Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimisit? taapero ja kauppakassit, ei hissiä...

Vierailija
19.01.2012 |

Eli käyn usein kaupassa silloin kun mies töissä, meillä ei talossa hissiä asutaan 2 kerroksessa.

taapero osaa jo nousta portaita mutta aina ei jaksa ylös asti, ja kauppakassien kanssa usein vaikea jos toisin kaikki kerralla, kassit yleensä painaa jonku verran ja samoin lapsi.

miten itse toimisit?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap sattuisi nyt asumaan sellaisessa vanhassa Helsingin keskustan suuressa hissittömässä talossa, niin sitten tasanne kerrallaan vain. Aika harvoin siellä ylimmissä kerroksissa kuitenkaan lapsiperheitä asuu ja ainakin sitten ovat suunnitelleet nämä asiat jo jotenkin ennalta, kun ovat tuollaiseen asumisratkaisuun lasten kanssa lähteneet.

Vierailija
62/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo iän myötä jaksaa ja osaa kivuta portaita paremmin.

Me asuimme ennen 3. kerroksessa ja kuopuksen piti alkaa opetella kävelemään ylös itse 1v4kk ikäisenä, kun odotin kuopusta (esikoinen oppi kävelemään 1v2kk ikäisenä). Hitaasti kun menee, kyllä se siitä.

Mihinkään odottelemaan en lasta jättäisi (paitsi kotona omaan sänkyynsä tai leikkikehään tms.), tulee vielä rattaineen pää edellä alas...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin lapsesta kiinni. Jos osaa kiivetä, annat kiivetä (tätäkin voi opettaa) jos taas rauhallisempi, jätät odottamaan ylös tai alas. Ilmeisesi et edes kanna rattaita, joten voi jättää odottamaan niihin. Kai rattaissa on lukitussysteemi?

Reppu on kyllä hyvä idea. Itse kannan vain monta kierrosta :) Otin kerran aikaa, että juoksen 2. kerrokseen ja takaisin 15 sekunnissa.

Vierailija
64/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa kulkea portaita eli ei voi jättää portaita, niin lapsi kainaloon ja kassit toiseen käteen. Reppu on muuten hyvä. Jos kamaa on niin kauheasti, ettei millään jaksa, niin olen joskus jättänyt painavia kuivatuotteita (esim. kaurahiutaleet) rappuun ja sitten hakenut myöehmmin / mies tuonut tullessaan tms.

Kolmannessa kerroksessa asutaan, kolme lasta enkä ole koskaan kokenut asiaa ongelmaksi. Tosin aika harvoin mitään järjettömiä megamaanisia ostoksia täytyykään tehdä taaperon kanssa. Ne hoidetaan yksin (minä tai mies) autolla. Oletko sinä ap yh?

en ole yh.

Mutta kaupassa usein kiva käydä valosaan aikaan ja pävällä silloin kun hyvin energiaa. Autoa ei ole niin ei isompia määriä saa kerralla.

Olen raskaana ja selkä välillä aika kipee niin en viitsi lähteä kantamaan molempia samaa aikaa ja rasittaa selkää turhaan sen takia.

ap

Koska sittenhän sä vasta pulassa olet jos nytkin on noin hankalaa!

Vierailija
65/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero osaa kävellä niin ottaisin suurimman osan kasseista toiseen käteeni ja toiseen kyynärtaipeiseen pujottaisin kevyen kassin ja pitäisin sillä kädellä taaperon kädestä ja menisimme niin rappuset ylös.

Mietin myös tässä kuinka paljon ap ostaa kerrallaan tavaraa? Itse kannan yhdellä kädellä 3-4 kassia tavaraa, joissa esim n 5 litraa maitoa, puurohiutaleita, kasvikset, perunat yms. eli ei mitään kovin kevyttä ja toisessa kainalossa kulkee taapero samalla.

Vierailija
66/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hitaasti taaperon kanssa raput ylös. Kyllä 1,5v oppii ja jaksaa, kunhan saa harjoitella. Kohta teillä on vauva talossa ja uusi ongelma.

Vierailija
67/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin iso lapsi osaa jo kontata raput ylös, jos vain opettaa. Ja ei ole mitenkään kamalan myöhään kehittynyt liikunnallisesti. Oma lapsi oppi kävelemään vasta 1v3 kk ikäisenä, mutta konttasi portaita jo ennen sitä. Talvekamppeet tosin hidastaa, joten ehkä niitä voisi vähentää jo alakerrassa?

Vierailija
68/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kerrostaloja eikä tuotakaan ongelmaa.

Onko ap:n lapsi vammainen tai muuten liikunta kyvytön, kun pelkää hänen putoavan pää edellä portaat kellariin saakka?

En todella on kerrostaloasukas ja siksi en ongelmaa ymmärrä. Sen verran olen kerrostaloissa käynyt lastenkin kanssa, että uskoisin lapsen olevan kuitenkin parhaiten tallessa ovien sisäpuolella, jos ne ovat lukossa. Lapsen vilkkaudesta riippuen joko lapsi tai tai tavarat ensin ylös.

Olisiko mitenkään mahdollista, että varsinkin suurempien ostosten päivänä kotiinpaluu ajoitettaisi samaan aikaan kun mies tulee töistä?

Tai käytäis kaupassa yhdessä, ja ostettaisi silloin viikon ruokatarpeet, vaipat ym. isot ja painavat, ja tavallisella kauppakäynnillä lapsen kanssa ei tarvitsisi tuoda kuin maitopurkin ja muuta pientä.

Vierailija
69/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kaupungissakin ihan mukavaa eikä kerrostaloasuminen tuota kaikille ongelmia. Kukin menee tavallaan lapsesta riippuen, kuten moni täällä onkin sanonut.

En jättäisi lasta ulos odottamaan. Ainakaan täällä Helsingissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan