Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PAS:iin seuraa viikolla 49-50??

13.11.2005 |

Onko muita PASiin menijöitä vielä näin loppuvuodesta? Meillä nega ICSIn tuoresiirrosta ja nyt odotellaan menkkoja ja tarkoitus olisi siirtää pari pakkasukkoa lääkkeelliseen kiertoon tuossa viikolla 49 tai 50,viikonloppu sotkee vähän. Olishan se aika mahtava joululahja jos saisi vihdoinkin plussaa=)

-eternal-

Kommentit (163)

Vierailija
21/163 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bristol: Täällä toivotaan myös, ettei hirveesti haittaisi matkustaa heti siirron jälkeen. Sormet ristissä nimittäin tuon työreissun kanssa..

tsemppiä kaikille seurantaultraan!

t aurinko76

Vierailija
22/163 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä jaksanut enää kaivaa sitä ketjua jossa Lilli huhuili piiniskaveria, joten kirjoitampa tähän ketjuun sitten.

Eli eka pas:siin ollaan yrittämässä. 4 ivf.ää takana ja nyt saatiin peräti kaksi alkiota pakkaseen.

Kävin maanantaina kp 10 ultrassa, jossa näkyi 12mm johtofolli, ja limis oli 5,6 mm.

Lääkäri käski alkaa tiukuttamaan viimeistään tänään, ja aamulla näkyi haalea viiva. Lääkärin mukaan ovis osuu ilmeisemmin sunnuntaille tai maanantaille ja siirto olis joko ke tai to, sais nähdä mitä tästä tulee , vai tuleeko mitään.

Pakkasessa on kaksi huurunenua, kumpikin 4-soluisia, toinen kakkos-ja toinen kolmosluokan alkio. Pas siis tehdään luonnolliseen kiertoon ja luget sitten siirron jälkeen (jos selviävät sulatuksesta) käyttöön.

Jos siirtoon asti päästään niin joulusta tulee joko yhtä riemua, tai sitten yhtä itkua.

Tsemppiä kaikille, jospa saataisiin iki-ihana Joulu kaikki!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/163 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla vielä mitään merkkiä oviksesta?

Itse tikutin eilen ip. klo 15 tasavahvat viivat, ja olin aivan paniikissa. Ivf hoitajia ei tietenkään enää saanut kiinni, mutta haulla keskus sai yhden ivf-lääkärin kiinni. No lääkäri käski soitella heti maanantai aamuna, että mitä tehdään. Mulla on käytössä jotain cittarista ostettuja testejä joilla olen testannut aamupisusta, ja sitten kaverilta saatuja aconeja , joilla olen testannut iltapäivisin.

Noh, jotta homma ei menisi helpoksi, niin tämän aamun testissä sitten viiva oli jo kontrolliviivaakin vahvempi ! Eli kaiken järjen mukaan ovulaatio tapahtuu huomenna (?). Aion vielä tikutelaa tänä iltana ja huomen aamulla että miten viiva alkaa haalenemaan , mutta kait tuo tämän aamun vahva viiva kertoo, että ovis on huomenna ?

Tuo itsenäisyyspäivä sitten sotkee kuvioita, luulen että siirtoa yritetään vasta keskiviikkona ip. kunhan aamulla ottavat alkiot sulamaan , vai voisko jo maanantai iltapäivälle olla se siirto?

Vähän on mulle hepreaa nämä pas käytännöt, kun eka kertaa tätä yritetään nyt. Onko muilla kokemusta, mihin tuo siirto mahdollisesti ajoittuu? Niin, menen siirtoon oysiin, onko muita sinne menijöitä?

Laittakaahan kuulumisia, jatkan siivoamista (plääh)

Onneksi illalla on pikkujoulut, eihän sitä tiedä vaikka tässä tulisikin sitten pitempi tauko tuohon juomapuoleen ;)

Vierailija
24/163 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka passista kyse ja ihan pihalla olen koko touhusta. Ja melko negatiivisella mielellä olen.

Ekaa kertaa myös ovista tikuttelin ja koin sen kyllä hankalaksi. Kävin ma 28.11 kp13 ultrassa, jossa oli johtofolli 12mm (kuten muistaakseni rriitullakin), ja lekuri sanoi, että loppuviikosta tulee lh-huippu.

Vasta lauantaina ilmestyi haalea viiva ja tänä aamuna sitten selkeä tumma viiva... ja minä kun luulin, että tunnen oviksen...

Kai niihin testeihin sitten on luottaminen?

Polikin on kiinni, vasta ke (7.12) aukeaa, eli en tiedä miten tässä käy, ehtiikö tehdä siirtoa vai ei.

Ihmettelen vaan tuota tikutus-juttua. Onko se oikeasti luotettava? Minkälaisia kokemuksia teillä on? Mulla kyllä meni kierrot sekaisin ICSI:n jälkeen, mutta jotenkin tuntuu oudolta, että vasta nyt (kp20) tikussa on kunnon viiva..?

Kaikesta huolimatta mukavaa joulun odotusta kaikille!

t.Bea

Vierailija
25/163 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keskiviikkona siirto iltapäivällä.

Meillä kolme alkiota yhessä oljessa, eli pitännee miettiä, siirretäänkö kaksi ettei mene kaksi hukkaan =(

Nyt kuiteskin toivotaan ekaksi että selviävät sulatuksesta reppanat.

Jos tämä pas ei onnaa, vuoden alussa heti punktio ja munatorven clipsaus ja tuoresiirto.

Voi kun ei tarttis siihen enää...mutta eipä ole kovin optimistinen olo, ikävä kyllä.

Mites rriitu?? Millon siirto? Entäs muut?

Vierailija
26/163 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin heti aamulla puoli ysiltä hoitajalle, ja kerroin että lauantai-aamuna oli kunnon plussa, mutta eilen haalenemaan päin ja tänä aamuna taas plussa??

Hoitaja sanoi etten ole ainoa kellä on viimeaikoina ollut ongelmia noitten testien kanssa, ja sanoi että jos vielä joskus tarvii testata niin pitää käyttää apteekin omia testejä koska ovat luotettavia. (no niitähän minäkin keskiviikkona olin menossa apteekista ostamaan , mutta olivat loppu)

Aikamme puhelimessa hoitajan kanssa pähkäiltyämme tulimme siihen tulokseen että menen kuitenkin tänään siirtoon kun on kp17, ja minun kiertoni on tosiaan tuota 24-26 luokkaa. Lisäksi kerroin puhelimessa hoitsulle että mikäli kehoani ollenkaan tunnen, niin minusta la-iltana oli semmonen olo että nyt tapahtui ovulaatio.

Käsittääkseni eikö PASsisaa ole tärkeää se että ovulaatio on tapahtunut ennen siirtoa?

Kumpikin oli selvinnyt sulatuksesta joten molemmat sitten siirrettiin, kohdun limis oli 8mm (voisi kait olla parempikin?)ja lääkäri sanoi että on näkevinään keltarauhasrakkulan oikealla eli ajoitus siis oikea. Sanoikohan tuon vaan rauhoitellakseen minua, mene ja tiedä.

Alkiot otettiin sulamaan aamupäivällä ja siirto oli ip. joten se on vaan tiedossa että sulatuksesta selvisivät, mutta jakaantumaan eivät olleet vielä alkaneet, en sitten tiedä että olisiko ollut parempi siirtää vasta huomenna , mutta kun on tuo itsepäisyyspäivä. Toisaalta, ompahan ainaskin toivoa raskautua, kuin se että jos ois ootettu yön yli, eivätkä olisi jatkaneet jakautumista.

Mitäs muille kuuluu???

rriitu ja pp 0

Vierailija
27/163 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo ovista ollenkaan, joten tikuttelua ei tarvita. Odottelen tukilääkityksen kanssa siirtoa, joka on 8.pvä. Lugetkin alkoivat lisäksi tänään. Että aika löysin rantein tässä nyt mennään, suuria odotuksia ei vielä ole joten ei ole paineitakaan. Piinailu alkaa aivan varmasti kyllä siirron jälkeen!

Malttia kaikille ja Hyvää Itsenäisyyspäivää!

Vierailija
28/163 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eilen jaksanut paljon kommentoida kun meni koko päivä Huuriksien hakureissulla ,mutta nyt sitten paremmalla ajalla :)

AURINKO: Mulla on luget tukena 2x200mg/pvä, muuten siis lääkkeetön hoito, ja kyllä ne minun käsittääkseni aina siirron jälkeen aloitetaan. (tai joku muu valmiste). Sitä vaan ihmettelen kun joillakin aloitetaan luget jo ennen siirtoa, mutta onko se sitten vain lääkkeelllisissä hoidoissa tuo luget ennen siirtoa?Tsemmpiä torstain lääkäriin!

BEA ja LILLI: bdbdbbdbdbddb huomiselle, toivottavasti saatte huomenna kumpikin kyytiläisiä mukaanne ;)

ONNIAMANDA: Tsemppiä kovasti torstaille bdbdbdbddb

Muille ketjussa oleville toivon että se ovis löytyy ja homma etenee bdbdbdbdbdbd

rriitu ja Huurikset pp1

Vierailija
29/163 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään useimmilla on tällä vkolla siirto! Onnea meille kaikille:)!

Olin eilen (kp16) ultrassa, ja limis oli 10,2. Tänään aloitin luget Zumenonin rinnalla ja siirto ois vasta perjantaina!

Ihmeen myöhäiseltä tuntuu,ku silloin on jo kp20!

Mitäs sulle Eternal eilen ultrassa sanottiin? Joko pian on siirto?

Vierailija
30/163 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

rriitulle jo onnea piinistelyyn =)

Mä myös pöhköilin noiden ovistestien kanssa ja kun lauantaina oli melkeimpä yhtä vahva viiva, oli selvää että plussa on sunnuntaina...no sunnuntaina viivat oli yhtä vahvoja ja kun menin maanantainakin vielä testailemaan, viiva oli jo tummempi kuin kontrolli. Hoitajan mukaan se kun viivat on yhtä vahvat, on plussa ja sen jälkeen ei pidä enää testailla. Turhaan sotkee itteensä, koska se on jo selvillä.

No, mulle sanoi myös, että kaikkein selvimpiä testejä on nuo, joissa aamuvirtsasta otetaan, tällöin on kaikkein samanlaisin näyte. Mä oon kaikkia merkkejä käytellyt ja nuo cittarin Pregentit (16,50/10 kpl) on osoittautuneet mun kohdalla hyviksi.

Mä sairastan siis 1-tyypin diabetesta, siksi mulla varmaan ehdotetaan edelleen yhden alkion siirtoa. Raskaus kun sinälläänkin on riskiraskaus.

No, katsotaan, itse olen valmis kahden siirtoon, harmittaa kun on pakastettu kolmen olkiin, aina menee kaksi hukkaan=(

Huomenna sitten iltapäivällä siirtoon, jos vaan selviävät sulatukseta. Mulla sama tilanne kuin rriitulla, eli itseppäisyyspäivän takia ei voida sulattaa edellisenä päivänä. Tosin mulla alkiot pitkäänviljeltyjä ennen pakastusta, eli ovat 6-soluisia vähintään. Se kuitenkaan ei paljoa ole auttanut. Huomiseen ja onnea siis jokaiselle pinon päälle! (ja parille pikkuriikkiselle)

Vierailija
31/163 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti lääkkeellisessä kierrossa käytetään samoja valmisteita eri tavalla kuin muilla normaalikierrossa. Mulla aloitettiin luget 3 päivää ennen siirtoa 4x200 mg/vrk. Lisäksi Zumenon ollut jo kierron alusta. Kerroin jo aikaisemmin, että mulla ei ovista tapahdu, joten lääkemääräykset vaihtelee varmaankin senkin takia. Mennään tänään " ottaan hormoonia" kylään jossa lapsi 10 kk ja yks vieras tukevasti raskaana. Toivotaan, että tarttuu vähän hormoonipölyjä:-)

Tätä viikkoa kanssanne jännittelemässä OA

Vierailija
32/163 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Oon tässä pitänyt kuukauden taukoa kirjoittelussa - PAS yritys epäonnistui viime kierrossa koska ovis tuli väärään aikaan ja klinikka kiinni kun siirto olisi pitänyt tehdä :(

Nyt yritetään lääkkeeillä..syön Zumenonia 3 x päivässä ja pe aloitan luget. Onko muita jotka söisi Zumenonia? Onko teillä sivuoireita? Mulla ihan järkky turvotus päällä, päätä särkee ja tosi huono olo..sellainen krapula fiilsis koko ajan..yäk!!

Mulla siirto ma. Nyt täytyy vaan toivoa et kaksi alkiota pakkasessa selvityy sulatuksen ja että tietysti tärppäisi!!

Tsemmpiä meille kaikille :)

Vierailija
33/163 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zumenonista (3x/pvä) tutut fiilikset; yökkö olo, päänsärky ja turvotus. Aikansa kutakin, yritä kestää:-)

Vierailija
34/163 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille peukut pystyssä!

Vierailija
35/163 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirsivät sitten kuitenkin kaksi :) Onko pakkanen nyt tyhjä Lilli?

Tuo diabetes kyllä tietty rajottaa jonkun verran , mutta ompahan hoitomotivaatiotakin sitten. Minun 16v tytöllä on kans tuo ykköstyyppi, joten paljon olen jo etukäteen miettinyt miten vauva-asiat sitten menee kun on ajankohtaista. ( ei oo kyllä aikonut ikinä yhtään lasta tehdä, mutta niinhän minäkin tuossa iässä vannoin)Toisaalta lähisuvussa on ykköstyyppejä parikin kpl joilla kaikki mennyt ok.

Saiko sinäkin luget tueksi, ja jos sait niin millä annostuksella ?

BEAn uutisia täällä vielä ootellaan, toivottavasti olis kaikki hyvin.

Näin muuten viime yönä unta ,että olin likakaivossa kaulaani myöten kakkaliejussa, kakassa tarpominenhan unissa tietää rahaa, että täytyy joku viritys käydä laittaa vetämään kioskilla. Mutta unessa olin myös mennyt ammattikouluun (???) jossa terkkaritäti koetti pistää mulle jotakin rokotusta. Minä tyttö juoksin karkuun ja sanoin että mullehan ei pistetä mitään ennenkuin olet tarkistanut että raskaanaolevillekin sen voi pistää :):) Mielenkiintoisia unia sitä ihminen näkeekin.

oltila on ihan normaali, sitä ihmettelen että rinnat ei ole vielä kipeytynyt

niinkuin aiemmissa hoidoissa. (no niissähän olin kyllä pumpattu hormooneja koko emäntä täyteen) Alavatsalla on koko ajan semmonen inha olo, ihan kuin menkat alkas hetkellä millä hyvänsä.

riitu pp2

Vierailija
36/163 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna meen sitten tsekkaamaan ultraan mitä limikselle yms. kuuluu, toiv ei tule mitään ylläreitä..

Viimeksi meillä siis PASsiin mennessä selvisi, että kohdun limiksellä oli tuulimunasta jäänyttä kudosta, eikä PASsiin päästy. Nyt kuitenkin toiveikkaana :D Pakkasessa meillä 7 alkiota, toivon kovasti että niistä riittäisi useampaankin siirtoon..

rriitu: ilm. lugejen kanssa on monenlaista käytäntöä. Mulla tosiaan oli lekuri sitä mieltä, että oma keltarauhastoiminta pitäisi riittää, kun ei ongelmia. Itse en ole yhtä luottavainen...

Ihanaa, että jotkut jo piinailevat!

t aurinko

Vierailija
37/163 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että noin moni jo piinailee! Peukkuja oikein kovasti!!

Mun täytyy vielä kärvistellä tovi. Siirto on sovittuna pe iltapäiväksi. Ihmettelin sen myöhäistä ajankohtaa, mutta hoitaja sanoi, että se on ihan oikea huomioon ottaen alkion iän. Eli kai se sitten niin on.

Ilmeisesti to otetaan sulamaan ja pe aamupäivällä soittelen sitten onko siirtokelpoista yksilöä.

On tää jännää, mä olen tämmönen jännittäjä-tyyppi ja vähän varuillani, pelkään kovasti aina huonoja uutisia, enkä uskalla toivoa mitään.

Että tämmöistä täällä, huh.

Vierailija
38/163 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin rriitu kyselit lugeannosta, hyvä että kyselit, meinasin meinaan ihan unohtaa koko luget. Iltaisin 200mg ällötys sisuksiin, aamuisin ei ollenkaan. Mulla oli viimeksi muistaakseni 100mg aamulla ja 100mg illalla.

Mun alkioista ei tiedä mittään, kun vasta aamulla sulatettiin. mutta toivotaan että on ok.

Diabeteksen kanssa on ihan helppo elää, toivottavsti raskaanakin=)

-Lilli- pp0

Vierailija
39/163 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen zumenomia popsinut ja tänään olen menossa ultraan katsastamaan limiksen tilanteen. Siirtopäivä siis varmaan määrätään tänään. Tuntuu ihan epätodelliselta ja ehkä vähän hirvittääkin se tilanne, että pian saatan ehkä olla ihan oikeasti raskaana. Elämä saattaa muuttua hurjasti ja arki saattaa saada uusia sävyjä.

Ehkä tässä ei kannata sen suurempia maalailuja tehdä ennenkuin olen edes käynyt ultrassa; onnistuneeseen alkion siirtoon ja plussa testiin on vielä hurjan pitkä matka.

Piinailijoille onnea matkaan, pidän teille peukkuja ja toivon plussaa!

Vierailija
40/163 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaks pakkasukkelia laitettiin tänään. Molemmat lähtivät eilisen sulatuksen jälkeen hyvin jakautumaan. Lääkäri kertoi alkioiden laadun olevan erittäin hyvä. Eli toiveet on aika korkeella tällä kierroksella.

Nyt sitten vaan piinailijoiden joukkoon Joulua odottelemaan, josko saatais elämän paras joululahja:-)

T: OnniAmanda pp0. *raskaana kunnes toisin todistetaan*