PAS:iin seuraa viikolla 49-50??
Onko muita PASiin menijöitä vielä näin loppuvuodesta? Meillä nega ICSIn tuoresiirrosta ja nyt odotellaan menkkoja ja tarkoitus olisi siirtää pari pakkasukkoa lääkkeelliseen kiertoon tuossa viikolla 49 tai 50,viikonloppu sotkee vähän. Olishan se aika mahtava joululahja jos saisi vihdoinkin plussaa=)
-eternal-
Kommentit (163)
Päätin odottaa perjantaihin ja odotan kans! Saapahan lykättyä menkkoja ainakin joulun yli kun ei negaa vielä testaa. Miten vois muka olla plussaa kun ei rinnat oo yhtään arat edes? Viimeks kun plussasin oli rinnat niin arat ja painavat ettei voinu ees kävellä reippaammin. Nyt ei siis mitään tunnu muuta kun alavatsassa tota painoa mikä ei sekään oo samanlaista kun edellisellä kerralla. Plussa olis siis todellinen yllätys kyllä... Joo,pitää tästä taas pissalle...
-eternal pp12-
Ja muuten, mun tissit ei oo yhtään tippaa kipiät, ja kun noissa aiemmissa, jotka osoittautui kohdunulkoisiksi ja tuulimunaksi, tissit oli sikakipeet.
ja ainoa oire on paineentunne alavatsalla. Kahvikaan ei enää aamulla maistunut, vaan jäi kuppiin.
Isot peukut, teillä on sitten jännät hetket perjantaina, sekä rriitulla että sulla, vai menetkö labraan ja?
Nyt pp5, ja aika matelee.. Iloitsin jo niistä oireista, mutta nyt olo ollut tosi normaali. Jotain sellaista repäisykipua oli eilen vähän, mutta tänään taas ollut toosi hiljasta. Eli jäi ne isommat nippailut ja menkkatuntemukset siihen pp2-3. Lämmöt kuitenkin koholla, vaikka sehän nyt johtuu niistä lugeista. Onko kiinnittyminen voinut tapahtua jo niinkin aikaisin kuin pp2-3?
Tsempityksiä muille, ja malttia testailujen suhteen! (vaikka täällä jo kuumeisesti odotellaan muidenkin tuloksia ;) ). Tilasin netistä testejä tänään, Acon 10 ja 25.
aurinko pp5
...Niin, negahan sieltä taitaa taas napsahtaa kun yhtään minkäänlaisia tuntemuksia ei ole.
Huomenna ja perjantaina taitaa olla totuuden hetki sitten OnniAmandalla ja eternalilla (en nyt muista kummin päin). Tekään ette vaikuttaneet supertoiveikkailta, mutta pidetään toivo yllä viimeiseen asti! Tilastollisestikin ajatellen voisi jokunen plussa vielä tähän pinoon tulla.
Tsemppiä piinailijoille ja onnea vielä plussanneille!
Testasin eilen illalla negan. Eipä tässä mitään tuntemuksia ole ollutkaan, vielä viikonloppuna tuntui, että vois ollakkin plussaa, mut ei sitten. Kokeilen kai vielä testata ehkä perjantaina. Tänään vielä surua kun, kuoli yksi perhetuttava auto-onnettomuudessa, vasta 19 vuotias tyttö. Hoitona tämä pas taisi olla meidän viimeinen mahdollisuus julkisella.
Hyvää Joulun odotusta kaikille:) T." Siruinen"
Huomenta,
Äh kaikista vastusteluista huolimatta sorruin tänä aamuna 4am ennen töihin lähtöä väsyneenä testiin. Negaa, ei viivaa vaikka kuinka laitoin valoa vasten ja kääntelin eri kulmissa. Äh, mä arvasin tän..nyt vaan mietin et voi olla mahdollisuus vielä plussaan, mut sit kuitenkin se yks pirun viiva sai taas muistuttamaan olemassaolostaan. Miten toi hcg nyt nousee päivittäin? Näin jonku taulukon mut se oli vaan viikoissa.
Vitsi ku näitä oireita voi liittää lääkkeeisiin ( zumenon ja luget ) pahoinvointia, tosi pahaa sellaista, väsymystä, ja rinnat kutisee välillä??? muuten kyl ei rinnoissa tunnu kipua eikä mitään. Ala mahaa vihloo ja nippailee...mut varmaan vaan lääkkeistä. Äh, oon niin väsynytkin etten osaa ajatella kunnolla...
Mites muut? Mitään tuntemuksia? Mulla menee kyl valitettavasti joulufiilis ihan ohi ku vaan ajattelen näitä..
Sulla oli ilmeisesti acon 10 tai 25 testinä?
Sinuna en luovuttais vielä. Mulla marketin halpistestit näytti pp11 iltana ja pp12 erittäin hailakkaa haamua tai viivan paikkaa. pp 14 aamuna sitten apteekin oma viivaa ,mutta aika hailakkaa, eikä se eilisaamuun mennesää ollut paljon vahvistunut. Tosin en tiedä oonko edes oikeesti raskaana ennenkuin huomenaamun verikokeen tuloksen jälkeen, onko hcg noussut tarpeeksi. Nyrkkisääntö tuossa hcg.n nousussa on ,että se tuplaantuu joka toinen päivä, siis ainakin pitäis.Alku raskaudessa voi kuulemma tuplaantua puolentoista vuorokauden välein.
Minun skitsofreeninen olotila jatkuu siis huomiseen tuloksen saamiseen asti. aamuisin on selvimmin huonoa oloa ja eilen piti nukkua parin tunnin päikkärit. Pahoinvointi tuntuu myös jonkun verran illalla.
Paljon oon koittanut selvittää tilannetta että tulisko tästä mitään, toisaalta on hirveesti juttua näillä palstoilla ollut jossa alhainen hcg alussa ei ole johtanut synytykseen asti. Sitten on näitä onnellisia loppuja. sitten suurin osa on vaan testannut esim pp14 saanut sen toisen viivan ja raskaus on jatkunut onnellisesti loppuun saakka, eikä testaaja ole käynyt missään verikokeessa, huoletonna porskutellut vaan. joka toinen tunti uskon että onnistuu, joka toinen olen aivan down.
Testata mun ei enää ikinä tarvi koska tämä oli viimeinen hoito, mutta sen haluan sanoa, että malttakaa naiset niiden testien kans, niin ei tarvi tälläista piinaviikkoa viettää kuin mulla. Sen siitä saa kun on niin malttamaton, siis mun oma vikahan tämä on. Ja kuinka paljon on niitä " normaalisti" raskautuneita ilman hoitoja joilla vaan tikkuun tulee kaksi viivaa, ja kaikki on hyvin, eivät osaa edes olla huolissaan. Sen olen tässä tajunnut ,kun olen kolmelle " normaali" kaverille tätä minun sotkua yrittänyt rautalangasta vääntää.
Mutta nyt kinkun hakuun, ja joulusiivous on sitten huomenna , tuomion päivänä,kokeen tuloksia ootellessa, muuten syön kynteni eka niveliin saakka :)
Mites muilla homma etenee??
rriitu ja pp17
Joo, testasin acon 10:llä - hitto mun ei pitänyt.Yritän nyt maltaa ens viikkoon viim pe jonka jälkeen nega on sit selvä peli. Voi rriitu todella toivon että sun plussa johtais synnytyksen asti. Mäki oon selaillu haulla erinäisiä hcg/pp arvojen kohtaloita ja muistellaan vaan niitä onnellisia loppuja. Meet huomenna veritestiin? Heti aamulla varmaan et ehtii samana päivänä tulokset?? Mä pidän sulle kaikki peukut pystyssä. Loppu pp päiviä kohden tää jännitys ja seinille hyppiminen vaan pahenee!!
Eilen oli ( ja nyt netissä )mtv3 uutisissa et koeputkihedelmöityksessä on suurempi epämuodostumisen riski. VArsinkin ICSI:ssä kun mennään niin rankasti luonnon ohi. syntyneistä 43 on epämuodostuneita kun normaalissa vaan 29. On kuulemma erityisesti pojilla sukupuolielimissä..epäillään myös et johtuu naisen rankasta hormoonihoidosta.....et ihan kiva..tääkin taas piristi.
Yritän olla ajattelematta ja laskematta päiviä, mut eihän se onnistu - jos ne päivät vaik nopenis :)
Rriitu ja kaikki muutkin, pidetään lippu korkealla joohan!!!! Rriitu jännitän testiä sun seurana jos se vaik lievittäis :)
mörö pp10
Mä kävin aamulla siinä uusintakokeessa, kun eilen piti mennä, mutta olin aamulla niin totaalisen poikki, että en kertakaikkiaan jaksanut vapaapäivänäni nousta sängyn pohjalta niin aikaisin.
sokru: älä vielä puhu mittään, malttia...olo ei ole mullakaan mimmonenkaan, oireet on kaikki tipotiessään.
siru, pahoittelut negasta, ja lämmin osanotto tuttavan poismenon johdosta.
möröm, testasit tosiaan turhan aikaisin, kuten tässä on jo tullut toisteltuakin, mullakin oli hcg 139 pp 12 ja kotitesti ihan haalea viiva, joten ei niitä kannata tehä kuin pp 14 alkaen.
Peukkuja teille kaikille!!!!!!!
Koitan valaa teihin vielä positiivista mieltä, vaikka viesteistä päätellen monesta tuntuukin siltä, ettei tästä mitään tule. Me kaikki varmaan vellotaan ihan samanlaisessa suossa näitten kaikkien tuntemusten kanssa.
Sokru ja möröm, te varmaan testasitte vähän liian aikaisin, joten älkää vielä luovuttako!
Ja Siru, toivottavasti tulos muuttuu vielä, älä sinäkään heitä vielä hanskoja kehiin. Osanotto suruusi.
Voi kun toivoisin niin kovasti kaikille plussaa!
Itsellä on nyt pp6. En oikein tiedä missä mennään. Palellut olen välillä kovin. Jostain olen lukenut, että se olisi hyvä merkki. Mene ja tiedä, eiköhän tuo palelu mene lugepalleroiden piikkiin, jos tuo palelu on jotain ns. hormonaalista. Turvotustakin löytyy ihan vaikka muille jakaa - sekin menee lääkkeiden piikkin - jouduin aamulla vaihtamaan farkut vähän joustavimpiin housuihin, kun kiristivät niin kovin. Alamahassa on muutenkin jotain menossa, mutta lähinnä se tuntuu vaan kuukautismaiselta liikehdinnältä, joten eipä paljon tietoa lisää tuokaan.
Kuukautisiin ja negaan viittaa myös se, että mulla tekee mieli suklaata, kuten aina ennenkin noin viikko ennen vuotoa. Joten en oikein pääse tällä ololla kehumaan ja plussaa toivomaan. Mitään ei ole kuitenkaan vielä menetetty oikeasti, reilu viikko vielä testiin. Katsotaan sitten tulos, mutta nyt on hyvä spekuloida.
Minä en varmaan palstaile joulun seutuun, ehkä joskus sitten uuden vuoden kieppeillä. Toivonkin kaikille hyvää joulua!!
Koittakaa pitää mieli korkealla, vaikka tämä hoitohomma tällaista henkisesti kuluttavaa onkin. :-)
bd bd bd
Olen onnellinen.
Toivon teille jokaiselle samaa sydämeni pohjasta. Siirryn nyt tuonne jonnekkin, mutta käyn katsomassa kuulumisianne vähän väliä, tsemppiä tytöt!
*Osanotto Sirulle ja voimia katsoa tulevaisuuteen!
*Onnea kaikille plussanneille!
*Sitkoa niille, jotka vielä piinaavat tulostansa!
Mulla olo on fyysisesti aivan kamala. Tänään en ole enää ottanut lääkkeitä (oli mega-annokset lugeja ja zumeja) ja vuoto saattaa alkaa minä hetkenä hyvänsä. Pahoinvointia on edelleen ja rinnat on räjähtämispisteessä.Odotan että vuoto alkaa nopeasti ja olo helpottuu sen myötä. Sain ohjeet ja reseptit valmiiksi seuraavaa IVF:ää varten, tässä nyt on aikaa harkita lähdetäänkö seuraavalle kierrokselle.
Joulu menee sitten verilammikossa maatessa rätti haaroissa. Ja Joulupukille voi kertoa terveiset, että meillä ei kannata poiketa; ei ole iloista lauluseuraa tänä vuonna.
Mutta kaikesta huolimatta Rauhaisaa Joulua kaikille ja ONNEA uudelle vuodelle!!
ONNEA ONNEA ONNEA!!! Fiilis on varmasti mahtava!! Tule joo välillä moikkaamaan ja kertomaan kuulumisia. Toivottavasti me seurataan perässä. Onko mitään oireita nyt??
iso rutistus
mörö vieläkin pp10 :)
Luin tuossa Mörömin viestin, ja täytyy tässä tarkentaa, kun oli aika ankeaa luettavaa tuo epämuodostumajuttu:/
möröm:
Eilen oli ( ja nyt netissä )mtv3 uutisissa et koeputkihedelmöityksessä on suurempi epämuodostumisen riski. VArsinkin ICSI:ssä kun mennään niin rankasti luonnon ohi. syntyneistä 43 on epämuodostuneita kun normaalissa vaan 29. On kuulemma erityisesti pojilla sukupuolielimissä..epäillään myös et johtuu naisen rankasta hormoonihoidosta.....et ihan kiva..tääkin taas piristi.
Niin siis (tietysti kaikki varmaan tietää) luvut tarkoittavat 29 ja 43 tuhatta syntynyttä lasta kohden.
Luin jutun Turun Sanomista, ja täytyy myöntää, että kun nyt on kyse ensimmäisestä IVF/ICSI:stä aika pelokkaana sitä tekstiä katselin.
Ihan kuin ei kaikkea muuta tässä tarvitsisi pelätä (keskenmeno, tuulimuna, kohdunulkoinen), sitten vielä tämä.
Täytyy vain yrittää olla ajattelematta asiaa sen enempää.
Mutta tässäpä pieni sotkeutumiseni.
Plussatäyteistä joulunaikaa kaikille! ;-)
-Dreammom pp13-
Voi harmi!! Tiedän olon zumenonista - toivottavasti olo helpottuu pian ainakin fyysisesti. voikun kaikki sais vaan plussaa ja olis onnellisia, mut eihän tää elämä mene niin.
Paljon jaksamista sinulle. tyhmää varsinkin näin joulun alla!!
Olet ajatuksissani!!
Kiitos dreammon tarkennuksesta - oli aamutuimassa jäänyt vähän faktaa vähemmälle :) pointtina kuitenki se että´suurempi mahdollisuus. Olen kuitenkin lähtenyt hoitoihin sillä mielellä ett terve lapsi syntyy - ja oli millainen raskaus tahansa niin mitä tahansa voi tapahtua..oli vaan ihan iltauutisissa niin piti kommentoida..
ja saa täälläkin palstalla hengailla :)
hauskaa joulun odotusta jos vielä lueskelet täällä!!
Teinpä sit testin tänä aamuna niinkun aioinkin ja ihan puhdasta negaa,pp13 nyt eli ei varmasti muutu mihinkään vaikka kuinka testaisi uudestaan. No,en odottanutkaan muuta,ois ollu todellinen ihme jos plussaa olis tullu. Katsotaan josko se viimeinen pakkasukko selviäisi sulatuksesta ja siirrettäisiin lääkkeettömään kiertoon heti tammikuulla. Jonossa oon loppukevääksi uuteen ja viimeiseen hoitoon julkisella puolella mutta en tiedä enää kannattaako nähdä vaivaa,mahdollisuudet on todella minimaaliset.
Mutta,onnea kaikille plussanneille ja ILOISTA JOULUA!!!!
-eternal-
ETERNAL: Iso hali täältä, ei muuta kuin voimia keräämään seuraavaan PASsiin. Saattaa kuulostaa pahalta mutta puhdas negakin on parempi kuin tämä hirveä epätietoisuus.
Kävin taas aamulla verikokeessa ja hcg oli 215!! Eli on nelinkertaistunut sen maanantain 41 jälkeen ja vähän ylikin. Uusi verikoe on viikon päästä ja jos se on ok, niin sitten ultra on loppiaisen jälkeen rv 7+ jotain. Nauttia tästä raskaudesta ei uskalla vieläkään. Kaikki toivoni olen nyt pistännyt siihen,että vain toinen on kiinnittynyt ,ja sekin oletettua myöhemmin. Maanantaina hoitaja meinasi ,että alkio on voinut käydä mutkan ainoassa johtimeni tyngässä, joka on kyllä klipsattu kiinni, mutta jos se on klipsattu " ei alkupäästä" niin se on kuulemma mahdollista.
Hirveästi tsemppiä piinailijoille, yritän nyt nauttia Joulusta ja olla raskaana kunnes toisin todistetaan.
rriitu ja huuris rv 4+6??
Nyt jännätään taas viikko sun tulosta, eiköhän se jatka nousua!
Mulla ultra 12.1 mutta toisaalta viikon päästä perjantaina ois mahdollisuus tarkistaa, onko kohdun sisällä. En tie josko haluan kuitenkaan tuolloin vielä mennä, kun pelkään ettei syke/sykkeet vielä näy ja sit valtaa epätietoisuus jonka kanssa pitää elää toista viikkoa!
Jaksuja.
eternalille pahoittelut negasta, oisin niin toivonut että kaikki tästä pinosta plussaa.Toivotaan että tammikuussa hoito menee hyvin.
Kaikille Ihanaa Joulua.
Lilli rv4+6
Mahtavaa, että plussia alkaa tipahtelemaan:-) Ja sitkoa niille jotka vieä odottelevat sitä plussaa!
Täällä on tulossa huomenna nega, se on ihan varmaa. Eilen alkoi mahaa särkeä niin sairaasti, että kuukautiset kyllä tulevat heti kun lopetan huomenna testin jälkeen tän mega-lääkityksen. Kaivelin jo valmiiksi esiin uudet pistosreseptit, että jos vaikka lähtis taas uudelle kierrokselle...tai sitten ei . Katsotaan kestääkö hermo vielä.
OA pp13.