Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä mielestänne kertoo, jos 30-v sanoo ettei halua muuttaa omakotitaloon?

Vierailija
18.01.2012 |

Siis vielä silleen painokkaasti, että on tyytyväinen kerrostalossa ja kaupungissa? Ettei edes yhtään jätä takaporttia auki? Siis tämä henkilö ei itse tätä tuo esille, mutta jos minä tai muut jotka asumme omakotitalossa, kysymme hän sanoo ettei häntä omakotitalo kiinnosta. Kertooko se jostain ikuisen nuoruuden havittelusta vai mistä?

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aikuisuuden merkki se on että haluaa asua omakotitalossa? Enpä ole kummempaa kuullut. Mä olen 45-vuotias, enkä tosiaankaan halua omakotitaloon, en ole koskaan halunnut ja vielä vähemmän haluan kun tästä vanhenen.

Vierailija
2/121 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän ei halua asua omakotitalossa.

Eivät kaikki halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kerrostalokasvatti, eikä mulla nyt mitään suurta hinkua omakotitalon omistajaksi ole. Puolet ajasta vietän kyllä omakotitalossa ja onhan se oma piha kesällä ihan kiva, mutta talvella jättäisin lumityöt mieluusti jonkun muun tehtäväksi.

Niin ja ikää mulla on jo 34.

Vierailija
4/121 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua asua ok-talossa. Kaikkien haaveena kun se ei ole. Minä ja mies ollaan samanlaisia. Meitä ei kiinnosta tippaakaan ok-talo. Siksipä ostimme asunnon kerrostalosta. Asuminen tässä on vain niin helppoa ja mukavaa.

Vierailija
5/121 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotitalossa ja kuvittelee, että hänelle käy samoin. Laiskuus. Kuvitelmat, että okt:ssa on älyttömästi hommaa ja kuluja. Kaikki eivät ole okt-asujia.

Vierailija
6/121 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalounelma saattaa olla itsestäänselvyys jota ei kyseenalaisteta.

Vierailija
7/121 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli asunut koko ikänsä vain kerrostalossa, olihan se iso kynnys muuttaa ok-taloon.

Sain suostuteltua kun ymmärsi että niitä ok-talon hommia voi hyvin teettää ulkopuolisilla.

Meillä lumityöt, hiekotukset, remontit ja huollot tekee palkatut ammattilaiset.

Vierailija
8/121 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kertoo siitä, että ihminen tykkää asua kaupungissa ja kerrostalossa :D

Itse olen 35 ja kerrostaloasuntomme hinnalla saisi helposti omakotitalon. Eipä kiinnosta. Tykkään asua lähellä Helsingin keskustaa, työpaikkaani, lasten harrastuksia ja isovanhempia jne. Kaikki ystävätkin asuvat täällä. Joku rivarissa, mutta ei yksikään omakotitalossa. Kai meissä sitten jotain vikaa on...

Vierailija
9/121 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuin koko apsuuteni omakotitalossa. Se riitti. Eikä tarvinnut töihin osallistua.

Mun mies oli asunut koko ikänsä vain kerrostalossa, olihan se iso kynnys muuttaa ok-taloon.

Sain suostuteltua kun ymmärsi että niitä ok-talon hommia voi hyvin teettää ulkopuolisilla.

Vierailija
10/121 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tykkää tehdä lumitöitä eikä ole kiinnostunut puutarhanhoidosta, arvostaa sitä että palvelut on lähellä ja bussilla pääsee. Ei ehkä ole mikään remppareiska tyyppinen kaveri.

Aloituksesta paistoi läpi ihmetys asiaan. Mä tiedän monta jotka ei halua okt:hen, ei se ole mikään aikuisuuden merkki. Toiset tykkää siitä, että aamulehti tulee sisälle asti ja on huoltofirma, joka hoitaa korjaukset jne.

Vierailija
11/121 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta minuakaan pätkääkään omakotitalot. Haluan asua kaupungin keskusta-alueella ja vanhassa kerrostalossa. Olen itse asiassa nuorempana kokeillut omakotiasumista mutta en nähnyt siinä mitään hienoa. Kaipaan kaupungin elämää ympärilleni, en sitä pientä pihanplänttiä ja omia seiniä. Varmaan meille monille kaupungissa ja kerrostalossa syntyneille sama juttu.

Vierailija
12/121 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syitä paitsi tuo laiskuus. Miten niin? Varsinkin jos ok-talossa ei ole edes paljoa hommaa? Aikuinen päättää itse, mihin aikansa käyttää. Ei se ole laiskuutta, jos tekee mieluiten jotain muuta kuin sinä.

omakotitalossa ja kuvittelee, että hänelle käy samoin. Laiskuus. Kuvitelmat, että okt:ssa on älyttömästi hommaa ja kuluja. Kaikki eivät ole okt-asujia.

Vierailija
13/121 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuntoa pikkupaikkakunnalta. tarjolla oli vain omakotitaloja. Tarvitsi perheelle tilaa, ja rahasta ei ole puute. Mutta matkustaa paljon, ja viettää pitkiä aikoja ulkomailla. Silloin ei omakotitalo sovi.

Vierailija
14/121 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumismuoto ei ole mikään kynnyskysymys. Voisin asua omakotitalossa, jos ei tosiaan tarvitsisi leikata ruohoa eikä luoda lumia. Ihan sama. Ei ole tullut ostettua omakotitaloa, kun ei ole ollut kiinnostusta, mutta ei minulla mitään niitä vastaankaan ole. Asuinalueellani tai sen lähistöllä vaan on enemmän kerros- ja rivitaloja enkä halua muuttaa täältä kauas.

Vierailija
15/121 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta minuakaan pätkääkään omakotitalot. Haluan asua kaupungin keskusta-alueella ja vanhassa kerrostalossa. Olen itse asiassa nuorempana kokeillut omakotiasumista mutta en nähnyt siinä mitään hienoa. Kaipaan kaupungin elämää ympärilleni, en sitä pientä pihanplänttiä ja omia seiniä. Varmaan meille monille kaupungissa ja kerrostalossa syntyneille sama juttu.

Joskin me asuimme lapsuudessani kymmenen vuotta ok-talossa ja se riitti. Ei ikinä enää.

Jos haluan tehdä pihatöitä tms. menen mökille.

Vierailija
16/121 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihahommat jäisi pääasiassa minun vastuulle ja olisi liian paljon lääniä siivottavaksi. En suostuisi asumaan ok-talossa jossa on minipiha.

En ole ikinä halunnut ok-taloon, koska viihdyn vallan mainiosti rivarissa ja kerrostalo/rivariasuminen sopii minulle parhaiten.

Mitä se kertoo ihmisestä, joka haluaa asua ok-talossa?

Vierailija
17/121 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei omakotiasuminen ole aikuisuuden merkki tai joku tavoitteiden täyttymys.

Itse olen asunut omakotitalossa sekä lapsuudessa ja että itse perheellisenä. Olen myös asunut rivitalossa ja kerrostalossa. Valitsimme tietoisesti kerrostalon emmekä todellakaan haaveile omakotitalosta, koska asumme mieluiten juuri kerrostalossa.

Lapsuudenperheessä ei tarvinnut kituutella eikä omakotiasumisesta jäänyt mitään negatiivista mieleen. Asuimme myös lasten kanssa vuosia omakotitalossa ja se oli ihan ok, kun muutto tuli ajankohtaiseksi (paikkakunnan vaihdos) niin valitsimme kerrostalon ihan tietoisesti, tämä on juuri oikea valinta (ja tämän asunnon hinnalla ostaisi ihan kivan omakotitalon hyvältä alueelta - jos sellaista haluaisi).

Vierailija
18/121 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis ihan samaa mieltä kuin ensimmäinen vastaajakin, eli että hän ei sitten todellakaan halua omakotitaloon.

En minäkään halua, tai ainakin hinnan pitäisi olla aika paljon halvempi omakotitalolla kuin kerrostaloasunnolla, jotta sellaiseen muuttaisin.

Vierailija
19/121 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että

-en halua tehdä piha- yms. töitä (kokemusta on, asuin 10-19 v iässä ok-talossa joka oli ihan uusi muuttaessame eli mitään talon kunnostustöitä ei ylläpitohuoltamista lukuunottamatta ollut)

-en (tai oikeastaan perheemme) tarvitse isoa asuntoa, joku yli 80 neliötä olisi meidän tarpeisiin turhan iso ja sitä pienempiä taloja ei taida edes olla (ainakaan täällä päin)

-rauhalliset naapurit enkä myöskään häiriinny jos naapurista kuuluu jotain normaaleja elämisen ääniä, eivätkä hiljaisuusajat ole ongelma minulle (en koe esim. tarvetta käyttää porakonetta klo 23)

Asukaa te ok-talossa jos haluatte, me emme halua. Mikä ihme siinä on niin vaikea ymmärtää? Mitä kertoo ihmisestä se, ettei tajua että kaikki eivät halua elää samalla tavalla kuin hän itse?

Vierailija
20/121 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuin koko apsuuteni omakotitalossa. Se riitti. Eikä tarvinnut töihin osallistua.

Asuin elämäni ensimmäiset 20 vuotta omakotitalossa, enkä hingu takaisin. Tällä hinnalla, mitä maksamme tästä pienestä kerrostaloasunnosta, saisimme jostain landelta tosi ison talon, mutta ei kiinnosta.