Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nykyvaatteiden laadulle on tapahtunu? Kaikki paidat nukkaantuu yms. tosi pian!!!!

Vierailija
24.01.2012 |

Mulla on kaapit täynnä noin 7 vuotta vanhoja vaatteita. Ihan peruskamaa H&M:ltä, KappAhlilta, Lindexiltä yms. Ne on kaikki tosi hyvässä kunnossa käytöstä huolimatta.

Sitten oli tuossa raskaana pariin otteeseen, enkä ostanu juuri uusia vaatteita (vain äitiysvaatteita).

Nyt olen uusinu vaatekaappiani ja olen ostanu ihan perusvaatteita tässä vuoden sisällä.

Mitä vaatteiden laadulle on tapahtunu?? Ei tarvi pestä paitaa kuin 20 kertaa, niin se on aivan nukkavieru ja kuin sitä olisi käytetty 300 kertaa.

Siis mun ikivanhat vaatteet on paremmassa kunnossa kuin nää vuoden sisään ostetut.

KYSYMYS: Millä merkillä on hyvälaatuisia peruspaitoja yms. jotka kestää pesua ja normaalia käyttöä?

Kiitos.

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea antaa mitään vinkkiä kun en yhtään tiedä kokoasi ja makuasi, mutta suositan googleen: woman fashion clothes uk -- niin saat enkkulaisia puoteja ihan hirveesti ja eu-alueella monella tosi halvat postarit, hyvä jo 10e max.

kun nettikaupassa ei sitä laatua näe. Eli voisitko antaa vinkkejä, missä myydään hyvälaatuisia ja kestäviä vaatteita.

Kokoni on M-L, 38-40 ja tykkään nuorekkaista vaatteista. Ei mitään jakkupukulinjaa. Eli peruskäyttövaatteita, farkkuja, trikoopaitoja, neulepaitoja yms.

Vierailija
122/136 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese Erisanin pesunesteellä, ja värililset vaatteet on uuden veroisia!

pesen erisanilla kaikki ja ei todellakaan ole uudenveroisia!! ongelma on juuri näissä uusissa vaatteissa ja niiden surkeassa laadussa.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini tilaa espritiä ulkomailta paljon halvemmalla, samoin next:llä on myös aikuisille. En oo kotona eikä oo linkkejä mukana suoraan kauppoihin.

Vierailija
124/136 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä pitää pestä useammin ja ne ovat kovemmassa kulutuksessa (polvet mm). Mistä hyviä kohtuuhintaisia lastenvaatteita?

Vierailija
125/136 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mistä uusi pusero.

Keinokuidut nukkaannuttavat vaatteet alta aikayksikön. Myös puuvillassa on eroja. Koska vaatteiden haluaan olevan mahdollisimman halpoja niissä käytään myös halpoja raaka-aineita.

Vierailija
126/136 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
127/136 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
128/136 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tuli viikonloppuna kierreltyä halpiskauppoja läpi, seppälät, lindexit, H&M yms. Tuntuu, että jokaisessa on samat vaatteet, samanlaisia läpinäkyviä lunttuja, huonolaatuisia neuleita yms. pitsihöttöä, jotka menee jo parissa pesussa kauheaksi.

Kävin vaatekaappiani läpi ja heittelin pois/lahjoitin ok kuntoiset. Arvata saattaa minkä liikkeiden vaatteet menivät suoraan roskiin? Nauratti, kun minulla on joku yli 9 vuotta vanha paita, ei ole nukkaantunut, kimallekkin on vielä paikallaan yms. Sitä kun vertaa johonkin perustoppiin, jonka ostanut esim H&M:ltä vuoden sisällä...

Joo, ymmärrän, ettei halvalla saa ehkä sitä parasta, mutta olisi se edes todella mukavaa, jos paidat eivät olisi läpinäkyviä. En ole niitä ihmisiä, jotka tykkäävät vilautella/esitellä rintsikoitaan, joten ärsyttää suunnattomasti kun pitää pukea monta paitaa päällekäin, ettei näy läpi.

Tuntuu, että kirppareiltakin saa käytettyjä vaatteita parempilaatuisina kuin noista kaupoista.

Vierailija
129/136 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannu että vielä olisi keskusteltu Benettonista. Meillä on siitä hyviä kokemuksia eli ainakin ihan perus-puuvilla-t-paidat on kestäneet hyvinä. Ja hinta-laatu-suhde on nykyisin kohdallaan: aikaisemminhan Benetton oli varsin kallis merkki, joten vierastin sitä, mutta enää ei niinkään. Mielelläni maksan pari euroa enemmän kun vaate kestää pidempään hyvänä, ja sen voi myydäkin edelleen kirpparilla.

Vierailija
130/136 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillan hinta on noussut PALJON. Siksi puuvillavaatteille on käynyt niin että niiden laatu on heikentynyt (ei haluta nostaa hintaa niin karsitaan laadusta eli käytetään esim. ohuempaa kangasta jne.) Samasta syystä käytetään enemmän keinokuituja, jotka nyppääntyvät herkemmin mitä luonnokuidut kuten puuvilla.

Eli tosiaan puuvillan hinta on noussut ihan älyttömästi, mutta vaatteiden hinnassa sitä ei suoraan näe, ovat tinkineet laadusta sen sijaan.

Vierailija
131/136 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pitkään epäillyt, ovatko puuvillavaatteet todella oikeaa puuvillaa. Tai sitten puuvillan laatu on heikentynyt rajusti. Muissa viljelykasveissa on pyritty jalostuksella laatua, mutta puuvilla on unohtunut.

Esim. lakanat ovat nykyään erittäin ohuita, tuntuvat kovilta, sähköistyvät ja keräävät kaikki karvat, eivät silene mankelissa niin kuin ennen ja kuivuvat hetkessä.

Ovat kuulemma ekologisia ja kuluttaja semmoisia vaativat, vastasi suomalainen firma.

Mitä ekologisuutta se on, jos eivät enää suojaa muita vuodetekstiilejä niin kuin paksummat, ja siksi niitä pitää pestä useammin.

Vierailija
132/136 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
133/136 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että jokaisessa on samat vaatteet, samanlaisia läpinäkyviä lunttuja, huonolaatuisia neuleita yms. pitsihöttöä, jotka menee jo parissa pesussa kauheaksi.

Nauratti, kun minulla on joku yli 9 vuotta vanha paita, ei ole nukkaantunut, kimallekkin on vielä paikallaan yms. Sitä kun vertaa johonkin perustoppiin, jonka ostanut esim H&M:ltä vuoden sisällä...

Joo, ymmärrän, ettei halvalla saa ehkä sitä parasta, mutta olisi se edes todella mukavaa, jos paidat eivät olisi läpinäkyviä.

Tämä. Vielä vuonna 2005-2007 sai hyvälaatuisia puuvillavaatteita. Nyt ei todellakaan saa.

Vierailija
134/136 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin mielellään sellaisia vaatteita, joiden saumat ei kiertyisi jo ekassa pesussa. Tarkottaisi sitä, että valmistajan pitäisi pestä kankaat ennen kuin niistä ommellaan vaatteita, mutta se on ilmeisesti liikaa vaadittu. :/

Vierailija
135/136 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin mielelläni paksusta puuvillasta tehtyjä vaatteita, joista ei näkyisi läpi

Vierailija
136/136 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ongelmaahan on se että "kohtuuhintaisen" määrittelee nykyään halpavaatteiden hintataso. Olisi kiva jos kympillä saisi laadukkaampia vaatteita, mutta kun kukaan ei ole valmis maksamaan laadukkaista materiaaleista enempää, ei niitä tietenkään kauppoihin hankita niin kauan kuin lumputkin lopulta kelpaavat.

Itselleni olen löytänyt laadukasta päällepantavaa, mutta se sitten maksaa myös. Paitapusero 60-100 euroa, neuleet 120-250 euroa, farkut n.100 euroa. Siihen hintaan saan sellaista laatua joka miellyttää ja kestää monta vuotta hyvänä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän