Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorena äidiksi ja oman äidin käytös kamalaa... :-(

Vierailija
18.01.2012 |

Minä olen nyt 22v ja 3lapsen äiti, neljäs (ja viimeinen) lapsemme syntyy kesäkuussa. Mieheni on minua vuoden vanhempi eli nyt 23v.

Äitini kanssa meillä on ollut ennen ensimmäistä raskauttani ihan hyvät välit. Kun äitini sitten sai tietää, että olen raskaana (olin tuolloin 17v), niin hän oli kauhuissaan ja kysyi ihan suoraan, että kai teen abortin. Olin aika järkyttynyt äitini kysymyksestä. Raskaus ei ollut millään lailla suunniteltu vaan tulin raskaaksi e-pillereistä huolimatta.

Päätimme kuitenkin antaa raskauden jatkua ja myöhemmin sitten selvisi, että yhden sijasta onkin tulossa kaksi. Tuo oli taas uusi järkytys ja alku kaksosten kanssa oli rankkaa, mutta pärjäsimme kiitos erittäin osallistuvan isän, ihanien appivanhempieni sekä sen, että välillä palkkasimme lastenhoitajan kun oli todella rankkaa. Äitini ei juuri osallistunut kaksosten hoitoon, vaikka vieraili meillä kyllä säännöllisesti ja jaksoi ja jaksaa yhä vierailuillaan kertoa, miten olemme liian nuoria vanhemmiksi.

Olin ehtinyt ennen tietoa raskaudesta alottaa oppisopimuskoulutuksen ja ehdin sen käydä loppuun ennen kun kaksoset syntyivät. Olin kotona kaksosten kanssa, kunnes he täyttivät 1v 2kk ja sitten palasin töihin ja isä jäi kaksosten kanssa kotiin vielä siksi aikaa, kunnes kaksoset olivat 2v ja tuon jälkeen olimme sitten taas molemmat töissä ja kaksoset päivät hoidossa.

Lähes 1,5v sitten syntyi meidän kolmas lapsemme, joka oli suunniteltu ja toivottu. Raskautumiseni kesti lähes vuoden.

Äitini saatua tietää, että meille tulee kolmas lapsi, hän oli taas kauhuissaan ja sitä mieltä, että olisi pitänyt odottaa vielä pitkään ennen kun tehdään lisää lapsia. Sama reagointi äidilläni oli nyt tähän kolmanteen raskauteeni ja äitini suunnalta ei juuri muuta tule kun arvostelua, miten teemme kaiken väärin hänen mielestään ja että kyllä pitäisi olla vanhempi ennen kun lapsia hankkii jne.

Olen miettinyt monesti, että mistä tuo äitini käytös voisi johtua, mutta en tiedä varmaksi. Epäillyt olen vahvasti, että se johtuisi siitä, että äitini on saanut lapsensa +35v iässä. Toisaalta appivanhempanikin ovat saaneet lapsensa myöhemmällä iällä, mutta he ovat olleet innoissaan lapsenlapsistaan, vaikka olimmekin nuoria kaksosten syntyessä emmekä vanhoja ole vieläkään.

Olen vielä väleissä äitini kanssa, vaikka monesti on tehnyt mieli sanoa, että jos hän ei osaa muuta kun arvostella ja valittaa, niin saa sitten olla ihan omissa oloissaan. Useamman kerran on tästä keskusteltu äitini kanssa ja olen kertonut, että hänen sanomisensa satuttavat ja että haluaisin väliemme olevan samanlaiset kuin ennen lapsia. Tästä ei kuitenkaan ole ollut apua ja välillä kun äitini puheet on menneet todella rasittaviksi niin hän on saanut meille väliaikaisen porttikiellon ja tuon porttikiellon jälkeen äitini on hetkellisesti käyttäytynyt lähes normaalisti eikä ole tullut yhtään kritiikkiä, kunnes taas on palattu vanhaan.

Tai no saa kyllä olla kanssani eri mieltä, mutta sitä ei tarvitse osoittaa niin, että haukkuu pataluhaksi ja kertoo asiat tyyliin, että vain minä olen kaikessa oikeassa ja te väärässä jne.

Alan olla henkisesti vaan niin väsynyt tuohon äitini käytökseen, etten tiedä kauanko enää jaksan hänen vierailujaan, kun puhumisesta ei ole apua ja porttikiellot auttavat tilanteeseen hetkellisesti. Mutta välien katkaiseminenkin tuntuu pahalta.

Isäni ei ole enää elossa vaan hän on kuollut ollessani 14v.

Kommentit (198)

Vierailija
161/198 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnettomasta tilasta, kun eivät raukat osaa edes nukkua, jos toinen ei ole paikalla :D

Tehdäänkö kuule jankkaaja silleen, että sä valvot kolmisen kuukautta ympäri vuorokauden? Soitat vaikka levyltä pikkuvauvojen parkunaa niin et saa nukahdettua. Ja katotaan sitten, missä kunnossa sä oot ja miten helppo sun on saada unta, vaikka mahdollisuus nukkumiseen annettaisiin. Jos sulle ei tosta kolmesta kuukaudesta tule fyysisiä oireita ja univaikeuksia, saat ihan mun luvalla tulla uudestaan kommentoimaan tähän ketjuun ja haukkumaan ap:tä. Sitä ennen pidä suusi kiinni. Sovittaisko vaikka niin? KUN KUKAAN EI OIKEASTI ENÄÄ JAKSA KUUNNELLA TOTA SUN AIVOPIERESKELYÄ!!

Ei kai parisuhde tarkoita sitä, että ei osaa nukkua, jos toinen ei ole hajuetäisyydellä?

Vierailija
162/198 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi kamalaa jos tyttö alkaisi 5 vuoden päästä tehtailemaan lapsia. Ensinnäkin olisi minusta liian nuori ja elämä menisi hukkaan. Älyä on hiukan enemmän kuin johonkin oppisopimusammattiin.

Toiseksi, en ole ajatellut viiden vuoden päästä alkaa automaattisesti lapsenpiiaksi, jota haukuttaisiin av.lla jos en ole joka mutkassa hoitamassa vauvoja, että tyttöni pääsisi leffaan ja bilettämään ja elokuviin.

Mutta tämä on minun mielipide vain. Ihmeen paljon te saatte analysoitavaa siitä, että äiti oli kauhuissaan kun pentu tuli paksuksi 17 vuotiaaa. Tuskin moni mamma täällä oikeasti ilosta kiljuisi, että tietäisi pääsevänsä kaksosia hoitamaan ja kohta 4 lasta, että tyttö pääsee viettämään nuoruuttaan miehensä kanssa.

Saa lynkata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/198 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiallisesta kritiikistä. Noiden muutamien jankkaajien ja sellaisten, jotka ei näytä ymmärtävän lukemaansa viestit jätän omaan arvoonsa enkä jaksa niihin enää kommentoida. Äitini ilmoitti tulevansa tänään käymään, joten keskustelen hänen kanssaan ja pidämme taukoa tapaamisista ainakin muutaman kuukauden. Katsotaan sitten millon haluan äitini nähdä ja miten äitini osaa käyttäytyä ja jos ei osaa, niin sitten ei taas tavatakaan. Tämä lienee se paras ratkaisu, henkisesti tämä nykyinen tilanne on minulle todella raskas ja olen jo aiemmin huomannut, että kun äidilläni on ollut meille porttikielto niin olen silloin voinut henkisesti paremmin kun ei ole tarvinnut kuunnella jatkuvaa mollaamista. ap

Sen verran tiiviisti kommentoit eri vuorokaudenaikoihin pitkin päivää.

Vierailija
164/198 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnettomasta tilasta, kun eivät raukat osaa edes nukkua, jos toinen ei ole paikalla :D Tehdäänkö kuule jankkaaja silleen, että sä valvot kolmisen kuukautta ympäri vuorokauden? Soitat vaikka levyltä pikkuvauvojen parkunaa niin et saa nukahdettua. Ja katotaan sitten, missä kunnossa sä oot ja miten helppo sun on saada unta, vaikka mahdollisuus nukkumiseen annettaisiin. Jos sulle ei tosta kolmesta kuukaudesta tule fyysisiä oireita ja univaikeuksia, saat ihan mun luvalla tulla uudestaan kommentoimaan tähän ketjuun ja haukkumaan ap:tä. Sitä ennen pidä suusi kiinni. Sovittaisko vaikka niin? KUN KUKAAN EI OIKEASTI ENÄÄ JAKSA KUUNNELLA TOTA SUN AIVOPIERESKELYÄ!!

Ei kai parisuhde tarkoita sitä, että ei osaa nukkua, jos toinen ei ole hajuetäisyydellä?

Jos sinä et kykene nukkumaan kuin miehesi vieressä, niin minusta kannattaisi jo hakeutua johonkin terapiaan. Väsyneet pienten lasten vanhemmat voisivat paljon paremmin, jos he opettelisivat siihen, että joka toinen viikonloppu toinen menee muualle nukkumaan ja palaa levänneenä. Miksi valvoa yhdessä 3 kk ja väsyttää itsensä, kun voi vuorotella ja voida hyvin?

Vierailija
165/198 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin lapset tekevät päätöksiä loppujen lopuksi kuitenkaan vanhempien mieliksi, ap:n äiti ei vain pääse siitä yli, että tyttö on tehnyt omat ratkaisunsa, eikä epäonnistunutkaan niinkuin hän oletti.

Ihan oikeasti kukaan järkevä ihminen ei voi edes olettaa, että kaikki hommaisivat akateemisen tutkinnon, hädin tuskin nytkään riittää kaikille oman alansa töitä.

Vierailija
166/198 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa, abivuosi menossa. Fiksu, mukava, ehtivä nuori nainen. Jos hän nyt tulisi raskaaksi, olisin puolestaan hyvin surullinen. Minusta olisi kurjaa, että juuri kun kaikki ihana ja mukava alkaa, katkeaakin se lapsenhoitoon ja vastuuseen pienen elämästä. Samalla se käytännössä merkitsisi unelmien tuhoutumista ja tyytymistä kompromisseihin omien ammatillisten haaveiden ja lapsenhoidon välillä.

Totuushan on, että kaikkea ei voi saada. Pitkällä tähtäimellä toki on mahdollista hankkia oikeakin ammatti ja kunnon töitä, mutta lyhyellä tähtäimellä tilanne tuntuisi toivottomalta. Koko loppuelämä olisi pakko miettiä uusiksi ja hyvin paljosta joutuisi luopumaan.

Koko sydämestäni toivon, että oma tyttöni ymmärtäisi, että lapsia ei tarvitse tehdä siinä vaiheessa, kun itsekin vielä on monella tavalla lapsi, vaikka ikä riittää äänestämiseen. Mieluummin valvoo nyt kavereitten kanssa kuin koliikkivauvan.

Vierailija
167/198 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin lapset tekevät päätöksiä loppujen lopuksi kuitenkaan vanhempien mieliksi, ap:n äiti ei vain pääse siitä yli, että tyttö on tehnyt omat ratkaisunsa, eikä epäonnistunutkaan niinkuin hän oletti. Ihan oikeasti kukaan järkevä ihminen ei voi edes olettaa, että kaikki hommaisivat akateemisen tutkinnon, hädin tuskin nytkään riittää kaikille oman alansa töitä.

että ilman työttömällä todennäköisesti ei ole mitään koulutusta. Akateeminen saa töitä helpommin kuin peruskoulutodistusta näyttävä.

Vierailija
168/198 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi kamalaa jos tyttö alkaisi 5 vuoden päästä tehtailemaan lapsia. Ensinnäkin olisi minusta liian nuori ja elämä menisi hukkaan. Älyä on hiukan enemmän kuin johonkin oppisopimusammattiin.

Toiseksi, en ole ajatellut viiden vuoden päästä alkaa automaattisesti lapsenpiiaksi, jota haukuttaisiin av.lla jos en ole joka mutkassa hoitamassa vauvoja, että tyttöni pääsisi leffaan ja bilettämään ja elokuviin.

Mutta tämä on minun mielipide vain. Ihmeen paljon te saatte analysoitavaa siitä, että äiti oli kauhuissaan kun pentu tuli paksuksi 17 vuotiaaa. Tuskin moni mamma täällä oikeasti ilosta kiljuisi, että tietäisi pääsevänsä kaksosia hoitamaan ja kohta 4 lasta, että tyttö pääsee viettämään nuoruuttaan miehensä kanssa.

Saa lynkata.

Jospa sinäkin antaisit lapsesi elää sitten omaa elämäänsä. Jos hän haluaa opiskella mahdollisimman paljon, tue ja auta. Jos hän taas haluaa ammatiin minkä saa ihan vaikka kolmessa vuodessa. Tue häntä.

Ja tosiaan, aika paljon saa analysoitua äidistä joka on hyvin törkeä tytärtänsä kohtaan. En tiedä onko se sinusta normaalia käytöstä (voi lapsiraukkasi jos on), mutta minun mielestä ei ole normaalia vanhemman käytöstä omaa lastansa arvostella ja solvata. Lapsenlapset ovat todella huono syy käyttäytyä huonosti jatkuvasti.

Vierailija
169/198 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuten jo kirjoitin niin halusimme lapset peräjälkeen ja nyt sitten ennen kun toinen lapsi sai alkunsa selvisi, että minulla tulee olemaan edessä leikkaus, jonka jälkeen en voi enää saada lapsia. Tuolloin ei ollut vielä tietoa, että olisiko kolmas lapsemme viimeinen vai voidaanko saada vielä yksi lapsi ennen kun leikkaus on tehtävä.

Niin ja minusta tulee kyllä ihan korkeakoulututkinnon suorittanut, kunhan saan jatko-opintoni päätökseen ja kun opintoni päättyvät olen myös saanut itselleni sen ammatin, josta haaveilin ja jonka saaminen siirtyi kaksosten takia.

Ja äitini ei ole YHTÄÄN kertaa hoitanut meidän kaksosia. Appivanhemmat, kummit sekä yksi lastenhoitaja on hoitanut sillon kun on tarvittu. Äitini on vain valittanut ja arvostellut ym.

Mitään kadotettua nuoruutta ei olla vietetty. Kumpikaan ei viihdy missään baareissa, mutta sitä yhteistä aikaa kaksin on aina välillä otettu niin, että on käyty esim. leffassa ja syömässä tai mitä millonkin. Ja kaksosten ollessa vauvoja oli aina yks yö kuukaudesta pyhitetty nukkumiselle ja kaksoset hoidossa sen yön.

ap

Saa lynkata.

Vierailija
170/198 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ilman työttömällä todennäköisesti ei ole mitään koulutusta. Akateeminen saa töitä helpommin kuin peruskoulutodistusta näyttävä.

Vierailija
171/198 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää jos ei jaksanut kaksostenkaan kanssa ja nyt itkee kun mamma ei ala lapsenvahdiksi.

Jokaisen ensisijainen velvollisuus on hoitaa lapset itse. Ei lapsia voi tehdä niin, että tekaisen tässä pari lasta ja kyllä äiti ne hoitaa.

Aikuistu hyvä ap.

Harvemmin lapset tekevät päätöksiä loppujen lopuksi kuitenkaan vanhempien mieliksi, ap:n äiti ei vain pääse siitä yli, että tyttö on tehnyt omat ratkaisunsa, eikä epäonnistunutkaan niinkuin hän oletti.

Ihan oikeasti kukaan järkevä ihminen ei voi edes olettaa, että kaikki hommaisivat akateemisen tutkinnon, hädin tuskin nytkään riittää kaikille oman alansa töitä.

Vierailija
172/198 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuten jo kirjoitin niin halusimme lapset peräjälkeen ja nyt sitten ennen kun toinen lapsi sai alkunsa selvisi, että minulla tulee olemaan edessä leikkaus, jonka jälkeen en voi enää saada lapsia. Tuolloin ei ollut vielä tietoa, että olisiko kolmas lapsemme viimeinen vai voidaanko saada vielä yksi lapsi ennen kun leikkaus on tehtävä. Niin ja minusta tulee kyllä ihan korkeakoulututkinnon suorittanut, kunhan saan jatko-opintoni päätökseen ja kun opintoni päättyvät olen myös saanut itselleni sen ammatin, josta haaveilin ja jonka saaminen siirtyi kaksosten takia. Ja äitini ei ole YHTÄÄN kertaa hoitanut meidän kaksosia. Appivanhemmat, kummit sekä yksi lastenhoitaja on hoitanut sillon kun on tarvittu. Äitini on vain valittanut ja arvostellut ym. Mitään kadotettua nuoruutta ei olla vietetty. Kumpikaan ei viihdy missään baareissa, mutta sitä yhteistä aikaa kaksin on aina välillä otettu niin, että on käyty esim. leffassa ja syömässä tai mitä millonkin. Ja kaksosten ollessa vauvoja oli aina yks yö kuukaudesta pyhitetty nukkumiselle ja kaksoset hoidossa sen yön. ap

että olisi kamalaa jos tyttö alkaisi 5 vuoden päästä tehtailemaan lapsia. Ensinnäkin olisi minusta liian nuori ja elämä menisi hukkaan. Älyä on hiukan enemmän kuin johonkin oppisopimusammattiin. Toiseksi, en ole ajatellut viiden vuoden päästä alkaa automaattisesti lapsenpiiaksi, jota haukuttaisiin av.lla jos en ole joka mutkassa hoitamassa vauvoja, että tyttöni pääsisi leffaan ja bilettämään ja elokuviin. Mutta tämä on minun mielipide vain. Ihmeen paljon te saatte analysoitavaa siitä, että äiti oli kauhuissaan kun pentu tuli paksuksi 17 vuotiaaa. Tuskin moni mamma täällä oikeasti ilosta kiljuisi, että tietäisi pääsevänsä kaksosia hoitamaan ja kohta 4 lasta, että tyttö pääsee viettämään nuoruuttaan miehensä kanssa. Saa lynkata.

Et voi päästä ammattikorkeakouluun, jos et ole suorittanut keskiasteen 3-vuotista tutkintoa eli se oppisopimuksella suoritettu 2v ei kelpaa. Ai niin, seuraavaksi kerrot, että sait erivapauden...

Vierailija
173/198 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jos ei ole akateemista koulusta=ei koulutusta ollenkaan :D

Vierailija - 19.01.12 12:13 (ID 14108052)

Kyse oli akateemisesta työttömyydestä: se on huomattavasti alhaisempi kuin peruskoulupohjaisten työttömyys.

Vierailija
174/198 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olisi missään opiskelemassa vaan olisi sitä tasoa, että hommaisi peruskoulun jälkeen oppisopimuksella ammattia ja ei osaisi ehkäisyä käyttää.

Mutta totta sinä ymmärrät, että mielipiteitä saa olla erilaisia. Kaikkien ei tarvitse myötäillä sinua. Ihmisillä on oikeus olla eri mieltä ja toivoa lapsilleen enemmän kuin olla työpaikaton suurperheen äiti parikymppisenä.

ja kuten jo kirjoitin niin halusimme lapset peräjälkeen ja nyt sitten ennen kun toinen lapsi sai alkunsa selvisi, että minulla tulee olemaan edessä leikkaus, jonka jälkeen en voi enää saada lapsia. Tuolloin ei ollut vielä tietoa, että olisiko kolmas lapsemme viimeinen vai voidaanko saada vielä yksi lapsi ennen kun leikkaus on tehtävä.

Niin ja minusta tulee kyllä ihan korkeakoulututkinnon suorittanut, kunhan saan jatko-opintoni päätökseen ja kun opintoni päättyvät olen myös saanut itselleni sen ammatin, josta haaveilin ja jonka saaminen siirtyi kaksosten takia.

Ja äitini ei ole YHTÄÄN kertaa hoitanut meidän kaksosia. Appivanhemmat, kummit sekä yksi lastenhoitaja on hoitanut sillon kun on tarvittu. Äitini on vain valittanut ja arvostellut ym.

Mitään kadotettua nuoruutta ei olla vietetty. Kumpikaan ei viihdy missään baareissa, mutta sitä yhteistä aikaa kaksin on aina välillä otettu niin, että on käyty esim. leffassa ja syömässä tai mitä millonkin. Ja kaksosten ollessa vauvoja oli aina yks yö kuukaudesta pyhitetty nukkumiselle ja kaksoset hoidossa sen yön.

ap

Saa lynkata.

Vierailija
175/198 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkujat ja arvostelijat huomaavat koko tekstissä vain ap:n iän ja lasten lukumäärän.

Minun käy sääliksi teidän lapsia, jos teidän mielestänne ap:n äidin käytös on NORMAALIA! Ei tule olemaan helppoa lapsilla kun äiti jäkättää korvan vieressä ja arvostelee vain. :/

Vierailija
176/198 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jos ei ole akateemista koulusta=ei koulutusta ollenkaan :D

Vierailija - 19.01.12 12:13 (ID 14108052)

Kyse oli akateemisesta työttömyydestä: se on huomattavasti alhaisempi kuin peruskoulupohjaisten työttömyys.

Vierailija
177/198 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmin kirjoittanut, että meille on ihan ok, ettei äitini halua hoitaa lapsenlapsiaan, saamme heidän hoidon muutenkin järjestettyä.

Minä "itken" sitä, että äitini aina arvostelee ja kertoo, miten emme osaa mitään jne. eikä hän ole enää tukenani kuten oli ennen kun kerroin raskaudestani. Tukea voi, vaikkei olisikaan asioista samaa mieltä.

ap

lisää jos ei jaksanut kaksostenkaan kanssa ja nyt itkee kun mamma ei ala lapsenvahdiksi.

Jokaisen ensisijainen velvollisuus on hoitaa lapset itse. Ei lapsia voi tehdä niin, että tekaisen tässä pari lasta ja kyllä äiti ne hoitaa.

Aikuistu hyvä ap.

Vierailija
178/198 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, että minulla on elämässä muutakin sisältöä kuin istua koko päivää (tai montaa päivää) suoltamassa tekstiä tänne.

Satuin istumaan tässä koneelle kahvitauolla ja luin tämän aloituksen.

Ap.llakin olisi asiat varmaan paljon paremmin jos olisi niiden lastensa kanssa, eikä istuisi tässä koneella koko päivää suoltamassa itsesääliä tihkuvaa teinimammatekstiä kun äiti ei hoida mun mukuloita, vaikka mulla on yrittäjämies ja tulevaisuudessa pääsen oppisopimuskoulutuksella yliopistoon.

Vai miten tämä nyt menikään...

Saa lynkata.

Jospa sinäkin antaisit lapsesi elää sitten omaa elämäänsä. Jos hän haluaa opiskella mahdollisimman paljon, tue ja auta. Jos hän taas haluaa ammatiin minkä saa ihan vaikka kolmessa vuodessa. Tue häntä.

Ja tosiaan, aika paljon saa analysoitua äidistä joka on hyvin törkeä tytärtänsä kohtaan. En tiedä onko se sinusta normaalia käytöstä (voi lapsiraukkasi jos on), mutta minun mielestä ei ole normaalia vanhemman käytöstä omaa lastansa arvostella ja solvata. Lapsenlapset ovat todella huono syy käyttäytyä huonosti jatkuvasti.

Vierailija
179/198 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä revit sen pelkän peruskoulun tähän?

Vierailija - 19.01.12 12:19 (ID 14108089)

Ai jos ei ole akateemista koulusta=ei koulutusta ollenkaan :D Vierailija - 19.01.12 12:13 (ID 14108052)

Vierailija
180/198 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään kertonut mitä opiskelen enkä ala sitä täällä ruotimaan, koska se ei liity mitenkään aloitukseeni, kuten ei monet muutkaan asiat, mihin täällä on takerruttu. Mutta kuten sanoin, kun saan jatko-opintoni suoritettua, minulla on korkeakoulututkinto. Mitään erivapauksia en tule saamaan.

ap

ja kuten jo kirjoitin niin halusimme lapset peräjälkeen ja nyt sitten ennen kun toinen lapsi sai alkunsa selvisi, että minulla tulee olemaan edessä leikkaus, jonka jälkeen en voi enää saada lapsia. Tuolloin ei ollut vielä tietoa, että olisiko kolmas lapsemme viimeinen vai voidaanko saada vielä yksi lapsi ennen kun leikkaus on tehtävä. Niin ja minusta tulee kyllä ihan korkeakoulututkinnon suorittanut, kunhan saan jatko-opintoni päätökseen ja kun opintoni päättyvät olen myös saanut itselleni sen ammatin, josta haaveilin ja jonka saaminen siirtyi kaksosten takia. Ja äitini ei ole YHTÄÄN kertaa hoitanut meidän kaksosia. Appivanhemmat, kummit sekä yksi lastenhoitaja on hoitanut sillon kun on tarvittu. Äitini on vain valittanut ja arvostellut ym. Mitään kadotettua nuoruutta ei olla vietetty. Kumpikaan ei viihdy missään baareissa, mutta sitä yhteistä aikaa kaksin on aina välillä otettu niin, että on käyty esim. leffassa ja syömässä tai mitä millonkin. Ja kaksosten ollessa vauvoja oli aina yks yö kuukaudesta pyhitetty nukkumiselle ja kaksoset hoidossa sen yön. ap

että olisi kamalaa jos tyttö alkaisi 5 vuoden päästä tehtailemaan lapsia. Ensinnäkin olisi minusta liian nuori ja elämä menisi hukkaan. Älyä on hiukan enemmän kuin johonkin oppisopimusammattiin. Toiseksi, en ole ajatellut viiden vuoden päästä alkaa automaattisesti lapsenpiiaksi, jota haukuttaisiin av.lla jos en ole joka mutkassa hoitamassa vauvoja, että tyttöni pääsisi leffaan ja bilettämään ja elokuviin. Mutta tämä on minun mielipide vain. Ihmeen paljon te saatte analysoitavaa siitä, että äiti oli kauhuissaan kun pentu tuli paksuksi 17 vuotiaaa. Tuskin moni mamma täällä oikeasti ilosta kiljuisi, että tietäisi pääsevänsä kaksosia hoitamaan ja kohta 4 lasta, että tyttö pääsee viettämään nuoruuttaan miehensä kanssa. Saa lynkata.

Et voi päästä ammattikorkeakouluun, jos et ole suorittanut keskiasteen 3-vuotista tutkintoa eli se oppisopimuksella suoritettu 2v ei kelpaa. Ai niin, seuraavaksi kerrot, että sait erivapauden...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi