Suuri presidenttigallup: Kumpaa äänestät tokalla kierroksella: Saulia vai Pekkaa?
Kommentit (151)
Ei sillä ole merkitystä onko hän homo vai ei. Itselläni käynyt ensimmäistä kertaa elämässäni niin, että joku ehdokas on kaikesta samaa mieltä mitä minä, ja vielä sopivan ikäinen ja asiallisen oloinen. Äänestän Haavistoa 1. ja 2. kierroksella. En halua mollata ketään, mutta en ymmärrä mitä Väyrynen tekee kisoissa, kuka häntä äänestää? Ilmeisesti sellainen hassun hauska ja muka lupsakka ja välillä ärhäkkä mies vetoaa (nuoriin?) jotkai eivät politiikkaa seuraa eivätkä siitä mitään tiedä. On aivan käsittämätöntä että tuollainen venkoilija on Keskustan ehdokkaana :(
mutta niin on monilla muillakin, ja vielä enemmän
Voin kyllä elää Suomessa edelleenkin vaikka Pekasta tulisikin pressa.
Ei sillä ole merkitystä onko hän homo vai ei. Itselläni käynyt ensimmäistä kertaa elämässäni niin, että joku ehdokas on kaikesta samaa mieltä mitä minä, ja vielä sopivan ikäinen ja asiallisen oloinen. Äänestän Haavistoa 1. ja 2. kierroksella. En halua mollata ketään, mutta en ymmärrä mitä Väyrynen tekee kisoissa, kuka häntä äänestää? Ilmeisesti sellainen hassun hauska ja muka lupsakka ja välillä ärhäkkä mies vetoaa (nuoriin?) jotkai eivät politiikkaa seuraa eivätkä siitä mitään tiedä. On aivan käsittämätöntä että tuollainen venkoilija on Keskustan ehdokkaana :(
No minäpä koitan vääntää rautalangasta. Väyrynen on mukana ja häntä äänestetään ihan vaan siksi, että kaikki eivät ajattele asioista kuten sinä ja Haavisto. Ei siinä mitään sen kummempaa ole. Ihmiset ovat erilaisia ja siksi mukana on myös erilaisia ehdokkaita. On oikein hienoa että sinä olet löytänyt oman ehdokkaasi, on myös hienoa että minulle oli oma ehdokas (ei ollut Haavisto). Jos mukana olisi ollut vain Haavisto niin minä olisin jättänyt äänestämättä. Kun ei kolahda niin ei kolahda.
Mua oikeasti ihmetyttää tää muiden haukkuminen, olet ties mikä luuseri jos et äänestä kuten sinä.
tahtpisin vaan kuulla perusteluja miksi Väyrynen
kumpikin veisi Suomen tuhoon
jättäisin äänestämättä
vaikka ensimmäisellä kierroksella äänestänkin Biaudet'a (ideologisesti lähempänä Haavistoa). Niinistökin vähän ällöttää, mutta mä en vaan oikein pidä Haaviston kumppanista... Jotenkin ihan höpön ja kakaran oloinen jätkä, ei yhtään sellainen sivistyneen ja arvokkaan oloinen. Mutta täytyy sanoa, ettei se Niinistönkään kumppanimaku ole aina vakuuttanut - kaiken huippu oli se Karpela!
lähti ääni täältä Kajaanista tänään.
Vastaus kuuluu: fiksuuden ja suvaitsevaisuuden mitaksi on Suomessa tehty se, että haluaa homon presidentiksi. Muista ominaisuuksista ei niin väliä. Ehkä kuitenkin kannattaisi ajatella kaksi kertaa, mikä on edustuksellisen presidentin varsinainen tehtävä.
Haavisto on niin vähemmistön presidentti: ei käynyt armeijaa, ei kuulu kirkkoon ja kuuluu ... vähemmistöön.
Parturipojan kouluttamaton elämänkumppani ei sovi pressaksi.
On naurettavaa äänestää jotakuta siksi, että hän on homoseksuaali.
Äänestän Saulia.
Tiedoksi Saulin äänestäjältä kapitalistin vastustajalle US:n sivulta lainaus:
Haavisto on Munkkiniemen hienostokaupunginosan kasvatteja. Perusporvarin poika. Isä oli Munkkiniemen yhteiskoulun rehtori ja 70 luvulla rehtorin poika eli mukavaa elämää. Ei ollut huolta huomisesta joten opintojakaan ei tarvinnut ajatella.
Pekka pani myyntiin isänsä talon Munkkiniemessä viime vuonna. Pyynti oli 1,7 milj. euroa.
Pekkaa äänestin myös ekalla kierroksella.
sillä Timo Soinia lainatakseni "hän on aidosti suvaitsevainen ehdokas". Inhimillinen ja lämmin ihminen osaamisensa ja ansioidensa lisäksi.
Homoseksuaalisuus ei pätevöitä yhtään mihinkään, mutta jonkun kyseenalaistama lisäarvo homon äänestämisessä on se, että kansan valitsema homoseksuaalinen presidentti olisi vahva signaali niille pikkupaikkakuntien esiteineille (osan teistä lapsille), jotka painivat tälläkin hetkellä oman identiteettinsä kanssa. Se olisi valo pitkän ja piinallisen syrjinnän tunnelin päässä.
Nyt meillä on mahdollisuus osoittaa rohkeutta ja valita kahdesta hyvästä ehdokkaasta se pikkuisen parempi.
ainoa ammattilainen kun Väyrynen jäi 3:ksi.
Haaviston kannattajat väittävät että siksi äänestetään Niinistöä, kun se on varma voittaja.
No varma voittaja se on, mutta myös parempi kokemus tärkeistä asioista.