Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä nykyvaatteiden laadulle on tapahtunu? Kaikki paidat nukkaantuu yms. tosi pian!!!!

Vierailija
24.01.2012 |

Mulla on kaapit täynnä noin 7 vuotta vanhoja vaatteita. Ihan peruskamaa H&M:ltä, KappAhlilta, Lindexiltä yms. Ne on kaikki tosi hyvässä kunnossa käytöstä huolimatta.

Sitten oli tuossa raskaana pariin otteeseen, enkä ostanu juuri uusia vaatteita (vain äitiysvaatteita).

Nyt olen uusinu vaatekaappiani ja olen ostanu ihan perusvaatteita tässä vuoden sisällä.

Mitä vaatteiden laadulle on tapahtunu?? Ei tarvi pestä paitaa kuin 20 kertaa, niin se on aivan nukkavieru ja kuin sitä olisi käytetty 300 kertaa.

Siis mun ikivanhat vaatteet on paremmassa kunnossa kuin nää vuoden sisään ostetut.

KYSYMYS: Millä merkillä on hyvälaatuisia peruspaitoja yms. jotka kestää pesua ja normaalia käyttöä?

Kiitos.

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitu on nopeasti nukkaantuvissa vaatteissa hyvin lyhyttä (=halpaa) ja siksi vaatteet nukkaantuvat helposti. Villapaidoissa on usein sama juju, tiedän vain yhden merkin jonka paidat eivät nukkaannu ollenkaan, mutten tiedä saako sitä suomesta.

Paitaa ostaessa ota kankaan reunasta kiinnin (huomaamattomasta paikasta) ja pyöritä etusormen sekä peukalon välissä 30 sekuntia. Jos pinnasta alkaa muodostumaan nukkapalleroita, niin vaatetta ei kannata ostaa.

Vierailija
22/136 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa Vero Modasta. Pelkkää puuvillaa olevia erustrikoita ei kannata ostaa, vaan esim modal-kuitua sisältäviä niin kestää. Modal on viskoosia eli luonnonkuitua myös, mutta värit kestää eikä haalistu kuten puuvillassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä tää kerran pesty body,jonka kankaan olen ostanut euromarketista,onko normaalia?

http://www.aijaa.com/mrocess.php

Vierailija
24/136 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä tää kerran pesty body,jonka kankaan olen ostanut euromarketista,onko normaalia?

<a href="http://www.aijaa.com/mrocess.php" alt="http://www.aijaa.com/mrocess.php">http://www.aijaa.com/mrocess.php</a&gt;

Vierailija
25/136 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.aijaa.com/mrocess.php" alt="http://www.aijaa.com/mrocess.php">http://www.aijaa.com/mrocess.php</a&gt;

Vierailija
26/136 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuljen myös mieluummin ikivanhoissa vaatteissa, jotka sentäs on ehjiä, kuin h&m:n, lindexin, veromodan, kapphalin yms. retkuissa, jotka ekan pesun jälkeen paidatkin on kieroja! Ja ihan tasan pesuohjeen mukaan pesen. Toinen on, että puuvilla on niin ohutta, että niissä on parin käytön jälkeen reikiä - ja ei ei ole koneessa vika eikä mitään lutikoita kaapeissa, koska vanhat vaatteet on täysin ehjiä (kauhtuneita toki, kun on ostettu 2000-luvun alussa). Periaatteesta en enää osta kyseisitä liikkeistä vaatteita, poikkeuksena pikkupoikien kalsarit ja sukat.

Kuukausi sitten "sorruin" ostamaan Stockalta ENY:n villatakin (35%villa, 25%alpakka, 40% akryyli), henkkamaukan yms. "villatakit" kun on 100% akryylia. Hintakin oli sama, kun alesta löysin. Ensi viikolla tämän mamman vapaailta, ja lupa ostaa itselle yksi uusi LAADUKAS vaate. Taidan Stockalta käydä katsomassa jotain.

Vierailija
27/136 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minulla ole ehdottaa, mutta puoltoääni Nansolle! Nyt alennusmyyntiaikaan Nanson tehtaanmyymälässä on ollut paljon vaatteita; puseroita, tunikoita yms. puoleen hintaan. Sekä aikuisten että lasten vaatteita, Nanson ja Finnwearin. Ainakin minulla paidat ovat kestäneet siisteinä monet, monet pesut.

Vierailija
28/136 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.next.co.uk hintaluokka ihan inan kalliimpi kuin h&m

Vierailija
29/136 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli joitain vuosia sitten Nanson poolopaitoja, jotka pesin ihan ohjeen mukaan, mutta hihat alkoivat aina "kiertää". Finnwearista ostin yöpaidan, joka on myös aika lailla kulahtanut nopeasti. Mutta toisaalta jälkimmäisestä paikasta ostin myös tosi hyvät housut. Eikö kangaskaupoistakaan enää saa kunnollista kangasta? Joskus mietin opettelevani ompelemaan jotain yksinkertaista, mutta kaikki sanoivat, ettei kannata, tulee vaan kalliimmaksi. Mutta jos sitten kestäisivät paremmin?

Vierailija
30/136 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Hilfigerin nettikauppaa.

Myös Esprit ja R Collection myyvät hyviä vaatteita

Vierailija
31/136 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä sanottiin, että katsokaa, että on interlock kangasta yms. kaupassa esim. tossa vero modassa, niin lukeeeko se siellä paidan lapussa vai? Mistä mä tiedän, mistä kangas on tehty?

Interlock on trikoon neulomismenetelmä, jossa kaksi puolta on ns. neulottu yhteen (interlock). Interlock-kankaan tunnistaa siitä, että kangas näyttää samalta molemmin puolin. Tavallisen trikoon kääntöpuolella on ikään kuin nurjia silmukoita.

Vierailija
32/136 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä sanottiin, että katsokaa, että on interlock kangasta yms. kaupassa esim. tossa vero modassa, niin lukeeeko se siellä paidan lapussa vai? Mistä mä tiedän, mistä kangas on tehty?

Interlock on trikoon neulomismenetelmä, jossa kaksi puolta on ns. neulottu yhteen (interlock). Interlock-kankaan tunnistaa siitä, että kangas näyttää samalta molemmin puolin. Tavallisen trikoon kääntöpuolella on ikään kuin nurjia silmukoita.

Vierailija
33/136 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat olleet neljällä lapsella aiemmin, pesty ja käytetty miten sattuu jne. mutta arvatkaas mitä? Niissä ei ole reiän alkuakaan, väri on vieläkin selkeä tummankeltainen ja pepussa komeilee valmistusvuosikin: 1998 :DDDDD.

Vierailija
34/136 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan jos puhutaan trikoovaatteista. Mun oma pallopaita meni parissa pesussa aivan järkyttäväksi, vaihdoin sen, mutta sama toistui. Ja ihan oikein ja hyvin pesin sen.

Eli listataan:

nanso

next

marimekko

vero modan tietyt interlock kankaasta tehdyt

Vierailija
35/136 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestävätkö ne hyvinä? Hintaa ainakin on, että voisi olettaa.

Vierailija
36/136 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyttekö enää kierrättää esim. henkkamaukan, lindexin yms. vaatteita lapselta toiselle vai meneeks ne jo yhden käytössä tosi huonoks?

Vierailija
37/136 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut hyvälaatuista, mut taitaa niilläkin olla vaihtelua tuotannossa.

Vierailija
38/136 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatteessa on elastaania, pesussa EI SAA käyttää huuhteluainetta. Elastaania on usein 5% esim. farkuissa, puuvillapaidoissa, alusvaatteissa ja esim. uimapuvussa vielä enemmänkin. Moni valittaa että vaatteet menevät huonoksi, vaikka syy siihen on on huuhteluaine joka "tappaa elastaanin" eli se menettää kimmoisuutensa ja vaate menee pilalle.

Ylipäätään huuhteluainen on aivan turha, sitä ei tarvitse käyttää ollenkaan ns. peruspesuissa. Jos kokee että jotkut vaatteet vaativat "sähköisyyden" vuoksi huuhteluainetta, niin etikka toimii samoin huuhteluaineen kun Comfortit ja muut. Kannattaa siis pestä erilaiset akryyneuleet ym. jotka sähköistyvät herkästi erikseen ja lisätä tippa etikkaa huuhteluun.

Suosimalla luonnonkuituja eivät vaatteet niin sähköisty vert. esim. 100% puuvilla ja polyesterisatiini.

Vierailija
39/136 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla vaihdonvaraa enemmän niin ei tarvi joka viikko samoja vaatteita pestä. Minä en edes pese yhtä vaatetta 10 kertaa kun se käy pieneksi lapsilla.

Itsellä olen huonannut, että olipa puuvillavaate esim. T-paidat kallis tai halpa niin kaikki nukkaantuu pelkässä käytössä kulutuskohdista eli vaikea löytää laatua kun hintakaan ei sitä kerro.

Vierailija
40/136 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voin sanoa tämän asiantuntemuksella kun kaappi täynnä Espritin vaatteita. Tykkään tosi paljon niiden malleista ja olen tilannut nettikaupasta tänäkin talvena varmaan 10 neuletta / neulemekkoa. Kaikki venyy, nukkaantuu, saumat kiertää. Pahempaa laatua kuin henkkamaukassa ja 10 kertaa kalliimpaa! Älkää sortuko.

Nextiltä tilaan suurimman osan tytön 4v. perusvaatteista, laatu on aika hyvää.

Parhaat trikoovaatteet ehdottomasti Gantilta ja Marco Pololta, mutta yks t-paita maksaakin sit yli sen 50€. Kestää toki kymmeniä vuosia.