olo ei oo kyllä kovin kehuttava,kohdussa on outoja tuntemuksia pitkin päiviä mutta kai se pitää vaan luottaa lääkäriin un ei ultrassa näkynyt mitään poikkeavaa.
Mites muilla on toi siirtopäivä? Mulla siis kp14 mutta seuraava ois menny kuulema liian pitkälle kun ois ollu jo kp18 tiistaina. No,tsemppiä kaikille meille=)
-eternal kp13-
Juu, mukana ollaan tiiviisti ainakin toistaiseksi. Ultrassa tänään selvisi, että limis oli 8mm ja oli ihan ok kuulema. Siirtopäiväksi tuli ensi viikon perjantai. Luget aloitan tiistaina. Tarkoituksena olisi siirtää yksi alkio, vaikkakin lääkäri hieman väläytteli mahdollisuutta kahdesta alkiosta. Itse (ja myös mieheni) olen enemmänkin yhden kannalla. Noh, en kyllä ehkä roskiinkaan anna alkiota viskata, jos on sellainen tilanne. Mutta sen näkee sitten, kunhan nyt ensin saisi edes yhden selviämään kunnialla sulatuksesta.
Tässä nyt sitten vaan odotellaan ja ihmetellään. Mulla on heti siirron jälkeen parin päivän päästä yksi urheilukisa ja olen vähän hermona että miten se vaikuttaa kiinnittymiseen sun muuhun. Lääkärin mukaan ei kuitenkaan pitäisi olla haittaa kun on kyse tutusta lajista eikä ole sellainen kamalan " pomppiva" juttu kyseessä. Sattuivat vähän huonosti päällekkäin, mutta olen siihen hommaan sitoutunut jo aikapäiviä sitten ja elämä näköjään kuljettaa ihan tutkimattomia teitä.
Hyviä vointeja kaikille ja hyviä KIINNITTYMISIÄ ja limiksen kasvuja ennenkaikkea!!!!
ONNIAMANDA: Hienoa että kaikki meni ok, joo ja raskaana kunnes toisin todistetaan :9
AURINGOLLE:Oviksenbongaustsemppiä bdbdbdbdbdb
ETERNALILLE: peukutuksia sulatukselle, eiköhän sieltä joku/jotkut löydy kyytiin otettaviksi :)
Mullahan oli kp17 tuo siirto, ja itse pelkäsin että se oli liian aikaisin kun vahva viiva ovistestiin tuli kp15 aamulla. Ihanteellisin siirtopäivä olisi varmaan ollut tiistai, mutta kun se oli se itsenäisyyspäivä :(
Nyt mulla on alkanut huolestuttamaan se, että kumpikaan ei oo varmaan jatkanut edes jakautumista, kun niitä ei ehditty edellisenä päivänä ottaa sulamaan, että ois nähty jakautuuko vai ei. Oireita ei edelleenkään mitään paisi menkkamaista juilimista (?) jo toista päivää!! jollaista ei kyllä tuoresiirroissa ole koskaan ollut.
rriitu ja pp3
Neljä alkiota sulatettiin joista kaksi lähti jakautumaan ja siirrettiin. Yksi jäi pakkaseen mutta sanoin ihan ääneen asti lääkärille että sitä varten taitaa olla turha ainakaan lääkkeiden kanssa lähteä siirtämään,sulatetaan kierronpäivien mukaan ja siirretään jos on selvinnyt. No,toivotaan ettei tarvitse sitä miettiä vaan kiinnittyisi näistä nyt edes toinen,mieluiten molemmat=) Olin kyllä kovasti pahoillani kun " oma" lääkäri ei tehnytkään siirtoa,nyt siirron tehnyt lääkäri teki myös ekan punktioni julkisella puolella ja oli todella kivulias,niinkun nyt tää siirtokin,toiset ei vaan ilmeisesti osaa... No,en toivo liikoja ettei taas tule musertavaa pettymystä,jonossa olen jo kevääksi uuteen ICSIin ja se kun on viimeinen tehdään alkioille pidempi viljely,aion keskustella myös mahdollisuudesta hedelmöittää osa luovutetuilla siittiöillä kun omat on huonolaatuisia,miehen siis;)
Mutta ollaan nyt raskaana kunnes toisin todistetaan=))
-eternal pp0-
Tervetuloa mukaan " kahden alkion" porukkaan! Olin tosi yllättynyt, kun sanoit alkion laiton sattuneen...itse en ole kummallakaan kerralla tuntenut juuri mitään. Ja punktiossa sain kyllä sellaiset tropit suoneen, että ei paljon toimenpide huolettanut:-) Siinä tunsi kyllä pistokset, mutta ei niitä voi hyvällä omalla tunnolla kipeiksi sanoa. Toivotaan kuitenkin, että kaikki menee nyt hyvin ja saat plussan parin viikon päästä!
OA pp1
Tervetuloa kerhoon ;)
Nythän meitä on jo 4 piinailemassa, ja kaikille tähän mennessä siirretty kaksi!!
ANNI77: Mikä sinun tilanne, eikö sullakin pitänyt olla tänään siirto?
bdbdbdbdb toivottavasti sulla on hyviä uutisia kunhan koneelle pääset.
Oireita ei edelleenkään muuta kuin, että koko ajan on menkkatuntemuksia, joita ei tuoresiirroissa ole ollut (siitä taisinkin jo kertoa). Rinnatkaan ei ole yhtään kipeät. Luget valuu inhasti, yök. Mulla on edellisestä hoidoista jäänyt noita 200mg ja ne ei sotke niin pahasti kuin nuo sataset, mutta kohta 200:t loppuu ja tiedossa enemmän valumista, yök ja yök :(
rriitu pp4 ja huurikset
3 oli pakkasessa, kaikki sulatettiin vain yksi lähti jakautumaan.
Onnellinen pitäisi siitäkin olla, en tiedä miksi kuitenkin mieli on tosi apea. Etukäteen kuvittelin olevani maailman onnellisin, jos siirtoon pääsee. Mutta ei, ihmismieli ei ole käskettävissä.
eternal: kerroit, että miehesi simpat ovat " huonoja" ja ehkä luovutettujen käyttö vielä edessä. Meillä on myös miehen simpat erittäin huonoja ja erittäin vähäisiä. Itse olen jo " valmistautunut" siihen, että luovutettujen käyttö voi olla meidänkin kohdalla vielä edessä. Kaikkea sitä pohtii...
Jaksamista piinailuun kaikille!
Soittelin aamulla sulatustulosta huonolla menestyksellä:(
Ei ollut meidän alkio selvinnyt...
Osasinhan mä tämän aavistaa,mut jotenkin pettymys oli nyt kuitenkin kovempi kuin ICSI:n jälkeen?!?!
Onnea kuitenkin teille kaikille oikein kovasti!!!
Seurailen matkaanne täältä sivusta, ja ensi vuonna...perässä tullaan:)!
Pikkujouluista kotiuduttu=)
Tänään ollut outo kipua alavatsalla, joten en sitten viittiny ottaa alkomahoolia ollenkaan.
Kivaa oli kuitenkin ja seurataan tätä kipua jonkin aikaa, mulla ei lääkitystä,muutakuin luget ja niistä ei yleensä ole oireita tullut, joten jotain nyt on meneillään mun masussa...toivon että jottain hyvää, koska mulla pitkään viljellyt alkiot ja vasta pp2, eli edes jotain...
- Lilli pp2-
BEATRIZ: Ymmärrän pettymyksesi että vain yksi saatiin siirtoon, mutta onhan se tuhannesti parempi kuin ei mitään !
ANNI: No voi kökkö, tää on niin tätä, kun ei koskaan tiedä pääseekö ees siirtoon. Meillä on aina tuoresiirroissakin jouduttu jännäämään onko edes mitä siirtää, tuloksina hoidoista on ollut alkioita 2+2+1+3, ja tästä viimeisestä hoidosta siis saatiin nuo kaksi pakkaseen ja vielä hengissä sultauksen jälkeen masuunkin asti.
LILLI: Hyvältä kuulostaa nuo sinun oireet jospa ne siellä nyt sopivaa kasvualaustaa hakevat bdbdbdbdbdb
oma navanalusta on samaa kuin aiemminkin , tosin mahakipu on nyt siirtynyt niin että juilii oikeanpuoleista munista, ja siellähän se johtofolli olikin , en tiedä mistä johtuu. Tänä aamuna olin tosi itkuherkällä päällä ja pari kertaa piti itkeä tirauttaakin ihan hölmöistä syistä :(
Ja siitähän mulla tulikin mieleen, että nythän on kp 22 ja itkuherkkyys tulee mulle aina normaalisti pari päivää ennen tätin saapumista. Ma-ke mulla pitäis oikeasti menkat alkaa, ja nyt tuntuu siltä että jos ke yli päästään ,niin luget vaan pitää vuodon pois. Masis on iskenyt ihan kybällä tähän akkaan nyt.
rriitu ja pp5
Tämä ei ole mitään helppoa,ei. Nyt vaan kannustan jaksamaan. Tällä hetkellä olen vielä aika pitkälti levollinen, mutta joka kerta tuossa pp6-7 alkaa epätoivo iskeä. Sitten piinistelyn loppupuolella olen jo niin pahantuulinen ja äksy, ettei kukaan sellaiseen kiinnittyisikään=)
No, nyt kuitenkin koitetaan vaan jaksaa, sullahan jo aika kivasti päiviä takana, miten toi 5 on niin monta...kiinnittyminenhän on jo tapahtunut, jos on tapahtuakseen. Mitään ei ole vielä poispyyhitty, jopa se, että olet edelleen raskaana, kunnes toisin todistetaan, pitää yhä paikkansa =))))
Huomenna on jo pp6 (lue *vasta*) ja meitsillä pp4, pari päivää menee niin mulla on just noi samat fiilarit ku sullakin.
Mullakin tuo kierto on lyhyt, eli jos luget ei pidä vuotoa poissa, kuten ei yleensä ole mulla pitänyt, niin menkkojen luulis tulevan to-pe.
Mutta siis...VOIMIA!!!!!!!!!
Nyt on pp4,olo on ihan tasan normaali, mutta mitäpäs muutakaan vielä. Hiukan nipistelee masua välillä ja tissit on kipeät, mutta mun tissit on kipeet aina oviksesta menkkojen alkuun. Lisäksi palelen kauheesti, lämpö on 37,5,mutta mulla on sekin melkein joka kierrossa! Tylsää,kun aika matelee.
Vielä viikko pitää jaksaa =)
Jokos muilla on oireita listattavana?
Olin hetken poissa piinailijoiden joukosta ja taas oli monta uutta kommenttia luettavana:-) Oireita ei ole muita kuin normaaleja lääkityksen sivuoireita...paitsi tänään kyllä tuli vartin kuvotus-pyörrytys-fiilis, mutta se kai voitanee kuitenkin lukea sivuoireisiin. Eli kaikille kärsivällistä odottelua, piinasiskot!
OA -pp3
Moi,
tässä PAS-junassahan on oikea ruuhka! Varmasti saadaan siis tulostakin aikaan. Tsemppiä kaikille piinailijoille.
Itse kävin perjantaina ultrassa. Limakalvo oli ok, 10 mm, ja siirto sovittiin tiistaille. Taas tähdätään yhden alkion siirtoon. Testaus menee omalla kohdallani siis ensi vuoteen.
Sokrumurkku
Jo pp5!
Miten se onkin niin paljon parempi kuin pp4,on niinku jo pitemmällä yhtäkkiä piinailussa!
No, oireet on edelleen olemattomat, näin unta että otin aamulla verensokerimittarillani aamusokeria ja kun sain veritipan otettua, mittariin ilmestyi * HCG 94* no, unta se vaan oli =)
Lueskelin näitä viestejä ja huomasin, että moni on jo ollut siirrossa ja piinapäivät ovat meneillään. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja piinan päätteeksi paukahtelee plussia!
Millaisella fiiliksellä te, jo siirrossa olleet, olette?
Minulla alkaa huomenna luget ja perjantaina on sitten se siirto, mikäli alkioista joku selviytyy siirtoon saakka. Hieman etukäteen hirvittää ajatella perjantai aamua ja puhelisoittoa klinikalle - pelottaa se, ettei olekaan siirrettävää. No, se on sitten sen ajan murhe, ei kai pitäisi vielä nyt sitä murehtia.
Lopuksi vähän inha kysymys: onko teillä ollut zumenonin aikaan sellaista " limaista" vuotoa? Mulla on ollut ja mietin, että onkohan se nomaalia. Unohdin kysyä gyneltä kp10 ultrassa. Zumenonit ovat mulle ihan uusi tuttavuus, enkä tiedä siis mitään niiden ns. normaaleista vaikutuksista.
onnistuneen siirron johdosta, aika monella 2 alkion siirto tällä kertaa, kyllä jollain nyt pitäis napata kiinni!
Hmm, ajankuluksi pitäää joka päivä käydä jouluostoksillá ja huomenna onneksi työpaikan Joulujuhlat. Taidan maistella punkkua, mutta vain vähän.
-Lilli pp1- *myös raskaana kunnes toisin todistetaan*