Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nykyvaatteiden laadulle on tapahtunu? Kaikki paidat nukkaantuu yms. tosi pian!!!!

Vierailija
24.01.2012 |

Mulla on kaapit täynnä noin 7 vuotta vanhoja vaatteita. Ihan peruskamaa H&M:ltä, KappAhlilta, Lindexiltä yms. Ne on kaikki tosi hyvässä kunnossa käytöstä huolimatta.

Sitten oli tuossa raskaana pariin otteeseen, enkä ostanu juuri uusia vaatteita (vain äitiysvaatteita).

Nyt olen uusinu vaatekaappiani ja olen ostanu ihan perusvaatteita tässä vuoden sisällä.

Mitä vaatteiden laadulle on tapahtunu?? Ei tarvi pestä paitaa kuin 20 kertaa, niin se on aivan nukkavieru ja kuin sitä olisi käytetty 300 kertaa.

Siis mun ikivanhat vaatteet on paremmassa kunnossa kuin nää vuoden sisään ostetut.

KYSYMYS: Millä merkillä on hyvälaatuisia peruspaitoja yms. jotka kestää pesua ja normaalia käyttöä?

Kiitos.

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siitä alkaa olla pula. Ainakin hyvälaatuisesta, pitkäkuituisesta puuvillasta. Puuvillaa on useaa lajiketta.

Minusta Marimekon raitapaidat ovat olleet kestäviä ja hyviä, ihan viimevuosinakin. Samoin olen ollut tyytyväinen Nansoon. Benettoninkin lastenvaatteet ovat kestäneet pääsääntöisesti hyvin pesua. Samoin Espritin interlock-neulokset (tukevampaa kuin sileä neulos). Interlock-neulokset yleensä säilyvät usein paremmin nypääntymättä.

Vierailija
82/136 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vinkkejä joilla voit ehkäistä vaatteiden nukkaantumista

1. Käännä vaatteet nurinpäin ennen pesua

2. Vältä voimakasta linkousta pesun jälkeen

3. Suosi laadukkaita materiaaleja (luonnonkuituja)

4. Materiaaleista akryyli nukkaantuu erittäin helposti (vältä). "

http://www.siivous.info/pyykinpesu/vaatteiden-nukkaantuminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleen oikeuden jatkaa vaatteiden tuontia halpatuotannon maista vaikka ovatkin EU:ssa. Sen takia ovat kaupat pullollaan Suomessakin niiden halpiskamaa. Farkuista olen huomannut etta jos on vahakaan elastaania materiaalissa niin ei kesta montaa pesua. Joustofarkuille suositellaankin etta ei pestaisi usein (!).

Vierailija
84/136 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen farkutkin kesti iäisyyden, nyt jo puolessa vuodessa farkut yksinkertaisesti ohenee ja kuluu puhki.

Kun täällä sanottiin, että katsokaa, että on interlock kangasta yms. kaupassa esim. tossa vero modassa, niin lukeeeko se siellä paidan lapussa vai? Mistä mä tiedän, mistä kangas on tehty?

Eikös next käytä paljon akryylia vaatteissaan? Tuntuu, että kaikki niiden neuleet on 100% akryylia?

Eli listataan:

nanso

next

marimekko

vero modan tietyt interlock kankaasta tehdyt

Vierailija
85/136 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmoja, että nimenomaan nämä halpisketjut käyttävät lyhytkuituista tehoviljeltyä puuvillaa (joka siis on huonolaatuista)?

Ovatko nämä ketjut siis

H&M

Lindex

KappAhl

mitä muita?

Mistä mä tiedän muuten kaupassa ollessani, että mikä on tehty hyvälaatuisesta pitkäkuituisesta puuvillasta sitten?

Tuli muuten mieleen, että mulla on kaapissa yks perus T-paita jostain vuodelta 1997. Mä olen käyttäny sitä miltei viikottain tai kuukausittain ja pessyt paljon. Paita ei ole mennyt miksikään. Se on edelleen paksu, jämäkkä ja täysin nukaton! Käsittämätöntä.

Vierailija
86/136 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoin jotain merkkineuletta, alennettu hinta 95€ ja niin hirveän nyppyinen jo valmiiksi!!

Mielummin ostan Henkasta 10 neuletta a' 10€, varmasti tulee myös 10 kertainen käyttöaika!

Vierailija
87/136 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa Vero Modasta. Pelkkää puuvillaa olevia erustrikoita ei kannata ostaa, vaan esim modal-kuitua sisältäviä niin kestää. Modal on viskoosia eli luonnonkuitua myös, mutta värit kestää eikä haalistu kuten puuvillassa.

vaan viskoosinkaltainen selluloosamuuntokuitu. Eli viskoosi ja modaali ovat muuntokuituja =)

Oli pakko n....a pilkkua, taidan olla asperger

Vierailija
88/136 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla sai vielä kunnon vaatteita.

Vierailija
89/136 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
90/136 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama on käynyt myös monille entisille laatumerkelle. Mulla on äitini joululahjaksi ostama nanson yöpaita vieläkn moitteeton ja sitä on käytetty. En muista milloin sen sain, mutta äiti kuoli 90-luvulla. Uudemmat ja vähemmän pidetyt nanson vaatteet kestävät huonommin. Rockseri on meillä päin tunnettu, paikallinen valmistaja, jolla on kai liikkeitä muuallakin. Sen uudet paidat vanhojen rinnalla ovat ihan liruja, en osta enää. 

Itse olen koettanut löytää puuvillaneuleita, kun minua akryyli kutittaa ihan kauheasti. Ei meinaa enää mistään löytyä. Onneksi osaan neuloa itse, mutta olen vaan niin hidas. Mutta laadukas lankakin on vaikeaa löytää...

Vierailija
91/136 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin nyt tätä ketjua ja toiset kehuvat ostavansa laatuvaatteita kalliilla. Minusta kun tuntuu, että se on päässä se tunne, että kallis kestä. Minun mielestäni merkkivaatteissa maksaa merkki, ei laatu. En viitsi jatkuvasti kokeilla erilaisia kalliita merkkejä todetakseni mikä kestää ja mikä ei. Puolessa vuodessa jos menee satasen farkut, niin en kyllä kovin kestäviksi kyllä sillion niitä viitsisi sanoa. 

Vierailija
92/136 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

POPin trikoisille vaatteille; todella huonoa laatua ollut viime aikoina. Ulkovaatteet (haalarit, fleecet ym) ovat edelleen hyvälaatuisia.

Marimekko; raidat ja muut kuosiin kudotut värikkäät pysyvät hyvinä. Printtikuosise ovat surkeaa laatua, haalistuvat ja nukkaantuvat heti ekassa pesussa.

HM; hyvät kokemukset Logg-merkistä ja luomupuuvillasta, muita en ole enää ostanut.

Lindex, KappAhl; lastenvaatteet poikkeavat jo mitoitukseltaan muista vaatteista ja printtikuvioiset kankaat nukkaantuvat heti, haalistuvat toisella pesukerralla ja kolmannessa pesussa jo nyppyyntyvät kunnolla.

Esprit; pysyneet hyväkuntoisina pesusta toiseen, lastenvaatteita myyty eteenpäin.

Stockmann; vältän global ja global sport -merkkisiä. Eivät ole mitään merkkituotteita, vaan stockaa varten niihin tulee tuo merkki ja sokoksen vaatteisiin muistaakseni icon. Molempia oli myynnissä jopa ihan samoja malleja ja värejä edellisissä 3+1 ja hullari -kampanjoissa. Halpaa bulkkia muka merkkituotteina.

Vierailija
93/136 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulle on sitten sattunut turhan monta maanantaikappaletta.

Vierailija
94/136 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi laatu on huonontunut, muuten halpispaitojen hintoja olisi pitänyt korottaa enemmän ja ne eivät olisi enää niin halpispaitoja.

Vierailija
95/136 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

GinaTricotin paidat on ollu tosi kestäviä ja pitkäikäisiä ainakin minulla, jos pitää näistä halpismerkeistä valita. :)

Kalliimmista Marco Polo on kestänyt hyvin. Tosin nekin alkaa nukkaantumaan vuoden käytön jälkeen...

Vierailija
96/136 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi laatu on huonontunut, muuten halpispaitojen hintoja olisi pitänyt korottaa enemmän ja ne eivät olisi enää niin halpispaitoja.

Juurikin näin, ja nämä mammat eivät kuitenkaan ole valmiita maksamaan laadusta, koska haluavat niitä halpavaatteita "kohtuuhintaan".

Vierailija
97/136 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pesukone vaihtunut säästömalliin tässä välillä?

Vaatteiden laadussakin voi eroa olla, mutta nykyiset koneet kuluttavat paljon enemmän vaatteita kuin entiset, kun röykyttävät pyykkiä ilman vettä.

Vierailija
98/136 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa sukat kuluvat hetkessä. Olen lähiaikoinan löytänyt monta kivan mallista vaatetta teinini kanssa, mutta ovat jo kaupassa kulahtaneen ja nukkaantuneen näköisiä. Ja monet ovat vielä niin ohkasia, että niistä näkyy läpi. Ainahan noita läpinäkyviä paitoja on ollut, mutta ne ovat olleet eri kankaasta tehtyjä. Eihän nuo kestä montaa pesua.

Vierailija
99/136 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokukin ketjussa sanoi, että kun maksaa 15 egee lasten paidasta, odottaa sen olevan laadukas. Fakta kun on, että tuolla hinnalla ei laadukasta valmisteta juuri esim. puuvillan markkinahinnan kohoamisen vuoksi. Eli sitä saa mitä tilaa.

Mä ostan lapsillekin mieluummin vähemmän mutta laadukkaampaa. Ärsyttää jos paita menee muutamassa pesussa huonoksi enkä jaksa sitten koko ajan käydä shoppailemassa. Esim IDO, Timberland, Hillfiger ja Minymo, 3Pommes ovat olleet suosikkejani. Kestää kahdelle aivan hyväkuntoisena ja esim talvineuleet ovat oikeasti lämpimiä.

Vierailija
100/136 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi