"Jenni on kotona, laittaa ruokaa, silittää paitoja ja hellii."
Näin Niinistö kommentoi puolisonsa roolia. YÄÄÄÄÄKS! :O
Kommentit (137)
Mitä vikaa siinä on, että mies kehuu vaimonsa? Sanokaa yksi nainen, joka ei tekisi tätä miehelleen, jos hänestä mahdollisesti tulisi Suomen presidentti? Kyllä kaikki tekisivät parhaansa. He eivät olisivat menneet naimisiin, jos heillä ei olisi samanlaisia arvoja: toiset arvostavat sitä, toiset tätä, ja yleensä haluaa miellyttää rakastamaansa henkilöä! Miksi aina puhutaan siitä, että mies pitää silittää paitojaan? Miksi ei KOSKAAN puhutaan siitä, että myös nainen voisi olla ulkona ja aurata tiet traktorilla, tasa-arvon nimessä? Helliihän se mies naistaan silloin....
Kuvittele tilanne: olet tukenut, auttanut ja kuunnellut miestäsi hänen tavoitteessaan, olet tehnyt konkreettisesti työtä sen eteen (esim. vaalityötä), olet ollut paras ystävä ja rakastettu - ja sitten ainoa, minkä toinen mainitsee, on silitetyt paidat. Valtava arvostus ja kehu, vai kuinka? Silloinhan sivuutetaan kokonaan se varsinainen tuki ja typistetään naisen osa kodinkoneeksi.
Mä oon kotiäiti ja kyllä 31vuotiaana ja korkeasti koulutettuna silitän mieheni paidat ja teen ruoan ja kaikki muutkin kotityöt kun mieheni käy töissä. Sitten jos sama uutisoitaisiin haaviston siipasta,niin kehuttaisiin kuinka ihana mies se onkaan, kun vielä silittää pekan paidatkin vastoin sukupuolirooleja...
että Sauli on Jennin kummisetä??
Lähes kymmenen avioliittovuoden aikana olen ehkä kerran silittänyt mieheni paidan.
Yön pimeinä tunteina voit miettiä onko miehesi oikeasti tyytyväinen. Ei hän tätä tietenkään myönnä tai kiellä, joutuu vain tyytymään kaltaiseesi.
Yön pimeinä tunteina minä nukun jaksaakseni töissä ja tehdäkseni muita hommia seuraavana päivänä. Meidän liitto ei ole niin heikoilla kantimilla, että se kaatuisi paidan silitykseen.
Mä oon kotiäiti ja kyllä 31vuotiaana ja korkeasti koulutettuna silitän mieheni paidat ja teen ruoan ja kaikki muutkin kotityöt kun mieheni käy töissä.
Onko se teidän parisuhteen sisältö? Ja ovatko nuo tekemäsi kotityöt miehesi mielestä olennaisin asia sinussa puolisona? Nimittäin siitä Niinistön haastattelusta kumpusi tällainen ajattelu.
saa olla rouvana.
Mutta kai sitä rouvaakin voisi arvostaa myös muuten kuin tehtyjen kotitöiden perusteella?
Ja hirveän pidättyväiseltä. Täytyy sanoa, että se Antonio vei kyllä pisteet, oli niin iloinen Pekan menestyksestä. Eka kierroksella en äänestänyt näistä kumpaakaan ja ajattelin, että tokalla ei mulla ole ehdokasta sitten olekaan. Mutta niin oudolta kuin tuntuukin, niin taidan sittenkin äänestää Pekkaa. Sauli tosiaan tuntuu jotenkin menneisyyteen jämähtäneeltä papalta Pekan rinnalla.
Toivottavasti Pekka sano jotain yhtä typerää puolisostaan :D
mitä te nyt mammat täällä kuohkaatte Saulin kommenteista, mielestäni tuo oli ihanasti sanottu ja siitä paistoi läpi arvostus vaimoa ja hänen tekemää työtään/tukeaan kohtaan. Ehkä sitten olen itse jämähtänyt 50-luvulle kun mielelläni silitän mieheni paidat ja siivoan, ja teen taloudessamme kaikki "naisen työt". Jo on aikoihin eletty kun enää ei tunneta naisen ja miehen rooleja vaan maan johtoon halutaan mies jolla poikaystävä...
Kuvastaa hyvin eläkeikäisen ukon maailmankuvaa. Miten saatoikaan uskoa muuta ja äänestää Niinistöä ensimmäisellä kierroksella??? Kaduttaa. Nyt on pakko äänestää Haavistoa.
mitä te nyt mammat täällä kuohkaatte Saulin kommenteista, mielestäni tuo oli ihanasti sanottu ja siitä paistoi läpi arvostus vaimoa ja hänen tekemää työtään/tukeaan kohtaan. Ehkä sitten olen itse jämähtänyt 50-luvulle kun mielelläni silitän mieheni paidat ja siivoan, ja teen taloudessamme kaikki "naisen työt". Jo on aikoihin eletty kun enää ei tunneta naisen ja miehen rooleja vaan maan johtoon halutaan mies jolla poikaystävä...
Vai paistoiko arvostus VAIN niitä vaimon tekemiä kotitöitä kohtaan? Tässä ketjussahan on painotettu, miten Niinistö samalla sivuutti kaiken sellaisen tuen, jonka voisi olettaa olevan vaalityössä paitoja merkittävämpää: henkinen tuki, kannustus, rinnalla jaksaminen, vaalityön tekeminen... Nämä jäivät Niinistön puheissa nyt kokonaan niiden kotitöiden alle. Puhumattakaan, että hän yleisti naisen tekemien kotitöiden olevan joku hyvän ja tukevan vaimon/parisuhteen merkki! Se on kyllä todellakin aika vanhakantaista. Nykyisin parisuhteet perustuvat ihan muille asioille.
hieman vaikeaa äänestää presidentiksi miestä joka lipsauttelee tällaisia ja jonka mielestä avioliiton sisällä tapahtuva raiskaus on pikku kolhimiseen verrattavissa oleva asia joka pitäisi kyllä pystyä antamaan anteeksi. En voi tajuta miten niin monet naiset voivat äänestää tällaista miestä, mutta kukin tyylillään.
Te hölmöt uhraatte oman uranne ja elämänne jonkun miehen takia, joka sitten vaihtaa teidät nuorempaan. Ja tulette tänne vinkumaan menetetyistä vuosista ja omasta sinisilmäisyydestänne!
Kotona oleva voi tehdä enemmän kotitöitä, mutta toisen paitojen silittäminen ei ole mitään yhteistä kodin hyväksi, vaan pelkästään miehelle suoritettua piikomista!
Varsinkin hyvin koulutetut naiset, jotka silitätte miehenne paidat: hävetkää! Teissä menee hukkaan kaikki tasa-arvon hyväksi tehty työ.
Sauli ei ole julkisesti ennen noin sanonut (en muista ainakaan) kuin nyt päästi sen "hellii" suustaan . Jennin rakkautta osoittaa että hän laittaa kotona asiat niin, että toisella on hyvä paikka käydä huilaamassa. ei sillä että olisi Jenni pakotettu niin tekemään vaan se kertoo välittämisestä. Kuka ne Saulin paidat poikamiespäivinä silitti, ei siihen naista kukaan tarvitse, ne hoituu muutenkin...
Itse teen samoja hommia ja jopa ruuan miehelle pöytään eteen, kun tulee töistä, ihan rakkaudesta häneen, en sillä että olisin vanhanajan kotirouva ja vaan koska minulla on enenmmän aikaa ja haluan sitenkin näyttää, että välitän. teen itse vähemmän töitä, kiitos miehen tulojen. ja ei kaikki halua kuitenkaan käyttää rahojaan siivoojaan tms.
ja varmasti se kampaajapoju tekee niitä naistenhommia siellä myös samasta syystä.
En ymmärrä miten se mun tasa-arvoa laskee, että silitän mieheni paidat, teen sen silkasta rakkaudesta häntä kohtaan. Onko se niin väärin, että jos toista rakastaa niin laittaa ruokaa ja hoitaa toisen vaatteitakin? Mun mies ainakin arvostaa tätä ja kehuu ruokaa ym. Itse tekee mulle sitten hommia, joista mä en niin välitä. Mä en ymmärrä miten tuo pyyhin huolto eroaa muista kotitöistä? Kyllä sekin homma on mun mielestä kodin hyväksi, koska mulla on enemmän aikaa silitän ne. Oliskos se sitten kiva, kun mies silittäis paitoja myöhemmin illalla jäis sekin aika pois yhteisestä ajasta perheenä? Käyn siis töissä, mutta mulla lyhyemmät työpäivät kuin yrittäjämiehellä.
on normaalia, että puolisoa autetaan tarpeen vaatiessa. Kyllä Sauli varmasti saa ruokaa ja silitetyt paidat vaikka Jenni ei sitä tekisi. Elihän hän leskimiehenä vuosikausia yksin. Itse en kyllä jaksaisi silittää paitoja veisin ne pesulaan, jos mies ei itse silittäisi.
Onko Jenni kotirouva? Luulin, että hän on töissä ja lisäksi tekee väitöskirjaa?
Kysymys: Puolisosi Jenni Haukion tuki on varmasti ollut merkittävä sinulle. Siltä se ainakin näyttää. Kuinka tärkeää se on ollut sinulle tässä kampanjan tiimellyksessä? Vastaus: Meille kaikille on varmasti tärkeä hän, joka siellä kotona odottaa, valmistelee ruokaa, silittelee paitoja ja ennen kaikkea hellii.
Minusta Sauli osasi hienosti antaa tässä arvoa arjen rakkaudelle, sille konkreettiselle tuelle ja läheisyydelle, eikä vain ylimalkaisesti "kannustamiselle" tai "tukemiselle".
Ihmisillä on erilaiset rakkauden kielet. Erilaiset asiat puhuu tunnetasolla eri ihmisille. Monille ne on ne arjen teot ja fyysinen lähisyys, jotka puhuu eniten. Jos Jenni tietää, että Saulin sydäntä lämmittää valmiiksi silitetty paita tai rakkaudella valmistettu illallinen, osoittaa hän tukensa vaalikampanjaa puskevalle, kiireiselle miehelleen juuri näin. Ihan vapaaehtoisesti. Tämä vastaus oli myös Saulin tapa ilmaista kiitoksensa ja arvostuksensa Jennin teoille.
minunkin mielestä Jenni käy töissä mutta ehtiihän sitä hoitaa hommiakin mitä haluaa. uskon kuitenkin että heilläkin viedään paidat pesulaan, kunhan Sauli nyt köytti vertauskuvana että Jenni hoitaa yhteistä kotia johon on siis hyvä mennä lepäämään että jaksaa taas kiertuetta.
Kaikki miehet tuommoisen emännän haluais kotiin jos se olisi vain mahdollista.