Miten toimisit? taapero ja kauppakassit, ei hissiä...
Eli käyn usein kaupassa silloin kun mies töissä, meillä ei talossa hissiä asutaan 2 kerroksessa.
taapero osaa jo nousta portaita mutta aina ei jaksa ylös asti, ja kauppakassien kanssa usein vaikea jos toisin kaikki kerralla, kassit yleensä painaa jonku verran ja samoin lapsi.
miten itse toimisit?
Kommentit (69)
on ongelmat... Kannat siinä järjestyksessä, mikä sopii lapsesi kehitykselle parhaiten. Jos osaa jo kiivtä, kannat lapsen ensin. Ei voi olla näin iso ongelma.
Jompikumpi vanhempi hoitaa lasta kotona.
Jos on pakko käydä silloin kun on lapsen kanssa yksin, ostaa vain sen, minkä kantaa yhdellä kädellä (toisessa kainalossa sitten se taapero).
Teen esim. niin, että jos taaperon kulku tyssää, niin jätän hänet siihen ja kiikutan kassit ylös ja tulen hakemaan. En täysin ymmärrä, mikä ongelma on. Eihän siinä mene kuin muutama sekuntti, kun portaat juoksee ylös ja alas. Meillä nyt kyllä on autoton piha ulko-ovesta mennessä. Eri asia voisi olla, jos asuisi jossain Manskun varressa, jolloin olisi suuri riski, jos nyt taapero ehtisi saada itsensä ovesta ulos. Tosin tuollaisilla paikoilla ovet taitavat olla lukossa.
ainakaan ilman rattaita uskaltais jättää siihen alas odottamaan, ties minne lähtis, on nopea vaikka menis pieni hetki..
Oon joskus tehny niin että jätän lapsen rattaisiin, vöihin odottamaan etuoven eteen kun juoksen viemässä kassit ylös, sitten menen alas ja viedään rattaat kellariin ja mennään kotiin, mihen mielestä taas ei kannattais jättää lasta ulos siksi aikaa vaan toisin eka kotiin ja sitten vasta kassit.
Itse en näe siinä niin pahaa jos odottaa pari sekuntia ulkona vaunuissa.Meillä kerrostalo ihan autotien vieressä että ainakaan en ilman rattaita jättäis tohon ulos odottamaan
ap
tohon halusinkin kommenttia että uskaltaisko muut jättää, en oo itsekkään jättäny enää sen jälkeen kun mies sano ettei kannata, ja harvoin niinkään tein mutta nyt en oo enää.. Oon tuonu lapsen eka eteiseen ja hakenu kassit rappusten alapäästä. Joskus jos vähemmän kannettavaa niin tuon kaikki kerralla porras kerrallaan
kiitos hyvistä kommenteista
ap
tosiaan hissittömät talot niin valtavia ovat, että rapuissa joutuu "harhailemaan". Toisaalta hyvä, jos elämä on niin helppoa, että tästäkin voi syntyä ongelma :)
mutta kyllä olen Helsingissä ollut jopa 7-kerroksisessa talossa, jossa ei ole hissiä.
Siskoni asuu 4,5. kerroksessa ei hissiä, äitini 4. kerroksessa ei hissiä.
osaa kulkea portaita eli ei voi jättää portaita, niin lapsi kainaloon ja kassit toiseen käteen. Reppu on muuten hyvä. Jos kamaa on niin kauheasti, ettei millään jaksa, niin olen joskus jättänyt painavia kuivatuotteita (esim. kaurahiutaleet) rappuun ja sitten hakenut myöehmmin / mies tuonut tullessaan tms.
Kolmannessa kerroksessa asutaan, kolme lasta enkä ole koskaan kokenut asiaa ongelmaksi. Tosin aika harvoin mitään järjettömiä megamaanisia ostoksia täytyykään tehdä taaperon kanssa. Ne hoidetaan yksin (minä tai mies) autolla. Oletko sinä ap yh?
kyllähän monet jättää lapsen myös ulos nukkumaan vaunuihin niin en nyt niin isoa ongelmaa näe siinä miksei pari sekuntia vois olla ulkona rattaissa..?
ap
verran. Niihin kai rakennellaan hissejä, jos lupa heltiää.
Ja köytä sitä taaperoa niihin siksi aikaa kun viet kauppakassit ylös ja juokset takaisin alas. Et saa tähän kulumaan 30 sekuntia enempää- tuossahan melkein rapusta riippuen säilyy näköyhteys - ja ainakin kuuloyhteys.
Tai jos et uskalla tehdä näin päin, niin sitten kauppakassit odottamaan rappuun, taapero ylös ja pinnasänkyyn tai muuhun jossa ei pääse tekemään tuhojaan siinä 30 eskunnissa kun kipaiset hakemaan kassit ja kipin kapin hakemaan ostokset ylös. Ai niin, mutta jauhelihan mikrobit lähtee kasvamaan tuossa ajassa kun ne lojuu lämpimässä eikä sitä voi enää käyttää.
osaa kulkea portaita eli ei voi jättää portaita, niin lapsi kainaloon ja kassit toiseen käteen. Reppu on muuten hyvä. Jos kamaa on niin kauheasti, ettei millään jaksa, niin olen joskus jättänyt painavia kuivatuotteita (esim. kaurahiutaleet) rappuun ja sitten hakenut myöehmmin / mies tuonut tullessaan tms.
Kolmannessa kerroksessa asutaan, kolme lasta enkä ole koskaan kokenut asiaa ongelmaksi. Tosin aika harvoin mitään järjettömiä megamaanisia ostoksia täytyykään tehdä taaperon kanssa. Ne hoidetaan yksin (minä tai mies) autolla. Oletko sinä ap yh?
en ole yh.
Mutta kaupassa usein kiva käydä valosaan aikaan ja pävällä silloin kun hyvin energiaa. Autoa ei ole niin ei isompia määriä saa kerralla.
Olen raskaana ja selkä välillä aika kipee niin en viitsi lähteä kantamaan molempia samaa aikaa ja rasittaa selkää turhaan sen takia.
ap
Teen esim. niin, että jos taaperon kulku tyssää, niin jätän hänet siihen ja kiikutan kassit ylös ja tulen hakemaan. En täysin ymmärrä, mikä ongelma on. Eihän siinä mene kuin muutama sekuntti, kun portaat juoksee ylös ja alas. Meillä nyt kyllä on autoton piha ulko-ovesta mennessä. Eri asia voisi olla, jos asuisi jossain Manskun varressa, jolloin olisi suuri riski, jos nyt taapero ehtisi saada itsensä ovesta ulos. Tosin tuollaisilla paikoilla ovet taitavat olla lukossa.
ainakaan ilman rattaita uskaltais jättää siihen alas odottamaan, ties minne lähtis, on nopea vaikka menis pieni hetki..
Oon joskus tehny niin että jätän lapsen rattaisiin, vöihin odottamaan etuoven eteen kun juoksen viemässä kassit ylös, sitten menen alas ja viedään rattaat kellariin ja mennään kotiin, mihen mielestä taas ei kannattais jättää lasta ulos siksi aikaa vaan toisin eka kotiin ja sitten vasta kassit.
Itse en näe siinä niin pahaa jos odottaa pari sekuntia ulkona vaunuissa.Meillä kerrostalo ihan autotien vieressä että ainakaan en ilman rattaita jättäis tohon ulos odottamaan
ap
tohon halusinkin kommenttia että uskaltaisko muut jättää, en oo itsekkään jättäny enää sen jälkeen kun mies sano ettei kannata, ja harvoin niinkään tein mutta nyt en oo enää.. Oon tuonu lapsen eka eteiseen ja hakenu kassit rappusten alapäästä. Joskus jos vähemmän kannettavaa niin tuon kaikki kerralla porras kerrallaan
ap
Ensinnäkin: minkä ikäisestä taaperosta on kyse?
toiseksi: miksi jättää rattaat ulos?
Mä ainakin lykkäisin rattaat rappikseen (ellei lasta voi päästää sinne vapaaksi), kiikuttaisin kassit ylös ja hakisin lapsen.
Helpommin se lapsi sieltä ulkoa lähtee vieraan ihmisen mukaan (voi käydä sekunneissa: joku huomaa rattaat ja juoksee niiden kera karkuun ja lapsesi onkin myyty sitten ulkomaille!) kuin ehtisi sisältä karata tai tippua rappusista.
tekisin niin, että käytäisiin koko perheen voimin viikonloppuna kaupassa (tässä tulee samalla suunniteltua seuraavan viikon ruuat etukäteen, eikä ole niin tuskaista sitten niitä joka päivä miettiä), ja sitten viikolla hakisin vaan pikkuostoksia, jotka sais reppuun.
kyllähän monet jättää lapsen myös ulos nukkumaan vaunuihin niin en nyt niin isoa ongelmaa näe siinä miksei pari sekuntia vois olla ulkona rattaissa..?
ap
Ei kukaan muu kuin idiootti jätä kerrostalon pihalle lasta vaunuihin nukkumaan. Saatika odottamaan, että itse kipaisee sisällä. Vie rappuun odottamaan!
Teillä on kaksi vanhempaa, yksi pieni lapsi. Käytte kerran tai kaksi viikossa kunnolla kaupassa. Jos jotain tarvitsee sen lisäksi, mies tuo töistä tullessaan.
meidän ruokaostokset lähes kokonaan taaperon ja rattaiden kanssa, sillä mies on paljon töissä ja meillä ei edes ole autoa. Kannan kauppakassit ensin ja taapero odottaa rapussa rattaissa. Sitten haen lapsen, jätän eteiseen ovi raolleen ja kipaisen vielä rattaat ylös. Hyvin toimii meillä näin.
ap
ap
Ensinnäkin: minkä ikäisestä taaperosta on kyse?
toiseksi: miksi jättää rattaat ulos?
Mä ainakin lykkäisin rattaat rappikseen (ellei lasta voi päästää sinne vapaaksi), kiikuttaisin kassit ylös ja hakisin lapsen.
Helpommin se lapsi sieltä ulkoa lähtee vieraan ihmisen mukaan (voi käydä sekunneissa: joku huomaa rattaat ja juoksee niiden kera karkuun ja lapsesi onkin myyty sitten ulkomaille!) kuin ehtisi sisältä karata tai tippua rappusista.
taapero on 1,5. Ei ainakaan näin talvella pääse irti valjaista kun paksut toppavaatteet.
Ehkä noin vois tehdä mitä ehdotit. meillä tosin ei kovin helposti saa vaunuja rappuun kun siinä on porras mutta kai ne jotenkin kiskoo.
Joo tosiaan on mullakin ongelmat :)
tai ei nyt varsinainen ongelma edes ole mutta kaipasin mielipiteitä ja vaihtoehtoja.
kiitos niistä!! :P
ap
Olen koko lapsen iän asunut hissittömässä talossa,se on helppoa kun hallitse´,otat lapsen toiseen syliin ja toiseen kassit,en näe ongelmaa siinä :) isommat ostokset voi hoitaa silloin kun on mies messissä :)
Mitenhän ap mahtaisi osata asua kaksi, saati kolmekerroksisessa ok-talossa? Päivän aikana rampataan portaita suuntaan jos toiseen, välillä tavaraa on mukana paljonkin.
Ja tosiaan kerrostalossa sinne 2 kerrokseen ja takaisin kipaisee ihan muutamassa sekunnissa. Enpä ole tajunnut tätäkään pitää ongelmana aikanaan kerrostalossa asuessani.
Uskallat jättää lapsen ulos yksin rattaisiin odottamaan, muttet rappukäytävään?
Jaa...