Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Jenni on kotona, laittaa ruokaa, silittää paitoja ja hellii."

Vierailija
22.01.2012 |

Näin Niinistö kommentoi puolisonsa roolia. YÄÄÄÄÄKS! :O

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nimenomaan tässä tilanteessa sen puolison olennaisin osa olisi tukea ja auttaa siinä kampanjassa. Siis kuunnella, keskustella, antaa rehellistä palautetta jne.

Vierailija
82/137 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistapa Haaviston puolison ikä! :DDDDDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivat kyllä toisilleen.

Vierailija
84/137 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mihin he ovat aikoinaan tottuneet.

Vierailija
85/137 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan yhtä työssäkäyvä ja uraa tehnyt kuin miehenikin. Eri aloista johtuen esim. työajat toimii kuitenkin vähän eri tavalla ja se mahdollistaakin ko. järjestelyn myös meillä. Saulin lause voisi siis yhtä hyvin kuulua (ja kuuluukin) myös mieheni suusta. Ja itse otan sen ainakin aina kohteliaisuutena. Mahdollistaahan se osaaltaan myös mieheni työskentelemisen haastavassa ammatissa :).

Kaikki naiset eivät vaan valitettavasti ole yhtä tehokkaita. Sellaisten kohdalla tällainen järjestely ei vaan kerta kaikkiaan onnistu. Siksipä niiten miehet onkin ihan tavallisia duunareita ja konttorirottia, joita toki tämän yhteiskunnan pyörittämiseen tarvitaan myös. Samat saamattomat naikkoset sortuvat kateuksissaan ja alemmuuden tunnoissaan myös naurettavaan huuteluun tasa-arvosta ja 50-luvusta ;)!

Terkuin tuleva tohtorisrouva & hyvin hellitty, vaimon silittämissä paidoissa ja pesemissä sukissa viihtyvä tj-mies :)

Vierailija
86/137 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän on kokoomuksen viestintäpäällikkö eli ei mikään kotirouva. Ja JOS hän haluaa tukea miehensä uraa tekemällä jotain tollaisia askareita, niin minusta se on meidän kaikkien etumme. Haluatteko, että maamme presidentti silittää paitoja, vai kenties perehtyy johonkin ajankohtaiseen materiaaliin tai tekee jotain hyödyllistä?

Minäkin tykkään helliä miestäni ko tavoilla, hän arvostaa sitä, minä pidän niitä puuhia kovin helppoina, dadaa, kaikki ovat tyytyväisiä. Niin no paitsi ehkä teistä jotkut.

Vierailija
87/137 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei tässä ole ongelmallista se, jos nainen tekee kotitöitä tai vaikka omien paitojensa ohessa silittää miehenkin paidan. Asennevammaista sen sijaan on nostaa julkisuudessa vaimon ansioksi juuri nämä työt, ikään kuin se olisi merkittävin tuki ja panostus, mitä nainen tekee, ja ikään kuin se olisi jokin "vaimon osa". Ja onhan sekin tietenkin nykyaikana melko takapajuista, jos kotityöt ovat "naisen töitä", koska "miehellä on niin tärkeä työ kodin ulkopuolella".

Tuollaiseen kysymykseen Niinistön vastaus oli mahdollisimman epäkorrekti ja vaimoaan halventava. Kuka tahansa järjellinen ihminen olisi kiittänyt tosiaan henkisestä tuesta, sekä avusta vaalityössä. Mutta Niinistö nostaa esiin konkreettisina asioina RUUAN LAITON ja PAITOJEN SILITYKSEN.

Miten kukaan itseään kunnioittava nykynainen voi sulattaa tuollaisen? Luulisi, että melkein jokainen kuolisi häpeästä, jos oma puoliso puhuisi julkisesti tuohon sävyyn. Mutta... no, ehkä Jenni Haukio ei sitten kauheasti itseään kunnioitakaan... Mutta noh, eipä häntä nähtävästi kunnioita aviomiehensäkään :(

Vierailija
88/137 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön pimeinä tunteina voit miettiä onko miehesi oikeasti tyytyväinen. Ei hän tätä tietenkään myönnä tai kiellä, joutuu vain tyytymään kaltaiseesi.

Jos joku paitojen silitys on kynnyskysymys, on suhteessa jotain pahasti pielessä.

Millaista porukkaa täällä oikein pyörii? Ei minun tuttavapiirissäni kukaan mies halua paitojen silittäjää, siivoojaa ja ruuanlaittajaa, vaan PUOLISON. Valitettavaa, että jotkut eivät näköjään ole päässeet vielä niin korkealle tasolle.

Vierailija
89/137 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennihän on keski-ikäinen itsekin eikä mikään 18-vuotias lapsivaimo, urpo.

Jenniä katsellessa tuli mieleen nää lapsivaimot, joita vallan ja rahan kahvassa olevat sovinistimiehet itselleen hankkii!

Me keski-ikäiset naiset ei oikein innostuta tällaisesta. Ääneni menee HAAVISTOLLE.

Vierailija
90/137 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva pilke oli silmäkulmassa ja antoi ymmärtää, että tuki on ollut korvaamatonta ja kaikista tärkeintä se, että kotona on ollut todella tärkeä rentoutumispaikka vaalihälinän keskellä ihan tavallisine töineen.

Ainahan nää sanotaan pilke silmäkulmassa. Mutta Saulihan tuli ministeriaikanaan kuuluisaksi erityisesti siitä että itketti naisia. Hyvät veljet kaatoivat sen näitten naisten niskaan, kun ovat niin onnettomia tunareita, mutta tämä kaikki kyllä yhdessä muodostaa kyllä kokonaiskuvan tyypistä.

Vierailija
91/137 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei tässä ole ongelmallista se, jos nainen tekee kotitöitä tai vaikka omien paitojensa ohessa silittää miehenkin paidan. Asennevammaista sen sijaan on nostaa julkisuudessa vaimon ansioksi juuri nämä työt, ikään kuin se olisi merkittävin tuki ja panostus, mitä nainen tekee, ja ikään kuin se olisi jokin "vaimon osa". Ja onhan sekin tietenkin nykyaikana melko takapajuista, jos kotityöt ovat "naisen töitä", koska "miehellä on niin tärkeä työ kodin ulkopuolella".

Tuollaiseen kysymykseen Niinistön vastaus oli mahdollisimman epäkorrekti ja vaimoaan halventava. Kuka tahansa järjellinen ihminen olisi kiittänyt tosiaan henkisestä tuesta, sekä avusta vaalityössä. Mutta Niinistö nostaa esiin konkreettisina asioina RUUAN LAITON ja PAITOJEN SILITYKSEN.

Miten kukaan itseään kunnioittava nykynainen voi sulattaa tuollaisen? Luulisi, että melkein jokainen kuolisi häpeästä, jos oma puoliso puhuisi julkisesti tuohon sävyyn. Mutta... no, ehkä Jenni Haukio ei sitten kauheasti itseään kunnioitakaan... Mutta noh, eipä häntä nähtävästi kunnioita aviomiehensäkään :(

Tasa-arvoisessa suhteessa olisi toisin. Jos mieheltäni kysyttäisiin jonkun rankan työrupeaman jälkeen minun tuestani ja hän vastaisi noin... yöks, kyllä minua suututtaisi ja hävettäisi miehen puolesta. Meillä molemmilla on vaativa työ, ja kyllä se henkinen tuki on kaikkein tärkeintä. Puolin ja toisin.

Vierailija
92/137 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehdokkaana olis nainen ja hän kehuisi, kuinka mies hoitaa kotirintaman asiat naisen keskittyessä kampanjaan niin hihkuisitte täällä hurraata!!

Tsiisus mitä kaksinaismoralismia. Ei sitä Jenniä ole sinne kotiin PAKOTETTU. Jokainen pari tehkööt omat työnjakonsa :)

Vierailija
93/137 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

prässään myös housut. Hoidan kaikki pyykit kotona. Ja olen kokopäiväisessä ansiotyössä. Mies hoitaa sitten puolestaan sellaisia kotitöitä, joita minä en halua.

Mikä mittari yhtään mistään teille yksinkertaisille räyhääjille on joku paitojen silitys? Yksi työ muiden joukossa, ei mikään tasa-arvon mittari.

Kyllä minäkin esim. olen korjannut mieheni vaatteita (ommellut nappeja, vaihtanut vetoketjuja farkkuihin tms), teen oman osuuteni kotitöistä (joskaan meillä työnjako ei mene sukupuolen mukaan eikä varsinkaan 1950-luvun periaatteiden mukaan!) - mutta minä en TODELLAKAAN tykkäisi, jos mieheni puhuisi minusta kotipiikana. Minusta olisi äärimmäisen loukkaavaa, jos hän nostaisi minun parhaiksi puolikseni tai vaikkapa kuvaisi minun antamaani tukea KOTITÖIDEN KAUTTA.

Mutta tietysti, jos suhteen sisältö on sitä, että nainen tekee töitä kotona ja se on syy, miksi mies tykkää... Mutta kyllä ainakin oma parisuhteeni perustuu vähän syvällisempiin asioihin.

Vierailija
94/137 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehdokkaana olis nainen ja hän kehuisi, kuinka mies hoitaa kotirintaman asiat naisen keskittyessä kampanjaan niin hihkuisitte täällä hurraata!!

Tsiisus mitä kaksinaismoralismia. Ei sitä Jenniä ole sinne kotiin PAKOTETTU. Jokainen pari tehkööt omat työnjakonsa :)

kyllä naisenkin suusta kuulostaisi tosi vääristyneeltä, jos hän mainitsisi puolisonsa kohdalla vain kotityöt!

Eikä tässä ole kyse siitä, onko Jenni vapaaehtoisesti tuollaisessa pellen asemassa. Vaan tässähän on kysymys Niinistön arvomaailmasta. Nyt siellä on siis yksi sovinistinen, patavanhoillinen ja ilmeisesti vähän hidasjärkinen ehdokas. Hidasjärkinen siksi, ettei tuossa haastattelussa tajunnut edes taktikoida ja miettiä sopivaa vastausta. Ja KAIKKIEN, jotka ovat julkisuuden kanssa tekemisissä, on oltava tietoinen siitä, että mitä tahansa paskaa ei kannata päästää suustaan ulos tv-kameroiden edessä.

Vierailija
95/137 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette usko, miten paljon vaimon antama tuki merkitsee miehelle.

Mun exä ei tukenut töissäoloani, olisi pitänyt olla kotona aina kun hänkin oli. Ei halunnut, että harrastaisin liikuntaakaan, koska olin silloin poissa kotoa kaksi kertaa viikossa 2-3 tuntia kerrallaan. Ja kun tulin kotiin eri aikaan kuin hän, hän ei ollut näkevinään minua vaikka joskus sattumalta olisi eteisessä tullut vastaan.

Naiset, lopettakaa se feministinen ajattelu! Miehillä ja naisilla on omia roolejaan. Feminismi rikkoo avioliiton.

Vierailija
96/137 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siitä, että joku noubadi on kotona silittänyt sukkia.

Vierailija
97/137 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä naisenkin suusta kuulostaisi tosi vääristyneeltä, jos hän mainitsisi puolisonsa kohdalla vain kotityöt!

Eikä tässä ole kyse siitä, onko Jenni vapaaehtoisesti tuollaisessa pellen asemassa. Vaan tässähän on kysymys Niinistön arvomaailmasta. Nyt siellä on siis yksi sovinistinen, patavanhoillinen ja ilmeisesti vähän hidasjärkinen ehdokas. Hidasjärkinen siksi, ettei tuossa haastattelussa tajunnut edes taktikoida ja miettiä sopivaa vastausta. Ja KAIKKIEN, jotka ovat julkisuuden kanssa tekemisissä, on oltava tietoinen siitä, että mitä tahansa paskaa ei kannata päästää suustaan ulos tv-kameroiden edessä.

Ehkä Jenni on vapaaehtoisesti kotona huolehtimassa perheen hyvinvoinnista? On heillä todella hyvät tulot, miksi stressata. Jos olisin rikas, en todellakaan kävisi töissä kahdeksasta viiteen...

Ja mistä me tiedämme heidän kotiolojaan??? Olen aika varma, että heillä käy siivooja kerran viikossa tms., ainakin itse, jos olisin rikas, sellaisen tilaisin kotitöitä helpottamaan.

Vierailija
98/137 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa siinä on, että mies kehuu vaimonsa? Sanokaa yksi nainen, joka ei tekisi tätä miehelleen, jos hänestä mahdollisesti tulisi Suomen presidentti? Kyllä kaikki tekisivät parhaansa. He eivät olisivat menneet naimisiin, jos heillä ei olisi samanlaisia arvoja: toiset arvostavat sitä, toiset tätä, ja yleensä haluaa miellyttää rakastamaansa henkilöä! Miksi aina puhutaan siitä, että mies pitää silittää paitojaan? Miksi ei KOSKAAN puhutaan siitä, että myös nainen voisi olla ulkona ja aurata tiet traktorilla, tasa-arvon nimessä? Helliihän se mies naistaan silloin....

Vierailija
99/137 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa siinä on, että mies kehuu vaimonsa? Sanokaa yksi nainen, joka ei tekisi tätä miehelleen, jos hänestä mahdollisesti tulisi Suomen presidentti?

Siinä sulle miettimistä.

Vierailija
100/137 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Jenni on vapaaehtoisesti kotona huolehtimassa perheen hyvinvoinnista? On heillä todella hyvät tulot, miksi stressata. Jos olisin rikas, en todellakaan kävisi töissä kahdeksasta viiteen...

Ja mistä me tiedämme heidän kotiolojaan??? Olen aika varma, että heillä käy siivooja kerran viikossa tms., ainakin itse, jos olisin rikas, sellaisen tilaisin kotitöitä helpottamaan.

Ei tässä ole kysymys mistään "heidän kotioloistaan". On ihan sama, käykö siivooja vai siivotaanko itse, ja on ihan samantekevää, millainen sopimus heillä kahdella on. Tässä on pointtina se, että Niinistö puhui kotitöiden tekemisestä, kun kysyttiin, miten puoliso on tukenut häntä kampanjassaan. Se on TODELLA vähättelevä kommentti. Se todellakin kuulostaa siltä, ettei Niinistö koe vaimollaan olevan hänelle mitään muuta annettavaa kuin silitetyt paidat ja lämmin ruoka (ja seksi). Näin hän sujuvasti sivuutti sen vaalityön, jota vaimo on hänen hyväkseen tehnyt sekä antoi myös ymmärtää, ettei mitään henkistä yhteyttä ole, tai ainakaan se ei hänelle merkitse mitään.

Kysymykseen puolison tuesta ei normaalisti luetella erilaisia kotitöitä, vaan enemmänkin henkistä tukea, kannustamista, ja toki vaalityöhön osallistumista (jos puoliso on osallistunut).

Miten voi olla, että joku ei tajua tätä, vaan horisee jotain käsittämätöntä siivoojasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme