Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumppanin etsintä ja ihmisten erilaiset älykkyydet

Vierailija
28.09.2024 |

En ole koskaan ajatellut olevani mikään penaalin terävin kynä, vaikka olenkin menestynyt elämässäni kohtuullisesti ja päässyt monesta seulasta läpi. Näköjään kuitenkin jo se, että osaa pukea ajatuksensa sanoiksi ja kirjoittaa kokonaisia lauseita välimerkkeineen, tekee vaikutuksen moneen naiseen.

Moni valittaa, ettei Tinderistä löydä naisia treffeille. No väitän päinvastaista ja totean, että jos vähän viitsii panostaa viestintään, niin kyllä löytää. Sellaiset kumppaniehdokkaat, joiden kanssa on viestitelty useampana päivänä ovat lähes poikkeuksetta lähteneet treffeille.

Itse olen kiinnostunut sellaisista naisista, joiden profiiliteksti kolahtaa jollain tavalla. Monesti olen tykännyt kuvattomastakin ilmoituksesta, mikäli profiilin tiedot natsavat omien preferenssieni kanssa ja teksti luo kuvan kiinnostavasta ihmisestä. Vastaavasti salikissat ja himokuntoilijat jätän huomiotta, varsinkin jos profiilissa on paljon kuvia erilaisista liikuntajutuista, mutta vain vähän tekstiä.

En tiedä, eivätkö miehet osaa ilmaista itseään kirjallisesti vai eivätkö he vain viitsi. Totean vaan, että kannattaisi kyllä yrittää vähän enemmän.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aivan täsmälleen oikeassa, ap.

Itse jaan tykkäyksiä puhtaasti tekstin perusteella. En edes katso kuvia, paitsi sen verran selaan niitä että näen miten teksti alkaa (joskus sitä ei näytetä heti ekan kuvan kohdalla). Koko tekstin luen vain jos alku on jotain muuta kuin kliseehöttöä. Jos teksti on aidosti kiinnostava ja siitä tulee tunne että miehen kanssa olisi kiva jutella, mies saa tykkäyksen. Siinä koko systeemini kaikessa yksinkertaisuudessaan.

Ja arvatkaapa mikä osuus miehistä saa tällä metodilla tykkäyksen? Selvästi alle 1%! Fiksun miehen olisi todella, todella helppo erottua panostamalla siihen tekstiin tosissaan.

N46

Vierailija
2/27 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex vaimo oli kaunis, minä se älykkäämpi. Parikymppisenä asia ei niin haitannut, mutta avioliiton aikana häiritsi joskus suuresti, kun ei aina tiennyt, onko toinen niin tyhmä vai pelleileekö vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle antaa hyvän vaikutelman, jos mies panostaa kirjoittamiseen edes jonkin verran. Liian usein olen alkanut viestittelemään jonkun kanssa, joka ei osaa käyttää isoja kirjaimia, välimerkkejä eikä kirjoittaa kunnollisia lauseita, kirjoitusvirheitäkin on joka toisessa sanassa. Eihän kirjoittaminen ole kaikkien vahvuus ja voivat olla taitavia muissa asioissa, mutta ei anna vaikutelmaa normaaliälyisestä ihmisestä.

Vierailija
4/27 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin auttaa, jos on pitkä ja komea/ok-näköinen ja arvostetussa ammatissa. Kun siihen päälle on vielä hyvät supliikkitaidot, niin kyllä kelpaa. 

Jotain lyhyttä ja rumaa hylkiötä ei paljon auta tuo neuvo, kun ei ne saa edes mätchejä. 

Vierailija
5/27 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Käytännössä kaikki miehet pitävät itseään "älykkäämpänä kuin muut", mutta edes kohtuullisen sivistyneisyyden osoittaminen on usein ihan ylivoimaista. 

Kirjoitustaidot ovat olemattomat, ei minkäänlaista mielikuvitusta ja kommunikointi livenäkin on työlästä kun sanavaraston repertuaari koostuu lähinnä röhönaurusta ja kirosanoista (jotka nekin ovat niitä kliseisimpiä). 

Moni mies on jopa ylpeä junttimaisesta käytöksestään ja se on heidän mielestään osoitus siitä, että he eivät ole sosiaalisten normien orjia, vaikka todellisuudessa he ovat ainoastaan ääliöitä.

Vierailija
6/27 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä siinä viestitellä, kun toisen ulosanti on "mmm ei mull täs ihmenpää mitä sä vkl voitas tehä jtn"

7/27 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin totta. Kyllä se itseilmaisun taso kertoo ihmisestä paljon.

Sellainen poikkeus tähän kuitenkin on, mistä mun on pakko kertoa. Mun miehellä on lukihäiriö ja hänen viestinsä olivat aivan kamalia. En olisi ikinä lähtenyt tutustumaan häneen, jos oltaisiin tinderissä tavattu. Onneksi baarissa tavattiin. Huomasin heti, että hän on mahtava tyyppi.

Hän on fiksu ja menestynyt, mutta kirjallinen ulosanti aivan kamalaa. Kirjoitan työsähköposteja joskus hänen puolestaan, kun hän ei osaa pukea ajatuksiaan sanoiksi kirjallisesti. Verbaalisesti hän on kyllä todella hauska puhuessaan.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
8/27 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin tyypillistä että kun ap kokee olevansa jossain hyvä, niin siitä tehdään maailman tärkein asia. Ei se pelkkä kirjoittelu kyky ole tärkeää. Olen tavannut muutamia ihmisiä joilla kirjoitettu teksti puutteellista mutta sitten livenä hyviä tyyppejä. Ei se äidinkielen kyvyillä päteminen tee välttämättä ihmisestä parempaa.

Vierailija
9/27 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että naisella ei ole possunnenää 

Vierailija
10/27 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla todella komea, kun saat edes tilaisuuksia lähettää viestejä.

Tinderissä saan keskimäärin yhden tykkäyksen kuukaudessa, vaikka olen treenattu, siisti, korkeakoulutettu ja sosiaalisesti aktiivinen mies, joka kirjoittaa ammatikseen. Välillä sovellus kiusaa minua ponnahdusikkunalla saamastani valetykkäyksestä ja alkaa sitten tuputtaa Gold-jäsenyyttä. Bumbleen en saanut tehtyä tunnusta, koska se vaatii nykyään biometrisen tunnistautumisen. Suomi24 Treffit on eläkeläisten autiomaa, jossa on vain yksi aktiivinen profiili samassa kaupungissa ja ikäluokassa. Yli laudan seuranhakulangassa ilmoitukseni ei kerännyt yhteydenottoja. OkCupid ja HappyPancake onnistuivat jotenkin toimimaan vielä huonommin kuin edellämainitut.

Vanhan ajan kirjeenvaihto toimi parhaiten tai ainakin tuhlasi eniten aikaani. Sitä kautta onnistuin aina tekemään vaikutuksen ja pääsin treffeille, mutta molemminpuolista kiinnostusta treffeistä ei koskaan seurannut.

Vierailija
11/27 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä saan keskimäärin yhden tykkäyksen kuukaudessa, vaikka olen treenattu, siisti, korkeakoulutettu ja sosiaalisesti aktiivinen mies, joka kirjoittaa ammatikseen. Välillä sovellus kiusaa minua ponnahdusikkunalla saamastani valetykkäyksestä ja alkaa sitten tuputtaa Gold-jäsenyyttä. Bumbleen en saanut tehtyä tunnusta, koska se vaatii nykyään biometrisen tunnistautumisen. Suomi24 Treffit on eläkeläisten autiomaa, jossa on vain yksi aktiivinen profiili samassa kaupungissa ja ikäluokassa. Yli laudan seuranhakulangassa ilmoitukseni ei kerännyt yhteydenottoja. OkCupid ja HappyPancake onnistuivat jotenkin toimimaan vielä huonommin kuin edellämainitut.

Vanhan ajan kirjeenvaihto toimi parhaiten tai ainakin tuhlasi eniten aikaani. Sitä kautta onnistuin aina tekemään vaikutuksen ja pääsin treffeille, mutta molemminpuolista kiinnostusta treffeistä ei koskaan seurannut.<

Itse asiassa Tinderissä mulla oli kuvaton profiili ja sain silti tykkäyksiä. Suomi24:ssa oli kuvallinem, mutta siellä on niin vähän käyttäjiä, että meni useampi viikko ennen ensimmäistäkään yhteydenottoa.

Vierailija
12/27 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ajatelleet, että kirjoittaja kirjoittaa kontekstista riippuen ja nykykulttuurin mukaisesti? Tekstailussa ei ole ollut tapana käyttää paljon pilkkuja tai muodostaa pitkiä, harkittuja lauseita pitkälti yli kymmeneen vuoteen. Esittelyteksti ei ole osoitus älykkyydestä, vaan persoonallisuudesta ja viestii myös siitä, minkätyyppistä kontaktia ja toista osapuolta ihminen hakee. Itse olen laittanut profiilitekstiin jotain lyhyttä ja erottuvaa, vaikka olen saanut äidinkielestä kiitettävää koko kouluajan. Viestittelen appeissa nykyaikaisesti ja lyhyesti, riippuen ihmisistä ja asiasta. Jos joku lukisi tutuimpien ihmisten kanssa käytyjä viesteilyjä, niin siitä kommunikaatiosta voisi saada aika vajaan kuvan, vaikka oikeasti haluan saada viestit vaan nopeasi lähtemään. En myöskään välttämättä suhtautuisi positiivisesti hyvin viimeisteltyyn profiilitekstiin jonkun kohdalla, jonka kanssa arvelisin pystyväni hyvään keskusteluun. Se antaa ihmisestä vaikutelman, että on kauhean vakava luonteeltaan.

Vierailija
13/27 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Sellainen poikkeus tähän kuitenkin on, mistä mun on pakko kertoa. Mun miehellä on lukihäiriö ja hänen viestinsä olivat aivan kamalia. En olisi ikinä lähtenyt tutustumaan häneen, jos oltaisiin tinderissä tavattu. Onneksi baarissa tavattiin. Huomasin heti, että hän on mahtava tyyppi.

Hän on fiksu ja menestynyt, mutta kirjallinen ulosanti aivan kamalaa. Kirjoitan työsähköposteja joskus hänen puolestaan, kun hän ei osaa pukea ajatuksiaan sanoiksi kirjallisesti. Verbaalisesti hän on kyllä todella hauska puhuessaan.

Totta, tällaisten tyyppien kannattaakin panostaa Tinderin sijaan livetapaamisiin. 

Vierailija
14/27 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Totta, tällaisten tyyppien kannattaakin panostaa Tinderin sijaan livetapaamisiin. 

Miksi?

Vierailija
15/27 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääset viestittelemään, jos et saa matcheja?

Vierailija
16/27 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Käytännössä kaikki miehet pitävät itseään "älykkäämpänä kuin muut", mutta edes kohtuullisen sivistyneisyyden osoittaminen on usein ihan ylivoimaista. 

Kirjoitustaidot ovat olemattomat, ei minkäänlaista mielikuvitusta ja kommunikointi livenäkin on työlästä kun sanavaraston repertuaari koostuu lähinnä röhönaurusta ja kirosanoista (jotka nekin ovat niitä kliseisimpiä). 

Moni mies on jopa ylpeä junttimaisesta käytöksestään ja se on heidän mielestään osoitus siitä, että he eivät ole sosiaalisten normien orjia, vaikka todellisuudessa he ovat ainoastaan ääliöitä.

Sun miesviha näkyy.

Mee hoitoon.

Vierailija
17/27 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä siinä viestitellä, kun toisen ulosanti on "mmm ei mull täs ihmenpää mitä sä vkl voitas tehä jtn"

Tuo on aivan sietämätöntä. Aivan kuin yrittäisi mahduttaa tekstin 160 merkkiin, että sikäli ymmärrän jos kyse +40 -ikäisestä.

Vierailija
18/27 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhan ajan kirjeenvaihto toimi parhaiten tai ainakin tuhlasi eniten aikaani. Sitä kautta onnistuin aina tekemään vaikutuksen ja pääsin treffeille, mutta molemminpuol

Itse asiassa Tinderissä mulla oli kuvaton profiili ja sain silti tykkäyksiä. Suomi24:ssa oli kuvallinem, mutta siellä on niin vähän käyttäjiä, että meni useampi viikko ennen ensimmäistäkään yhteydenottoa.

Onpa omituista. Taidat asua pääkaupunkiseudulla. Omalla paikkakunnallani ja ikäryhmässäni ei ole yhtäkään Suomi24 käyttäjää eikä Tinderikään toimi yhtään.

Vierailija
19/27 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhan ajan kirjeenvaihto toimi parhaiten tai ainakin tuhlasi eniten aikaani. Sitä kautta onnistuin aina tekemään va

Onpa omituista. Taidat asua pääkaupunkiseudulla. Omalla paikkakunnallani ja ikäryhmässäni ei ole yhtäkään Suomi24 käyttäjää eikä Tinderikään toimi yhtään. 

Ei ole toiminut vaikka laittaisin paikkakunnakseni Helsingin.

Vierailija
20/27 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aivan sietämätöntä. Aivan kuin yrittäisi mahduttaa tekstin 160 merkkiin, että sikäli ymmärrän jos kyse +40 -ikäisestä.

Ihan tosissasiko kuvittelet, etteivät normaalijärkiset 40+ -vuotiaat osaa käyttää nykyisiä viestintäteknologioita? Meillä töissä nekin, jotka ovat juuri jäämässä eläkkeelle, osaavat niitä käyttää, ja vanhempanikin, vaikka ovat 70+.