Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13-vuotiaalla alkoivat kuukautiset...

Vierailija
23.01.2012 |

Ja kertoi siitä minulle. Soitti koulusta välitunnilta ja kävi pyytämässä luvan, että saa lähteä kotiin. 7-luokkalainen kyseessä. Ihanaa, kun uskaltaa kertoa omalle äidilleen tästä, eikä piilottele :)

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistuta, ettei ole vielä lähellekään aikuinen nainen, mutta voi ihan hyvin tulla raskaaksi.

no nyt se on sitten aikuinen nainen ja voi tulla raskaaksi.

nyt pitää viimeistään ruveta käyttäytymään aikuisen tavoin!

Vierailija
22/42 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vast avuoden päästä ja seuraavat 3 vk päästä jne.

Eli kerro sille tyttärellesi, että ne voi sitten tulla tai olla tulematta milloin vain. Kannattaa aina olla repussa side matkassa.

Kovasti on kivuliaat ja kramppeja mahassa tuolla mun tyttärellä ja runsaatkin peijakkaat vielä on :(

Kestävät 6 vrk, huoh...

Uskalsin kertoa äidille kun kuukautiset alkoivat, mutten uskaltanut kertoa ettei niitä taas tullut aikoihin, koska pelkäsin, että mussa on jotain vikaa.

Onneksi sitten kuitenkin luin jostain, että noin voi käydä ja olinkin tosi helpottunut ja onnellinen, kun ne jälleen tulivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestävät 6 vrk, huoh...

Uskalsin kertoa äidille kun kuukautiset alkoivat, mutten uskaltanut kertoa ettei niitä taas tullut aikoihin, koska pelkäsin, että mussa on jotain vikaa.

tosi helpottunut ja onnellinen, kun ne jälleen tulivat.

olisit saattanut olla raskaana ja toden näköisesti olitkin raskaana, saattoi vaan mennä kesken..

kyllä kun on kuukautiset alkanut saattaa tulla raskaaksi, jos ei ole tarkka :)

Vierailija
24/42 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin "naisten kesken" ravintolaan syömään oikein hienoina ja juhlittiin minun naiseksi kasvamistani. Äitini nuoruudessa kuukautiset olivat nolo ja salattava asia ja äitini halusi varmistaa, että minä en häpeilisi orastavaa naiseuttani vaan iloitsisin siitä.

ei tuota nyt juhlia kannata, mutta kannattaa sanoa tytölle, että nyt on sitten tarkkaa ehkäisyasioissa, jos ei halua tulla raskaaksi.

kun tytöllä kerran on kuukautiset, hän on nainen!

NAINEN!

voi tulla raskaaksi, ei kuulu enään leikkiä...

Vierailija
25/42 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkusiskoni mielestä olin ihan tyhmä kun en tullutkaan hänen kanssaan uimaan ja leikkimään... :P Ja kyllä se harmitti minuakin.

no olisit mennyt uimaan, olisit voinut käyttää tamppooneja!!

ei kuukautiset ole este uimiselle!

Mä en esim pysty käyttää tamponei, enkä senpuoleen kyllä sais lupaakaan;/ mut siis joo, käyttäisin jos ees minikoko menis sisälle. Ilman lupaa vaikka:)

Vierailija
26/42 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkusiskoni mielestä olin ihan tyhmä kun en tullutkaan hänen kanssaan uimaan ja leikkimään... :P Ja kyllä se harmitti minuakin.

no olisit mennyt uimaan, olisit voinut käyttää tamppooneja!!

ei kuukautiset ole este uimiselle!

Mä en esim pysty käyttää tamponei, enkä senpuoleen kyllä sais lupaakaan;/ mut siis joo, käyttäisin jos ees minikoko menis sisälle. Ilman lupaa vaikka:)

Ja menkat alko siis 11v:)

Vierailija
27/42 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/42 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se kotiin lähti?

Vierailija
29/42 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaako se tuhria?

tuhnuttaako tyttäresi?

sano, että vaatteeet menee pilalle tuhnuttamisesta ja myöskin veri tuhnuista!!

Vierailija
30/42 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät kertoneet omalle äidilleen kuukautisten alkamisesta. Olihan se vähän kiusallista, mutta äitihän ne siteet kustansi eikä minulla mitään rahaa ollut (alkoivat, kun olin 11). Olisihan se kuitenkin jostain saanut tietää. Aika huonot välit täytyy olla, jos ei tytär tuollaista uskalla kertoa, surullista.

AP:lle onnittelut ainakin jossain määrin onnistuneesta kasvatuksesta.

Vierailija
31/42 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai aikuinen, mikä vitsi.

Ei ole vielä kahteenkymmeneen vuoteen, jos edes senkään jälkeen.

Vierailija
32/42 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittoi vain tekstarin, että menkat alkoi :D

Reipas tyttö

Vierailija
33/42 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se kotiin lähti?

Muistan, että ekojen menkkojen aikana tein melkein kuolemaa, niin paljon vatsaa ja selkää särki. Ja se heijastui vielä reisiinkin.

Onneksi helpotti ajan kanssa.

Vierailija
34/42 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin 11-vuotiaana kertomaan isälleni, koska äiti oli kuollut eikä ollut omaa rahaa, jolla kuukautissuojia ostaisi. Otti onneksi hyvin ja ryntäsi samaa tietä kauppaan ostamaan tukun libressejä.:D

Vierailija
35/42 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ihmetellyt niitä

jotka eivät kertoneet omalle äidilleen kuukautisten alkamisesta. Olihan se vähän kiusallista, mutta äitihän ne siteet kustansi eikä minulla mitään rahaa ollut (alkoivat, kun olin 11). Olisihan se kuitenkin jostain saanut tietää. Aika huonot välit täytyy olla, jos ei tytär tuollaista uskalla kertoa, surullista.

AP:lle onnittelut ainakin jossain määrin onnistuneesta kasvatuksesta.

Lukeuduin niihin joille kertominen oli tosi vaikeaa. Itseasiassa niiden alkaessa en kertonut, koska mikään ei olisi ollut sen kiusallisempaa.

Lopulta oli pakko, sillä ei niitä suojia ollut meillä missään nin että olisi voinut vaan ottaa.

Äitinikin oli niin vanha, että tuskin hänellä mitään kuukautisia enää siinä vaiheessa itsellään oli. Tai mistä minä sen tiedän, ei ollut tapana jutella.

Noh, meillä oli kaiken kaikkiaan kotona tosi kiusalliset välit ihan joka suuntaan. Ei taidettu olla mikään malliperhe :)

Ajattelin että itse hoitaisin asian oman tyttäreni kohdalla siten, että varaisin kaappiin erilaisia suojia ja ostaisin niitä sitä mukaa uusia, kun huomaisin että jotain lajia katoaa.

Näin ei olisi ainakaan pakko tulla kertomaan, jos ei halua.

Vierailija
36/42 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kerro sille tyttärellesi, että ne voi sitten tulla tai olla tulematta milloin vain. Kannattaa aina olla repussa side matkassa.

Kovasti on kivuliaat ja kramppeja mahassa tuolla mun tyttärellä ja runsaatkin peijakkaat vielä on :(

Kestävät 6 vrk, huoh...

Vierailija
37/42 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt jotain oikein!

Vierailija
38/42 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai aikuinen, mikä vitsi.

Ei ole vielä kahteenkymmeneen vuoteen, jos edes senkään jälkeen.

Hmm...13+20 on kaiketi 33. Eikö 33-vuotiaanakaan vielä olla aikuisia? Ilmankos tällä palstalla 25-vuotiaat äidit on teiniäitejä.

Vierailija
39/42 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä olisi tullut mieleen olla kertomatta. Sitä verta kun ei tullut mitenkään vähän eikä ole tullut vähän sen jälkeen kuin ne alkoi 16 vuotta sitten.

Vierailija
40/42 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tuota "iloa" ole vielä koettu.

t. 14 v tytön äippä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi