Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annan ääneni Haavistolle koska hänen pilkkaamisensa on ylittänyt sietokykyni

Vierailija
24.01.2012 |

Ehdin jo harkita Niinistöä, mutta kokkareiden loanheitto muistuttaa mitä sairainta koulukiusaamista. En halua äänestää ehdokasta jonka kannattajilla on näin kylmiä ja armottomia mielipiteitä vähemmistön edustajista.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vaalit keskittyvät muutenkin ihan muihin asioihin kuin pressanvaaleissa pitäisi.

Tässä on nyt kaksi ihan ok kandidaattia valittavana. Haaviston kannattajat voivat samalla saada aikaan jättimäisen statementin koulukiusausmentaliteettia vastaan. Tehdään Haavistosta ilmiö! Lähdetään kiusaamista ja homottelua vastaan ja pidetään Suomi edelleenkin ihmisoikeuksien kehittämisen kärkimaana. Äänioikeus ekojen maiden joukossa, naispresidentti ekojen maiden joukossa, avoimsesti homo presidentti ehkä ensimmäisenä? Komea sarja josta josta olis oikeasti syytä olla ylpeä!

Vierailija
22/75 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta ehdokkaasta ei ole epäselvyyttä (äänestän Haavistoa), mutta näiden kahden ero kiteytyi loistavasti HS:n vaalikoneen kysymyksessä positiivisesta diskriminaatiosta.

Kyllä Niinistö oh ehkä fiksumpi kuin osa kannattajajoukostaan, mutta kokoomuslainen "kukin hoitakoon omat asiansa" -mentaliteetti on vaan niiiiiin kaukana omasta maailmakatsomuksestani, kun taas Haavistolla on erittäin älykkäät ja perustellut, ja loistavasti ilmaistut argumentaatiot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina inhonnut sitä, kun lapset käyttävät haukkumasanana "homo"-nimitystä. Olisi hyvä, jos presidentti olisi homo, niin nimittelyyn voisi vastata, että "Ajattelitko, että minussa on presidenttiainesta?". Olisi aika hyväksyä erilaiset ihmiset. Tiedän monta julkisessa virassa olevaa ihmistä, jotka eivät voi tulla ulos kaapista ja elää normaalia elämää, koska ihmisissä on niin paljon homofoobisia.

Toisaalta olen sitä mieltä, että Niinistö sopisi hienosti presidentiksi. Kumpikin pariskunta on edustavan ja komean näköisiä. Presidenttiehdokkaat ovat fiksuja ihmisiä ja kumpikin varmasti hoitaisi tehtävänsä hyvin. En hyväksy minkäänlaista vihapuhetta puolin eikä toisin. Eilen tuli tosi ikävä olo molempien ehdokkaiden puolisoiden vuoksi, kun luin nettikirjoittelua. Tällaista nettikiusaamista ei tule hyväksyä!

Vierailija
24/75 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänioikeus ekojen maiden joukossa, naispresidentti ekojen maiden joukossa, avoimsesti homo presidentti ehkä ensimmäisenä? Komea sarja josta josta olis oikeasti syytä olla ylpeä!

Presidentinvaalit eivät minusta ole naisten/homojen vapaustaistelun areena.

Suomi on kypsä valitsemaan homon presidentiksi, se on totta. Tästä ollaan niin innoissaan, ettei mikään muu (kuten koulutuksen puute tai puolison töppäily) merkitse kovin paljon.

Entä, jos Haaviston saappaissa olisi heteronainen ilman lapsia ja koulutusta, toivottavasti hän saisi silti äänesi.

Kyllä minä haluaisin Suomeen hänen kaltaisensa presidentin mutta sitä en hyväksy, että koulutuksen puute sallitaan julkisen sektorin herroille. "Työväestö" joutuu elämään muodollisten pätevyyksien ja niihin vaadittavien opiskelujen kanssa samaan aikaan kun muutakin elämää pitäisi rakentaa. Siksi minua häiritsee, ettei se koske kaikkia.

Vierailija
25/75 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan asia on mulle se ja sama. Haavisto on mielestäni noista kahdesta HUIMASTI parempi valinta. Ja se että Suomi osoittaisi ettei täällä edelleenkään taantumus jyllää on vain Haavistoon liittyvä bonus.

Vierailija
26/75 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se nähtiin: naiset antavat säälistä pillua ja äänensä.

Vierailija
27/75 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohteena. Kaikkihan suorastaan palvoo Pekkaa.

Minä taas äänestän Niinistöä sen takia, että kun yhteiskunta, yrittäjät ja keskituloisten luokka voi hyvin, niin syrjäytyneet, yksinhuoltajat, eläkeläiset yms. voivat myös hyvin. Koska keskituloiset maksavat tämän kaiken.

Ja lisäksi Itämeri-projekti ym. vihreät arvot voivat sitä paremmin mitä vauraampi ja hyvinvoivempi valtio on. On aivan "hypeä" kuvitella, että hyvällä tahdolla vain mennään onnellisina eteenpäin ja kaikki voivat hyvin. Olen realisti ja keskituloinen tylsimys.

Vierailija
28/75 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä näyttää nyt kaikki uskomattomat urpot kasaantuvan Niinistön taakse...(tai ainakin tällä palstalla käyvät)

Vierailija
29/75 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohteena. Kaikkihan suorastaan palvoo Pekkaa.

Minä taas äänestän Niinistöä sen takia, että kun yhteiskunta, yrittäjät ja keskituloisten luokka voi hyvin, niin syrjäytyneet, yksinhuoltajat, eläkeläiset yms. voivat myös hyvin. Koska keskituloiset maksavat tämän kaiken.

Ja lisäksi Itämeri-projekti ym. vihreät arvot voivat sitä paremmin mitä vauraampi ja hyvinvoivempi valtio on. On aivan "hypeä" kuvitella, että hyvällä tahdolla vain mennään onnellisina eteenpäin ja kaikki voivat hyvin. Olen realisti ja keskituloinen tylsimys.

Miten perustelet sen että esimerkiksi eläkeläisten tulisi voida huonosti? Siis neljän-viidenkymmenen työvuoden ja säännöllisen veronmaksun jälkeen ihmistä pitäisi rangaista huono-osaisuudella? Tuoko on kokoomuslainen arvomaailma?

Vierailija
30/75 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka yrittää tehdä itsestään parempaa ihmistä leikkimällä humaania, voi voi. :D D

Vierailija
31/75 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä näyttää nyt kaikki uskomattomat urpot kasaantuvan Niinistön taakse...(tai ainakin tällä palstalla käyvät)

toisella kierroksella yleensä äänimäärät lähestyvät magneetin lailla toisiaan, se on kai jokin sääntö. Tämä yhdistettynä yllämainittuun urpotosiasiaan aiheuttaa sen, että Haavisto voi ihan oikeasti voittaa nää vaalit. Kun tulee se vastaliike - ei Niinistöä vastaan, vaan urpoja ja kiusaamista vastaan.

Vierailija
32/75 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneus on näköjään perisuomalainen ongelma.

Vierailija
33/75 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vaalit keskittyvät muutenkin ihan muihin asioihin kuin pressanvaaleissa pitäisi.

Tässä on nyt kaksi ihan ok kandidaattia valittavana. Haaviston kannattajat voivat samalla saada aikaan jättimäisen statementin koulukiusausmentaliteettia vastaan. Tehdään Haavistosta ilmiö! Lähdetään kiusaamista ja homottelua vastaan ja pidetään Suomi edelleenkin ihmisoikeuksien kehittämisen kärkimaana. Äänioikeus ekojen maiden joukossa, naispresidentti ekojen maiden joukossa, avoimsesti homo presidentti ehkä ensimmäisenä? Komea sarja josta josta olis oikeasti syytä olla ylpeä!

Vierailija
34/75 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aion liittyä Haaviston kampanjaväen joukkoon. Mikä parasta, mulle on oikeasti _ihan sama_ kumpi voittaa, mutta mä en aio katsoa tällaista homottelua ja koulukiusaamista puuttumatta. Lapset menee viikonloppuna mummolaan ja käytän koko sen ajan Haaviston puolesta puhumiseen ja järkiargumenttien käyttöön tuolla kaiken loan keskellä. Eikä siis todellakaan lokaa heittäen, vaan nimenomaan asialinjalla. Jollei muuta, niin tässä on loistava tilaisuus vähentää ihmisten homofobiaa. Niin paljon on vielä tuollaista älämölö-homotonsairaita-puhetta, joka on tavallaan opittua eikä sen sisältöä ole koskaan pysähdytty ajattelemaan.

Tehdään kampanja, jossa kehutaan omaa ehdokasta. Itse kuuluun pieneen vihreään yhdistykseen ja ainakin meidän piirissä on lähes joka päivä vihreiden teltta jollakin torilla, tarjotaan kahvia, esitteitä ja juttuseuraa. Lisäksi voit tosiaan netissä oikoa niitä ihmejuttuja. Tsemppiä ja positiivisuutta kehiin!!

Vierailija
35/75 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia, että kokoomuksen kannattajat ovat kiusaajia tavalla tai toisella. Se on maailman laki, että ne joilla on paljon, eivät luopuisi mistään, mutta köyhä antaa vähästäänkin. Kokoomuksen arvot ovat ahneita, ja niitä pitäisi hillitä. Valitettavasti siihen ei pysty muuten kuin lainsäädännöllä, joten siinä mielessä ihan sama kuka on presidenttinä. Itse katselisin mieluummin vähemmän ahnetta presidenttiä, koska siitä tulisi itsellekin parempi olo.

Vierailija
36/75 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta ehdokkaasta ei ole epäselvyyttä (äänestän Haavistoa), mutta näiden kahden ero kiteytyi loistavasti HS:n vaalikoneen kysymyksessä positiivisesta diskriminaatiosta.

Kyllä Niinistö oh ehkä fiksumpi kuin osa kannattajajoukostaan, mutta kokoomuslainen "kukin hoitakoon omat asiansa" -mentaliteetti on vaan niiiiiin kaukana omasta maailmakatsomuksestani, kun taas Haavistolla on erittäin älykkäät ja perustellut, ja loistavasti ilmaistut argumentaatiot.

Vierailija
37/75 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole NIinistön KANNATTAJA vaan äänestän niinistöä koksa hän on pienempi paha näistä kahdesta. Mielestäni ei ole pilkkaamista sanoa, etten halua homoparia edustamaan maatamme! Muuten jokaisen seksuaalisuus on ihan oma asia, mutta ihan jokaiseen ammattiin se ei vaan sovi, jos on avoimesti homoseksuaali siis.

Vierailija
38/75 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

he ovat sitä rupusakkia, jotka ovat juopuneet siitä mahdollisuudesta, että voivat metelöidä netissä ja tuoda omia v-uiluitaan julki. Heidän omat ehdokkaansa, jos niitä on koskaan ollutkaan, ovat pudonneet kisasta ja asiaperustein ei todellakaan keskusteluja avata, on vain homottelua ja nukkevaimottelua ja tekoahneutta ja sovinismia ja muuta skeidaa, mikä nyt lyömäaseeksi parhaiten sopii.

Vierailija
39/75 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen viimeksi todistin, kun keski-ikäinen mies silmäili kaupassa Iltalehden kantta ja ökelsi sitä perinteistä "hyi homot on ällöjä ökö ökö"-moskaa. Mikä jumaliste siinä on, että aikuiset ihmiset taantuvat silmänräpäyksessä varhaisteinin tasolle, kun seksuaalivähemmistöstä tulee puhe?

Äänestän Haavistoa, koska hän on humaani ja fiksu ihminen, argumentoi terävästi ja on Niinistöä enemmän pienen ihmisen puolella. Haaviston homous on vain sellainen pieni lisäke siinä ohella, että jos homopresidentti muuttaisi tätä maata yhtään suvaitsevaisemmaksi tai saisi juntit kihisemään kiukusta, niin se olisi vain ylimääräistä hyvää.

Vierailija
40/75 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei siis tuota ongelmia, tulee heistä kumpi hyvänsä valituksi. Itse tulen tällä toisella kierroksella äänestämään Haavistoa, vaikka ensimmäisellä kierroksella annoin ääneni Niinistölle. Presidentin valtaoikeuksia on karsittu siinä määrin, että presidentin tehtävässä oleelliset taidot kiteytyvät arvojohtajuuteen ja ulkopoliittiseen osaamiseen.

Perusteluni sille miksi nyt tulen äänestämään Haavistoa vaikka ensimmäisellä kierroksella äänestin Niinistöä ovat:

1. En todellakaan uskonut Haavistolla olevan toiselle kierrokselle mitään mahdollisuuksia. Nyt kun mahdoton on minulle osoitettu mahdolliseksi, uskon realistisesti Haaviston presidenttiyteen.

2. Haaviston ulkopoliittiset meriitit ovat laaja-alaisempia, kuin Niinistön

3. Molempien ehdokkaiden asenne ihmisoikeusasioihin on hyvä mutta Haavisto on osoittanut jo aiemmalla toiminnallaan ja nyt kampanjassaankin ajavansa näitä kysymyksiä Niinistöä voimallisemmin. Lisäksi Haaviston kyky suvaitsevaisuuteen kaikenlaisia ihmisiä kohtaan on nostanut hänen profiiliaan suhteessa Niinistöön.

4. (ihan hölmö syy mutta:) Minua on alkanut puhutella Haaviston kampanjaslogan 'Kokoaan suurempi Suomi'. Siinä kiteytyy erinomaisesti presidenttiyden ydin.