Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhentaako lapset äitiä?

Vierailija
20.01.2012 |

En osaa muotoilla otsikkoa paremmin. Mutta tuntuuko teistä että lasten saannin jälkeen olet vanhentunut ja ehkä raihnaisempi? Olen 30 ja 3 lasta(1-6v) ja tunnen olevani vanha ja ihmettelevän miten joku jaksaa tehdä lapsia yli kolmekymppisenä. Vai liittyykö tämä vain pikkulapsiaikaiseen väsymykseen?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsyttää kyllä. PIkkulasten äidit ei usein panosta itseensä vaan uhraavat paljon perheen eteen.

Vierailija
2/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan täysin rupsahtanut näissä muutamassa vuodessa. Luulen kyllä, että suurin syypää on vähäinen ja huono uni. Olen herännyt joka ikinen yö viimeiset 3,5 vuotta vähintään neljä kertaa yössä. (Esikoinen on tosi huono nukkuja.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin 30v, mulla kaksi lasta. Varmaan paljon tekee se väsymys, mutta on mulla esim. silmäkulmiin tullut ryppyjä ja harmaita hiuksiakin! :( KAMALAA!

Vierailija
4/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin lyhyellä tähtäimellä. Olen 32 ja lapset on 3 ja 8 kk ja tunnen itseni sata vuotta vanhaksi. Silmäpussit on valtavat, olen kalpea ja rupsahtanut. Ero valokuviin ennen esikoista on tosi iso, paljon isompi kuin mitä kolmessa vuodessa ois uskonut.

Vierailija
5/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun lapset kasvaa ja univelka vähenee niin alkaako sitä taas näyttää paremmalta ja voivan paremmin? Nyt on vaikea hyväksyä sitä että minä suhteellisen nuori ihminen olen vanha ja raihnainen.

ap

Vierailija
6/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30v. ja lapset 7v. ja 4v. Hohhoijaa. Kun katsoo kuvia vaikka 5-6 vuoden takaa, niin olin NIIN nuori. Lapset todellakin vanhentaa ja väsyttää. Ja niin, aika paljon jää itseensä satsaaminen vähemmälle kun vrt johonkin lapsettomiin ystäviin.

Vierailija
7/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kysyy, kuinka vanha vanhin lapseni on, niin joudun sanomaan, että 18v.

Siinä ei voi enää sanoa, että itse on 21v. ;D

Eli vastaus ap:n kysymykseen on: lapset vanhentavat äitiä.

Vierailija
8/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullekin on siis tullut ryppyjä, ihan rehellisiä sellaisia eikä mitään ilmejuonteita. Järkytyin aika pahasti kun yksi päivä näytn vauvalle peilistä hänen puuroista naamaansa ja hymyilin samalla siinä taustalla. Kyllä hyytyi se hymy nopeasti, kun näin kuinka hirveät rypyt silmien ympärille tuli. Aivan varmasti näitä ei ollut vielä viime vuonna tähän aikaan.

Vierailija
9/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole saanut kunnon valokuvaa sen jälkeen, kun lapset syntyivät...

Vierailija
10/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tapahtuu juuri kolmekymppisenä lapsen saaneille usein. Miettikää mistä johtuu

Vierailija
11/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanha olo, et huhuh. Ja olen siis hoikka ja urheilullinen ja pukeudun tyylikkäästi. Mutta naama on niin väsynyt. En tiedä näkeekö muut sen, mutta kyllä musta valokuvista näkee väsymyksen. Tuntuu, et oo vanhentunut 15 vuotta muutamassa vuodessa. Ja lapsia 3 alle kouluikäistä.

Vierailija
12/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tapahtuu juuri kolmekymppisenä lapsen saaneille usein. Miettikää mistä johtuu

ja viimeisen 28-vuotiaana ja rupsahtanut olen.

Vierailija
13/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin sata vuotta / viikko tahtia. Ainakin jos on vilkkaan ekaluokkalaisen pojanvesselin äiti, joka saa Wilmassa perjantaisin viikon kuulumiset opelta. Rupsahdan silmissä.

Onneksi isosiskon Wilmassa on lukenut mitään vain kerran ja sekin oli tiedoksi, enkun kokeesta (jota ei palauteta) kiitettävä.

Vierailija
14/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulla olo piristyi, kun kuopus alkoi nukkua paremmin ja muutenkin aloin saada omaa aikaa. Kiinnitin samaan aikaa myös huomiota ihonhoitoon ja mielestäni kunnon yöunet, tehoseerumi ja hyvät voiteen saivat ihoni hehkumaan ja harmaa hiiri katosi. Siis ulkonäkö parani ja tottakai mieliin kun sai kunnolla nukkua. Olen jo yli 40.

Vierailija
15/31 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan päinvastoin! On tosin paljon itsestä kiinni miten käy ;).

Vierailija
16/31 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 23 v ja lapseni 1,5 v Edelleen pidän todella tarkkaan huolta ulkonäöstäni, kroppa on jopa paremmassa kunnossa kuin ennen raskautta (salilla joka toinen päivä). Meikkaan myös päivittäin ja käyn shoppailemassa. En ymmärrä äitejä, jotka hengaavat kaikki päivä verkkareissa, meikittä ja hiukset miten sattuu. Sellainenhan masentaa ja vanhentaa taatusti. Tärkeää on pitää kiinni säännöllisestä rytmistä lapsen / lasten kanssa, syödä hyvin ja riittävän usein sekä ottaa aikaa itselleen. Herää vaikka ennen lasta, jos et muuten ehdi panostaa itseesi.

Vierailija
17/31 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysiä öitä jo tässä vaiheessa tai max 1-2 heräämistä?

Vierailija
18/31 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toli univelka näkyy ja tuntuu, mutta raskaus on aina hormoniboosti joka nuorentaa. Joka raskaudessa olen oksennellut 9kk ja ollut rankkaa, paljon kiloja tullut jne, mutta muuten, ah! Iho sileä, hehkuva, rypyt häviää, tukka kiiltää jne. Olen omasta mielestäni normi ikäinen mutta av pastan mukaan iköloppu raakki, eli lapset sain 32, 34 ja 36 vuotiaana. Olen mielestäni huippukunnossa, ja selkeästti ikäisiäni nuoremman näköinen. Olo on siis parikymppisen, vaikka hektistä lapsiperherallia pyöritänkin: )

Vierailija
19/31 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 23 v ja lapseni 1,5 v Edelleen pidän todella tarkkaan huolta ulkonäöstäni, kroppa on jopa paremmassa kunnossa kuin ennen raskautta (salilla joka toinen päivä). Meikkaan myös päivittäin ja käyn shoppailemassa. En ymmärrä äitejä, jotka hengaavat kaikki päivä verkkareissa, meikittä ja hiukset miten sattuu. Sellainenhan masentaa ja vanhentaa taatusti. Tärkeää on pitää kiinni säännöllisestä rytmistä lapsen / lasten kanssa, syödä hyvin ja riittävän usein sekä ottaa aikaa itselleen. Herää vaikka ennen lasta, jos et muuten ehdi panostaa itseesi.

Itse olen 24 v. ja poka 1,5v. Olen myös, hitusen hoikempi kun ennen ja huolehdin ulkonäöstäni kuten ennenkin.

Mun lapsi on vasta 1 v. jälkeen ruvennut nukkumaan "hyvin" (herää enää 3-5 kertaa), sitä ennen heräili 15-60 min. välein.

Mun mielestä se,että vähän laittaa itteään, kohentaa kummasti mieltä ja auttaa jaksamaan :)

Eikä se vie hirveästi edes aikaa, että miettii vähän mitä vaatetta kaapista ottaa, laittaa hitusen ripsaria ja katsoo ettei hiukset sojota jokasuntaan (itelläni tosin on rastat, joten ne ei niin laittoa vaadi :p )

Vierailija
20/31 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 pientä lasta ja olen 43v. Minulla on aina ollut todella kuiva iho, mutta raskaus- ja imetysaikoina se muuttui normaaliksi. Hiuksetkin tuuheni sen hormoonikadon jälkeen.

Olen ikäänkuin saanut energiaa lapsista ja kotonaolo vuosien työnteon jälkeen on taivaallista ja piristävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän