Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä miehen eilisestä mökötysillasta?

Vierailija
19.01.2012 |

Mies tuli eilen töistä, lapsi innolla esittelemään askarteluaan ja mies heitti sen huolimattomasti kädestään tuolille "jaa". Lapsi oli tosi pettynyt, meni tyrkkäämään pikkuveljeä.. Yrittä saada isiä leikkimään, mies murahti ettei leiki nyt mitään.

Oli töissä ollut hankalaa (ei ole merkittävässä asemassa mutta stressailee paljon) ja auton kanssa sen päälle. Mies mökötti koko illan. Suostui "leikkimään" lapsen kanssa jossain vaiheessa junaradalla mutta makaili vaan siinä vierellä myrtyneenä eikä aina reagoinut lapsen puhueisiin. Oli koko illan tosi vaisu ja hiljainen, sentäs iltapesi lapset jne. että osallistui mutta lapset selvästi kanssa kiukkuisempia kun isä oli niin maansa myynyt.

Mua kiukutti miehen käytös. Myöhään illalla sanoin vihaisesti, että voisit käyttäytyä aikuismaisesti, murheita tulee mutta koko iltaa tarvitse lasten edessä mököttää. Aikuiset jaksaa eteenpäin ja toimivat virheistä huolimatta. Mies murahti mulle "älä lässytä tollasta paskaa" ja meni nukkumaan.

Muistan kun mies sai ylinpeussakot ja mielestään väärästä syystä, mökötti siitäkin koko illan. Tuolloin ei vielä ollut lapsia. Mutta miehen pettymyksensietokyky on tosi heikko.

Elänkö minä jossain haavemaailmassa ja odotan että isä jaksaisi aina olla iloinen ja osallistuva vai toimiiko muidenkin miehet suuttuneita noin? Pitäisikö aikuisen koota itsenäs lasten takia vai saako mökötellä vaan?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran joudun toteamaan kuinka iloinen olen, ettei talouteemme kuulu miestä :)

Vierailija
22/33 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa seuraavan kerrran kun vaimoke on pahalla päällä, että nyt ei saa stressata pikkuasioilla, aikuisen ihmisen pitää tsempata ja olla hyvällä tuulella.

Taidan seuraavan kerrran kertoa ennen leipomista pullantuoksuiselle mammalle, että ole aikuinen ja jätä väliin edes tällä kerralla, koska pääsi ei tälläkään kerralla kestä sitä, jos leivonta epäonnistuu.

Hyvin on ap lukenut mielialaa ja tukenut miestänsä. Eli tullut pahalla päällä kotiin ja sitten vaimo käskyttää koko illan, että nyt pitää olla aikuinen ja hyvällä päällä. Ja lapsikortilla pelataan, että lasten takia pitää sitä ja tätä. Johan tuo käskytys itsessään alkaa vituttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun olin pieni niin äiti aina muistutti ennen isän töistä tuloa, että pitää antaa hetki hengähdystaukoa, ennen kuin menen selittämään omia juttujani.

Yleensä tuo hengähdystauko tarkoitti rauhallista yhteistä ruokailua. Sen jälkeen isä jaksoi paljon paremmin ja oli taas pirteämpi.

Toimi ainakin meillä tosi hyvin tuollaisen ehkäisemiseksi. Eli oikeasti opeta niille lapsillesikin että isä saattaa tarvita edes hetken sitä omaa/rauhallista aikaa ennen kuin perherumba iskee kotona vasten näköä heti kun tulee töistä.

Itse olen samanlainen, ärähdän väsyneenä helposti ja kimpaannun jos minun ei anneta olla edes sitä viitta minuuttia "rauhassa".

Vierailija
24/33 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun olin pieni niin äiti aina muistutti ennen isän töistä tuloa, että pitää antaa hetki hengähdystaukoa, ennen kuin menen selittämään omia juttujani./i]

meillä isä ajelee töistä kotiin 20-25 minuuttia, siinä hänen hengähdystaukonsa. On poikkeuksetta kuin hangon keksi, luukuttaa matkalla metallia oikein kunnolla kun ei muita kyydissä. Kai hän sitten vähän outo on...

Vierailija
25/33 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa seuraavan kerrran kun vaimoke on pahalla päällä, että nyt ei saa stressata pikkuasioilla, aikuisen ihmisen pitää tsempata ja olla hyvällä tuulella.

Taidan seuraavan kerrran kertoa ennen leipomista pullantuoksuiselle mammalle, että ole aikuinen ja jätä väliin edes tällä kerralla, koska pääsi ei tälläkään kerralla kestä sitä, jos leivonta epäonnistuu.

Hyvin on ap lukenut mielialaa ja tukenut miestänsä. Eli tullut pahalla päällä kotiin ja sitten vaimo käskyttää koko illan, että nyt pitää olla aikuinen ja hyvällä päällä. Ja lapsikortilla pelataan, että lasten takia pitää sitä ja tätä. Johan tuo käskytys itsessään alkaa vituttamaan.

Jos et ole trolli, niin A) tuskin kukaan aikuinen lähtee toista ärsyttämään tahallaan noin ja vittuilemaan.

B) jos sinulla on lapsia niin ihanko oikeasti mielestäsi on ok äksyillä heille ja vaimolle, heihin liittymättömistä asioista? Mietipä omalle kohdallesi se että joku tulee aukomaan päätään, haastamaan riitaa ja äksyilemään SINULLE vaikka se ärsytyksen aihe on jossain täysin muualla.

Ei, se ei ole oikein. EI ole oikein purkaa kiukkuaan viattomiin, varsinkaan lapsiin.

Vierailija
26/33 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran joudun toteamaan kuinka iloinen olen, ettei talouteemme kuulu miestä :)

En kestäisi tuollaisia mielensäpahoittajia hetkeäkään. Riittää kun näen miesystävääni muutamia kertoja viikossa.

Vierailija
27/33 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin itse välillä lasten kanssa ja niin tekee mieskin, mutta minusta lasten on ihan asiallista ymmärtää että aikuiset eivät ole lasten leikkikavereita. Aikuiset tarvitsevat myös omaa aikaa aikuisten asioiden tekemiseen kuten vaikka lehden lukemiseen töiden jälkeen, joten jatkuvasti ei tarvitse olla hihasta nykimässä. Joten jo ihan perusoletus on, että lapset leikkivät keskenään eikä ne mitään traumoja saa jos nyt yhtenä iltana kuukaudessa isi ei huomioi.

Miehen mökötyskin olisi varmaan jäänyt lyhyemmäksi jos et olisi puuttunut ja olisit antanut olla sohvalla jonkin aikaa omissa oloissaan käsittelemässä asiaa.

Vierailija
28/33 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään pollyanna jaksa olla. Ei lapsi mene rikki vaikka huomaakin, että vanhemmatkin ovat joskus väsyneitä ja huonolla tuulella.

Mies ei kuitenkaan tehnyt mitään pahaa kenellekään, halusi vain olla hiljaa ja omissa oloissaan.

Ainakin itse hermostuisin kerta kaikkiaan jos mies tulisi minulle tuossa tilanteessa jäkättämään ja mestaroimaan kuin joku koulumatami, että minun pitää teeskennellä iloista maijapoppasta ettei lapsi ihmettele.

Vierailija
29/33 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ahdistavaa, jos lapset hyökkäävät heti töistä tullessani jalkoihin jo eteisessä. Muutama minuutti pitäisi saada olla kotona rauhassa, sitten jaksaa niitä askartelujakin katsella.

Luonnetestien mukaan olenkin äärimmäisen introvertti ihminen. Muiden ihmisten seurassa pitää aina tsempata, vaikka lapsia tietenkin rakastan valtavasti.

Ap:nkin mies taitaa olla tällainen sisäänpäinkääntyjä.

Koko illan mökötys on kyllä hieman lapsellista, mutta aina ei vain jaksa olla hyvällä tuulella ja teeskennellä edes lasten takia, jos työasiat oikeasti painavat pahasti. Voihan mies olla vaikka irtisanomisuhan alla, eikä vain ole vielä kertonut ap:lle.

Ei toista kannattaisi mennä nokkimaan silloin, kun on jo valmiiksi stressaantunut.

Vierailija
30/33 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se mies ollut keneenkään viattomaan kiukkuaan purkanut ennenkuin vaimo provosoi nalkuttamalla miten aikuisten pitää käyttäytyä ja leikkiä lapsen kanssa sohvalla olemisen sijaan.

Mieshän oli yksinkertaisesti tullut kotiin ja sanonut lapselle ettei nyt jaksa leikkiä. Asia olisi ollut sillä ohi jos vaimo ei olisi alkanut pakottamaan miestään leikkimään lasten kanssa. Siitä se tappelu sitten taisi alkaa kun vaimo alkoi syyttä ojentamaan miestään sen sijaan, että osaisi oikeasti tukea.

Mun mielestäni vanhemmat eivät tosiaankaan ole mitään leikkiautomaatteja, että junanradoilla pitäisi leikkiä joka päivä. Ei mikään ihme, että tuollaiseen aikuinen väsyy..

Vierailija
31/33 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole trolli, niin A) tuskin kukaan aikuinen lähtee toista ärsyttämään tahallaan noin ja vittuilemaan.

B) jos sinulla on lapsia niin ihanko oikeasti mielestäsi on ok äksyillä heille ja vaimolle, heihin liittymättömistä asioista? Mietipä omalle kohdallesi se että joku tulee aukomaan päätään, haastamaan riitaa ja äksyilemään SINULLE vaikka se ärsytyksen aihe on jossain täysin muualla.

Ei, se ei ole oikein. EI ole oikein purkaa kiukkuaan viattomiin, varsinkaan lapsiin.

No tuotahan juuri yritin sanoa. Jos isä sanoo, että ei nyt, ei nyt jaksa, niin sehän suorastaan riidan haastamista naiselta ruveta 5 minuutin välein alkaa vääntämään asiaa ja vaatia, että nyt pitää olla aikuinen ja alkaa leikkiä.

Ja tuo naisten leipomisriehunta, joka voi olla ompeluriehuntaa, siivousriehuntaa tai pahimmillaan "nyt organisoidaan kiva ja rauhallinen joulu" riehuntaa, olisi ihan oman ketjunsa paikka. Tuo nyt vain on vastakuitti sille, että kyllä naisetkin osaavat ja siinä sitten "leikkii" koko muu perhe mukana naisen pillin tahdissa.

Oliko tarpeeksi katkeraa tekstiä?

Mutta kerta kiellon päälle tuohon aloitukseen, että siinä ap on myös osaltaan itsekäs, kun ei kunnioita sitä, että toinen on poikkirättiväsynyt.

Vierailija
32/33 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että tajuavat että isä ei ole heidän alamaisensa ja sirkuseläin jos hän ei jaksa osallistua lastensa leikkeihin. Ilmeisesti olette tehneet lapsista pikkupomoja, jotka kulloinkin pahoittavat mielensä jos iskä ei tanssi pillin mukaan. Pientä kunnioitusta isällekin, kiitos. Sitten lastenkaan ei tarvitse mököttää kun ymmärtävät valtasuhteen ja aikuisten roolin perheessä.

Vierailija
33/33 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että tajuavat että isä ei ole heidän alamaisensa ja sirkuseläin jos hän ei jaksa osallistua lastensa leikkeihin. Ilmeisesti olette tehneet lapsista pikkupomoja, jotka kulloinkin pahoittavat mielensä jos iskä ei tanssi pillin mukaan. Pientä kunnioitusta isällekin, kiitos. Sitten lastenkaan ei tarvitse mököttää kun ymmärtävät valtasuhteen ja aikuisten roolin perheessä.

Ja sama kunnioitus myös äidille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi