Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimisit? taapero ja kauppakassit, ei hissiä...

Vierailija
19.01.2012 |

Eli käyn usein kaupassa silloin kun mies töissä, meillä ei talossa hissiä asutaan 2 kerroksessa.

taapero osaa jo nousta portaita mutta aina ei jaksa ylös asti, ja kauppakassien kanssa usein vaikea jos toisin kaikki kerralla, kassit yleensä painaa jonku verran ja samoin lapsi.

miten itse toimisit?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti teki niin, että jätti mut 1,5v kaupan eteen huutamaan, kun en suostunut kävelemään ja toi kauppakassit kotiin. Sen jälkeen tuli hakemaan mut kaupan edestä.

Voithan tehdä niin että otat selkärepun mukaan, ja laitat sinne niin paljon ostoksia kuin mahtuu. Loput muovikassiin ja lapsi syliin. Näin ne menee kaikki kerralla. Tai sitten lapsi ergoon tai liinaan, ja kannat kaikki kerralla.

Vierailija
22/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen esim. niin, että jos taaperon kulku tyssää, niin jätän hänet siihen ja kiikutan kassit ylös ja tulen hakemaan. En täysin ymmärrä, mikä ongelma on. Eihän siinä mene kuin muutama sekuntti, kun portaat juoksee ylös ja alas. Meillä nyt kyllä on autoton piha ulko-ovesta mennessä. Eri asia voisi olla, jos asuisi jossain Manskun varressa, jolloin olisi suuri riski, jos nyt taapero ehtisi saada itsensä ovesta ulos. Tosin tuollaisilla paikoilla ovet taitavat olla lukossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen niin, että ensin kannan rattaat, sitten kauppakassit ja lopuksi haen taaperon, joka on ehtinyt kavuta noin puolet matkasta vastaan.

Vierailija
24/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätätkö taaperon kotiin vai talon alakertaan odottamaan pieneksi hetkeksi.

Vierailija
25/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kannan kassit tasanne kerrallaan, jos lapsi (1v3kk) ei jaksa kontata rappusia ylös. Eli eka kassit, sit lapsi. Ja nelosessa asun. Ei tuossa mun mielestä mitään ongelmaa ole. Kunto ainakin kasvaa!

Vierailija
26/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alaspäin mennessä vien ensin taaperon ja haen sitten rattaat. Meillä on alaovi lukossa, joten ei siitä muutamassa sekunnissa karkuun pääse :) Ei ongelmia.

teen niin, että ensin kannan rattaat, sitten kauppakassit ja lopuksi haen taaperon, joka on ehtinyt kavuta noin puolet matkasta vastaan.

Vierailija
27/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin ovelle ja palata hakemaan sitten ne kassit. Vielä riskittömämpää.

Joskus mietityttää kyllä, miten nämä uusavuttomat vanhemmat selviävät mistään. Soittavatko he paniikissa sieltä rappukäytävästä miehelleen: "Iik, Jarmo tule äkkiä tänne. Mulla kauppakassi, eikä Nico-Petteri kävele näitä portaita. Tuu heti kantaan."

Vierailija
28/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asuttiin 3. kerroksessa. Otin ison repun kauppaan niin pystyin kantamaan ruoat siinä ja kädet jäi vapaiksi taaperoa varten. Jos oli 2 kassia niin yleensä vein kassit ensin ja juoksin hakemaan taaperon (ei yleensä huutanut).

Vierailija
29/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasanne kerrallaan -taktiikka toimii meilläkin! Ap asuu kakkosessa, joten ei pitäisi olla ongelmaa, vaikka kantaisi missä järjestyksessä.

Vierailija
30/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkään ja painavimmat kauppatavarat (maidot yms) sinne reppuun. Loput muovikassiin. Sitten, jos taapero temppuilee rappusissa, saa taaperon kainaloon.

Toinen vaihtoehto on se, että kipaiset kauppakassit ensin oven eteen ja noukit sitten taaperon rappusista. Tämä vain siinä tapauksessa, ettei taaperolla ole mahdollisuuksia päästä yksin pihalle.

Vierailija
31/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin ovelle ja palata hakemaan sitten ne kassit. Vielä riskittömämpää.

Joskus mietityttää kyllä, miten nämä uusavuttomat vanhemmat selviävät mistään. Soittavatko he paniikissa sieltä rappukäytävästä miehelleen: "Iik, Jarmo tule äkkiä tänne. Mulla kauppakassi, eikä Nico-Petteri kävele näitä portaita. Tuu heti kantaan."

Repskops ja komppi tälle! :D

Vierailija
32/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen esim. niin, että jos taaperon kulku tyssää, niin jätän hänet siihen ja kiikutan kassit ylös ja tulen hakemaan. En täysin ymmärrä, mikä ongelma on. Eihän siinä mene kuin muutama sekuntti, kun portaat juoksee ylös ja alas. Meillä nyt kyllä on autoton piha ulko-ovesta mennessä. Eri asia voisi olla, jos asuisi jossain Manskun varressa, jolloin olisi suuri riski, jos nyt taapero ehtisi saada itsensä ovesta ulos. Tosin tuollaisilla paikoilla ovet taitavat olla lukossa.

ainakaan ilman rattaita uskaltais jättää siihen alas odottamaan, ties minne lähtis, on nopea vaikka menis pieni hetki..

Oon joskus tehny niin että jätän lapsen rattaisiin, vöihin odottamaan etuoven eteen kun juoksen viemässä kassit ylös, sitten menen alas ja viedään rattaat kellariin ja mennään kotiin, mihen mielestä taas ei kannattais jättää lasta ulos siksi aikaa vaan toisin eka kotiin ja sitten vasta kassit.

Itse en näe siinä niin pahaa jos odottaa pari sekuntia ulkona vaunuissa.

Meillä kerrostalo ihan autotien vieressä että ainakaan en ilman rattaita jättäis tohon ulos odottamaan

ap

Vierailija
33/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelottais jättää lapsi alas ja viedä kassit ja sit hakee lapsi. ihan sen takin että jos lähtee kiipeemää rappusia ja tippuu :(

Vierailija
34/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan kantaa vielä ne rattaatkin ostosten ja lapsen (tai lasten!) lisäksi. Lihasvoimalla ja nopeilla jaloilla tuosta selviää ;)

Vierailija
35/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin ovelle ja palata hakemaan sitten ne kassit. Vielä riskittömämpää. Joskus mietityttää kyllä, miten nämä uusavuttomat vanhemmat selviävät mistään. Soittavatko he paniikissa sieltä rappukäytävästä miehelleen: "Iik, Jarmo tule äkkiä tänne. Mulla kauppakassi, eikä Nico-Petteri kävele näitä portaita. Tuu heti kantaan."

Tästä tykkäisin, jos se olisi mahdollista.

Joku varmaan vetää kommentista porot nokkaan, mutta mielestäni tuossa on kyllä mietittävää...

Vierailija
36/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun oli sama tilanne, taapero ja leikki-ikäinen. Lapset jäi autoon istumaan siksi aikaa, kun vein kassit sisälle. En mielellään jätä lapsia ison kerrostalon rappukäytävään harhailemaan, etenkään kun taaperon askellus portaissa on vielä epävarmaa.

Mutta jos teillä ei ole siis autoa, vaan vaikka rattaat, niin varmaan tekisin niin, että veisin lapset ensin ylös eteiseen ja kipaisisin sitten äkkiä hakemassa kassit alhaalta.

Vierailija
37/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan ilman rattaita uskaltais jättää siihen alas odottamaan, ties minne lähtis, on nopea vaikka menis pieni hetki..

Oon joskus tehny niin että jätän lapsen rattaisiin, vöihin odottamaan etuoven eteen kun juoksen viemässä kassit ylös, sitten menen alas ja viedään rattaat kellariin ja mennään kotiin, mihen mielestä taas ei kannattais jättää lasta ulos siksi aikaa vaan toisin eka kotiin ja sitten vasta kassit.

Itse en näe siinä niin pahaa jos odottaa pari sekuntia ulkona vaunuissa.

Meillä kerrostalo ihan autotien vieressä että ainakaan en ilman rattaita jättäis tohon ulos odottamaan

ap

Vierailija
38/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän taaperon 2 v 14 kg Tulan kantoreppuun ja kannan kaikki kerralla. Tarviihan se lapsi ja ostokset saada jo autolta sisällekin.

Vierailija
39/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelottais jättää lapsi alas ja viedä kassit ja sit hakee lapsi. ihan sen takin että jos lähtee kiipeemää rappusia ja tippuu :(

en mäkään uskaltais noin tehdä, toi on niin villissä iässä että menis varmaan rappuset pää edellä alas sinne kellarin ovelle.

vaunuihin oon vöihin joskus jättäny

ap

Vierailija
40/69 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo pelko on aika lyhytaikainen. Siis vain sen ajan, kun lapsi osaa kiivetä, mutta ei vielä varmasti. Parissa viikossa oppi meillä niin, ettei tarvinnut pelätä. Sen ajan kannoin lapsen ensin ylös ja hain sitten loput tavarat. t: se jonka lapsi konttaa portaat vastaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi